Gå til innhold

Homofile og barn

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dette forklarer ikke hvorfor barnet skal bli adoptert av homofile istedenfor heterofile.

Tror ikke adopsjonskontoret i Bogota vil overlate barnet til et homofilt par i Norge. Forresten er det ikke veldig mange gifte homofile par, og enda færre som vil adoptere.

Hvorfor ikke la barnet få bo hos adopsjons-far og -mor.

Ellers viser jeg til mitt innlegg jeg skrev tidligere: "Men det er en menneskerett å få vokse opp med sine biologiske foreldre, såfremt ikke de er voldelige, dør, lever langt under fattigdomsgrensen og ikke kan forsørge barnet eller ikke er i stand til å ta seg av barnet grunnet sykdom o.l"

Du er altså bare fordomsfull, og du klarer fremdeles ikke å begrunne hvorfor barnet bør vokse opp hos heterofile adopsjonsforeldre.

Jeg avslutter min deltakelse i debatten med følgende sitat:

"Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves."
(Johann Christoph Friedrich von Schiller, 1759-1805)

Ha en fin kveld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Why bother :)

Heldigvis kan ikke denne personen gjøre noe annet enn å rope og skrike ut sin misnøye på forumet.

Dette er en utdøende rase, og godt er det!

Skrevet
Så hvis ditt eget barn, "gjest", er lesbisk eller homofil, og sammen med partneren sin har lyst på egne barn. Så skal du være mot det? Fordi de fratar barnebarnet ditt retten til en far/mor?

Jeg skjønner skepsisen til ukjente ting, men håper virkelig mange endrer syn på dette, når de skjønner at barna har det like så godt med to foreldre av samme kjønn, eller en forelder av hvert.

Da vil jeg fortsette å se saken fra barnets side og mene at et barn som unnfanges skal ha rett til en far og en mor. Mitt lesbiske/homofile barn kan lage barn etter naturmetoden, søke om adopsjon eller fosterbarn.

Litt på sidelinjen, men jeg anbefaler dere å lese Illustrert vitenskap nr 12/2008. Et av reportasjene heter "Assistert befruktning erstatter sex - Leger lager barna våre i laboratoriet." (siste nummer?). Skremmende lesing om hvordan det å lage barn med naturmetoden kanskje en dag vil bli en sjeldenhet. De tar for seg de siste årenes fremskritt (eller tilbakeskritt?) innenfor fertilitetsteknologi, fosterscreening, genmanipuliering og kloning. Når barn unnfanges i laboratoriet er det kun menneskets etiske valg som setter grenser for hvor utviklingen skal stoppe.

Skrevet
Why bother :)

Heldigvis kan ikke denne personen gjøre noe annet enn å rope og skrike ut sin misnøye på forumet.

Dette er en utdøende rase, og godt er det!

Les innlegget mitt over. Så ser du at i fremtiden er det kanskje de lesbiske og homofile som er en "utdøende rase".

Skrevet
Les innlegget mitt over. Så ser du at i fremtiden er det kanskje de lesbiske og homofile som er en "utdøende rase".

Jeg håper ikke det. Da vil jo verden oversvømmes av fordomsfulle mennesker som deg. Skrekk og gru!

Skrevet
Jeg håper ikke det. Da vil jo verden oversvømmes av fordomsfulle mennesker som deg. Skrekk og gru!

Fint at vi er enige om at dette ikke er en god utvikling. :Nikke:

Skrevet

Stakkars dine barn og barnebarn, "gjest"... hvis de blir homofil/lesbisk, og velger å få hjelp til assistert befruktning, og i tillegg velger å ha ukjent donor!

Da har de en bestemor/bestefar som mener de ikke har alt de trenger. Stakkars de barnebarna. De må leve med et tap resten av livet, og jeg tviler på at det er tapet av en "forelder".

Skrevet
Men hva med barnet sin følelse av å mangle noe, f.eks. far eller mor. De som er donorbarn, vil ikke de savne å vite hvem far er? Kan ikke det føre til psykiske problemer på sikt? Konflikter med mor og medmor?

Å være donorbarn trenger ikke å bety at man ikke får vite hvem som er biologisk far, i dag kan kvinnen velge om hun vil ha åpen donor eller anonym donor, i all fall om hun blir inseminert i Danmark. Problemet er vel at lesbeparene innbiller seg at de er fullverdige foreldre og velger anonym donor, slik at det stakkars barnet ALDRI får vite hvor halve opphavet kommer fra. Det burde vært forbudt for lesbiske å få barn med anonym donor.

Stakkars unger, faen så traumatisk det må være å aldri aldri aldri få vite hvor man kommer fra!

Skrevet

La meg først si at det ikke er jeg som til nå har vært gjest som la inn innlegg 108 signert, også det gjest. Fra nå av kan jeg kalle meg "gjest1".

Stakkars dine barn og barnebarn, "gjest"... hvis de blir homofil/lesbisk, og velger å få hjelp til assistert befruktning, og i tillegg velger å ha ukjent donor!

Da har de en bestemor/bestefar som mener de ikke har alt de trenger. Stakkars de barnebarna. De må leve med et tap resten av livet, og jeg tviler på at det er tapet av en "forelder".

Jeg har aldri sagt at jeg ikke vil akseptere og bli glad i de barna som blir til slik. Til sammenligning kan jeg si at hadde min hetrofile datter utnyttet en mann til å gjøre henne gravid og deretter nektet å oppgi han som far hadde jeg vel heller ikke syntes at hennes handling var etisk riktig.

Et spørsmål til dere som er for assistert befrukting/sædonasjon for lesbiske par (men som jeg tviler dere vil svare på):

Å tillate assistert befruktning m/ sæddonasjon for lesbiske par er med på å utvide grensen for hva som tillates innenfor assistert befruktning. Hvordan skal samfunnet stille seg når nå nye grupper vil kreve rett til assistert befruktning/sæddonasjon? Hvor skal de nye grensene gå?

Hva med

- enslige som lever i savn etter et barn?

- enslige som har fått tilbud fra mange partnere men som aldri syntes noen var gode nok for henne?

- ektepar/samboere der den dominante kona ikke finner partneren sin nok atletisk og velutrustet og vet at hun kan få et "bedre" barn ved hjelp av donorsæd?

- enslige/par over infertil alder?

- enslige/par over infertil alder som tidligere har fått barn men som har mistet barna i en ulykke og nå lever i evig sorg og savn?

- enslige menn/homofile som trenger en surrogatmor?

Gjest meaculpa
Skrevet
Du er altså bare fordomsfull, og du klarer fremdeles ikke å begrunne hvorfor barnet bør vokse opp hos heterofile adopsjonsforeldre.

Jeg avslutter min deltakelse i debatten med følgende sitat:

(Johann Christoph Friedrich von Schiller, 1759-1805)

Ha en fin kveld.

Mener jeg har en meget god begrunnelse sett fra barnets ståsted.

Og ja, selvfølgelig kaller du meg fordomsfull, og det er kanskje fordi du ikke kan begrunne din favorisering av (ca.) 2 -3 % av norges befolkning.

Dette sitatet ditt ; er det myntet på deg selv eller?

Skrevet
Dette sitatet ditt ; er det myntet på deg selv eller?

Nå skal jeg være helt ærlig å svare: Nei, det var myntet på deg! :Nikke:

Skrevet

Til nå er det ingen som har gitt saklige argument for at lesbiske par skal ha rett til assistert befruktning. Stort sett har innlegg fra dere gått ut på å stille spørsmål til oss som er kritiske til det nye lovvedtaket (i tillegg til å skjelle oss ut for vår mening).

Så Brunhilde, Susannee, Adila, Mysan og Zia, vi venter i spenning på gode argument som taler for deres side.

Skrevet
Til nå er det ingen som har gitt saklige argument for at lesbiske par skal ha rett til assistert befruktning. Stort sett har innlegg fra dere gått ut på å stille spørsmål til oss som er kritiske til det nye lovvedtaket (i tillegg til å skjelle oss ut for vår mening).

Så Brunhilde, Susannee, Adila, Mysan og Zia, vi venter i spenning på gode argument som taler for deres side.

"Gode argumenter" er en subjektiv oppfattelse, og jeg mener bestemt at vi (som i oss du har ramset opp) har gitt gode argumenter, akkurat som jeg mener at argumentene fra dere er dårlige.

Vi er uenige, og mot det tror jeg ikke det finnes noen argumenter i det hele tatt.

Skrevet
"Gode argumenter" er en subjektiv oppfattelse, og jeg mener bestemt at vi (som i oss du har ramset opp) har gitt gode argumenter, akkurat som jeg mener at argumentene fra dere er dårlige.

Vi er uenige, og mot det tror jeg ikke det finnes noen argumenter i det hele tatt.

Men hvor er argumentene dine?

Skrevet
Men hvor er argumentene dine?

Hvis du har lest denne tråden, og tråden om samme tema på aktuell debatt, så burde du har sett dem. Hvis ikke, så er det ikke mine argumenter som er feil, men din vilje til å se dem.

Gjest meaculpa
Skrevet

Det er de homofile/lesbiske par sine rettigheter du forsvarer samt at de er like gode foreldre som heterofile.

Men er det en menneskerett å få barn?

Skrevet

Brunhilde, dine argument går stort sett ut på at homofile er gode omsorgspersoner, ofte bedre enn hetrofile. Dette fordi barn som blir til ved assistert befruktning er så gjennomtenkt og etterlengtet.

Svar meg da på dette:

Å tillate assistert befruktning m/ sæddonasjon for lesbiske par er med på å utvide grensen for hva som tillates innenfor assistert befruktning. Til nå har dette vært forbehodt par hvor mannen av medisinske grunner ikke har hatt god nok sæd. Hvordan skal samfunnet stille seg når nå nye grupper vil kreve rett til assistert befruktning/sæddonasjon? Hvor skal de nye grensene gå? Begrunn.

Hva med

- enslige som lever i savn etter et barn?

- enslige som har fått tilbud fra mange partnere men som aldri syntes noen var gode nok for henne?

- ektepar/samboere der den dominante kona ikke finner partneren sin nok atletisk og velutrustet og vet at hun kan få et "bedre" barn ved hjelp av donorsæd?

- enslige/par over infertil alder som tidligere har fått barn men som har mistet barna i en ulykke og nå lever i evig sorg og savn?

- enker som har mistet sin mann men som før mannens død frøs ned sæden og nå ønsker å bruke den til å lage barn

- enslige menn/homofile som trenger en surrogatmor?

Skrevet

Bare en liten korreksjon:

- enslige/par over fertil alder...

Gjest Oppgitt...
Skrevet

Når det evt. blir tilfelle at flere mennesker velger å gå for å få rett til å få barn tror jeg kanskje det blir et opprør da også..

Enslige burde få lov til å få assistert befruktning, i og med at de ikke gjort det på 'naturlig' vis.

Det burde være mulig å få hjelp til assistert befruktning hvis man ikke har mulighet til å få gjort det på den naturlige måten.

Jeg tror også at det burde være(og det er vel) en aldersgrense. Med tanke på at barna skal vokse opp, og burde ha foreldre som kan følge de gjennom barndommen, og ikke at foreldrene blir for gamle og ikke orker. det har noe med helsemessig tilstander å gjøre.

Hvis ektemannen før sin død, skrev under på at kvinnen kan bruke hans sæd i etterkant til å få barn(barna vil jo da vite hvem som er sin biologiske forelder), og det burde være lov. Men, jeg synes det burde være juridisk festet.

Enslige menn/homofile burde ha samme rettigheter som lesbiske. De burde få rett på surrogatmor. Tviler på at surrogatmødrene ville gjennomgått en graviditet og en fødsel, for å så tviholde på barnet etterpå. Jeg tror også at barnet vil da "vite" hvem som er sin surrogatmor, fordi det kanskje er lettere å få vite enn donorsæd.

Donorene kan også velge. Om de vil at barnet skal få vite hvem personen er(har ingen juridisk rettighet til barnet uansett), eller om de ikke vil at barnet skal vite av det.

Tror at hvis barnet blir sykt og trenger f.eks en donor, kan reglene bøyes og donoren kan testes for å se om den kan hjelpe barnet. Men samtidig, reglene for å være donorsæd er veldig strenge, og de som vil bli det må gjennom en hel haug med tester.

Jeg tror at dette, ihvertfall det med surrogatmor burde være lov. Og håper det blir lovfestet en gang!

Gjest meaculpa
Skrevet

Ut fra det du mener her, er det da en rettighet å få barn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...