Anamelona Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #2861 Skrevet 15. juni 2011 Hei hei og tusen takk. Jeg har hatt det fint på tur ja. Godt solbrent og badet masse hver eneste dag. Vært på gresk aften i fjellene i Axos, utflukt med et sjørøverskip til noen huler på kysten, busstur til noen landsbyer, fosser, innsjøer og strender, i tillegg til en hel del shopping i strandgaten (som lå 50 meter fra hotellet) Stranden ble brukt et par ganger, men det deilige, passe store, klorbassenget som holdt ca 30 grader ble flittig brukt. Litt traust på kveldene, men det var deilig.. Skal ikke si noe på det. Bilder kommer..
dreia Skrevet 17. juni 2011 #2863 Skrevet 17. juni 2011 (endret) Deilig! Eg blir jo ikkje misunnelig når eg les her, og sikkert endå mindre misunnelig når det blir lagt ut bilder... Endret 17. juni 2011 av dreia
Anamelona Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #2864 Skrevet 17. juni 2011 Ikke sant?? Men etter den søte kløe kommer den sure svie.. EKSTREMT masse feitesen-mat, desserter til alle måltider og plenty med brus. Bare salat på meg nå, morgen middag og kvelds. Sånn ca. Jammen bra at jeg har helt dilla på salaten jeg lager da: Iseberg, purreløk, paprika, mais, agurk, røde druer og ost i terninger. Legges lagvis i to runder for å få det godt og blandet. Spiser det HELE tiden, bare fordi det er så godt. Har en hel del dressing på da... men LITT fett skal man da ha? ..må ikke glemme tax-free-sjokoladene jeg kjøpte på flyet da..
dreia Skrevet 17. juni 2011 #2865 Skrevet 17. juni 2011 Ikkje taxfree-sjokolade i salaten, håpar eg? Men den salaten høyrtest jammen god ut. Spennande med raude druer. Kanskje eg skulle ha prøvd det neste gong? *hekta på salat sjølv*
Anamelona Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #2866 Skrevet 17. juni 2011 Ikkje taxfree-sjokolade i salaten, håpar eg? Men den salaten høyrtest jammen god ut. Spennande med raude druer. Kanskje eg skulle ha prøvd det neste gong? *hekta på salat sjølv* Røde druer gjør liksom ALT for salaten, sammen med osteterningene. Finnes knapt noe bedre! Prøv! Du kommer ikke til å angre. Ikke sjokolade i selve salaten nei. Men jeg går i skapet og henter litt..og småspiser på den gjennom hele dagen. ..Og nå har min kjære akkurat laget en knall mojito til meg.
pusilus Skrevet 17. juni 2011 #2867 Skrevet 17. juni 2011 Er litt lettere matlei jeg og gidder ikke å lage meg lunch, så det blir kjøpt salat på jobb. I går var det salat til lunch og kvelds Min must have ingrediens er skukkererter
Anamelona Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #2868 Skrevet 17. juni 2011 Er litt lettere matlei jeg og gidder ikke å lage meg lunch, så det blir kjøpt salat på jobb. I går var det salat til lunch og kvelds Min must have ingrediens er skukkererter Kjøpesalat er ofte full av pasta, og .... Liker ikke pasta! SPESIELT ikke i salat. Sukkererter er til for å knaskes. Jeg synes det er for grovt å ha i salat. Pappamelona har det i salaten når han lager det, men jeg sier ingenting selv om jeg synes han ødelegger den.
Spatula Skrevet 17. juni 2011 #2869 Skrevet 17. juni 2011 Høres ut som du har hatt det fint på husmorferie
pusilus Skrevet 17. juni 2011 #2870 Skrevet 17. juni 2011 Kjøpesalat er ofte full av pasta, og .... Liker ikke pasta! SPESIELT ikke i salat. Sukkererter er til for å knaskes. Jeg synes det er for grovt å ha i salat. Pappamelona har det i salaten når han lager det, men jeg sier ingenting selv om jeg synes han ødelegger den. Det er sånn plukk det du vil ha selv disk på kantinen der jeg jobber Ikke noe pasta på meg nei Sukkererter passer fint i både salat og til knasking synes jeg
Anamelona Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #2871 Skrevet 17. juni 2011 Hatt det ganske så bra på ferien ja, omstendighetene tatt i betraktning. Det er sånn plukk det du vil ha selv disk på kantinen der jeg jobber Ikke noe pasta på meg nei Sukkererter passer fint i både salat og til knasking synes jeg Aaah... Jammen daa så. Det blir noe annet. Eneste er at det er så forferdelig dyrt! Og så synes jeg mange av ingrediensene er så tørre og noen er for våte. Det blir så mye søl Men jeg skjønner at det er enklere i farta..
Anamelona Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #2872 Skrevet 17. juni 2011 (endret) Fant dagens beste på FB nettopp: Dagens trøst: Damer med kurver er de beste ... Det er bare hunder og arkeologer som vil ha bein... Så nyt sommeren og stress ikke med bikiniformen Genialt for oss som har litt mammaflesk fortsatt. Endret 17. juni 2011 av Anamelona
Anamelona Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #2873 Skrevet 24. juni 2011 Det hender du blir lei deg fordi jeg er så liten jeg setter merker alle steder og gjør deg ganske sliten Men for hver dag blir jeg større ja, en dag så blir jeg stor og alle mine avtrykk blir bare svake spor Her er mitt lille avtrykk så du kan huske og forstå hvor søte føtter jeg hadde den gang da de var små. :cry: Størstejenta mi begynner å bli veldig stor altså.... Hun stod opp selv idag, gikk på badet og kom tilbake uten pysj, men MED t-skjorta. Bak frem, men uansett..... Tiden flyr.
Anamelona Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #2874 Skrevet 24. juni 2011 Jeg har skrevet på bloggen (ikke publisert) og da jeg skulle begynne å legge ut bilder fikk jeg ikke til å klikke på dem. Det kom ikke opp noen "kopier bildeadresse" Hvorfor ikke det a??
pusilus Skrevet 26. juni 2011 #2875 Skrevet 26. juni 2011 Fant dagens beste på FB nettopp: Dagens trøst: Damer med kurver er de beste ... Det er bare hunder og arkeologer som vil ha bein... Så nyt sommeren og stress ikke med bikiniformen Genialt for oss som har litt mammaflesk fortsatt. Jeg har skrevet på bloggen (ikke publisert) og da jeg skulle begynne å legge ut bilder fikk jeg ikke til å klikke på dem. Det kom ikke opp noen "kopier bildeadresse" Hvorfor ikke det a?? Har ikke peiling jeg ************ Tiden flyr virkelig når man ser på de små rundt seg.
Anamelona Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #2876 Skrevet 5. juli 2011 Puh.. Vært borte lenge jeg nå. Siste uka før Pappamelona dro var bare stress, og i forrige uke var jeg og jentene hos svigermor/farmor mens Pappamelona dro på sjøen igjen. Idag har han vært borte i 1 uke. 3 uker igjen. Dagen før han dro var vår andre bryllupsdag. Lite feiret, ingen gaver. Men svigermor dro igang litt gratulasjoner. Det var tross alt Babymelonas dåpsdag, vår bryllupsdag og hennes egen 30 års bryllupsdag. Så LITT stas burde vi kanskje ha fått til.... Men men.. Vi hadde jo noe: Pappamelona og jeg var ute og spiste sammen for første gang på årevis for noen uker siden. Det trengte vi virkelig. Ei venninne satt barnevakt etter vi hadde lagt ungene, og så dro vi på byen. Big Horn, og spiste hver vår tre-retters. Vi fikk en gave fra min mormor i vinter; 2000kr til å gå ut sammen. Endelig bød sjansen seg, og forholdet trengte det. Vi kunne prate om andre ting enn husarbeid, ungene, regninger, handlelister og hva morgendagens middag skulle bli. Utrolig forfriskende for oss! Minstemelona skal snart feire sin første fødselsdag. Pappamelona er ikke hjemme på selve dagen, så da inviterer jeg noen venninner med ungene sine hit, og så blir det familieselskap siste helgen i juli når han er tilbake. Da får vi besøk av svigermor, svigerfar, tanten til jentene og kjæresten hennes. Tatnta deres har ikke sett dem siden jul, så hun gleder seg veldig. Og kjæresten har ikke sett Minstemelona i det hele tatt, for sist han så meg så var hun 5 mnd inni magen min. Og så ble det slutt mellom dem, og så fant de sammen igjen rett etter jul.. Så det blir litt av en reunion og stemning. Gleder oss til det.. Så begynner hun jo i bhg, men det får jeg skrive om når den tid kommer.
Spatula Skrevet 5. juli 2011 #2877 Skrevet 5. juli 2011 Hvordan er det å være "alenemor" i fire uker i slengen - det har jeg alltid egentlig lurt på, for jeg beundrer den som klarer det. Høres ut som en romantisk feiring av bryllupsdagen Her skal den feires om nøyaktig 20 dager, da er det vår tur til å feire to års ekteskap,kjære maser om hva jeg ønsker meg, men jeg vet rett å slett ikke. Jeg skal visst få gave på hver eneste bryllupsdag. I fjor da vi var på sykehuset fikk jeg parfymen jeg brukte i bryllupet samt et perlesmykke (fordi jeg hadde min oldemors perler som jeg hadde arvet, og som lillemor skal arve etter meg - hun er nemlig oppkalt etter henne) Snart fødselsdag her også, planlegger liten feiring, blir vel mest stas for oss som er foreldre tror jeg
Anamelona Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #2878 Skrevet 5. juli 2011 Hvordan er det å være "alenemor" i fire uker i slengen - det har jeg alltid egentlig lurt på, for jeg beundrer den som klarer det. Høres ut som en romantisk feiring av bryllupsdagen Her skal den feires om nøyaktig 20 dager, da er det vår tur til å feire to års ekteskap,kjære maser om hva jeg ønsker meg, men jeg vet rett å slett ikke. Jeg skal visst få gave på hver eneste bryllupsdag. I fjor da vi var på sykehuset fikk jeg parfymen jeg brukte i bryllupet samt et perlesmykke (fordi jeg hadde min oldemors perler som jeg hadde arvet, og som lillemor skal arve etter meg - hun er nemlig oppkalt etter henne) Snart fødselsdag her også, planlegger liten feiring, blir vel mest stas for oss som er foreldre tror jeg Alenemor kan være ganske slitsomt altså, men man kommer inn i en slags "modus" der ting bare fiker seg selv. En slags overlevelsesmodus. Bare man kommer inn i en rytme og ikke kommer bakpå med husarbeid etc, så ordner det seg. Spesielt nå som Babymelona har ferie fra bhg i 3 uker i tillegg, blir det jo EKSTRA mye å gjøre. For jeg må jo dra dem med meg OVERALT. Dusje får jeg gjøre når jeg kan. Mens Minstemelona sover og Babymelona blir med og dusje. Finnes ikke alenetid, bortsett fra noen timer på kvelden. Og så er det viktig å gå tidlig til sengs, for babymelona er inni i en jævli fase der hun lager et spetakkel fra halv 2 (Rett etter jeg har sovnet vanligvis) og frem til 4. Så da blir det lite søvn på ho mor. Været har også mye og si. Er det grått ute så blir kroppen ufattelig slapp. Kjedelig. Idag skinner sola. Romantisk mann du har da, skulle ønske min hadde samme ferdigheter.... *bittelittmisunnelig*
Anamelona Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #2879 Skrevet 5. juli 2011 Bloggen er oppdatert med husmorferie-bilder. Jeg fikk det til! Helt selv!! HELT SELV, HØRER DERE??? :danse:
Spatula Skrevet 5. juli 2011 #2880 Skrevet 5. juli 2011 (endret) Hurra Endret 6. juli 2011 av Spatula
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå