Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Anbefalte innlegg

Høres ut som en flott dag :)

Gardinene hørtes fine ut :) Du har jo litt peiling på interiør, så det blir sikkert veldig flott hjemme hos dere.

Babysyk ja :nigo: Skjønner at du tenker på det med jobben... Synd at det skal stå i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nja, jeg vet ikke helt, jeg ... Jobben min er jo veldig uforutsigbar siden jeg bare er vikar vet jeg ikke hvor mye jeg jobber om to uker, tre uker og en måned. Tenk om jeg blir gravid og ikke får jobbet nok til å få permisjonspenger?! :dåne: Jeg har utrolig lyst, men skulle ønske jeg hadde en garanti for at jeg får jobbet, ikke nødvendigvis fast jobb men jobbet så mye at jeg får tjent meg opp permisjon ... :sjenert:

Tar ikkje lang tid å opparbeide seg rett :) Så når ein meir permanent jobb er på plass så trenger dere ikkje å vente så lenge :)...som mi svigerinne sa så pent rett etter eg var begynt i jobben, og me ikkje hadde vore samen i fullt eit år ein gang..."når skal eg bli tante?! Du trenger kun å ha jobba i 6 mnd før du får permisjonspenger, så da kan du berre sette i gang da." Er sjølvsagt ein fordel om begge har jobb.

Angående veranda o.l. så fann eg denne: ABCnyheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en flott dag :)

Gardinene hørtes fine ut :) Du har jo litt peiling på interiør, så det blir sikkert veldig flott hjemme hos dere.

Babysyk ja :nigo: Skjønner at du tenker på det med jobben... Synd at det skal stå i veien.

:Nikke: Det har det vært! :)

De ble veldig fine, til tross for at de er ganske mørke. I dag kom mannen hjem med grønne gardiner, de skal vi ha i gangen/bibliotek-og-leserommet mellom terrassen og rommet til S. Hengte de opp, de ble veldig fine! :biggrin:

Ja-a, jeg vet jo ingenting om hva som skjer til høsten ... :sjenert:

Tar ikkje lang tid å opparbeide seg rett :) Så når ein meir permanent jobb er på plass så trenger dere ikkje å vente så lenge :)...som mi svigerinne sa så pent rett etter eg var begynt i jobben, og me ikkje hadde vore samen i fullt eit år ein gang..."når skal eg bli tante?! Du trenger kun å ha jobba i 6 mnd før du får permisjonspenger, så da kan du berre sette i gang da." Er sjølvsagt ein fordel om begge har jobb.

Angående veranda o.l. så fann eg denne: ABCnyheter

Jeg tenker kanskje for mye hvis, om, dersom,kanskje? :vetikke: Tenk om jeg ikke får jobbet noe særlig til høsten? Tenk om ... osv. Føler iallfall det blir litt usikkert, og så vil mannen at iallfall én av oss skal ha fast jobb ... :sjenert: Han er den mest fornuftige av oss ...

Takk for link! Da er det visst terrasse vi har, selv om jeg ble litt forvirret av begrepene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg vet ikke helt, jeg ... Jobben min er jo veldig uforutsigbar siden jeg bare er vikar vet jeg ikke hvor mye jeg jobber om to uker, tre uker og en måned. Tenk om jeg blir gravid og ikke får jobbet nok til å få permisjonspenger?! :dåne: Jeg har utrolig lyst, men skulle ønske jeg hadde en garanti for at jeg får jobbet, ikke nødvendigvis fast jobb men jobbet så mye at jeg får tjent meg opp permisjon ... :sjenert:

Så lenge du jobbar minst 50%, så jobbar du nok til å få permisjonspengar! :) Og det gjer du vel? Eg trur nok eg ville ha satsa på at det gjekk greit. ;) Spesielt viss dei i barnehagen er fornøyd med deg, og det virkar som dei vil ha deg der vidare framover. Har mannen din fått seg jobb forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at dere er betenkte når jobbene ikke er ordentlig på plass, det er jo ikke gratis å ha barn... Får håpe det dukker opp noe på barnehagen etterhvert? Følger du med om det er noe å søke på fortsatt?

Får håpe dere kan starte prøvinga snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du jobbar minst 50%, så jobbar du nok til å få permisjonspengar! :) Og det gjer du vel? Eg trur nok eg ville ha satsa på at det gjekk greit. ;) Spesielt viss dei i barnehagen er fornøyd med deg, og det virkar som dei vil ha deg der vidare framover. Har mannen din fått seg jobb forresten?

Må bare kommentere dette. MOR har krav på permisjonspenger uavhengig stillingsprosent, men beløpet vil jo selvsagt avhenge av hvor mye hun har tjent. Om hun har tjent under 1/2 G vil hun få engangsstønad istedet, da det vil lønne seg. FEDREKVOTEN er imidlertid avhengig av at mor har jobbet minst 50%.

Bare for å oppklare litt altså ;)

Høres deilig ut med uteplass, gleder meg til vi og (kansje) får det, dog ikke like stor som deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde nok også venta på ein litt meir stabil økonomi.

Gleder meg til førstemann klaffer eg :P

Dessverre er det sikkert best ... :vetikke:

Bare å glede seg, fantastisk å være mamma! Selv om det er sliiiitsomt også ... ;)

Jeg har vel jobbet nesten 100% (rundt 85-90% tipper jeg)i fire-fem uker eller noe nå, men problemet er hva som skjer til høsten ... De er fornøyde med meg, men på nåværende tidspunkt er det ikke jobb til meg til høsten. :( Men styreren sa at hun kunne skrive mail til de andre barnehagene om at jeg trenger jobb, mye sånt går vist internt. Mannen har begynt å jobbe med psykisk utviklingshemmede, bare tilkallingsvikar, men sannsynligvis får han endel vakter i sommer i det minste. :)

Skjønner godt at dere er betenkte når jobbene ikke er ordentlig på plass, det er jo ikke gratis å ha barn... Får håpe det dukker opp noe på barnehagen etterhvert? Følger du med om det er noe å søke på fortsatt?

Får håpe dere kan starte prøvinga snart :klemmer:

Jeg har vært svært dårlig til å følge med på utlyste jobber ... :sjenert: Til dels fordi jeg ikke vet om jeg vil gå tilbake til butikkjobbing nå når jeg trives så godt i barnehage, pluss at butikkjobb har veldig upraktiske arbeidstider. Vi får se ...

Takk. :)

:klemmer:

Må bare kommentere dette. MOR har krav på permisjonspenger uavhengig stillingsprosent, men beløpet vil jo selvsagt avhenge av hvor mye hun har tjent. Om hun har tjent under 1/2 G vil hun få engangsstønad istedet, da det vil lønne seg. FEDREKVOTEN er imidlertid avhengig av at mor har jobbet minst 50%.

Bare for å oppklare litt altså ;)

Høres deilig ut med uteplass, gleder meg til vi og (kansje) får det, dog ikke like stor som deres :)

Kjekt at jeg har deg, som kan reglene så godt! :) Jeg er elendig på kommunale regler, og bare det å huske det synes jeg er vanskelig ... :sjenert:

:Nikke: herlig med uteplass! Blir nok mye brukt fremover. :) Krysser fortsatt fingrene for leiligheten deres! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at styreren din vil følge med for deg. Det betyr sikkert ekstra mye for de andre barnehagene når det kommer fra henne også. De vet de at du gjør en god jobb :biggrin:

I jobber med psykisk utviklingshemmede er det jo ofte behov for vikarer da. Er jo uansett godt bare å komme igang, kanskje det dukker opp noen vikariater etterhvert.

Jeg kikket bare på stillingsannonser for byen din på nav sine sider når jeg skrev i sta. Bare for å se om det var noe... Så det var utlyst et par stillinger som tannlege sekretær blant annet, ikke full jobb riktignok da. Men det var fast og opplæring ville bli gitt. Bare en tanke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at styreren din vil følge med for deg. Det betyr sikkert ekstra mye for de andre barnehagene når det kommer fra henne også. De vet de at du gjør en god jobb :biggrin:

I jobber med psykisk utviklingshemmede er det jo ofte behov for vikarer da. Er jo uansett godt bare å komme igang, kanskje det dukker opp noen vikariater etterhvert.

Jeg kikket bare på stillingsannonser for byen din på nav sine sider når jeg skrev i sta. Bare for å se om det var noe... Så det var utlyst et par stillinger som tannlege sekretær blant annet, ikke full jobb riktignok da. Men det var fast og opplæring ville bli gitt. Bare en tanke...

Håper det hjelper, ja, jeg vil jo gjerne fortsette innen barnehage. :jepp:

De hadde visst behov for vikarer, og spesielt menn var ønsket. Håper det blir endel jobbing på mannen, vi både trenger pengene og han trenger å komme seg ut i jobb.

Jeg har vurdert stillinger som tannlegesekretær, men vet egentlig lite om de ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye nytt her, det er fortsatt streik, det er nydelig vær og varmt, og alt går i den samme, gamle tralten. Ikke at det gjør noe, vi har det fint, vi. :)

Vi har enda ikke kommet igang med å male rommet til S, men vi har kjøpt fargen nå da, så det blir snart! :tommelsmil: Det tar bare litt tid å få til alt når vi begge jobber, har S og har mange prosjekter. Vi har fått gardiner på resten av stua nå, på spisestuedelen. Det ble hvite, enkle gardiner- og det ble veldig pent, om jeg får si det selv. ;)

Gleder meg til Oslotur, en hel dag i hovedstaden med bestevenninna! :biggrin: Vi skal visst en tur på Ikea, så skal jeg til homeopat (gjennom venninna) og etterpå tenkte jeg å møte en kamerat, om han har tid. Håper på fint vær! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ofte populært med menn i den typen jobber. Ikke så rart, en trenger menn i omsorgsyrker også, men det er gjerne mangelvare... Hvis han trives er jo ingenting bedre enn det, og det er godt å gjøre noe. Tærer fort på psyken om man blir gående lenge arbeidsledig...

Vet ikke så mye om det selv, går kanskje an å ringe og høre hvis det er aktuelt. Bare tenkte det hørtes ut som en bedre jobb enn kassejobb i en butikk, samtidig som det ikke så ut som man trang allverdens med utdannelse...

Høres ut som dere får det fint!!!

Kos deg på tur :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ofte populært med menn i den typen jobber. Ikke så rart, en trenger menn i omsorgsyrker også, men det er gjerne mangelvare... Hvis han trives er jo ingenting bedre enn det, og det er godt å gjøre noe. Tærer fort på psyken om man blir gående lenge arbeidsledig...

Vet ikke så mye om det selv, går kanskje an å ringe og høre hvis det er aktuelt. Bare tenkte det hørtes ut som en bedre jobb enn kassejobb i en butikk, samtidig som det ikke så ut som man trang allverdens med utdannelse...

Høres ut som dere får det fint!!!

Kos deg på tur :klem:

Mhm, populært med menn i slike yrker, og det er bra! :tommelsmil: Han trives iallfall enda, håper han kan holde på med dette ei stund nå, iallfall til han finner drømmejobben eller kan begynne på skole. Sistnevnte er enklere sagt enn gjort... :roll:

Ja, det tar veldi på psyken å gå arbeidsledig lenge, det har vi merket begge to ...

:Nikke: Begynner å bli bra her nå, godt å komme litt i orden! :)

Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig er streiken over! :hoppe::biggrin: Vi har merket det godt på jobben: få voksne og halve grupper med barn = mer jobb for oss, merket at vi har blitt slitnere i det siste, ja.

I kveld er mannen på jobb, så det er bare S, mormor og jeg hjemme. Nå er S lagt, så da skal jeg slappe av, selv om jeg egentlig er så trøtt at jeg har mest lyst til å legge meg ned og sove ... :sjenert:

Ingen store planer i kveld annet enn å se tv, tenker jeg. Deilig å slappe av. :)

I morgen bærer det til Oslo, gleder meg! :biggrin: Det går nok litt penger da, men det må være lov. ;) Litt dårlig samvittighet for å ikke se S noe særlig da, jeg kommer jo hjem sent på kvelden ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker! Hadde en kjempefin dag i Oslo, og var veldig heldig med været. :) Var deilig å ha en hel dag der, møte venner, handle litt og bare slappe av. :)

Nå har sommeren virkelig kommet hit: øspøseregn! :roll: Var på tur i barnehagen på fredag, tur i skogen i skikkelig øsepøseregn ... Ped.lederen mente vi skulle gå på tur, spise ute og skifte bleier før vi dro hjem etter lunch, men heldigvis skiftet til og med hun mening. ;)

I dag har mamma, S og jeg vært i byen i øsregnet. Skikkelig stressa på parkeringshuset i kjøpesenteret, jeg hater å kjøre i parkeringshus! Og skikkelig stressa inne på kjøpesenteret som består av så mange labyrinter at vi nesten gikk oss bort ... :sjenert: Vi fant det meste av det vi skulle ha og kom oss på kafétur, så da var vi fornøyde likevel. ;) Til og med fått kjøpt en lampe til "leserommet", trenger bare lengre ledning så blir det bra! :) Mannen har malt ferdig de blå veggene på S sitt rom, nå gjenstår bare den hvite veggen, som visst ble mitt ansvar. :forvirret:

I går var jeg på kino med svigerinna og så Sex and the city 2. Filmen var som forventet: ikke knallbra. Jeg visste jo hva jeg gikk til, og jeg har aldri vært den største fanen, men følte jo jeg måtte få den med meg. Kjente meg veldig igjen i hvordan de fremstilte det å være mor ... Så de fikk faktisk til å være litt alvorlig også, midt i mellom all overfladiskheten, glitter og glamouren. ;)

Fredag falt vinduet ned inni bildøra mens jeg kjørte til jobb. Så klart gjorde det det på en dag det pøsregnet, så jeg måtte bruke søppelsekker og masse teip for å ikke lage basseng inni bilen ... Fikk mange spørsmål om det hadde vært innbrudd i bilen den dagen, ja ... Mannen fikk heldigvis fikset det da jeg kom hjem, så nå har vi vindu igjen- men kan ikke åpne det, heldigvis var det på passasjersida. Da jeg kom hjem lakk det fra vaskemaskinkrana, så jeg fikk ikke satt på vask ... :dåne: Krana var selvsagt så gammel at man ikke fikk nye deler til den og mannen måtte kjøpe ny, som han ikke får montert før på mandag- i tilfelle noe galt skjer og han står med lekkasje og ingen rørleggere tilgjengelig ... :sjenert:

I tillegg er det elektriske anlegget hos mamma gammelt og kanskje dårlig, skal få elektriker til å se på det snarest- håper ikke det blir dyrt ... :roll:

Lurer på hva det neste blir?

Akkurat nå føles det som om vi aldri får søsken til S ... Alt står stille: mannen skal ikke jobbe igjen før om 2 uker, jeg aner ikke hva som skjer om noen uker, vi har regninger å betale og lån å nedbetale ... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag morgen var vi litt stressete alle mann, hadde dårlig tid. S ba meg om å gjøre noe, som vanlig, men jeg svarte at det kunne vi ikke, siden vi hadde dårlig tid. Da kommer det fra S, som tror man kan kjøpe alt mulig: "mamma kjøpe god tid!". :rødme:

Ja, hadde det vær så enkelt ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Gullkorn!

Ellers ser jeg at dere allerede har funnet ut at det er litt jobb å eie hus. Er bestandig noe som burde skiftes, repareres eller oppgraderes.

Håper det blir mer jobb på mannen din framover! Virker som du jobber så og si fullt? Det er jo bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Gullkorn!

Ellers ser jeg at dere allerede har funnet ut at det er litt jobb å eie hus. Er bestandig noe som burde skiftes, repareres eller oppgraderes.

Håper det blir mer jobb på mannen din framover! Virker som du jobber så og si fullt? Det er jo bra :)

:Nikke: Herlig periode nå, når han snakker og sier mye rart! ;)

Hehe, ja det er jobb å eie hus! Det er (heldigvis) mannen som gjør mest, da jeg jobber mest og han ikke jobber så mye, men jeg merker det på at jeg tar S endel alene, men vi har jo mamma til å hjelpe til også. :) Det er jo litt koselig å gjøre ting i huset man eier selv også! :)

Jeg jobber hver dag, men har ikke fulle arbeidstider, jobber som regel mellom 6 og 7 timer pr. dag, noen dager mer, andre dager mindre. Det dumme er at jeg ikke vet noe om hva som skjer til høsten ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...