Gå til innhold

Homofile og barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er helt enig. Hvor er argumentet?

Er det ikke sånn at foreldre skal lære barna sine å ikke dømme andre, og ikke ha fordommer?

Og hva gjør de foreldrene som har skylapper for øynene og ikke klarer og åpne opp for utviklingen i samfunnet, hvis deres egne barn kommer hjem og forteller at de er homofil eller lesbisk?

Og en annen ting.. hva er egentlig deres personlige grunn til at homofile og lesbiske ikke skal få barn? Ikke alle andre sin, men deres egen!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Seriøst, så hadde jeg ikke likt å vokse opp med 2 av samme kjønn. Hadde heller ikke likt at en av mine foreldre innledet forhold til en av samme kjønn!

Er spart for mye opp gjennom barnommen/ungdommen ved at jeg har en "normal" familie. Tror nok barn av homofile tenker sitt når de nærmer seg ungdomsalderen.

Hadde du vokst opp med to av samme kjønn, så hadde du antakelig vært like glad i dem som du er i de foreldrene du har i dag. Unger er lojale uansett hva slags foreldre de har.

Unger er også fordomsfrie, så mobbing og utestenging av andre barn er noe de har med seg hjemmefra. Tenk litt over det før du spyr dine fordommer ut i påhør av dine eller andres barn.

Jeg er helt enig. Hvor er argumentet?

Er det ikke sånn at foreldre skal lære barna sine å ikke dømme andre, og ikke ha fordommer?

Og hva gjør de foreldrene som har skylapper for øynene og ikke klarer og åpne opp for utviklingen i samfunnet, hvis deres egne barn kommer hjem og forteller at de er homofil eller lesbisk?

Og en annen ting.. hva er egentlig deres personlige grunn til at homofile og lesbiske ikke skal få barn? Ikke alle andre sin, men deres egen!?

La barna vokse opp hos fordomsfrie homofile når som helst istedet for fordomsfulle heterofile. Sistnevnte er de som ØDELEGGER barna.

Gjest Gjest_søs_*
Skrevet
Jeg klarer heller ikke å se ARGUMENTET, jeg får bare med meg motstanden, og opplever at det bare er en motstand, en helt ubegrunnet sådan.

Jeg kan tenke meg at det enkelte er redd skal skje med barna, er at de også skal vokse opp til å bli homofile. Da tenker jeg spesielt på disse som mener at homofili er en sykdom man kan helbredes for. Er det en sykdom, så er det kanskje smittsomt, hva vet jeg?

Jeg holder fast på mitt synspunkt. Homofili er ingen sykdom, det er en legning. Homofile har lik rett til å oppleve kjærlighet, danne parforhold og familie som heterofile. Sist, men ikke minst, homofile er like godt, om ikke bedre, egnet til å være foreldre som de aller fleste heterofile.

Hvor er ditt argument for, du kommer bare med påstander.

Dette må du begrunne.

Dette er foreldre som planlegger at barnet ikke skal vokse opp med sine genetiske foreldre, ved å gjøre det så overser de barnas rettigheter.

Er det noen som snakker om at homofile ikke har rett til å oppleve kjærlighet, og det er heller ikke så mange som påstår det er en sykdom. Det er nok heller ikke så mange idag som har så store fordommer mot homofile/lesbiske som det påståes.

De fleste av oss er oppdratt i ordinære familier, da burde vi alle ha dårlige foreldre og dårlige odds til å klare oss, etter det du klarer å påstå.

Skrevet (endret)
Hvor er ditt argument for, du kommer bare med påstander.

Dette må du begrunne.

Jeg ikke noe som helst. Mitt argument er at homofile er gode omsorgspersoner og gode foreldre. Har du ikke klart å få det med deg enda? :roll:

Dette er foreldre som planlegger at barnet ikke skal vokse opp med sine genetiske foreldre, ved å gjøre det så overser de barnas rettigheter.

Nei, de overser ikke noe som helst. Jeg har tidligere bedt deg vise til artikler i barnekonvensjonen som underbygger dine påstander, men det har du ikke klart. Regner ikke med at du gjør det denne gangen heller. Mener du at heterofile som adopterer begår samme synd som du mener homofile gjør? De planlegger også at barnet ikke skal vokse opp med sine biologiske foreldre. Dessuten, med fare for å gjenta meg selv og andre til det kjedsommelige, ved bruk av surrogatmor eller sæddonor så er en av foreldrene "genetisk" riktig, les biologisk forelder.

Er det noen som snakker om at homofile ikke har rett til å oppleve kjærlighet, og det er heller ikke så mange som påstår det er en sykdom. Det er nok heller ikke så mange idag som har så store fordommer mot homofile/lesbiske som det påståes.

Uenig. Les trådene som florerer her inne, så vil du se at begge disse synspunktene er representert i godt monn.

De fleste av oss er oppdratt i ordinære familier, da burde vi alle ha dårlige foreldre og dårlige odds til å klare oss, etter det du klarer å påstå.

Tja, dine holdninger sier forsåvidt sitt...

Jeg hadde foreldre som lærte meg toleranse og at manfold var en berikelse heller enn en trussel.

Edit: skrivefeil.

Endret av Brunhilde
Skrevet

Barnekonvensjonen forutsetter ikke biologisk foreldrebegrep. Den er derimot laget for å sikre at de barna som allerede er født har visse rettigheter.

Skrevet

Hvorfor er jeg ikke overrasket over at du kommer trekkende med en eller annen link?

Barnekonvensjonen forutsetter ikke biologisk foreldrebegrep. Den er derimot laget for å sikre at de barna som allerede er født har visse rettigheter.

Helt enig, men enkelte leser konvensjoner slik fanden leser bibelen, og da blir det slik.

Skrevet

Er dette din tolkning?

Gjest Gjest_søs_*
Skrevet
Hvorfor er jeg ikke overrasket over at du kommer trekkende med en eller annen link?

Helt enig, men enkelte leser konvensjoner slik fanden leser bibelen, og da blir det slik.

Barnekonvensjonen 7.1 . Den du spurte etter.

Skrevet
Er dette din tolkning?

Selvfølgelig er det ikke min tolkning. Barnekonvensjonen er ment å skulle beskytte de barna som er født inn i denne verdenen - den gjelder av åpenbare grunner ikke barn som ennå ikke er født.

Skrevet (endret)

Skal vi se hva artikkel 7.1 sier?

Artikkel 7

1. Barnet skal registreres umiddelbart etter fødselen og skal fra fødse-

len ha rett til et navn, rett til å erverve et statsborgerskap, og, så langt

det er mulig, rett til å kjenne sine foreldre og få omsorg fra dem.

Det står ikke noe om at dette gjelder biologiske foreldre, ergo vil et homofilt par helt fint fylle rollen og derved oppfylle "kravet" i den nevnte artikkelen!

La oss ta med neste artikkel søs viser til, artikkel 8.1:

Artikkel 8

1. Partene forplikter seg til å respektere barnets rett til å bevare sin

identitet, herunder statsborgerskap, navn og familieforhold som aner-

kjent av loven, uten ulovlig innblanding.

Familieforhold som anerkjent av loven. Homofiles rett til adopsjon og assistert befruktning er lovbestemt, ergo faller dette inn under nevnte artikkel. Noe mer?

Endret av Brunhilde
Skrevet

Jeg er grunnleggende uenig i premisset (som mange ganger presenteres som et argument eller som en sannhet :roll:) om at homofiles kamp for å få barn foregår på bekostning av de stakkars barna det gjelder. Jeg vil begrunne dette på flere måter:

1) Barn som vokser opp i homofile familier har det akkurat like bra som alle andre barn. (Hvis noen ønsker å bestride dette faktum, kan de gjerne be meg om lenker til forskningsresultater vedrørende dette temaet.)

2) Jeg ville selv ikke hatt noe imot å vokse opp i en homofil familie.

3) Dersom jeg hadde befunnet meg i den særdeles ulykkelige situasjonen at jeg hadde måttet adoptere bort et barn eller at det hadde måttet bli plassert i en fosterfamilie, ville jeg syntes at et homofilt par hadde vært minst like bra som et heterofilt par.

Gjest Gjest_søs_*
Skrevet
Skal vi se hva artikkel 7.1 sier?

Det står ikke noe om at dette gjelder biologiske foreldre, ergo vil et homofilt par helt fint fylle rollen og derved oppfylle "kravet" i den nevnte artikkelen!

La oss ta med neste artikkel søs viser til, artikkel 8.1:

Familieforhold som anerkjent av loven. Homofiles rett til adopsjon og assistert befruktning er lovbestemt, ergo faller dette inn under nevnte artikkel. Noe mer?

Foreldre er foreldre, mor og far som lager barnet.

Ellers har vi adoptivforeldre, steforeldre, fosterforeldre...

Jeg henviste til 18.1. ikke 8.1

HVOROR skal ikke ugene få vokse opp med sine egentlige foreldre?????

Skrevet

Si meg, klarer du ikke å skrive en eneste sammenhengende setning? :roll:

Jeg mener at det optimale er at barn har veldig god kontakt med begge sine biologiske foreldre. Derfor ville jeg forsøkt å finne en enslig mann eller et mannlig homofilt par som fedre til mitt fremtidige barn, dersom det nå hadde vært slik at jeg ikke hadde befunnet meg i et heterofilt forhold med en fruktbar mann.

Det at homofile får barn ser jeg utelukkende på som en berikelse for samfunnet, og jeg er veldig sikker på at disse barna får med seg en veldig verdifull ballast og at de lærer seg til å bli tolerante og gode mennesker.

Gjest Gjest_søs_*
Skrevet
Si meg, klarer du ikke å skrive en eneste sammenhengende setning? :roll:

Ikke en eneste sammenhengende setning av mine 6 innlegg på 3 sider? :fnise:

Skrevet (endret)

Beklager at jeg leste litt fort, men kanskje vi skal se hva 18.1 sier, da:

Artikkel 18

1. Partene skal bestrebe seg på å sikre anerkjennelse av prinsippet

om at begge foreldre har et felles ansvar for barnets oppdragelse og

utvikling. Foreldre, eventuelt verger, har hovedansvaret for barnets

oppdragelse og utvikling. Barnets beste skal for dem komme i første

rekke.

Begge foreldre har et felles ansvar. Den er helt klar, i et homofilt forhold har begge parter ansvar for barnets oppdragelse og utvikling, akkurat som i et heterofilt forhold.

Barnets beste skal komme i første rekke. Ja, det er da virkelig barnets beste å bli plassert hos adoptivforeldre som virkelig ønsker seg barn hvis det blir adoptert bort. Kjønn bør ikke spille noen rolle.

Hvorfor roper du? :klø: Fordi de du kaller "egentlige" foreldre ikke alltid er i stand til å ta seg av barna sine. Hvorfor har du så store problemer med dette?

Endret av Brunhilde
Gjest Gjest_søs_*
Skrevet

Dere går igjen inn for å misforstå.

Er det ikke litt trist at å få barn blir en slags form for selvrealisering for enkelte grupper?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg er jente og ville aldri byttet en mamma og pappa mot to fedre til foreldre. En far kan aldri vite hvordan en jente tenker eller har det, spesielt i puberteten når kroppen og hjernen utvikles voldsomt. Det samme må det være for gutter som vokser opp med bare mødre. Mener å ha hørt/lest at gutter oppvokst med alenemødre er overrepresentert i kriminelle miljø, bla pga mangel på en farsfigur å se opp til. Broren min og pappa gjør veldig mye "gutteting" sammen som broren min og mamma aldri kunne ha gjort.

For meg blir det feil at to mødre eller to fedre skal "lage" barn sammen. Men det er MIN mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...