Gå til innhold

Anamelona og Melonbarna!

Anamelona

Anbefalte innlegg

Jeg fikk kjenne litt på den overlevelsesmodusen som du skrev om da mannen var på tur i forbindelse med jobb, det blir litt sånn at man går på autopilot og at man faktisk får en styrke man ikke visste man hadde fordi man er alene om ansvaret for en stund, men du og du hvor godt det var å få han hjem å være to om det :hoppe:

Joda, kan ikke klage på romantikken - det er vel jeg som er mest uromantisk av oss, jeg blir jo flau bare han sier at han er glad i meg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk kjenne litt på den overlevelsesmodusen som du skrev om da mannen var på tur i forbindelse med jobb, det blir litt sånn at man går på autopilot og at man faktisk får en styrke man ikke visste man hadde fordi man er alene om ansvaret for en stund, men du og du hvor godt det var å få han hjem å være to om det :hoppe:

Joda, kan ikke klage på romantikken - det er vel jeg som er mest uromantisk av oss, jeg blir jo flau bare han sier at han er glad i meg.. :sjenert:

Ikke sant?? Når man må, så viser kroppen selv hva den er i stand til. Selv om jeg må innrømme at jeg (litt for ofte) er ganske sliten før dagen er omme og det blir litt mer kjefting på mine stakkars små enn hva jeg selv synes er rettferdig. Jeg trøster meg med at det blir bedre når kjære kommer hjem, og etterhvert som de blir eldre.

Hehe... Jeg heller kan ikke ha særlig med øyekontakt om han skulle si til meg at han er glad i meg. Sånt skjer oftest i mørket, på soverommet, liggende i skje. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuuud... Jeg får helt vondt av å se på Fødestuen, fødselsklinikken og andre slike programmer. Smerter meg helt innerst inne. Jeg ser på damene som ligger og skriker, vrir seg i riesmerter, trykker, banner og klager... Mennene som trøster, får hånden klmme-kvestet og blir kjeftet på. Damer som får nål i ryggen og rør stukket oppi der, og i håndbaken. Som revner og som blir sydd etter fødselen.

..så tenker jeg at jeg ville gjort alt i verden for å gjøre det igjen. Jeg vil være gravid med (nesten) alle plager det medfører, og jeg vil fremfor alt: FØDE!! Jeg føler meg fortsatt så ufattelig snytt etter forrige fødsel som plutselig gikk så kjapt, til tross for at den murret i halvannen uke.

Jeg hadde trodd at dette behovet ville gi seg, for jeg har følt sånn helt siden FØR førstemann ble født. Jeg har gledet meg til begge fødslene. Men det gir seg ikke. Behovet ØKER. Voldsomt.. MEN jeg vil ikke ha flere barn. Hvertfall ikke nå. For nå skal jeg bli student, og sykdommen min og medisiner tilsier at jeg ikke kan bli gravid og føde igjen. Ikke orker jeg å ta meg av en nyfødt en gang til heller. Det er FOR slitsomt. Akk... Jeg vil bare være gravid og føde igjen... Ingen barn. Det er for slitsomt.

Skulle ønske det var lov med surrogati i Norge, for det finnes så mange i vårt ganske land som kunne hatt behov for slik hjelp. Og jeg vil gjerne, veldig gjerne, hjelpe slike. Jeg hadde kanskje ikke vært noen god kandidat pga sykdom og medisiner, men allikevel.... Det er slikt et under, et mirakel, noe helt fantastisk å sette et liv til verden, og å kjenne på hvordan det foregår er helt klart det beste (OG det verste) med det. Men jeg elsket det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er best når lyset er slått av når slike komplimenter skal gies :ler:

Vel, jeg deler ikke akkurat din entusiasme for svangerskap og fødsel, men har lovt kjære at jeg skal igjennom det en gang til, men dette blir en veldig lang stund til enda.. :daane:

Jeg bruker å huske på dette diktet når ting butter litt i mot.. :sjenert:

Det hender du blir lei deg

fordi jeg er så liten....

Jeg setter merker overalt

og gjør deg ganske sliten

Men hver dag blir jeg større

Ja, en dag blir jeg stor

Og alle mine avtrykk

blir bare svake spor

Her er mitt lille avtrykk

så du kan huske og forstå

hvor søte hender jeg hadde

den gangen de var små

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er best når lyset er slått av når slike komplimenter skal gies :ler:

Vel, jeg deler ikke akkurat din entusiasme for svangerskap og fødsel, men har lovt kjære at jeg skal igjennom det en gang til, men dette blir en veldig lang stund til enda.. :daane:

Jeg bruker å huske på dette diktet når ting butter litt i mot.. :sjenert:

Det hender du blir lei deg

fordi jeg er så liten....

Jeg setter merker overalt

og gjør deg ganske sliten

Men hver dag blir jeg større

Ja, en dag blir jeg stor

Og alle mine avtrykk

blir bare svake spor

Her er mitt lille avtrykk

så du kan huske og forstå

hvor søte hender jeg hadde

den gangen de var små

I know.. Nydelig. (Skrev den på forrige side selv :fnise: )

Men den kan ikke gjentaes ofte nok!!

Selvfølgelig er det trist og vemodig å se tilbake på tiden da man hadde en nyfødt, nå som man ikke har det ;) bare gleder meg til å bli mormor jeg nå. :ler:

Trives godt når de er ca 2 år. De prater, ler, kaster seg rundt halsen på en og pratet. Kommuniserer godt. Babymelona skravler vanvittig og gjør seg forstått. Nå også av folk som ikke kjenner henne. ;) Faren min er på besøk nå, og han har ikke sett dem siden dåpen ifjor høst. Han er virkelig opptatt med å prate. Hehe...

Snart er jeg halvveis uti perioden som alenemamma, og jeg gleder meg veldig til min kjære kommer hjem. Like mye som jeg gleder meg til neste uke er over. Babymelona har en uke igjen av ferien sin i bhg, og hun går snart på veggene her stakkar. Ikke hver dag det er vær til å være ute, ustabil som det er. Og så er det jo Minstemelona da.. Om vi er ute så blir jo hun sittende i en vogn og kjefte for seg selv. Hun vil gjerne ut og strekke seg. Men hun krabber ikke. Aldri gjort det. Bare sleper seg rundt. Noe som er særdeles uheldig for klærne. Så det blir til at hun må være i vogna. Så vi må være inne en del også, for hennes skyld. Hyun reiser seg opp etter bordkanter og går langs dem, holder seg i bordet og tar tak i sofaen og vipper over dit før hun går videre langs sofaen. Men å krabbe vil hun ikke. Sprøtt. Tannløs er hun også. Ikke en eneste tann. :ler: Så når hun gliser med åpen munn mens hun sleper seg langs gulvet ser hun jo ut som en liten 8 mnd gammel baby. :rodmer:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som våre små er veldig like, bortsett fra at vår lillemor begynte å krabbe nå for ca to uker siden, inntil den tid hadde hun en merkelig dra-seg-bortover-teknikk som innvolverte at det ene beinet er bøyd opp og det andre fungerer som et slikt fiskebenstak, veldig komisk å se på og jeg får ikke helt til å forklare det.

Hun har imidliertid nå begynt å reise seg ved bordkanter og går rundt og rundt og rundt og rundt, og blir sint når hun blir litt utfordret.

Jeg har helt fra hun var nyfødt gledet meg veldig til hun ble en to-tre år og gjør det fortsatt - selv om jeg må ærlig innrømme at jeg savner litt babytiden etter vi hadde passert tre måneder :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som våre små er veldig like, bortsett fra at vår lillemor begynte å krabbe nå for ca to uker siden, inntil den tid hadde hun en merkelig dra-seg-bortover-teknikk som innvolverte at det ene beinet er bøyd opp og det andre fungerer som et slikt fiskebenstak, veldig komisk å se på og jeg får ikke helt til å forklare det.

Hun har imidliertid nå begynt å reise seg ved bordkanter og går rundt og rundt og rundt og rundt, og blir sint når hun blir litt utfordret.

Jeg har helt fra hun var nyfødt gledet meg veldig til hun ble en to-tre år og gjør det fortsatt - selv om jeg må ærlig innrømme at jeg savner litt babytiden etter vi hadde passert tre måneder :sjenert:

:sjokkert: Akkurat som Minstemelona!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ganske utrolig ja ;) Hun ser jo halvveis handikappet ut der hun sleper seg rundt med ene foten på halv fjers mens den andre foten gjør alt arbeidet... :ler: Men det er ikke lenge før hun begynner å gå nå ser jeg, for hun er mer enn interessert i å komme seg opp i høyden og avgårde. Hun bare tør ikke helt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemelona i avataren din? De er så søte når de ruller seg sammen som en ball for å bite i tåa si :rodmer:

Her begynner tennene å komme nå, å det ser ut til at det er Kurt Nilsen som er tannfe :roll:

Men såååå søt da :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemelona i avataren din? De er så søte når de ruller seg sammen som en ball for å bite i tåa si :rodmer:

Her begynner tennene å komme nå, å det ser ut til at det er Kurt Nilsen som er tannfe :roll:

Men såååå søt da :rodmer:

:skratte: Stakkar... jag vekk tannfeen... :fnise:

Ja, det er Minstemelona som titter frem. :rodmer: Lille skjønneste... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå kommer jeg til å få mareritt om Kurt Nilsen :fnise: Trodde han var rørlegger i utgangspunktet jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, nå kommer jeg til å få mareritt om Kurt Nilsen :fnise: Trodde han var rørlegger i utgangspunktet jeg..

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger gave til Pappamelona. Han fyller gammel mann. (Selv om det er leeeenge til. :fnise: ) Gaven inkluderer et dikt. Det er en viktig del av det..

Noen som har et nydelig fint dikt på lager? Helst kun ett kort og enkelt vers. :hjerte:

Trenger litt inspirasjon. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant denne.. Litt lang, men jeg setter den på lista så jeg har i backup. Skal linke til dette innlegget. ;)

Lykke, det er å kjenne deg

og se deg smile og le,

det er å elske deg med håp og sjelefred

Lykke det er å omfavne deg

med hjerte mitt mot ditt

Lykke det er å kunne si

at du min kjære, er blitt

den som har bundet hjerte mitt

med bånd som aldri blir slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likte veldig godt det diktet du har lagt ut jeg da.. :jepp:

Her har kjære runddag januar neste år.. mens jeg må vente litt lengre :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte veldig godt det diktet du har lagt ut jeg da.. :jepp:

Her har kjære runddag januar neste år.. mens jeg må vente litt lengre :hoppe:

Her er det mars neste år, mens jeg også må vente enda noen år. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig fint dikt!

Skriblet det ned og sendte det til Mannen på SMS.

:)

Her er jeg neste mann i køen når det kommer til bursdag.

En mnd igjen idag for og være ærlig.

Men, jeg vet om en bedre halvdel som blir glad for julegaven sin...

http://www.mammasmykke.com/Gitarplekter_pappa_rocker!/p220885_3118347.aspx

Stilig, var det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig fint dikt!

Skriblet det ned og sendte det til Mannen på SMS.

:)

Her er jeg neste mann i køen når det kommer til bursdag.

En mnd igjen idag for og være ærlig.

Men, jeg vet om en bedre halvdel som blir glad for julegaven sin...

http://www.mammasmykke.com/Gitarplekter_pappa_rocker!/p220885_3118347.aspx

Stilig, var det ikke?

Kjempestilig!! Om pappa spiller gitar da. ;) Er liksom bare båt det går i her. :ler: Store båter vel å merke... Hadde han bare hatt en hobby eller noe annet..... Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...