Coxy Skrevet 2. mai 2010 #1921 Skrevet 2. mai 2010 Aprpo....dere da? Nå som det begynner å ordne seg litt med hus og jobb?
Knøttet Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #1922 Skrevet 2. mai 2010 I dag har jeg brukt store deler av dagen på å stå på alle fire på badegulvet ... S prøvde nemlig gifteringen min på fingeren sin mens jeg vasket hendene, og da jeg ba han gi den til meg så kastet han den hardt på steinflisene på gulvet. Ringen spratt bortover gulvet, og da jeg tok den opp hadde diamanten falt ut! :dåne: Ble litt sinnamamma da, ja ... S ble beordret ut, og mamma la seg ned på alle fire for å lete, noe som var lettere sagt enn gjort. Jeg har mistet utallige øredobbakdeler på badegulvet, og de er nesten umulig å finne igjen, de gjemmer seg godt på det gulvet! Jeg lette over alt, under benken, under dusjen, ved skittentøykurvene, underklesstativet, under hånddukhylla, ved bleiebøtta, ved toalettet, men ingen diamant var å finne. Nå skal det sies at den diamanten er veldig liten, men den koster tross alt 2000,- så det er utrolig kjipt å ikke finne den igjen! I tillegg så er det jo affeksjonsverdien da ... Til slutt måtte jeg bare gi opp, for vi skulle til svigers så mannen kunne hogge ved til oss til vinteren. Jeg lot alt stå urørt på badet, for å gjenoppta letingen når vi kom hjem. Da vi kom hjem begynte mannen å lete, men uten resultater, helt til jeg tittet inn for å spørre han om noe- og da så jeg tilfeldigvis noe som lå ved siden av dusjen. Diamanten min! Jeg kan sverge på at jeg har lett der mange ganger tidligere i dag, så hvordan den plutselig havnet der aner jeg ikke, men jeg er bare overlykkelig over å finne den igjen. Mannen skal ta seg en tur til nabobyen for å få satt på diamanten neste uke, jeg vil ikke bruke gullsmeden her siden vi vet om en som virker bedre i nabobyen ... dessuten skal mannen noen andre ærend der. Blir rart å gå uten gifteringen igjen ... S er definitivt i trassalderen, men heldigvis trasser han mer med pappaen enn med meg. Det virker som han tar et nei for et nei med meg, men ikke alltid med pappaen ... Spesielt under middagene blir det trass, til tross for at vi gjør slik han viser han vil vi skal gjøre ting ... Tror kanskje ikke han helt vet hva han selv vil? Det er slitsomt, men merkelig nok tar jeg meg selv i å være veldig tålmodig og jeg greier fint å luke ut sutringen/hylingen hans så lenge jeg vet at han ikke har vondt og det bare er trass ... overrasket over meg selv. Lurer på hvordan det blir med jobb fremover, jeg. Jeg føler at ting er så usikre, og så liker jeg å ha ting planlagt, vite hva som skjer ... Det er kjempefint å få jobbe slik jeg gjør nå, men ulempen er at jeg ikke vet om jeg jobber om én måned, to måneder osv ... Vi kan jo ikke ha en sikker økonomi på denne måten, eller planlegge ferie, eller planlegge noen ny baby ... Det er ansettelsesstopp i kommunen, så kan ikke akkurat håpe på noen fast ansettelse heller, men det hadde jo uansett vært veldig usannsynlig også. Vet ikke, jeg. Jeg ser liksom ikke helt noen fremtid med å jobbe slik jeg gjør nå, er redd for å stagnere ... I morgen skal S begynne på barnehagen! Veldig spennende, og litt nervepirrende ... Jeg har veldig lyst til å bli med, men jeg jobber jo, og jeg ville ikke si at jeg ikke kan jobbe heller, må jo ta det jeg får nå ... Har sagt til mannen at jeg ikke vil at han skal gå fra S i morgen, og iallfall ikke la han sove i bhg og så gå slik at S våkner opp og hverken mamma eller pappa er der! Huff, litt for spennende for mammaen det her ...
Mirabella76 Skrevet 2. mai 2010 #1923 Skrevet 2. mai 2010 Så bra at du har fått meir jobb i barnehagen! Håpar dei har masse jobb til deg framover også. Så spennande med barnehagestart for S. i morgon! Skjønnar godt at du er spent, og gruar deg litt til han skal vera åleine i barnehagen, uten mamma og pappa. Men du treng ikkje å bekymra deg for at S. skal bli forlatt av mannen din i morgon. Ved tilvenning i barnehagen, er det vanleg at foreldra er der saman med barnet sitt heile tida første dagen.
MellonCollie Skrevet 3. mai 2010 #1924 Skrevet 3. mai 2010 Spesielt under middagene blir det trass, til tross for at vi gjør slik han viser han vil vi skal gjøre ting ... Tror kanskje ikke han helt vet hva han selv vil? Vi slet også med måltidene og mye tull en periode. Jeg tror vi rett og slett prøvde "for hardt" med å få ting til å funke, litt som som du sier at vi gjorde slik D prøvde å fortelle oss hvordan han ville ha ting. Men så blir det nok forvirrende for ham, og dermed ble det sutring/hyling uansett. Så her hjalp det heller å være konsekvente i forhold til hvordan vi serverte mat, hva han skulle ha på tallerknen, hvem som fikset maten hans osv. Ble jo så klart litt sutring i starten, men nå går det som en drøm, og det tror jeg er fordi han vet hva han har å forholde seg til. Hvis vi stadig forsøker å finne nye metoder på å få de fornøyd, så blir de kanskje forvirret? Mulig jeg er på villspor her i forhold til hvordan dere gjør det altså, men var bare første tanke som slo meg inn Håper tilvenningen har gått bra i dag, S kommer sikkert til å stortrives
Ella* Skrevet 3. mai 2010 #1925 Skrevet 3. mai 2010 Så bra du fant diamanten igjen!! Skjønner godt at du ble litt sinnamamma, men heldigvis kom den til rette igjen Håper S har hatt det fint i barnehagen i dag Spennende med barnehagestart...
Knøttet Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #1926 Skrevet 4. mai 2010 Aprpo....dere da? Nå som det begynner å ordne seg litt med hus og jobb? Veeel ... Jeg skulle så utrolig gjerne, men føler det blir litt for usikkert siden jeg ikke vet om jeg har jobb om en måned ... Blir det noe mer langsiktig så kanskje, men jeg tør ikke håpe ... Så bra at du har fått meir jobb i barnehagen! Håpar dei har masse jobb til deg framover også. Så spennande med barnehagestart for S. i morgon! Skjønnar godt at du er spent, og gruar deg litt til han skal vera åleine i barnehagen, uten mamma og pappa. Men du treng ikkje å bekymra deg for at S. skal bli forlatt av mannen din i morgon. Ved tilvenning i barnehagen, er det vanleg at foreldra er der saman med barnet sitt heile tida første dagen. Det håper jeg også, jeg stortrives i barnehage. Du hadde helt rett, mannen var der med S hele mandagen. Vi slet også med måltidene og mye tull en periode. Jeg tror vi rett og slett prøvde "for hardt" med å få ting til å funke, litt som som du sier at vi gjorde slik D prøvde å fortelle oss hvordan han ville ha ting. Men så blir det nok forvirrende for ham, og dermed ble det sutring/hyling uansett. Så her hjalp det heller å være konsekvente i forhold til hvordan vi serverte mat, hva han skulle ha på tallerknen, hvem som fikset maten hans osv. Ble jo så klart litt sutring i starten, men nå går det som en drøm, og det tror jeg er fordi han vet hva han har å forholde seg til. Hvis vi stadig forsøker å finne nye metoder på å få de fornøyd, så blir de kanskje forvirret? Mulig jeg er på villspor her i forhold til hvordan dere gjør det altså, men var bare første tanke som slo meg inn Håper tilvenningen har gått bra i dag, S kommer sikkert til å stortrives Tror nok det kan ha noe med at S prøver å fortelle oss hvordan han vil ha det, og da er det selvsagt frustrerende for han å ikke bli forstått. Vi prøver å være konsekvente, men det hjelper egentlig dårlig ... Får bare være streng, konsekvent og tålmodig, så går det bra. Så bra du fant diamanten igjen!! Skjønner godt at du ble litt sinnamamma, men heldigvis kom den til rette igjen Håper S har hatt det fint i barnehagen i dag Spennende med barnehagestart... Var utrolig lettet over å finne igjen diamanten! Selv om det var S som kastet ringen slik at diamanten falt ut så er jo han for liten til å skjønne hva han gjorde galt, så jeg kan ikke være sint på gullklmpen min ...
Knøttet Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #1927 Skrevet 4. mai 2010 Barnehagestarten til S har gått bra hittil. På mandag var mannen og S i barnehagen i rundt 2 timer, S så ut til å kose seg og løp rundt med de andre barna. I dag var de i barnehagen i ca 4 timer, hvorav mannen gikk seg en tur i noen timer. Da de kom tilbake satt S og perlet, og det hadde gått kjempefint med han. Veldig lettet over at det har gått så greit, håper det går like greit når S skal være der uten noen av oss også ... Jeg trives fortsatt i barnehagen, til tross for at jeg må være ute når det snør i mai. Barna er kjempesøte og snille (ofte, iallfall), og jeg merker at jeg liker å jobbe med barn. Jeg er ikke så utrolig sliten som jeg trodde jeg kom til å være, jeg er jo sliten så klart, men noen dager har jeg kommet hjem og hatt overskudd til å herje med S. Føler meg i god form for tida, deilig å jobbe igjen. Jeg håper bare de har bruk for meg lenge, selv om jeg ikke tør å håpe og tro det ... Det eneste nå er at jeg føler at dette er en jobb jeg ikke kommer meg noe videre i, for det er vel lite sannsynlig at jeg kan leve av vikarjobbing, iallfall av én barnehagejobb, og siden det er ansettelsesstopp i kommunen tror jeg nok ikke det er mulig å få noe der heller ... Det er jo litt vanskelig å basere seg på vikarjobbing når man aldri vet hvor mye man får, i forhold til at vi bør vite det i forhold til at vi betaler ned lån og gjerne vil barn #2 engang i fremtida også ...
Ella* Skrevet 4. mai 2010 #1928 Skrevet 4. mai 2010 Bra at både du og S trives i barnehage, om enn i forskjellige roller Skjønner at det virker lite sannsynlig at dette er en jobb du kan fortsette med lenge. Men, det er i alle fall en begynnelse. Du tjener penger, får arbeidserfaring og forhåpentligvis gode referanser Regner med du følger med i jobbmarkedet ennå?
Knøttet Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #1929 Skrevet 4. mai 2010 Bra at både du og S trives i barnehage, om enn i forskjellige roller Skjønner at det virker lite sannsynlig at dette er en jobb du kan fortsette med lenge. Men, det er i alle fall en begynnelse. Du tjener penger, får arbeidserfaring og forhåpentligvis gode referanser Regner med du følger med i jobbmarkedet ennå? Hehe, ja det er litt rart at jeg jobber i barnehage og S er i barnehagen, men i en helt annen en ... Det hjelper forhåpentligvis at jeg nå har erfaring fra barnehage og kanskje får gode referanser, men hva skjer når de ikke trenger meg lengre? Jeg har faktisk ikke så lyst til å gå tilbake til butikkjobbing, det er så upraktisk med de jobbtidene de ofte har når man har barn ... Da har jeg jo erfaringen fra barnehage, men det hjelper meg ikke om jeg ikke får jobb, jeg er en erfaring rikere, men ikke kommet meg noe vei karrieremessig, om du skjønner. Jeg er elendig til å forklare ...
Ella* Skrevet 4. mai 2010 #1930 Skrevet 4. mai 2010 Kan det ikke dukke opp jobber i nabokommuner, for eksempel? Uansett er det positivt når du søker jobb at du har vært ute i arbeidslivet i det siste, selv om det ikke nødvendigvis er samme fagfelt. Men jeg tror jeg skjønner hva du mener... Du føler det er en slags blindvei karrieremessig.
Sola^ Skrevet 4. mai 2010 #1931 Skrevet 4. mai 2010 Det eneste nå er at jeg føler at dette er en jobb jeg ikke kommer meg noe videre i, for det er vel lite sannsynlig at jeg kan leve av vikarjobbing, iallfall av én barnehagejobb, og siden det er ansettelsesstopp i kommunen tror jeg nok ikke det er mulig å få noe der heller ... Det er jo litt vanskelig å basere seg på vikarjobbing når man aldri vet hvor mye man får, i forhold til at vi bør vite det i forhold til at vi betaler ned lån og gjerne vil barn #2 engang i fremtida også ... Private barnehager da?
jente 79 Skrevet 4. mai 2010 #1932 Skrevet 4. mai 2010 Koselig at både du og S trives i hver deres barnehage. Skjønner godt det er frustrerende å ikke vite fra uke til uke når du skal jobbe. Forhåpentligvis får du et lenger vikariat etterhvert, og kanskje fast jobb. Om ikke der så er det jo private barnehager også. Du kan jo kanskje melde deg som vikar i flere barnehager også??? Det er jo ofte lettere å få jobb når man har en jobb. Spennende med flytting
Knøttet Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #1933 Skrevet 12. mai 2010 Kan det ikke dukke opp jobber i nabokommuner, for eksempel? Uansett er det positivt når du søker jobb at du har vært ute i arbeidslivet i det siste, selv om det ikke nødvendigvis er samme fagfelt. Men jeg tror jeg skjønner hva du mener... Du føler det er en slags blindvei karrieremessig. Vet ikke, kanskje? Ja, det er slik jeg tenker også- det hjelper at jeg ikke bare sitter hjemme, men har vært ute i jobb. Private barnehager da? Kanskje, jeg vet ikke ... Koselig at både du og S trives i hver deres barnehage. Skjønner godt det er frustrerende å ikke vite fra uke til uke når du skal jobbe. Forhåpentligvis får du et lenger vikariat etterhvert, og kanskje fast jobb. Om ikke der så er det jo private barnehager også. Du kan jo kanskje melde deg som vikar i flere barnehager også??? Det er jo ofte lettere å få jobb når man har en jobb. Spennende med flytting Jeg har vært innom de fleste av barnehagene her i kommunen, men det er bare denne ene som har hatt bruk for meg. Det holder med én barnehage altså, så lenge jeg får jobbet litt der. Nå får jeg jobbe iallfall ut mai, kanskje ut juni også, vi får se.
Knøttet Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #1934 Skrevet 12. mai 2010 Vi begynner flyttingen på fredag! Da skal S til farmoren sin, så begynner vi så smått å flytte! Hvor lang tid det tar avhenger av om vi må vente på bil eller ikke, håper vi slipper det for da kan vi ha flyttet innen søndag! Jeg jobber fortsatt i barnehagen, og skal iallfall jobbe ut mai. Prøvde å ha en tidligvakt på tirsdag, var så sinnsykt trøtt og sliten etter jobb den dagen! Jeg er jo vant til å våkne tidlig, men ikke å stå opp så tidlig, ligger som regel og sløver ei stund i senga ... Blir flere tidligvakter neste uke, men det går nok bedre da, håper jeg. Jeg er forkjøla for tida, og det hjelper ikke helt på formen det heller akkurat. Trodde et lite øyeblikk det kunne være allergi, men med mindre jeg har utviklet noen flere allergier siden sist så er det ikke det, gresspollensesongen er visst ikke igang, så det er nok en helt vanlig, plagsom vårforkjølelse som sitter lenge i. I dag var det barnehagenes 17.mai, siden vi ikke er på jobb 17.mai så feiret barnehagene i dag i stedet. Jeg så for meg et lite tog og få tilskuere, i stedet var det et kjempelangt tog og tilskuere langs hele veien! Var kjempemorsomt og koselig, bare synd jeg ikke fikk sett S siden jeg gikk i toget med "min" barnehage. Etterpå gikk S, mannen og mamma i byen, var på kafé og "feiret" og så fikk jeg endelig kjøpt meg støvler og regntøy! Det synes jeg var på høy tid når jeg har en gutt på snart 2 år, og jobber i barnehage ... Kjøpte meg slike støvler, synes de var litt stilige. Jeg trodde det kom til å bli vanskelig å kjøpe støvler, jeg er litt kresen og vil ikke at de skal være for store, "klumpete" og uformelige, men disse likte jeg! Spørs om vi ikke blir uten internett og tv ei stund etter vi har flyttet, det tar tid å skaffe sånt ... Skjønner ikke heeelt hva jeg skal gjøre i mellomtida , men vi har kanskje nok å gjøre med å få istand huset? S har begynt å gråte når vi (mest mannen) leverer han i barnehagen. De som jobbet der sa det var normalt, men det er ikke så veldig morsomt ... Satser på at det bare er en periode som går over. Tror kanskje det er slutt på dagsovingen til S, det er flere ganger han har nektet å sove på kveldstid, bare tøyset og herjet. På lørdag fikk han ikke sovnet før klokka var halv ni, han la seg klokka sju ... Har prøvd å ikke la han sove nå denne uka, og han har lagt seg fint klokka sju som han pleier. Skjønner jo at det blir litt mye nytt med barnehage og greier og rutinene forandres, men håper at kutting av sovinga hjelper. Må legge meg nå, skal prøve å få gått gjennom dagbøkene i morgen.
jente 79 Skrevet 18. mai 2010 #1935 Skrevet 18. mai 2010 Håper dere trives i nytt hus!!! Vi hadde også en kort periode hvor storebror ikke var helt glad når vi leverte han, men det gikk heldigvis fort over. Nå har han knapt nok tid til å si hadet. Håper du er tilbake på nett fort
Coxy Skrevet 19. mai 2010 #1936 Skrevet 19. mai 2010 Kan fort hende at dagsovingen til S kommer tilbake, nå som han er barnehagegutt!! Er ikke slltid at vår S hviler lenger i helger, faktisk, men i bhg må han ha seg en time eller to i vogna. Håper det går bra med flyttingen!! Gleder meg sååå masse til å få se bilder!!
Knøttet Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #1937 Skrevet 28. mai 2010 Håper dere trives i nytt hus!!! Vi hadde også en kort periode hvor storebror ikke var helt glad når vi leverte han, men det gikk heldigvis fort over. Nå har han knapt nok tid til å si hadet. Håper du er tilbake på nett fort Vi trives, vet du! Det varierer litt med S for tida, med meg er han ikke så lei seg, med mannen er han lei seg og hvis vi leverer han sammen så er det verst ... Endelig fått nett, etter å byttet ut to fibernettbokser! :dåne: Kan fort hende at dagsovingen til S kommer tilbake, nå som han er barnehagegutt!! Er ikke slltid at vår S hviler lenger i helger, faktisk, men i bhg må han ha seg en time eller to i vogna. Håper det går bra med flyttingen!! Gleder meg sååå masse til å få se bilder!! Nå sover han ca 45 minutter på dagtid, men er ikke helt fornøyd fordi han krangler av og til når han legger seg, og våkner tidlig i tillegg til at han våkner om natta. Bilder kommer, men ikke rukket det enda ...
Knøttet Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #1938 Skrevet 28. mai 2010 Da er vi endelig i hus, og begynner å komme noenlunde i orden. Vi flyttet jo for to uker siden, men det er ikke før nå vi har kommet noenlunde i orden, og internett fikk vi ikke før på tirsdag. Gjett hvem som var glad da, da? Det eneste dumme var at dagen etter hadde vi hverken nett eller tv og da fikk vi ny fibernettboks, som hadde defekt wifi, så jeg måtte sitte med en 5 meter lang nettverkskabel fra boksen og bort til sofaen ... Men i dag fikk vi ny boks, og nå fungerer alt utenom nedlasting men det kan jeg leve med. Det mangler selvsagt litt ting enda, blant annet skal vi male rommet til S, sette sammen lampen til å ha over spisestuebordet, skaffe belysning, skaffe bokhylle pluss noen småting til jeg ikke kommer på i farta. Men vi har fått det veldig fint og trives godt, alle sammen! Tror S liker å ha stor hage å løpe i, han utforsker området og storkoser seg. Trivelige naboer har vi også, iallfall de vi har hilst på. Det er noen barnefamilier her, selv om ingen har barn som er like gamle. Mannen er en travel maur for tida, stadig noe som skal gjøres i nytt hus, og selv om han er kjempeflink så synes jeg han ser han sjeldent til tider ... Nå har vi fått opp en vegg der det tidligere var tv-stue, der skal S få eget rom. Vi må bare bestemme oss for farger og male først. Jeg jobber fortsatt i barnehagen, og trives godt. Håper jeg kan jobbe der til høsten også, men har mine tvil siden styreren sa at hun jeg er vikar for ikke har jobb der til høsten ... Håper på å få en annen barnehagejobb iallfall, vi får se. S er veldig vanskelig om natta for tida. Noen ganger sutrer og gråter han når han har lagt seg, mens andre ganger går det knirkefritt. Men de siste nettene har han våknet midt på natta og sutret, noen ganger må vi opp 4-5 ganger før han sovner igjen, og andre ganger våkner han halv fem og vi må ha han i senga vår og håpe han sovner igjen. :dåne: Håper det bare er en periode som går fort over ... Kan jo hende det er pga det er så mye som har skjedd i det siste, flytting og styr? Synes det er så vanskelig med sovingen hans også, for jeg vet ikke hvor mye søvn han trenger og jeg vil ikke risikere at han blir helt umulig på kvelden/natta eller våkner for tidlig ... Noen råd? Nei, jeg får vel gå og legge meg snart- må vel tidlig opp i morgen også ...
Gossip girl Skrevet 28. mai 2010 #1939 Skrevet 28. mai 2010 Det er godt å høre at dere trives og begynner å komme på plass
jente 79 Skrevet 29. mai 2010 #1940 Skrevet 29. mai 2010 Høres ut som dere får det fint!!! Deilig å ha sitt eget, og sikkert godt for dere å komme inn i et nytt spor. Får håpe det blir mer barnehagejobbing. Ellers er jo erfaringen bra da, kanskje lettere å få noe et annet sted også. Søvn er veldig individuelt da... Storebror sover sjelden på dagen for tida, altfor nysgjerrig til å sove i barnehagen selv om han trenger det... Sover han ikke på dage sovner han stort sett som en stein når han blir lagt i 7 tida. Kan da fint sove til omtrent 8 dagen etter. Sover han på dagen legger han seg greit. Men bruker gjerne litt tid på å sovne, våkner vel omtrent samtidig. Det varierer gjerne mellom 7 og 8 Håper du koser deg i helga
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå