Gå til innhold

Kaos


Knøttet

Anbefalte innlegg

Leste det på forsiden av Dagbladet eller Vg for noen uker siden. Søk på det på Google, så kommer det opp at Høyre vil fjerne den :sjenert:

Da får man bare la vær å stemme på Høyre da :) Noe som for øvrig aldri ville falt meg inn likevel :fnise:

Sånn hylgrining under amming har vi hatt en del av her også. Det er veldig frustrerende! Jeg lurer på om han kan ha vondt i nakken, jeg, så vi har fått time hos manuellterapeut. Kanskje en ide for dere og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da får man bare la vær å stemme på Høyre da :) Noe som for øvrig aldri ville falt meg inn likevel :fnise:

Sånn hylgrining under amming har vi hatt en del av her også. Det er veldig frustrerende! Jeg lurer på om han kan ha vondt i nakken, jeg, så vi har fått time hos manuellterapeut. Kanskje en ide for dere og?

Da er vi to som ikke stemmer på de... :roll:

Men jeg tok feil, det er SV som vil fjerne kontantstøtten... Men den er ikke fjernet enda, og det er ikke sikkert den blir det. Håper, håper den ikke blir det!

Hmm... Ja, det hørtes logisk ut. Det rare er bare at han slet med det for noen uker siden også, og så slutten han og nå har han begynt på igjen :vetikke: Om det fortsetter tar jeg nok kontakt med helsestasjonen og hører om de kan sende oss videre :jepp:

===============================================

I natt sov S fra 22:30 til nesten 06:00! :overrasket: Dvs, han sovnet ikke 22:00 da, han la seg da, og sovnet sikkert en halvtime senere. Flinke gutten! :-d Skal legge han tidligere og tidligere fremover, han kan jo ikke legge seg 22 alltid heller, det er for sent.

Vært på samtale med prest i forbindelse med dåp i dag, og overraskelsen var stor når presten var en som var lærer på Folkehøyskolen min! Visste ikke at han var prest, og ikke at han jobbet her oppe!

Ellers har vi vært i byen, kikket etter takkekort men ikke funnet noen, [size="1"kjøpt kondomer som forhåpentligvis fungerer bedre enn de vi hadde :fnise::sjenert: kjøpt penn til å skrive i albumet til S og prøvd å finne fotobutikk som skriver ut på matt papir og ikke er alt for dyr. Sistnevnte fant vi ikke, så det blir vel nettbutikk. Har to album til S: et "ferdigutfylt" som man skal skrive inn ting og sette inn div. bilder, og et vi bare skal ha bilder i- slik standardalbum i A3 og blanke sider. Der skal vi lime inn bilder, notere litt og pynte og dille. Elsker å pynte å dille med slike ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink S er å sove lenge. Deilig for deg :) Er koselig å lage album.. Jeg har fremdeles et bryllupsalbum som må lages jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at S sov så lenge! :hoppe:

Vi hadde også en deilig natt da vi la snuppa kl. 22, i motsetning til vanlig leggetid, som er 20.30. Men da våkner hun flere ganger om natta, så vi skal prøve å utsette legginga nå, faktisk :jepp: Så får vi heller legge henne tidligere fra det tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink S var i natt da :tommelopp:

Vi skal gjøre det samme som dere med album. Fikk en sånn bok som går helt til 5 år, men det er ikke så mange bilder som skal inn i den, derfor vil jeg ha et sånt egenprodusert album i tillegg. Er så koselig å se på bilder :)

Kjøper du album som er som en bok, eller en perm? (Beklager at jeg formulerer meg så klønete :fnise: ). Tenkte det var litt praktisk med en perm hvor man kan forandre rekkefølge, tilføye nye osv.

Endret av Ella*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink S er å sove lenge. Deilig for deg :) Er koselig å lage album.. Jeg har fremdeles et bryllupsalbum som må lages jeg... :sjenert:

Ja, veldig flink og det er veldig herlig for meg! :-d

:jepp: veldig koselig å lage album. Du er ikke alene om å ikke ha laget bryllupsalbum, det har ikke jeg gjort enda heller... ooops...

Så herlig at S sov så lenge! :hoppe:

Vi hadde også en deilig natt da vi la snuppa kl. 22, i motsetning til vanlig leggetid, som er 20.30. Men da våkner hun flere ganger om natta, så vi skal prøve å utsette legginga nå, faktisk :jepp: Så får vi heller legge henne tidligere fra det tidspunktet.

Ja, han er flink til å legge seg nå, håper bare det varer!

Så bra veslejenta er så flink :) Høres smart ut å gjøre det på den måten.

:vinke:

*huker opp på mine innlegg*

:vinke:

Så flink S var i natt da :tommelopp:

Vi skal gjøre det samme som dere med album. Fikk en sånn bok som går helt til 5 år, men det er ikke så mange bilder som skal inn i den, derfor vil jeg ha et sånt egenprodusert album i tillegg. Er så koselig å se på bilder :)

Kjøper du album som er som en bok, eller en perm? (Beklager at jeg formulerer meg så klønete :fnise: ). Tenkte det var litt praktisk med en perm hvor man kan forandre rekkefølge, tilføye nye osv.

Veldig koselig med album og bilder, og S sitt liv hittil er iallfall veldokumentert! Har tatt utrolig mye bilder av han...

Vi kjøpte album som en bok, om jeg forstod deg riktig. Mye mer praktisk slik du tenker, ja... det har jeg ikke tenkt over før... Vi har et helt enkelt, blått et med et bilde foran, og store, hvite sider som vi skal lime inn bilder på :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg alene med S på kveldstid for første gang. Jeg gruet meg litt til den dagen kom, og jeg trodde ikke det kom til å bli så "tidlig", ja jeg er pysete... Er bare det at etter jeg har hatt han alene en hel dag så orker jeg ikke å ha han alene om kvelden også :sjenert: Det gikk faktisk veldig bra, men jeg merker at det hjelper å avtale et tidspunkt mannen skulle komme hjem innen, så slipper jeg å sitte og vente og vente...

I dag har S vært i kjempehumør, og smilt mye. Det smilet hans er helt fantastisk, smelter like mye hver gang jeg :hjerte::hjerter_rundt: :rødme:

Blir litt paranoid noen ganger, når han ser ut i rommet og smiler, eller når han ser ut i rommet og plutselig gråter. Begynner jo nesten å tro at han ser noe jeg ikke ser, spøkelser eller noe :sjenert: Tror det egentlig ikke da, men likevel... jeg tror jo det finnes noe overnaturlig, håper bare ikke vi har noe sånt i huset :sjenert: :hår:

Lurer på når jeg skal få mensen igjen jeg, har trodd jeg snart skulle få den i en uke nå. Har hatt mensmurringer i en ukes tid eller mer, men ser ikke snurten av den... Skal jo være glad så lenge den holder seg unna da, men samtidig så er det jo rart da. Alt man skal bekymre seg for! :roll::fnise:

Skulle prøve å legge S halv ni i dag, men det gikk ikke så bra. Synes det er så vanskelig å beregne ammingen i forhold til leggingen. Vi kan jo ikke ha faste ammtider, og det er dumt å legge S rett før han skal ha mat igjen... Vi badet han før vi la han i dag, noe som tydeligvis var dumt. Han var trøtt før vi badet han, men etter badet var han kjempevåken, så legge seg ville han ikke! Likevel roet han seg vel ned og sovnet i kvart på elleve-ellevetida :)

Bare 1 uke og 1 dag til vi drar til svigers og skal døpe S :) Gleder meg, for vi skal være borte en liten uke og det blir godt å komme seg litt bort. Dessuten får jeg sett foreldrene mine og en av mine beste venninner igjen i dåpen :-d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhh... babysmil er bare helt herlig... :rødme:

Det er lett å stå opp om morgenen, når det ligger en gullklump der med et kjempeglis :)

Vesla var også veldig våken etter bading før, men nå roer hun seg ned av badet. Men vi bader ca 1 time før legging, og lar henne slappe av i stua i pysjen + få pupp før hun legger seg. Vet det finnes en "god natt olje" å ha i vannet (Natusan tror jeg, lilla flaske), kanskje den fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg litt :)

Bare lurer litt.. har dere slitt med at S ikke vil sove alene helt fra starten av, eller er det noe som har kommet senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink S var til å sove! :tommelopp:

Det går jo litt opp og ned, men kan hende det vil gå seg til litt nå. Alt blir jo så mye enklere når de sover... :sjenert:

Nei, får ikke håpe kontantstøtta blir fjerna. Regjeringa lova jo at den ikke skulle bli det, var vel Senterpartiet som ville fortsette med den... Tror for øvrig ikke denne regjeringa vil tåle så mange flere løftebrudd...

Håper det går like bra i natt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk bra å være alene med S.

Tror ikke du skal tenke så mye på at han ser noe. Lillegutt kan finne de mest utrolige tingene utrolig spennende og interessante. Som lys for eksempel. I dag lå han lenge og studerte et lyspunkt på veggen.

Jeg har heller ikke fått mensen enda. Når jeg fikk sjekk etter keisersnittet sa hun at det var umulig å si når den kom tilbake. På en måte hadde det vært greit å vite når jeg fikk mensen igjen, men er også veldig deilig å slippe :-D

Jeg henger meg ikke så opp i ammetider i forhold til når lillegutt skal ha mat. Når jeg legger han tilbyr jeg han å få litt mat. Det faller stort sett veldig i smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åhhh... babysmil er bare helt herlig... :rødme:

Det er lett å stå opp om morgenen, når det ligger en gullklump der med et kjempeglis :)

Vesla var også veldig våken etter bading før, men nå roer hun seg ned av badet. Men vi bader ca 1 time før legging, og lar henne slappe av i stua i pysjen + få pupp før hun legger seg. Vet det finnes en "god natt olje" å ha i vannet (Natusan tror jeg, lilla flaske), kanskje den fungerer?

Mhm, det kan redde dagen... helt fantastisk når han smiler :hjerte:

Har flere ganger blitt møtt av et diiigert glis når vi går bort til vuggen hans om morgenen, herlig!

Hm, takk for tipset- den oljen skal jeg sjekke ut!

Innom og oppdaterer meg litt :)

Bare lurer litt.. har dere slitt med at S ikke vil sove alene helt fra starten av, eller er det noe som har kommet senere?

Hei hei!

Har vel egentlig slitt med at han ikke ville ligge alene mer eller mindre fra starten av, ja... Heldigvis går det bedre nå :)

Så flink S var til å sove! :tommelopp:

Det går jo litt opp og ned, men kan hende det vil gå seg til litt nå. Alt blir jo så mye enklere når de sover... :sjenert:

Nei, får ikke håpe kontantstøtta blir fjerna. Regjeringa lova jo at den ikke skulle bli det, var vel Senterpartiet som ville fortsette med den... Tror for øvrig ikke denne regjeringa vil tåle så mange flere løftebrudd...

Håper det går like bra i natt!

:klem:

Jepp, begynner å komme seg!

Ja, alt blir utrolig mye enklere når de bare greier å sove! Merker det veldig godt på energien min...

Blir kontantstøtten fjernet blir jeg suuur! Ikke at jeg nødvendigvis kommer til å benytte meg av den, vi får se om jeg kommer meg ut i jobb igjen først, men uansett er det jo helt tåpelig :kjefte:

:klemmer:

Så bra at det gikk bra å være alene med S.

Tror ikke du skal tenke så mye på at han ser noe. Lillegutt kan finne de mest utrolige tingene utrolig spennende og interessante. Som lys for eksempel. I dag lå han lenge og studerte et lyspunkt på veggen.

Jeg har heller ikke fått mensen enda. Når jeg fikk sjekk etter keisersnittet sa hun at det var umulig å si når den kom tilbake. På en måte hadde det vært greit å vite når jeg fikk mensen igjen, men er også veldig deilig å slippe :-D

Jeg henger meg ikke så opp i ammetider i forhold til når lillegutt skal ha mat. Når jeg legger han tilbyr jeg han å få litt mat. Det faller stort sett veldig i smak :)

ote]

Jepp, det gikk heldigvis bra :) Men jeg vil helst ikke være det så alt for mye fremover, synes det er nok at jeg har han alene nesten hver eneste dag...

Sant det, S er også veldig interesert i blant annet lys ;)

Akkurat det jeg også synes: elsker å ikke ha mensen, men hadde vært greit å visst når den har tenkt seg tilbake... Jeg liker å ha litt struktur på ting (iallfall enkelte ting) og vite når jeg kan forvente meg ditt og datt, blant annet mensen! Spesielt når det har føltes som den skulle komme i over en uke nå...

Prøver å ikke henge meg opp i ammetider jeg også, men på en annen side er det en grei måte å eliminere bort hva han skriker for...

Så herlig det må vera, når godgutten din smiler så søtt til deg! :hjerter_rundt:

Det er bare helt fantastisk, bare å glede seg! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynte mannen 11 på jobb, så han og S lekte litt før han dro på jobb, så da fikk jeg sovet litt også :)

Gikk en halvlang tur med S i dag, og han våknet heldigvis ikke og gråt! Var godt å komme seg litt ut, og så har vel S godt av litt "frisk" (vi bor sentralt) luft også :jepp: Han har sovet ganske mye i dag, håper det ikke går utover nattesøvnen... La han halv ti i dag også, men fikk ikke roet han før over ti... Går seg vel forhåpentligvis til, vi begynte jo å legge han halv ti for bare noen dager siden.

De siste dagene har jeg kjent meg øm i magen, som om jeg har tatt situps- noe jeg ikke har gjort. Kom på at det må komme av at jeg bærer vognbagen med S oppi opp og ned trappene her nesten daglig. Det er faktisk god trim det :fnise: Følte jeg fikk "trimmet" litt i dag på turen også, gikk opp bratte bakker med tung bærepose under vogna :tunge1:

Har lagd brownies i dag, så nå har vi spist brownies med is :sikle: I tillegg har jeg drukket Cola... ikke så sunn nei :sjenert:

:kjefte::frustrert: Er jo nesten ingen prevensjon man kan bruke når man ammer! *sukk*

P-piller, p-ring, p-plaster, hormonspiral (?) kan ikke brukes, da står man igjen med:

kobberspiral: risikerer vonde menssmerter og sterke blødning

cerazette minipille: fikk kviser av den sist, som jeg har enda! :kjefte:

minipille: kommer garantert ikke til å greie å ta den til samme tid hver dag

kondomer : :kjefte::frustrert::kjempesinna:

p-sprøyte: fare for benskjørhet, anbefales vist ikke av en del leger

pessar: huh, brukes vel ikke av så mange lengre? Uansett, høres for sært ut :sjenert:

ladycomp/pearl/hva-nå-enn-alle-disse-computerne-heter: Tør ikke helt å stole 100% på de :sjenert: Dessuten synes jeg det virker litt styrete å skulle måle hver morgen...

Hoppe av i svingen har jo fungert før :tunge1: med flere kjærester, faktisk... :sjenert::rodme: (unnskyldningen er at jeg var tenåring, men det er jo en dårlig unnskyldning... )

Men nei, det er ikke noe vi skal satse på!

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pessar er faktisk veldig lett å bruke ;) Så kan anbefale deg det!

Lett å sette i og gjort på 15-20 sek, kan sitte i flere timer før sex så det er ikke så forstyrrende som kondomen man må stoppe opp midt i for å ha på.

Ønsker deg ei god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes også pessar er ganske greit, faktisk! Jeg har kobberspiral, da, har ikke merka noe til den ennå, men har ikke fått tilbake mensen da. Så den som lever får se... Du kan for øvrig bruke hormonspiral :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Der sier du noe... Ikke bare-bare å velge prevensjon.

Synes spiral virker enklest, og det er jo ganske så trygt.

P-sprøyter brukte ei venninne av meg. Hun sluttet med dem når de skulle starte prøvinga, men fikk ikke igjen mensen før det hadde gått 18 måneder :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer nok også spiral, men får jo se hva legen sier. Er ikke lett, det har du i alle fall rett i! P-stav går heller ikke sammen med amming, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...