Gå til innhold

Kaos


Knøttet

Anbefalte innlegg

Du kan bruke hormon spiral, den virker bare lokalt som legen min sa.

Jeg har tenkt til det. Må bare få igjen mensen først... :sjenert:

Akkurat det med prevensjon kunne jeg tenkt meg å hatt orden på igjen... Er ikke fan av hverken kondom eller hoppe av i svingen. Men må man så må man... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom med en liten :klemmer:

Prevensjon ja.. ikke lett å bestemme seg. jeg er glad jeg ikke skal bruke det på en stund :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med prevensjon er jeg også usikker på ... Tenkte på p-stav, men visste ikke at det ikke gikk sammen med amming. Søren og! P-sprøyte brukte jeg en gang og var strålende fornøyd med det, men tør ikke det mer, for vi vil jo gjerne ha et barn nummer to, og vil ikke risikere å ikke få tilbake mensen på lang tid (selv om det ikke skjedde forrige gang). Hormonspiral kunne kanskje være noe, ja ... Vanskelig!

Høres ut som det går bra med dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pessar er faktisk veldig lett å bruke ;) Så kan anbefale deg det!

Lett å sette i og gjort på 15-20 sek, kan sitte i flere timer før sex så det er ikke så forstyrrende som kondomen man må stoppe opp midt i for å ha på.

Ønsker deg ei god helg :)

Åh? Hm... ikke like "enkelt" som kondomer vel? :fnise:

Da skal jeg sjekk det ut! :tommelsmil:

En fortsatt fin uke ønskes deg :)

Jeg synes også pessar er ganske greit, faktisk! Jeg har kobberspiral, da, har ikke merka noe til den ennå, men har ikke fått tilbake mensen da. Så den som lever får se... Du kan for øvrig bruke hormonspiral :)

Hm, trodde ikke det var vanlig å bruke lengre jeg... Aldri hørt om noen som bruker det, faktisk. Skal høre med legen min på etterkontrollen :)

Så jeg kan bruke hormonspiral, ja... Da må jeg sjekke ut det- vil ikke ha masse kviser igjen, eller humørsvingninger...

Hm... Der sier du noe... Ikke bare-bare å velge prevensjon.

Synes spiral virker enklest, og det er jo ganske så trygt.

P-sprøyter brukte ei venninne av meg. Hun sluttet med dem når de skulle starte prøvinga, men fikk ikke igjen mensen før det hadde gått 18 måneder :hakeslepp:

Nei... veldig mye styr å velge prevensjon.

Spiral ja... eneste som skremmer meg med det er kviseutbrudd og at det er større sjanse for svangerskap utenfor livmoren, og så hørte man jo om "spiralbarn" før, men det er kanskje tryggere nå, eller...

P-sprøyta skal jeg iallfall ikke ta, den høres skummel ut :hår:

Jeg vurderer nok også spiral, men får jo se hva legen sier. Er ikke lett, det har du i alle fall rett i! P-stav går heller ikke sammen med amming, eller?

P-stav vil jeg ikke ha, jeg er pyse og vil ikke operere inn noe under huden :sjenert:

I følge felleskatalogen kan p-stav brukes under amming (iallfall tolket jeg det slik) : Overgang i morsmelk: Små mengder er påvist i morsmelk, men risiko for påvirkning av barnet er lite sannsynlig ved terapeutiske doser.

Ha en fin søndag! :klemmer:

Takk for det! Ha en fin mandag ;):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke hormon spiral, den virker bare lokalt som legen min sa.

Jeg har tenkt til det. Må bare få igjen mensen først... :sjenert:

Akkurat det med prevensjon kunne jeg tenkt meg å hatt orden på igjen... Er ikke fan av hverken kondom eller hoppe av i svingen. Men må man så må man... :sjenert:

Hm, da skal det sjekkes opp :) Rart, siden p-ringen også virker lokalt men ikke bør brukes under amming :klø:

Ja, er nok lurt å få ordnet prevensjon om man ikke vil ha to veldig tette... Å velge mellom kondom og hoppe av i svingen er å velge mellom to onder :fnise:

Innom med en liten :klemmer:

Prevensjon ja.. ikke lett å bestemme seg. jeg er glad jeg ikke skal bruke det på en stund :hoppe:

Hehe... Heldig du som ikke skal det! Mannen min er slem og går ikke med på det han... Dumme, fornuftige mannen! :fnise:

Nei, jeg vil ikke ha en til enda, men prevensjon er noe herk

:klem:

Det med prevensjon er jeg også usikker på ... Tenkte på p-stav, men visste ikke at det ikke gikk sammen med amming. Søren og! P-sprøyte brukte jeg en gang og var strålende fornøyd med det, men tør ikke det mer, for vi vil jo gjerne ha et barn nummer to, og vil ikke risikere å ikke få tilbake mensen på lang tid (selv om det ikke skjedde forrige gang). Hormonspiral kunne kanskje være noe, ja ... Vanskelig!

Høres ut som det går bra med dere! :klem:

I følge felleskatalogen.no ser det ut til at p-stav kan brukes når man ammer, om jeg ikke tolket det helt feil da- jeg er jo ingen lege :fnise:

Jepp, går bra her! :sol:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg egentlig legge meg... Men må jo bare oppdatere her først ;)

Må bare, skal bare,vil ikke, må ikke, skal ikke, orker ikke, gidder ikke osv osv osv... :fnise:

Var ute på lønningspils- egentlig lønningscola, på søndag, mannen var hjemme med S. Herlig å komme seg ut litt, uten S, selv om jeg savnet han da. Når jeg kom hjem var S lagt og sov søtt, herlig! :juhu:

I dag har jeg vært på barselstreff, det var veldig koselig. Ser ut til at vi skal møtes iblant, veldig greit å ha andre med små barn slik at vi kan utveksle erfaringer, gi råd og slikt, spesielt siden ingen av vennene mine har små barn.

Nå legger vi S klokken ni, da ligger han og ser på uroen sin en god stund før han begynner å sutre, så gir vi han smokken og etterhvert sovner han. Som regel sovner han i løpet av en halvtime :) Det hender han våkner igjen, men da går det som regel greit å gi han smokken og så sovner han igjen. Kjempeflinke gutten vår! :hjerte: :juhu:

Gleder meg til lørdag, da skal vi til hjembyen til mannen for S skal døpes på søndag :)

Nå er det iallfall leggetid! Skal ta turen innom deres dagbøker så snart jeg har mulighet, jeg lover!

:goodbye::sove: :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, burde ikke p-ringen brukes når man ammer? Æsj!

Får høre med legen også når jeg snakker med henne, da.

Hadde jeg ikke tenkt på i det hele tatt.

Godt å komme seg ut litt ja, både med og uten barn. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at leggingen går så bra :)

Lykke til med dåp. Vi skal ha det om 2,5 uke. Gleder meg til å bli ferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, burde ikke p-ringen brukes når man ammer? Æsj!

Får høre med legen også når jeg snakker med henne, da.

Hadde jeg ikke tenkt på i det hele tatt.

Godt å komme seg ut litt ja, både med og uten barn. :klemmer:

Vel, nå er ikke jeg noen lege da, men i følge det det stod på felleskatalogen.no kan man visst ikke det... :sjenert:

:Nikke: Det gjør underverker å komme seg ut litt!

:klem:

Så bra at leggingen går så bra :)

Lykke til med dåp. Vi skal ha det om 2,5 uke. Gleder meg til å bli ferdig...

:jepp: Leggingen går som en drøm for tiden, håper bare det varer! :)

Takk i like måde :) Skal dere ha stor dåp, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S har sovet så mye i dag at jeg nesten ble bekymret for han og nattesøvnen... Han lå til og med og sov i vognbagen i over 2 timer. Til slutt så jeg meg nødt til å vekke han, for da var det 5 1/2 time siden han hadde spist, og bare 3 timer til han skulle legge seg :overrasket: Men heldigvis gikk leggingen supert i dag også :) Tidligere har vi ligget på rommet til han har sovnet og hørt etter om han har begynt å sutre eller gråte, men i dag gjorde vi ikke det og det fungerte kjempefint! Nesten så jeg begynner å savne han når han ligger og sover... nydelige, nydelige gullet! :hjerter_rundt:

Hmfr, hvorfor må KG skifte ut smileyer? Greit nok at de tar inn nye, men hva med å beholde de gamle? Nå aner jeg ikke hvordan jeg skal lage smiley med stort glis, og jeg orker ikke å se gjennom alle smileyene heller! :kjefte:

Begynte nesten å gråte av barnet på Grey's anatomy i dag, som hadde fått i seg narkotika og fikk slag... Noe så grusomt, fikk bare lyst til å gå inn til S og holde han, tenk om noe sånt hadde skjedd meg gullet vårt... :tristbla:

Må si jeg blir litt irritert på folk som bare går ut i fra at ungene deres er selvskrevne til alle anledninger... En bekjent av mannen gikk ut i fra at ungen skulle være med i et bryllup tidligere i høst, uten at ungen stod på invitasjonen. Ungen er i skolealder. Forelderen sier at "h*n (ungen) er jo en del av meg", men altså... Nå er ikke S i skolealder, så det blir litt annerledes, men jeg går ikke ut i fra at han skal være med hvis vi er bedt i en eller annen anledning! Hm, det var dagens utbrudd, håper ingen føler seg truffet eller noe :sjenert:

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at leggingen går så bra! :biggrin: (ang. å få stort smil så er det : biggrin : (bare med kolon til som vanlig))

Jeg satt og gråt da jeg så Grey's som vanlig jeg :tunge1: Gråter alltid når jeg ser det ;) Og det verste er jo at det som vi så i går sikkert skjer innimellom :sukk:

En ting til; når vi planla bryllupet så inviterte vi de små barna i tillegg til de voksne om de var invitert. Jeg er som deg at jeg mener ikke at de er selvskrevne for de er da store nok til å ha barnevakt en kveld?? Hvis jeg hadde invitert noen med barn som ble ammet eller som er for små til å være lenge borte fra foreldrene sine, så hadde jeg nok ikke skrevet dem i invitasjonen, men skrevet en melding til foreldrene om at de selvfølgelig fikk da med babyen sin :jepp: Så er det veldig forskjell på en baby og et barn som kan gå og snakke og sånn :sjenert: Ja... det var min mening på saken :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at legging og soving går bedre hos dere også! Alt blir liksom så mye lettere da...

Jeg er også enig i det at ungene til folk ikke er selvskrevne med mindre det er snakk om babyer. Synes det virker litt rart å ville ha med seg en unge i bryllup og jeg da. Det er jo en mer "voksen" anledning, ikke noe man har lyst til å drasse med seg masse unger på, vil jeg tro... Jeg var i alle fall ikke i bryllup før jeg ble voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P-stav vil jeg ikke ha, jeg er pyse og vil ikke operere inn noe under huden :sjenert:

P-staven opereres ikke under huden, den stikkes bare inn med ei sprøyte!! Veldig enkelt og greit!! :jepp:

Ellers har jeg hørt MANGE skryte av hormonspiral! Det vil defnitivt være noe jeg kommer til å vurdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal dere ha stor dåp, eller?

Blir vel rundt en 30 stykker ser det ut til. Da er det en del som ikke kunne komme, så ble en del. Noen venner, dessuten har kjære skilte foreldre. Da blir det litt flere...

Uff ja, jeg også så Grey's i går. Kjempetrist :(

Jeg synes at det er merkelig at noen tar det som en selvfølge å ha med barn i bryllup. Greit med de helt små. Men et bryllup er gjerne ulidelig kjedelig for barn, så det må da være hyggeligere både for barna og foreldrene om de har barnevakt...

Ha en fin kveld :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at leggingen går så bra! :biggrin: (ang. å få stort smil så er det : biggrin : (bare med kolon til som vanlig))

Jeg satt og gråt da jeg så Grey's som vanlig jeg :tunge1: Gråter alltid når jeg ser det ;) Og det verste er jo at det som vi så i går sikkert skjer innimellom :sukk:

En ting til; når vi planla bryllupet så inviterte vi de små barna i tillegg til de voksne om de var invitert. Jeg er som deg at jeg mener ikke at de er selvskrevne for de er da store nok til å ha barnevakt en kveld?? Hvis jeg hadde invitert noen med barn som ble ammet eller som er for små til å være lenge borte fra foreldrene sine, så hadde jeg nok ikke skrevet dem i invitasjonen, men skrevet en melding til foreldrene om at de selvfølgelig fikk da med babyen sin :jepp: Så er det veldig forskjell på en baby og et barn som kan gå og snakke og sånn :sjenert: Ja... det var min mening på saken :fnise:

:klemmer:

Jepp, det er herlig at leggingen går bra! :biggrin: Ikke alltid at han sovner så fort, i dag sovnet han ikke før halv elleve, men skal ikke klage- han er kjempesnill.

Hehe, du er ikke alene om å gråte av Grey's... Merker at jeg reagerer enda mer følelsesmessig av ting med babyer etter at vi fikk S...

Jeg er helt enig med deg angående barn, babyer og bryllup. Skjønner ikke hvorfor enkelte tar det som en selvfølge at barn er med, står de i invitasjonen er de bedt, enkelt og greit :jepp:

:klem:

Så flott at legging og soving går bedre hos dere også! Alt blir liksom så mye lettere da...

Jeg er også enig i det at ungene til folk ikke er selvskrevne med mindre det er snakk om babyer. Synes det virker litt rart å ville ha med seg en unge i bryllup og jeg da. Det er jo en mer "voksen" anledning, ikke noe man har lyst til å drasse med seg masse unger på, vil jeg tro... Jeg var i alle fall ikke i bryllup før jeg ble voksen.

Ja, det er en stor lettelse!

Det er sant, skulle jo tro at det er mest stress for både foreldre, barn og gjestene i bryllupet å ta med en liten unge...

P-staven opereres ikke under huden, den stikkes bare inn med ei sprøyte!! Veldig enkelt og greit!! :jepp:

Ellers har jeg hørt MANGE skryte av hormonspiral! Det vil defnitivt være noe jeg kommer til å vurdere.

:rødme: Ok da... Men det høres uansett skummelt ut, jeg er litt pyse og liker ikke fremmedlegemer... Har hatt angst for blodprøver, og er ikke særlig glad i sprøyter heller :sjenert:

Blir vel rundt en 30 stykker ser det ut til. Da er det en del som ikke kunne komme, så ble en del. Noen venner, dessuten har kjære skilte foreldre. Da blir det litt flere...

Uff ja, jeg også så Grey's i går. Kjempetrist :(

Jeg synes at det er merkelig at noen tar det som en selvfølge å ha med barn i bryllup. Greit med de helt små. Men et bryllup er gjerne ulidelig kjedelig for barn, så det må da være hyggeligere både for barna og foreldrene om de har barnevakt...

Ha en fin kveld :hug:

Vi skulle egentlig ha en liten dåp vi, men nå er vi oppe i 17 personer... Men det er bare koselig da :)

Enig med deg, jeg ville aldri tatt det som en selvfølge at S skulle være med i bryllup...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepine nå... heldigvis ikke så veldig ille, men... :(

Nå har jeg gått over fra Opera til Google Chrome, veldig fornøyd :biggrin: Eneste jeg liker hittil, og det blir vel flere etterhvert, er at jeg ikke kan trykke på "end" og gå helt ned på siden med en eneste gang.

Kan man begynne på hormonprevesjon før man får igjen mensen? :klø:

Legen min ringte meg faktisk i går og spurte hvordan det gikk med meg. Hun så at jeg hadde avlyst avtalen jeg skulle ha i går, og lurte på om jeg fortsatt var like utslitt som jeg var sist jeg var der. Det kaller jeg sympatisk lege :) Skal til etterkontroll om to uker, må huske å tenke over hvilken prevensjon jeg kan tenke meg, men jeg har ikke kommet frem til noe enda, så jeg tenker å spørre henne til råd da :)

Au, hodet mitt! :( :( :(

Jeg er ikke noe flink til å legge meg tidlig for tida, men tiden går så fort! Må jo dusje, legge S, se litt på tv, være litt på nett, drikke ammete og spise, og så er plutselig klokke snart tolv :roll:

Tror S ikke likte at vi spiste pannekaker i går, virket som han hadde vondt i magen stakkar... fikk helt vondt av han, han gråt så intenst :( Heldigvis ble han mye bedre utover dagen :)

Hm... Tror virkelig jeg må avslutte nå, kjennes nesten ut som da jeg brukte å få migrene- får ikke forklart det, men jeg greier ikke å se hva jeg skriver på en måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en koselig lege du har da! Jøss, snakk om å bry seg om pasientene. Sånn skulle alle leger vært. :)

Man må ikke ha fått igjen mensen for å begynne på hormonprevensjon. Man får jo som regel eggeløsning før mensen, og da er det litt dumt om man ikke har begynt med prevensjon ;)

Ha en fin dag Knøttet og S :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så gøy å se bilder av deg/dere på FB, se hvordan du ser ut liksom :fnise:

Er ikke noe hindring å begynne med hormonprevensjon selv om du ikke har fått mensen tilbake. Satte inn hormonspiral på mandag jeg :sjenert:

Håper forberedelsene til dåpen går bra :tommelopp:

Var det nå på søndag dere skal ha dåp sa du?? I allefall, masse lykke til!!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...