Gå til innhold

Homofile og barn

Fremhevede innlegg

Skrevet
18 år er lang tid å vente... Og de fleste barn av heterofile kjenner sitt biologiske opphav.

Mange barn av likekjønnede kjenner sitt opphav, på samme måte som mange barn av heterofile gjør det, og omvendt.

Tror du virkelig at alle lesbiske/homofile par holder tilbake den informasjonen for barna? Barna har krav på å få vite det ved fylte 18år, det er ingenting som tilsier at de ikke kan få vite det før.

Det samme gjelder ved adopsjon, uavhengig av kjønn, det er sikkert like mange adopterte barn av heterofile som ikke får vite om sitt opphav før fylte 18år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dette var tema også i en annen tråd, der de fleste var enige om at homofile/lesbiske par burde få anledning til å "skaffe" seg barn.

Du kommer nok til å bli angrepet av flere på Kvinneguiden, for dette er nesten som å "banne i kirka", hvis du skjønner.

Jeg er totalt enig med deg, og jeg stiller også mange spørsmål rundt dettte.

Det som er så interessant er hvilke spørsmål du stiller? De kommer nemlig aldri frem, og hva angår deg så ser det ut til at essensen i dine meninger er at "homofile skal ikke ha barn", men begrunnelser er du ikke i stand til å komme med.

Jeg mener fortsatt at homofile er like godt, i noen tilfeller også bedre, egnet til å være foreldre som det heterofile er. Evnen til omsorg springer ikke ut av legning, men av personlighet. Når jeg leser innleggene dine, søs, så er jeg overbevist om at min fordomsfrie homofile venn vil være en bedre forelder enn du noensinne vil komme i nærheten av å være!

Skrevet
Mange barn av likekjønnede kjenner sitt opphav, på samme måte som mange barn av heterofile gjør det, og omvendt.

Tror du virkelig at alle lesbiske/homofile par holder tilbake den informasjonen for barna? Barna har krav på å få vite det ved fylte 18år, det er ingenting som tilsier at de ikke kan få vite det før.

Det samme gjelder ved adopsjon, uavhengig av kjønn, det er sikkert like mange adopterte barn av heterofile som ikke får vite om sitt opphav før fylte 18år.

Er det ikke slik at ingen vet hvem donor er før etter 18 år?

Skrevet
Er det ikke slik at ingen vet hvem donor er før etter 18 år?

Jo, men alle homofile par bruker ikke anonyme donorer.

Skrevet
Jo, men alle homofile par bruker ikke anonyme donorer.

Nei, men den nye loven handler om at lesbiske får sæd fra en donor, og barnet får ikke vite hvem denne donoren er før barnet er 18 år.

Og det er vel slik at de fleste lesbiske som har lyst på barn kommer til å benytte seg av den nye loven, og ikke gå på det private markedet for å bli gravide.

Skrevet
Nei, men den nye loven handler om at lesbiske får sæd fra en donor, og barnet får ikke vite hvem denne donoren er før barnet er 18 år.

Jeg kan ikke se at dette er noe annerledes enn at heterofile par i flere år har hatt anledning til å få donorsæd.

Skrevet
Seriøst, så hadde jeg ikke likt å vokse opp med 2 av samme kjønn. Hadde heller ikke likt at en av mine foreldre innledet forhold til en av samme kjønn!

Da hadde du sikkert ikke likt å ha foreldre som gikk gjennom "40 års kriser", fikk seg nye kjærester, hadde utroskapsforhold, havnet i fengsel, var alkoholikere osv.

Det finnes utrolig mye rart som foregår i livet til hetrofile par.

De homofile parene som får barn har tenkt nøye gjennom dette og det er noe de virkelig ønsker å satse på. Det sammen kan man ikke si for alle hetrofile par (selv om jeg selvfølgelig håper og tror dette er tilfellet for brorparten der også).

Jeg stemmer i påstanden om at jeg gjerne bytter mine foreldre i et snilt homofilt par som faktisk ønsker å ha barn (det fikk jeg aldri inntrykk av at mine foreldre gjorde.. vi var liksom bare en plagsom ting som hørte med til "det vanlige livet")

Gjest Unaturlig
Skrevet

Vi mennesker har allerede tuklet med naturen, hvorfor ikke lage kunstige barn mens vi er i gang? Det skader vel ingen heller?

mange snakker om at at det ikke er naturlig for å homofile å få barn. Greit nok det, om de som sier det ikke hadde vært så dobbeltmoralsk. For naturlige, det er de slettes ikke.

Mennesker i dag er ikke naturlige, vi er ikke sånn naturen opprinnelig skapte oss.

Vi spiser kjøtt

Vi går med klær

Vi drikker kumelk

Vi spiser kunstig mat

Vi kjører bil

Vi flyr med fly

Vi har tv og pc

Vi bor i hus

Og mye mer

Ingen av de tingene er naturlige for oss mennesker, det er ikke sånn vi opprinnelig er skapt, men noe vi bare har funnet ut selv med tiden.

Kunstig befrukting er ikke naturlig, men vi mennesker er ikke en gang naturlige i dagens samfunn. Så hva er så galt med det? Det skader vel ingen? Men det gjør mye annet vi skal ha, som vi fortsatt gjør.

Bare tenk på hvem som kanskje har laget klærne dine.

Hvorfor klage på at noe ikke er naturlig, når du selv ikke er naturlig? Det er bare dobbeltmoralsk.

Skrevet
Jeg kan ikke se at dette er noe annerledes enn at heterofile par i flere år har hatt anledning til å få donorsæd.

Nei, det er ikke noe forskjell på dette.

Skrevet
Vi spiser kjøtt

Kremt! Mennesket er både kjøtt- og plantespisende fra naturens side, så her har du nok missforstått litt ;)

Skrevet

Skjønner ikke hvordan noen her inne argumenterer med at "jeg hadde ikke likt å ha foreldre av samme kjønn" Et merkelig arghument, da du slett ikke kan vite hvilke følelser du ville hatt rundt dette dersom du hadde to foreldre av samme kjønn...

Gjest Gjest_mmm_*
Skrevet

Jeg syns vi skal holde oss til samme regelen som ved organdonasjon; at dersom sæddonasjon skal være tillatt må det være pga medisinske årsaker, ikke fordi noen friske mennesker ikke er helt fornøyd med seg selv.

Skrevet
Vi mennesker har allerede tuklet med naturen, hvorfor ikke lage kunstige barn mens vi er i gang? Det skader vel ingen heller?

mange snakker om at at det ikke er naturlig for å homofile å få barn. Greit nok det, om de som sier det ikke hadde vært så dobbeltmoralsk. For naturlige, det er de slettes ikke.

Mennesker i dag er ikke naturlige, vi er ikke sånn naturen opprinnelig skapte oss.

Vi spiser kjøtt

Vi går med klær

Vi drikker kumelk

Vi spiser kunstig mat

Vi kjører bil

Vi flyr med fly

Vi har tv og pc

Vi bor i hus

Og mye mer

Ingen av de tingene er naturlige for oss mennesker, det er ikke sånn vi opprinnelig er skapt, men noe vi bare har funnet ut selv med tiden.

Kunstig befrukting er ikke naturlig, men vi mennesker er ikke en gang naturlige i dagens samfunn. Så hva er så galt med det? Det skader vel ingen? Men det gjør mye annet vi skal ha, som vi fortsatt gjør.

Bare tenk på hvem som kanskje har laget klærne dine.

Hvorfor klage på at noe ikke er naturlig, når du selv ikke er naturlig? Det er bare dobbeltmoralsk.

Når man selv ikke er naturlig? hvilket utsagn er det?

Jeg er skapt av en mann og en kvinne som er mine foreldre og som jeg vet hvem er.

Skrevet

På en måte synes jeg det er fint. De som er homofile/lesbiske har jo ikke valgt dette selv, og de kan jo ha ønske om barn på lik linje med alle andre.

Skrevet
For det første, for å lage barn må man være mann og kvinne. Såpass vet de aller fleste. Så, dersom man skal se på naturen og biologien er det altså lagt opp slik at barn kun blir til ved heterofil-sex/samleie. Hvorfor skal man da tukle med noe så grunnleggende som det å få barn?

Da må jeg bare få spør om hva du mener om hetrofile par som sliter med å bli gravide som tyr til kunstig befruktning. Er det helt ok eller havner det i samme kategori? Er det ok siden de er hetrofile?

Noe som er ganske rart er at det i følge samfunnet skal være greit at barn vokser opp med to mødre eller to fedre. Hvorfor er det da så viktig med likestilling innenfor skole/barnehage? Altså, der skal man ha mer menn inn, fordi barn har godt av rollemodeller som er menn, ikke bare kvinner. Hvorfor gjelder ikke dette også i familiene?

Jeg lurer litt på hvorfor du sammenligner å vokse opp med to mødre eller fedre og likestilling i samfunnet. Hvilken sammenheng har det?

Men hva med barnet sin følelse av å mangle noe, f.eks. far eller mor. De som er donorbarn, vil ikke de savne å vite hvem far er? Kan ikke det føre til psykiske problemer på sikt? Konflikter med mor og medmor?

Hvordan kan du vite at barna vil savne noe? Savne en far eller en mor? For alt du vet så kan det hende at disse barna det er snakk om vokser opp med alt det de trenger, både fysisk og psykisk.

Jeg skulle likt å sett en undersøkelse som går på barn som har vokst opp med foreldre av samme kjønn. For å se om der faktisk er noen som ender opp med psykiske problemer. Jeg har mine store tvil.

Etter det jeg har sett og lest så er det disse barna som ender opp med å ha stor toleranse for andre mennesker. Er det noe denne verden så er det vitterlig toleranse og akksept.

Gjest Lille Bie
Skrevet

Når ble dette forumet innvadert av fundamentalistiske kristne, som ikke gjør annet enn å rakke ned på homofile?? :filer:

Skrevet

Jeg har tydeligvis ikke fått med meg argumentet MOT homofile foreldre er her... for den eneste forskjellen mellom homofile og heterofile er jo bare hvem de forelsker seg i og hvem de ønsker å ha sex med... Og jeg skjønner ikke helt hvordan det påvirker deres evne til å ha omsorg for, oppdra og elske et barn?

Hva er dere redd for skal skje med barna? For jeg regner med at det er de dere tenker på når dere er så voldsomt imot dette?

Skrevet
Jeg har tydeligvis ikke fått med meg argumentet MOT homofile foreldre er her... for den eneste forskjellen mellom homofile og heterofile er jo bare hvem de forelsker seg i og hvem de ønsker å ha sex med... Og jeg skjønner ikke helt hvordan det påvirker deres evne til å ha omsorg for, oppdra og elske et barn?

Hva er dere redd for skal skje med barna? For jeg regner med at det er de dere tenker på når dere er så voldsomt imot dette?

Jeg klarer heller ikke å se ARGUMENTET, jeg får bare med meg motstanden, og opplever at det bare er en motstand, en helt ubegrunnet sådan.

Jeg kan tenke meg at det enkelte er redd skal skje med barna, er at de også skal vokse opp til å bli homofile. Da tenker jeg spesielt på disse som mener at homofili er en sykdom man kan helbredes for. Er det en sykdom, så er det kanskje smittsomt, hva vet jeg?

Jeg holder fast på mitt synspunkt. Homofili er ingen sykdom, det er en legning. Homofile har lik rett til å oppleve kjærlighet, danne parforhold og familie som heterofile. Sist, men ikke minst, homofile er like godt, om ikke bedre, egnet til å være foreldre som de aller fleste heterofile.

Skrevet
Jeg klarer heller ikke å se ARGUMENTET, jeg får bare med meg motstanden, og opplever at det bare er en motstand, en helt ubegrunnet sådan.

Jeg kan tenke meg at det enkelte er redd skal skje med barna, er at de også skal vokse opp til å bli homofile. Da tenker jeg spesielt på disse som mener at homofili er en sykdom man kan helbredes for. Er det en sykdom, så er det kanskje smittsomt, hva vet jeg?

Jeg holder fast på mitt synspunkt. Homofili er ingen sykdom, det er en legning. Homofile har lik rett til å oppleve kjærlighet, danne parforhold og familie som heterofile. Sist, men ikke minst, homofile er like godt, om ikke bedre, egnet til å være foreldre som de aller fleste heterofile.

Helt enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...