Gå til innhold

Ajas Bryllupsdagbok


Aja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi også blir nok på rundt 70. Og ca 50 av de er familie og resten venner.

Tror ikke vi har råd til så mange fler, med tanke på at vi vil ha alle til middag.

Så det lokalet vi har tenkt på, tror jeg vi må tenke litt mer på..

Jeg håper å finne et sted hvor vi kan ha med drikke selv, men de ordner med mat, servering + + For det er mange penger spart. Og jeg kunne nok tenkt meg en bartender, selv om vi har kjøpt inn drikkevarene. Og så lager vi en oversikt over drinkene og det vi kan by på. Så blir det litt orden.

Mye å tenke på..

God helg i hvert fall!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye du har planlagt... :overrasket:

Ligger litt på etterskudd, ser jeg... :rodme:

Vi har ikke tenkt så mye på bryllupet, er litt opptatt med bygging og oppussing, men jeg kommer sterkt tilbake. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finne det perfekte lokale er vanskelig! :roll: men det viktigste er at man finner noe som passer til ens egne ønsker, og ikke nødvendigvis gjestenes!

Jeg er selv veldig fornøyd med lokalet vi har funnet! For oss var det viktig å ha fri bar, så da måtte vi ha et sted hvor vi kunne ta med alkohol selv for å gjøre det så billig som mulig for oss. Tror det blir veldig bra :Nikke:

Lykke til :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi også blir nok på rundt 70. Og ca 50 av de er familie og resten venner.

Tror ikke vi har råd til så mange fler, med tanke på at vi vil ha alle til middag.

Så det lokalet vi har tenkt på, tror jeg vi må tenke litt mer på..

Jeg håper å finne et sted hvor vi kan ha med drikke selv, men de ordner med mat, servering + + For det er mange penger spart. Og jeg kunne nok tenkt meg en bartender, selv om vi har kjøpt inn drikkevarene. Og så lager vi en oversikt over drinkene og det vi kan by på. Så blir det litt orden.

Mye å tenke på..

God helg i hvert fall!!! :klem:

Hei Loppis :fnise:

Jeg syntes det virker som om du har skikkelig orden på sakene jeg :jepp:

Du er flink til å tenke praktisk.

Håper du har hatt en god helg :klemmer:

Så mye du har planlagt... :overrasket:

Ligger litt på etterskudd, ser jeg... :rodme:

Vi har ikke tenkt så mye på bryllupet, er litt opptatt med bygging og oppussing, men jeg kommer sterkt tilbake. :lur:

Jeg føler egentlig ikke at jeg har kommet så langt, men det er litt genialt med denne bryllupsdagboken: Jeg har nemlig lyst til å skrive i den, men da bør jeg også ha noe bryllupsrelaterte ting og oppdatere om i blant :fnise:

Så det får meg til å tenke; hva kan jeg gjøre nå :Nikke:

Neste er vel å booke kirken...

Jeg vil ha den fine jeg ble konfirmert i, og ikke den vi sogner til som ikke ser ut som en ordentlig kirke engang - men en brakke! :sukk:

Finne det perfekte lokale er vanskelig! :roll: men det viktigste er at man finner noe som passer til ens egne ønsker, og ikke nødvendigvis gjestenes!

Jeg er selv veldig fornøyd med lokalet vi har funnet! For oss var det viktig å ha fri bar, så da måtte vi ha et sted hvor vi kunne ta med alkohol selv for å gjøre det så billig som mulig for oss. Tror det blir veldig bra :Nikke:

Lykke til :hug:

Det høres veldig bra ut :jepp:

Men føler ikke at jeg har forstått det helt... :sjenert:

Hvis man må ha bartender - da kjøper gjestene drikke av stedet (?)

Og da sparer vel brudeparet litt i drikke eller? Selv om det blir dyrere for gjestene?

Så hvorfor sparer man penger hvis man har med drikke selv? Menes det drikke til maten da kanskje ..?

Litt blond... :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle har hatt en strålende helg :klemmer:

Jeg har blant annet vært på et kurs med en venninne, det var kjempegøy og inspirerende :jepp:

Også har jeg og kjæresten gått en kjempefin lang tur i skogen sammen, med vofsen.. Veldig romantisk :rødme:

Og jeg har fått tatt noen bilder med kameraet mitt, noe jeg er vedlig glad i :)

Og vil blir flinkere til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lenge siden jeg har vært her inne å oppdatert meg :) Så nå har jeg lest alt som er å lese :Nikke:

Så trist å høre om dyret ditt da :cry3: Håper det går bedre med deg :troest: Jeg klarer ikke å tenke på at en av kattene mine skulle gått bort uten å få tårer i øynene så jeg skjønner at det må ha vært helt forferdelig vondt :kose:

Men hipp hurra for at dere har fått satt dato :hoppe:

jeg kommer og oppdaterer meg oftere fra nå av :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor sparer man penger hvis man har med drikke selv? Menes det drikke til maten da kanskje ..?

Litt blond... :klaske:

Ja det er det vet du.. De regner vel 3 glass vin/øl til maten, og "noko attåt" til kaffen.. Kan bli mye penger det, om du må betale vanlig flaske/glass pris.

For alkoholen er billigere i Sverige, og enda billigere i Danmark, Tyskland, Polen + + :ler:

Så derfor er det mange penger spart om man kan kjøpe det selv (til middag og resten av festen).

Om vi må kjøpe drikke av stedet, må nok gjestene betale for seg i baren. For ellers blir det jo Virkelig dyrt.. :)

Endret av LoppeLise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi endte også på et sted der vi kan stå for alkoholen selv. De som driver med dette profesjonelt tar jo gjerne 3-4 ganger polprisen, og det blir det penger av!! Vi skal være ca 70 og fant ut at vi måtte heller handle litt over tid.

Penger spart! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye å spare på å kjøpe inn selv ja :Nikke:

En øl koste vanligvis mellom 55 og 70kr for en halvliter på serveringssteder og 20-30kr i butikken... Ett glass vin kommer på mellom 50 og 70kr (for helt vanlig billig vin) mens dufår en hel flaske for rundt 100lappen på polet.. tror det er ca 6-7glass vin i en flaske.. Og en dram kommer på rundt 90kr på stk, mens en flaske på polet koster 250-300kr og den får du 18.75 alkoholenheter av hvis du regner de på standard 4cl :)

Så man sparer myyyye på å kjøpe selv :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholen biter jo en god del av bryllupsfondet, men man sparer sikkert mye på å ordne det meste selv. Vi blir å ha festen på en plass der man kan ordne med drikke og leie inn en bartender selv.

Har en del erfaring med å lage :vin: , så der blir ikke utgiften så stor. Øl får man jo ganske billig i butikken så det er brennevinet som koster mest. Brus er jo nesten dyrere enn øl i butikkene, men det går vel ikke så mye av det. :klø:

Svigerfar har dessuten hintet frempå at han skulle spandere ALL drikken til bryllupet. :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det må jeg si var spennende!! Vi kan ikke by på slikt!! For da blir festen kort.. :pirat::frown::tristbla: :dåne: :spy::spy::spy::ler::ler::ler:

Men det er nok noe vi Virkelig bør tenke på. Mye penger spart, og ikke noe dårligere alternativ. Bare krever litt mer planlegging og litt mer jobb kanskje. Men det er det jo verdt. Mere penger å bruke på noe annet.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lenge siden jeg har vært her inne å oppdatert meg :) Så nå har jeg lest alt som er å lese :Nikke:

Så trist å høre om dyret ditt da :cry3: Håper det går bedre med deg :troest: Jeg klarer ikke å tenke på at en av kattene mine skulle gått bort uten å få tårer i øynene så jeg skjønner at det må ha vært helt forferdelig vondt :kose:

Men hipp hurra for at dere har fått satt dato :hoppe:

jeg kommer og oppdaterer meg oftere fra nå av :klemmer:

Tusen takk, så koselig! :smilorange:

Det er godt med de som forstår, for det er forferdelig vondt å miste et dyr :tristbla:

Har dårlig samvittighet for alt det han måtte gjennom også, men han måtte jo få sjansen til å bli frisk..!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LoppeLise, Twisted, dinedama, og Luna :klemmer:

Så koselig at dere hadde skrevet i boka mi, nå ble jeg glad :hoppe:

Og takk for fine svar / forklaringer :jepp:

Lærerikt forum dette ja :fnise:

Det stedet vi har mest lyst på tar 1000 pr kuvert (hva er det for et ord :klø:) inkludert 4 glass tror jeg... Men det er veldig dyrt ja, så spørs om vi må finne en bedre løsning - slik dere snakker om! Hmm, da vet vi plutselig ikke noe om lokale lenger da.. tilbakesteg! Det vil vi ikke ha noe av jo :snurt::fnise:

Nå skal jeg bare spise middag (litt sen ja) så skal jeg oppdatere meg i bøkene deres :klemmer:

Jeg har drukket litt :vin: derav den ville redigeringen :fnise:

Endret av Aja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres veldig bra ut :jepp:

Men føler ikke at jeg har forstått det helt... :sjenert:

Hvis man må ha bartender - da kjøper gjestene drikke av stedet (?)

Og da sparer vel brudeparet litt i drikke eller? Selv om det blir dyrere for gjestene?

Så hvorfor sparer man penger hvis man har med drikke selv? Menes det drikke til maten da kanskje ..?

Litt blond... :klaske:

Som flere av de andre tidligere har forklart, så vil man kunne spare mye penger på å ordne drikke selv. Det gjelder da både drikke til maten og drikke til festen etterpå (Man sparer hovedsakelig på vinen til middagen og spriten etterpå).

Dersom du skulle gå for at lokalet står for all servering så vil du vel kanskje ikke spare så himla mye i etterkant (hvis du ikke er litt nøye når du ser etter catering), men gjestene vil tape veldig på at de må kjøpe all alkohol til festen selv. Så du kan si du får mer for pengene om du ordner maten selv(!) (for da trenger ikke gjestene betale noe!), og er du nøye mens du titter etter catering kan du spare enda mer penger (!)..

Dette er her ble bare en ordmølje tror jeg... :klø: Spørs om du forsto noe ;)

Hei LoppeLise, Twisted, dinedama, og Luna :klemmer:

Så koselig at dere hadde skrevet i boka mi, nå ble jeg glad :hoppe:

Og takk for fine svar / forklaringer :jepp:

Lærerikt forum dette ja :fnise:

Det stedet vi har mest lyst på tar 1000 pr kuvert (hva er det for et ord :klø:) inkludert 4 glass tror jeg... Men det er veldig dyrt ja, så spørs om vi må finne en bedre løsning - slik dere snakker om! Hmm, da vet vi plutselig ikke noe om lokale lenger da.. tilbakesteg! Det vil vi ikke ha noe av jo :snurt::fnise:

Nå skal jeg bare spise middag (litt sen ja) så skal jeg oppdatere meg i bøkene deres :klemmer:

Jeg har drukket litt :vin: derav den ville redigeringen :fnise:

1000 kr er en del ja... Jeg tror vi kommer til å komme på maks 500kr per kuvert når vi ordner alt selv (og jeg er enig - hva er kuvert for et ord :lol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært på jobb i 12 timer i strekk - det var hardt :sjenert:

Så nå er jeg veldig klar for :natti: må bare innom her å kikke litt først..

Har tenkt litt på svarene deres, og vi har nok funnet ut at vi ikke har råd til å være på det stedet vi har tenkt på... Da kan det fort bli dyrt hvis vi inviterer alle + b.reise, kjole, blomster osv osv.. Det går absolutt ikke... Det er mye penger å bruke på en dag... ! Og de pengene må i såfall komme flyvende gjennom lufta :fnise:

Så en dag vi har tid skal vi ut på sightseeng etter steder... må vel se litt på nettet først. Tips til steder ? Asker / Bærum / Oslo ??

Han en god natt og fin onsdag imorgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har jeg ikke vært innom her før??! :bond:

Ja ja, nå har jeg lest hele boka di (som heldigvis ikke var så kjempelang foreløpig, for da hadde jeg nok kommet for sent på skolen idag! :fnise: )

Synes dere skal gå for sørlandsbryllup jeg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...