Gå til innhold

Kaos


Knøttet

Anbefalte innlegg

Har ikke peiling på hva de ordene betyr, nei :ler:

Lurt å ha jevn, god varme til vinteren når S skal krabbe overalt :Nikke:

"Prating" er koselig ja :) Blir vel bare mer og mer av det framover!

Ha en fortsatt fin dag :klemmer:

Ikke? Hm, hvis du er fra det stedet du bor på så er det jo ikke såå langt unna min dialekt, skulle man tro ;) Nei, det er vel egentlig det... Mange her jeg bor som synes jeg snakker rart :fnise:

Ja, det er kjempekoselig med "prating" og smiling... Han er så herlig når han prater og smiler stooort til oss :hjerter_rundt: Da er han "tilgitt" alle gråting og kreksing (enda et uttrykk fra hjemstedet mitt?) med engang! :fnise: Gleder meg til det blir mer prating og nye ting fremover :jepp:

En fin dag ønskes deg også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver jeg. Om å ikke "takle" at ungen gråter. Jeg synes liksom det blir slitsomt med en gang det er grining på gang. T gråter egentlig lite, så jeg er jo heldig. Men med en gang det er grining jeg ikke får "fiksa" med en gang, blir ejg frustrert.. Huff. Godt å høre det er andre som har det på samme måte ;)

Hehe, ord og uttrykk ja, jeg skjønte ikke dine :) Men vi har nok noen sære uttrykk her også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, høres ut som lange dager alene for deg ja.

Er heldig der jeg. Selv om kjære jobber lenge så jobber han mye mens lillegutt sover. Det gjør det mye enklere :jepp:

Er slitsomt å være nybakt mamma. En er vel ikke helt forberedt uansett tror jeg. Er jo utrolig mye nytt og en kommer stadig i andre rekke.

Hvis mannen din har fridager av og til kanskje han kan ta S. Så kan du få en dag for deg selv. Blir ganske intenst i perioder.

tror de fleste blir litt frustrerte når babyene skriker som verst. Man vil jo helst ha de fornøyde og er ikke alltid lett å vite hvorfor de griner.

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver jeg. Om å ikke "takle" at ungen gråter. Jeg synes liksom det blir slitsomt med en gang det er grining på gang. T gråter egentlig lite, så jeg er jo heldig. Men med en gang det er grining jeg ikke får "fiksa" med en gang, blir ejg frustrert.. Huff. Godt å høre det er andre som har det på samme måte ;)

Hehe, ord og uttrykk ja, jeg skjønte ikke dine :) Men vi har nok noen sære uttrykk her også :fnise:

Jeg har det visst akkurat slik som deg høres det ut som :Nikke: S gråter også egentlig lite, men jeg blir negativ og sliten med engang han begynner å gråte og jeg ikke får roet han :(

Veldig greit å høre at andre har det likedan,ja :)

Hehe... Mannen mener dialekta mi er grautmål, noe som ikke stemmer i det hele tatt, finnes mye verre dialekter! ;)

uff, høres ut som lange dager alene for deg ja.

Er heldig der jeg. Selv om kjære jobber lenge så jobber han mye mens lillegutt sover. Det gjør det mye enklere :jepp:

Er slitsomt å være nybakt mamma. En er vel ikke helt forberedt uansett tror jeg. Er jo utrolig mye nytt og en kommer stadig i andre rekke.

Hvis mannen din har fridager av og til kanskje han kan ta S. Så kan du få en dag for deg selv. Blir ganske intenst i perioder.

tror de fleste blir litt frustrerte når babyene skriker som verst. Man vil jo helst ha de fornøyde og er ikke alltid lett å vite hvorfor de griner.

Ha en fin kveld :klem:

Ja, blir alt for lange dager... Spesielt i dag, mannen skal være på jobb til ni pga varetelling :(

Veldig slitsomt å være nybakt mamma, ja. Tror nok ingen er foreberedt på hvor hardt det er, men så tror jeg at jeg har vært ekstra naiv :sjenert: Man tenker jo ikke på våkennetter, gråtetokter og grinete babyer når man ønsker seg baby...

Mannen har 1 fridag hver uke (utenom søndag, så klart) og i tillegg slutter han tidlig og begynner tidlig noen ganger, og det hjelper så klart mye. Han er kjempeflink til å ta S når han har mulighet, men han må jo få litt fri han også da... Dessuten er det jo den ammingen som gjør S helt avhengig av meg... Har ikke prøvd å gi han flaske enda, kan jo alltids prøve det da, hm...

En fin dag til deg også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på "Medium" i går, hvor en dame druknet babyen sin, herlighet så ekkelt! :grine: Mange ganger verre nå når jeg selv har blitt mamma, tåler jo ikke slike ting lengre :grine: :grine: Fikk lyst til å gå inn til S som sov og bare klemme han, gode gutten :hjerte:

I natt har S vært urolig, så det har ikke blitt så mye søvn :( Var helt fortvilt da jeg våknet fordi jeg hadde fått så lite søvn og fordi jeg skulle være hjemme alene lenge i dag fordi mannen skal på varetelling. Utslitt hele gjengen her, så utrolig godt at Flickan tok S med på trilletur nå :biggrin:

Var hos legen i dag på etterkontroll. Snakket også litt om hvordan det går med meg. Jeg føler det går bedre, men samtidig går det i bølgedaler og enkelte ganger er jeg fryktelig sliten igjen. Nå får jeg jo mye hjelp da, både trillehjelp fra Flickan og helsestasjonen, psykolog på helsestasjonen og så skal jeg kontakte Homestart (en frivillig organisasjon som hjelper single mødre/foreldre uten nettverk/foreldre med syke barn) og høre om de kan hjelpe i blant. Har ikke lyst til å sykemelde meg slik at mannen tar permisjonen min, ikke enda iallfall for jeg føler ikke det er såå ille riktig enda, dessuten blir det et h***** styr også, med Nav og jobben min og jobben til mannen :roll:

Legen anbefalte meg forresten hormonspiral, men jeg er litt skeptisk... Noen som har det?

Pro:

slipper å tenke på å ta en pille hver dag

slipper kondomer ( :hoppe: )

forhåpentligvis ikke så mye bivirkninger pga mindre hormoner

kan miste mensen

Con:

vondt å sette i (?)

hormoner (skeptisk)

hva om jeg får masse kviser igjen?!

er ikke "spiralbarn" en ting? Eller var det mer aktuelt med kobberspiral?

dyrt (1300,- !!)

litt "bortkastet" om jeg vil bli gravid igjen fort (neppe aktuelt med det første, men)

Hm, vet ikke jeg :sjenert: Mannen er skeptisk, men det er bare pga han ikke vet hva det er, og så er lillesøstera hans spiralbarn :fnise: Vet ikke om moren brukte kobberspiral eller hormonspiral da, men... Vet ikke om jeg tør å spørre heller :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt masse god-ord om hormonspiral! :jepp: Eneste "negative" jeg har hørt, er at NOEN synes det er litt ubehagelig å sette inn. Men DET overlever du! :) Ikke sikkert at DU synes det er vondt!

1300kr, syns ikke det var så dyrt, jeg!? Hvor lenge kan man ha den inne da...? P-piller er jo fort en 100-lapp i måneden det også, for ikke å snakke om kondomer... DET synes jeg er dyrt!

Hormoner - det er det jo i de fleste typer prevensjon..?! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt masse god-ord om hormonspiral! :jepp: Eneste "negative" jeg har hørt, er at NOEN synes det er litt ubehagelig å sette inn. Men DET overlever du! :) Ikke sikkert at DU synes det er vondt!

1300kr, syns ikke det var så dyrt, jeg!? Hvor lenge kan man ha den inne da...? P-piller er jo fort en 100-lapp i måneden det også, for ikke å snakke om kondomer... DET synes jeg er dyrt!

Hormoner - det er det jo i de fleste typer prevensjon..?! ;)

Jeg har googlet litt, og de aller fleste er fornøyd med hormonspiralen virker det som. Dessuten sa legen min at de fleste bruker den etter fødsel, og at det går fort å bli gravid etter å ha brukt den. Jepp, jeg overlever nok ubehaget ved å sette den inn :)

Nei, du har rett i det at det egentlig ikke er dyrt. Snakket med mannen om det, og på ett år så er det jo like dyrt som p-piller, f.eks p-plasteret er jo mye dyrere på ett år enn hormonspiral :jepp: Man kan ha hormonspiralen inne i 5 år, og da er det jo mye billigere enn det meste annen prevensjon i lengden! Kondomer er dyrt, ja! :Nikke:

Ja, det er hormoner i de fleste prevensjoner... Dessverre...

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kobberspiral da? Null hormoner og mye billigere enn hormonspiral. 400 kr ca... Det er litt mindre sikkert enn hormonspiral (tror 1 av 100 blir gravid med kobberspiral og 1 av 1000 med hormonspiral) men det er jo liten risk uanset. Også null bivirkninger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kobberspiral da? Null hormoner og mye billigere enn hormonspiral. 400 kr ca... Det er litt mindre sikkert enn hormonspiral (tror 1 av 100 blir gravid med kobberspiral og 1 av 1000 med hormonspiral) men det er jo liten risk uanset. Også null bivirkninger. :)

Er litt redd for at jeg får større blødninger og mer menssmerter med den, siden det er endel som opplever det, og jeg hadde veldig ille menssmerter før jeg ble gravid :sjenert:

==================================================

Kjapp oppdatering, før jeg må hive meg i seng ;)

Har ikke fått tid til å være innom her så mye i det siste, dvs jeg har vært innom dagbøkene deres uten å skrive noe, men skal prøve å få tid til det i nærmeste fremtid :)

S er så flink til å legge seg nå, bruker aldri mer enn en halvtime på å sovne (bank i bordet!) og de siste dagene har han sovet til seks-sjutiden om morgenen før han vil ha mat! :sjokkert::biggrin: Herlig for oss å få så mange timer sammenhengende søvn :)

Tenk at på onsdag er S 3 måneder! Som tida flyr! :overrasket: Store, lille gutten vår :hjerte::hjerter_rundt:

Går bare og venter på at han skal le nå, synes egentlig det er rart at han ikke gjør det allerede... Men det blir vel, han smiler iallfall mye og det er så herlig å se! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink S er til å sovne da! :tommelopp:

:jepp: Og det er så herlig for oss! :biggrin:

Det er kjempeherlig å få sove så lenge sammenhengende ja :Nikke: Når legger dere S.?

Så bra dere koser dere :klemmer:

Ja, det hjelper så utrolig mye! Han våkner noen ganger pga han har sparket av seg dyna, eller vil ha smokken da- men da sovner jo både jeg og han med engang igjen :)

Vi legger han klokka 9, tenker å legge han tidligere etterhvert også- men nå fungerer det så bra :) Når legger dere babyen da?

Det gjør vi :jepp: Håper dere gjør det samme! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er S ute med omsorgsarbeideren, og jeg har noen timer for meg selv- herlig! :biggrin: I natt sov han fra ni til halv sju før han ville ha mat, utrolig herlig! Måtte vekke han halv ni og gi han mat igjen fordi omsorgsarbeideren kom og skulle trille. Fikk nesten dårlig samvittighet av å vekke han, for han sov så søtt og sovnet bare når jeg skulle gi han mat, stakkar :hjerte: Men da han våknet ordentlig var han såå blid, smilte og var kjempefornøyd :hjerter_rundt:

Skal ut en tur og kjøpe ullklær til S senere i dag, det begynner jo å bli kaldt nå. Ellers har jeg ingen planer, får se hva vi finner på :)

Vi har kjøpt oss panelovner til stua, for det er så kaldt her hver vinter og det kan det jo ikke være nå når vi har S. Deilig at det alltid er passe varmt her inne, termostatstyrte ovner er genialt! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig med så mye søvn på lillegutt, da! Og jeg kan tenke meg at det er godt for deg å få litt tid alene også. Hmm... burde kanskje snart ta imot tilbudet fra svigers om å trille jeg også :sjenert: I hvert fall de dagene hvor det er mye skriking og styr og en sliten mamma :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sove hele natta allerede... Ikke dårlig :)

:jepp: Håper bare det varer, er litt redd for å snakke for tidlig...

så heldig som har en gutt som sover så godt :)

Mhm, det er en lettelse! :)

Deilig med så mye søvn på lillegutt, da! Og jeg kan tenke meg at det er godt for deg å få litt tid alene også. Hmm... burde kanskje snart ta imot tilbudet fra svigers om å trille jeg også :sjenert: I hvert fall de dagene hvor det er mye skriking og styr og en sliten mamma :)

:klemmer:

:Nikke: Kjempeherlig at han sover så godt, måtte det bare vare! *krysse fingrene*

Er veldig greit å få alenetid, så jeg ville tatt imot tilbudet om trilling fra svigers ;) Jeg vil også ha besteforeldrene til S nærmere... Dumt å bo så langt unna de :(

:klem:

Bare innom med en :klemmer: jeg. Kansje jeg kan ta S på en tur på onsdag? Vi får snakkes om det :)

:vinke:

På onsdag er mannen hjemme, så da er det ikke nødvendig- men du må gjerne ta han en annen dag om du har tid :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått handlet klær til S, og jeg elsker å handle babyklær! :fnise: Det er jo så utrolig mye skjønne klær :hjerte:

I dag fikk han:

1 sett med fleecejakke og bukse

1 ullbody fra Name it

1 ullbody fra Cubus (ull ytterst, bomull innerst)

1 longs med ben fra Cubus (ull ytterst, bomull innerst)

1 longs uten ben fra Cubus (ull ytterst, bomull innerst)

Så da holder han seg forhåpentligvis varm til vinteren også, selv om vi sikkert må kjøpe mer etterhvert :jepp:

S har "pratet" og smilt kjempemye i dag, han er så god :hjerte: Men det er slitsomt at han fortsatt ofte krangler ganske mye når han spiser :( Han får helt sikkert i seg nok mat, men det er slitsomt å krangle med han så ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt inn ullbody, -longs (uten fot), -sokker, -lue og -votter på Cubus! Den ulla er det hvert fall garanetert at han tåler! :jepp:

I går bestilte jeg i tillegg en ullbody, -lue og -strømpebukse fra Tom og Trine i Sparkjøp-katalogen. Lurer på å bestille noe fra Nøstebarn etter hvert også, de har såååå deilige klær der!! Også er størrelsene veldig gode, - man kan bruke plaggene lenge!! :jepp: Men er ikke noe som haster akkurat DET da... Har så vi klarer oss i aller første omgang!!! ;)

(Meeeen.....skal ikke se bort i fra at en sykemeldt Monica PLUTSELIG har forvillet seg inn på nettsidene der og TILFELDIGVIS kommet borti "bestill"-knappen.....!!!!!) :ler:

Endret av Monica85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...