Gå til innhold

Ajas Bryllupsdagbok


Aja

Anbefalte innlegg

Så hyggelig!!! Mandagen blir litt enklere når helgen har vært fin!

Jeg og synes det kan være vanskelig å kjøpe gaver, for man vil jo så gjerne gi noe som er litt "gjennomtenkt" / gald for å gi. Så jeg har allerede begynnt å tenke på julens handlegaveliste.. :fnise: Og ikke minst, hva jeg skal ønske meg selv! :ler::ler:

Her har planleggingen stoppet opp, og det står vel stille til februar- når vi passerer ett år igjenn.. :sjokkert::hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en deilig helg :) så koselig med bursdagsfrokost på senga med gaver, det pleier vi å gjøre her også :fnise: selv når min kjære har bursdag på en hverdag står jeg opp kl 6 å lager frokost til han på senga :jepp: det er tradisjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kjempekoselig dag for både deg og kjæresten din! Så flink du er til å huske hva han ønsker seg:)

Når har du eksamen?

Jeg har min første allerede i midten av november. *grøss*

:dåne: OKTOBER! :dåne: Godt du spurte, for trodde det var litt senere i oktober enn det egentlig var :dåne: :grine:

Har du begynt å lese da?

:vinke:

Heisann!

Bare innom og viser meg litt :)

:klemmer:

Det var godt Siripiri :klem::duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig!!! Mandagen blir litt enklere når helgen har vært fin!

Jeg og synes det kan være vanskelig å kjøpe gaver, for man vil jo så gjerne gi noe som er litt "gjennomtenkt" / gald for å gi. Så jeg har allerede begynnt å tenke på julens handlegaveliste.. :fnise: Og ikke minst, hva jeg skal ønske meg selv! :ler::ler:

Her har planleggingen stoppet opp, og det står vel stille til februar- når vi passerer ett år igjenn.. :sjokkert::hakeslepp:

Oi så flink du er Loppelise :klemmer: Jeg har kanskje tenkt på 3 julegaver, er jeg litt flink da :klø: For ellers pleier jeg ofte å måtte kjøpe inn noen siste gaver på lille Julaften :flau:

Hva man ønsker seg selv er mye lettere :ler:

Men hurra for at vi kan begynne å glede oss til jul :nisse:

Det er faktisk ikke sååå lenge til du skal gifte deg :blink::bryllup:

Høres ut som en deilig helg :) så koselig med bursdagsfrokost på senga med gaver, det pleier vi å gjøre her også :fnise: selv når min kjære har bursdag på en hverdag står jeg opp kl 6 å lager frokost til han på senga :jepp: det er tradisjon :)

Jeg vet, det er bare så koselig... :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyggelig
:dåne: OKTOBER! :dåne: Godt du spurte, for trodde det var litt senere i oktober enn det egentlig var :dåne: :grine:

Har du begynt å lese da?

Hehe huff disse eksamenene altså... ;)

Jada har begynt å lese, men aner ikke om jeg blir ferdig med alt før vi begynner med eksamen. Har en bok på 1000 sider og en annen på 250sider, også kommer jo forelesninger og seminarer i tillegg. Man har jo nesten ikke tid til å lese;)

Men det går seg vel til, det gjør jo ofte det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Aja :vinke:

stikker innom boka di en tirsdag formiddag og legger igjen en liten :klemmer: til deg :)

Har du hatt en fin dag så langt??

Takk Miso :vinke:

Jeg svarer litt sent men.

Har først vært på jobb i barnehagen. Igår malte barna noe de var opptatt av, og idag snakket vi om bildene. De andre barna skulle si noe om hva de trodde de andre hadde malt, og hva de hadde tenkt på og hvordan de hadde følt seg.

Det var kjempemorsomt! Maleriene var ikke lette å tolke, men så at noen av barna traff blink. Det betyr nok at barn kommuniserer bedre med hverandre enn voksen / barn kanskje? :)

Tilslutt fortalte 'kunstneren' hva de hadde malt.

En var litt morsom da: :overrasket: ???

'Jeg har malt en bombe. H blir truffet av bomben for da kan jeg være med M hjem' :plystre:

Aner en liten sjalusi mot at H & M er så gode venner ja... Så jeg sa til mammaen at poden nok hadde lyst til å bli med M hjem snart :laugh:

Etterpå var jeg og kjære invitert til mormoren og morfaren hans, sammen med resten av familien. Morfar har bursdag idag :bursdag: (Han er min morfar og, siden jeg ikke har noen..)

Der fikk vi fårikål og masse gode kaker :spise:

Men det som var mest spennende er at broren til kjære har fått en ny kjæreste, som jeg møtte for første gang idag!

Hun var gudskjelov kjempekoselig :duskedame:

(Det er tross alt en fremtidig bryllupsgjest vi snakker om her :fnise:)

Heldigvis hadde vi masse til felles :jepp:

Så var jeg en kveldstur hos hesten min i mørket... Det var og veldig koselig. :klemmer:

Alt i alt en veldig bra dag :)

Og bra er det for imorgen er det visst dommedag og vi kan bli slukt av et svart hull! Det var de bryllupsplanene liksom :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :hallo:

Koslig at du stakk innom boka mi.. :Nikke:

Du ligger nå godt an når det gjelder planlegging du å! Du har jo tenkt på flere ting enn det jeg har.. og jeg skal gifte meg før deg :eeeh::ler:

Barn er utrolig direkte mot hverandre syns jeg... På både godt og vondt. :tunge1: Men kanskje det er noe vi voksne burde lære litt mer av?? :klø:

Har selv jobbet i barnehage, og er mye moro man hører der.. :tongue:

:hoppe: for at kjæresten til broren var ålreit!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig morsomt ut å høre hva barn forteller med malierier :fnise: er nok enig at det er en liten sjalusi ute å går :fnise:

Så koselig at den nye kjæresten er koselig, det har mye å si det :jepp: som du sier så er det en fremtidig bryllupsgjest :jepp:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund siden jeg har vært her...

På torsdag skulle vi egentlig feire dagen vår, vi skulle ha fri sammen til og med, og gå ut på kvelden...

Men alt ble bare rot :tristbla:

Det ene dyret vårt ble sykt og måtte opereres, vet enda ikke om han overlever :tristbla:

Og kjæresten min måtte i tillegg kjøre moren sin, han kunne sagt nei - men det hadde nok ikke vært populært + at hun gjør ganske mye for oss da..

Og det ble noe krøll da jeg var i stallen også. Så det endte med at vi var totalt utslitt da kvelden kom, og bare lagde god mat hjemme. Det ble ihvertfall litt romantisk da :yvonne:

Og vi fikk satt dato :strix:

Så nå kan jeg egentlig begynne å booke kirke, lokale osv :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen et lite spor her jeg:) Er så koselig å lese andres bryllupsdagbøker. Får se om jeg får i gang en selv også... Ser at du har hest også, spennende:) Jeg har en pensjonert kaldblods, har hatt henne i 13 år nå. Hun bor hjemme hos foreldrene mine da, koser seg med pensjonisttilværelsen:)

Bor du i Asker-Bærum området eller? Ettersom du vurderer lokaler her i området:)

Håper det går bra med dyret deres som ikke er frisk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dato!

Tusen takk hyggelig! Kommer snart innom dagboken din :klem:

Legger igjen et lite spor her jeg:) Er så koselig å lese andres bryllupsdagbøker. Får se om jeg får i gang en selv også... Ser at du har hest også, spennende:) Jeg har en pensjonert kaldblods, har hatt henne i 13 år nå. Hun bor hjemme hos foreldrene mine da, koser seg med pensjonisttilværelsen:)

Bor du i Asker-Bærum området eller? Ettersom du vurderer lokaler her i området:)

Håper det går bra med dyret deres som ikke er frisk:)

Tusen takk for hilsen. Har svart deg på pm :) Håper du også får deg dagbok :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miso; tusen takk for pm :)

Skal svare senere!

Bare innom for å fortelle noe trist :tristbla:

Nydelige lille dyret mitt døde i natt...

Kommer til å savne ham forferdelig!

Så idag skal vi ut på hytte og begrave... :cry3:

Kanskje rart å ikke skrive noe mer om han men, jeg vet ikke helt jeg. Vil liksom være litt anonym her inne også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist :( Mange tanker til deg :( Hadde nok vært helt knust hvis et av mine dyr døde fra meg.. (skriver "hadde nok blitt..." - et tegn på hvor urealistisk jeg føler det er at de faktisk kommer til å bli borte en gang).

Har bare lest deler av bryllupsdagboken din, men ser Asker-Bærum-området er nevnt. Jeg er herfra og gifter meg her neste sommer :) Hvis du vil utveksle tips etc, så si i fra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... kjære Aja :klemmer:

sender deg varme klemmer og masse tanker :klemmer: vet hvordan det er å være knyttet til ett dyr, de er som familiemedlemmer og å miste dem gjør forferdelig vondt!!

Sender deg masse tanker og masse masse klemmer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så trist :( Mange tanker til deg :( Hadde nok vært helt knust hvis et av mine dyr døde fra meg.. (skriver "hadde nok blitt..." - et tegn på hvor urealistisk jeg føler det er at de faktisk kommer til å bli borte en gang).

Har bare lest deler av bryllupsdagboken din, men ser Asker-Bærum-området er nevnt. Jeg er herfra og gifter meg her neste sommer :) Hvis du vil utveksle tips etc, så si i fra ;)

Gjerne det lost bird :)

Ja det er grusomt å miste et dyr :cry3:

Huff... kjære Aja :klemmer:

sender deg varme klemmer og masse tanker :klemmer: vet hvordan det er å være knyttet til ett dyr, de er som familiemedlemmer og å miste dem gjør forferdelig vondt!!

Sender deg masse tanker og masse masse klemmer :klem:

Tusen tusen takk Miso..

Det går bittelitt bedre idag.., men det stikker til av og til... Savner ham skikkelig!

Men så vet vi jo at han fikk sjansen, og at han ikke hadde klart seg hvis vi ikke hadde valgt å operere... Men vi visste ikke at det var så alvorlig, vi skulle bare ta en helsesjekk fordi han var blitt litt for tynn :cry3:

Så vi levde lykkelig uvitende en stund... Han viste oss ikke at han hadde vondt!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at dere har funnet kirke og lokale da :)

Stakkars lille dyret ditt . . :klem::klem:

Det var ikke noe hyggelig å lese..

Håper det går litt bedre i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Miso og LoppeLise! Det går litt bedre nå :klem:

Over til litt bryllupstanker igjen..

(Har ikke helt funnet sted - men kan booke nå, så på tide og finne!)

Hvis man må ha bartender - da kjøper gjestene drikke av stedet (?)

Og da sparer vel brudeparet litt i drikke eller? Selv om det blir dyrere for gjestene ?

Tenker på steder og ha det nå skjønner dere, og da må man sette seg inn i slike detaljer som jeg egenlig ikke kan så mye om..

*et lite overslag over mulige gjester*

Gjester som hvertfall kommer:

Brudgom:

Mor, far, bror + kjæreste av bror

Forlover

Besteforeldre (en eller to)

Onkel med kone, fetter med kone. Kusine m kjæreste

Faddere (2 stk)

Venner: Hvertfall 2

Brud

Mor, far, Søster, bror, bror (Kjærester ikke kjent :fnise)

Forlover

Tante G + E (?)

(ingen besteforeldre :( )

Tante S, Onkel A kusine L m mann og to barn, kusine C med mann og to barn

Onkel S og Tante T; Kusine S, kusine C, fetter O, fetter S (kjærester?)

Tante I, onkel S; Fetter K (kone + barn), kusine I, kusine M (kjærester?)

Tante O og Onkel B; fetter A, fetter I, kusine E (kjærester?)

faddere 2 stk + (døtre / barndomsvenner?)

Venner: hvertfall 2

Dvs iminstefall 56 og i mestefall 66 evt 70 hvis venner har med kjærester også...

Lurer litt: Er det vanlig å invitere faddere hvis man ikke har hatt mye kontakt?

Jeg har lyst til å ha med barn i brylluppet, er det uvanlig ?

Er det vanlig å invitere halvvoksne søskenbarn med eller uten kjærester?

Hva med kollegaer hvis man har et godt forhold?

Evt i tillegg

Brudgom

Naboer / oppvokst sammen med:

M, K, E & C (+ 2 kjærester)

S,S, H, & T (+ 2 kjærester)

A,OJ,J & S (+ 2 kjærester)

Flere venner ?

Kollegaer ?

Brud:

Flere venner

kollegaer

Oppvokst sammen med...

Okei - jeg tror jeg lander på minst 56 og i mestefall rundt 90! :roll:

Det er stor forskjell... Og 90 er mange!

Og jeg som ikke vil ha kaffegjester ... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...