Gå til innhold

Homofile og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det komt en ny lov, som vil gjøre at lesbiske kvinner kan få assistert befruktning, og at homofile par kan få søke om adopsjon.

Men hva skal man egentlig synes om dette?

For det første, for å lage barn må man være mann og kvinne. Såpass vet de aller fleste. Så, dersom man skal se på naturen og biologien er det altså lagt opp slik at barn kun blir til ved heterofil-sex/samleie. Hvorfor skal man da tukle med noe så grunnleggende som det å få barn?

Hvorfor skal alle ha muligheten til å kunne skaffe seg barn? Kan man ikke bare slå seg til ro med at man i enkelte "tilstander" ikke kan få barn?

Noe som er ganske rart er at det i følge samfunnet skal være greit at barn vokser opp med to mødre eller to fedre. Hvorfor er det da så viktig med likestilling innenfor skole/barnehage? Altså, der skal man ha mer menn inn, fordi barn har godt av rollemodeller som er menn, ikke bare kvinner. Hvorfor gjelder ikke dette også i familiene?

Mobbing som argument skal jeg ikke ta opp, da barn blir mobbet for alt mulig.

Men hva med barnet sin følelse av å mangle noe, f.eks. far eller mor. De som er donorbarn, vil ikke de savne å vite hvem far er? Kan ikke det føre til psykiske problemer på sikt? Konflikter med mor og medmor?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_søs_*
Skrevet

Dette var tema også i en annen tråd, der de fleste var enige om at homofile/lesbiske par burde få anledning til å "skaffe" seg barn.

Du kommer nok til å bli angrepet av flere på Kvinneguiden, for dette er nesten som å "banne i kirka", hvis du skjønner.

Jeg er totalt enig med deg, og jeg stiller også mange spørsmål rundt dettte.

Skrevet

Personlig tror jeg et barn har mye bedre av å vokse opp med to foreldre enn en forelder. Uansett kjønn. Og homofile/lesbiske par er i mine øyne mye bedre foreldre enn et tokjønnet par som får barn de ikke ønsker.

Dessuten tukler man ikke med at det trengs kvinnelige og mannlige gener. Bare hvem som oppdrar barnet. Det er vel ikke værre en adopsjon?

Mange mann/kvinne-par er heller ikke i stand til å få barn. Skal de også bare godta det? Ikke få assistert befruktning eller adoptere?

Skrevet
Personlig tror jeg et barn har mye bedre av å vokse opp med to foreldre enn en forelder. Uansett kjønn. Og homofile/lesbiske par er i mine øyne mye bedre foreldre enn et tokjønnet par som får barn de ikke ønsker.

Dessuten tukler man ikke med at det trengs kvinnelige og mannlige gener. Bare hvem som oppdrar barnet. Det er vel ikke værre en adopsjon?

Mange mann/kvinne-par er heller ikke i stand til å få barn. Skal de også bare godta det? Ikke få assistert befruktning eller adoptere?

Det er ganske mange som får barn på et tidspunkt hvor de ikke ønsker barn, det i seg selv er ikke ensbetydene med at disse foreldrene er dårlige foreldre. Men ja, det er mange foreldre som så absolutt ikke skulle hatt barn, men det er sånn det er. Denne diskusjonen handler om voksne mennesker som skaffer seg barn, koste hva det vil, på bekostning av barns beste.

Ja, infertile par får bare godta at slik er det. Adoptere må de gjerne gjøre, men å få assistert befruktning og hjelp det kan de få betale for selv. Det er som kjent ingen menneskerett å få barn.

Gjest Stakkars_barn
Skrevet

Synes det er utrolig trist for de barna som må vokse opp med to av samme kjønn.

Mener bestemt at homofile/lesbiske burde innfinne seg med at sånn er det; De kan ikke få barn.

Egositisk tankegang av de homofile å "starte" familie!

En annen ting er barn som opplever at foreldrene(mor&far) bryter ut av forholdet, og seinere inngår ett forhold med en av samme kjønn. Dette blir litt annerledes mener jeg, da barnet har EN MOR & EN FAR å forholde seg til.

Dette var MIN mening.....

Gjest Elfrida
Skrevet

Men de har allerede barn! De barna lever nå i dag! Det er ikke noe som liksom skal begynne å skje nå. Homofile har barn og skaffer seg barn, og de skal faktisk ha samme rettigheter som andre barn.

Hvorfor skal ikke disse barna ha rett til samvær med begge foreldrene hvis de går fra hverandre? Hvorfor skal de ikke arve begge?

Skrevet

Flere homofile par inngår avtaler med lesbiske par om å få barn, og der blir det jo både fedre og mødre - så det skulle vel være bra eller?

Jeg har ingen betenkeligheter til at homofile par får barn eller at ufrivillige barnløse får hjelp til å få barn. Jeg tenker mer på inseminasjon fra ukjente donorer og i den forbindelse håper jeg at hver donor ikke får donere sæden sin ubegrenset men at det settes et tak på hvor mange barn han har lov til å lage. Som kjent er ikke verden så stor som vi liker å tro bestandig. Og så tenker jeg at barn skal få lov til å bli kjent med både mor og far uansett om de er homo eller ikke. For så lenge det er mannlig sæd inni bildet, og foreløpig er det visst eneste måten å lage barn på, så vil det også finnes en far og barnet vil før eller siden komme med spørsmålet "hvem/hvor er faren min mamma?".

Men når det gjelder homofile par og det å få barn så tror jeg ikke homofile foreldre er til skade for barnet.

Skrevet
Synes det er utrolig trist for de barna som må vokse opp med to av samme kjønn.

Mener bestemt at homofile/lesbiske burde innfinne seg med at sånn er det; De kan ikke få barn.

Egositisk tankegang av de homofile å "starte" familie!

En annen ting er barn som opplever at foreldrene(mor&far) bryter ut av forholdet, og seinere inngår ett forhold med en av samme kjønn. Dette blir litt annerledes mener jeg, da barnet har EN MOR & EN FAR å forholde seg til.

Dette var MIN mening.....

Er det ikke like egoistisk av alle andre som også skaffer seg barn?

Skrevet
Men de har allerede barn! De barna lever nå i dag! Det er ikke noe som liksom skal begynne å skje nå. Homofile har barn og skaffer seg barn, og de skal faktisk ha samme rettigheter som andre barn.

Hvorfor skal ikke disse barna ha rett til samvær med begge foreldrene hvis de går fra hverandre? Hvorfor skal de ikke arve begge?

Barna bør absolutt ha de samme rettighetene, dette skal ikke gå ut over barna. Men man trenger ikke å legge forholdene til rette for at homofile og infertile heterofile på død og liv skal skaffe seg barn.

Skrevet
Flere homofile par inngår avtaler med lesbiske par om å få barn, og der blir det jo både fedre og mødre - så det skulle vel være bra eller?

Jeg har ingen betenkeligheter til at homofile par får barn eller at ufrivillige barnløse får hjelp til å få barn. Jeg tenker mer på inseminasjon fra ukjente donorer og i den forbindelse håper jeg at hver donor ikke får donere sæden sin ubegrenset men at det settes et tak på hvor mange barn han har lov til å lage. Som kjent er ikke verden så stor som vi liker å tro bestandig. Og så tenker jeg at barn skal få lov til å bli kjent med både mor og far uansett om de er homo eller ikke. For så lenge det er mannlig sæd inni bildet, og foreløpig er det visst eneste måten å lage barn på, så vil det også finnes en far og barnet vil før eller siden komme med spørsmålet "hvem/hvor er faren min mamma?".

Men når det gjelder homofile par og det å få barn så tror jeg ikke homofile foreldre er til skade for barnet.

Hvorfor er det ikke like viktig innad i familier å ha personer av ulikt kjønn når det er det i samfunnet ellers? Hvorfor gjelder det ikke i familien? Eller er det bare tull at det er viktig for barn og unge å få impulser fra både menn og kvinner?

Gjest Stakkars_barn
Skrevet
Er det ikke like egoistisk av alle andre som også skaffer seg barn?

Nei det synes jeg faktisk ikke!

Verden er blitt hakke gal, og jeg takker Gud for at jeg har EN FAR OG EN MOR!!!!!

Som andre sier så skal det være så viktig alle andre steder med lik fordeling av mann og kvinner. Det burde det absolutt vært i familier også!

Skrevet
Nei det synes jeg faktisk ikke!

Verden er blitt hakke gal, og jeg takker Gud for at jeg har EN FAR OG EN MOR!!!!!

Som andre sier så skal det være så viktig alle andre steder med lik fordeling av mann og kvinner. Det burde det absolutt vært i familier også!

Hvorfor er ikke det like egoistisk da?

Og selvsagt er du glad for dine foreldre...det er da ganske så vanlig. På lik linje som en gutt ville vært glad i sin alenemamma, og en jente i sin alenepappa.

Skrevet (endret)
Nå er det komt en ny lov, som vil gjøre at lesbiske kvinner kan få assistert befruktning, og at homofile par kan få søke om adopsjon.

Men hva skal man egentlig synes om dette?

Det har vært en lov lenge som gjør at hetrofile par kan adoptere og få assistert befruktning. Hva skal man egentlig synes om det?

For det første, for å lage barn må man være mann og kvinne. Såpass vet de aller fleste. Så, dersom man skal se på naturen og biologien er det altså lagt opp slik at barn kun blir til ved heterofil-sex/samleie. Hvorfor skal man da tukle med noe så grunnleggende som det å få barn?

Man tukler ikke med biologien. Det er ikke akkurat slik at disse barna blir klonet i laboriatorier. Man bruker fortsatt mannlige og kvinnelige celler for å lage barn.

Hvorfor skal alle ha muligheten til å kunne skaffe seg barn? Kan man ikke bare slå seg til ro med at man i enkelte "tilstander" ikke kan få barn?

Det er tydelig at mange ikke slår seg til ro med et liv uten barn. Du kan jo bare lese en god del av trådene her inne, for å oppdage det!

Noe som er ganske rart er at det i følge samfunnet skal være greit at barn vokser opp med to mødre eller to fedre. Hvorfor er det da så viktig med likestilling innenfor skole/barnehage?

Altså, der skal man ha mer menn inn, fordi barn har godt av rollemodeller som er menn, ikke bare kvinner. Hvorfor gjelder ikke dette også i familiene?

Hva med aleneforeldre? Hva med enker/enkemenn?

Det er jo derfor det er viktig med rollemodeller av begge kjønn , fordi mange barn i dag vokser opp med kun ett. Feks, trenger kanskje barn av to lesbiske mannlige rollemodeller i bhg, på samme måte som barn av en alenemor uten far tilstede trenger det samme! Argumentet faller på sin egen urimelighet...

Men hva med barnet sin følelse av å mangle noe, f.eks. far eller mor. De som er donorbarn, vil ikke de savne å vite hvem far er? Kan ikke det føre til psykiske problemer på sikt? Konflikter med mor og medmor?

Hva med de mange barn der den ene forelder ikke stiller opp i livet til barnet? Får de også psykiske problemer? Jeg tror det avhenger av hvordan de voksne forholder seg til det. Og det finnes da uttallige heterofile par som ligger i konflikt med hverandre og lar det gå utover barna.

Barn av likekjønnede foreldre har muligheten til å få vite hvem donor er ved fylte 18 år, det er MANGE barn av heterofile som aldri får den muligheten!

Endret av gompen
Skrevet
Hvorfor er det ikke like viktig innad i familier å ha personer av ulikt kjønn når det er det i samfunnet ellers? Hvorfor gjelder det ikke i familien? Eller er det bare tull at det er viktig for barn og unge å få impulser fra både menn og kvinner?

Kjære deg, et barn kan få impulser fra både menn og kvinner fordi om de bor sammen et homofilt par. Homofile omgås ikke bare homofile heller og jeg er sikker på at barnet deres får lov til å omgås venner med som bor sammen med heterofile par. Mange homofile har også søsken og foreldre så barna får ofte både tanter, onkler og besteforeldre.

Skrevet
Kjære deg, et barn kan få impulser fra både menn og kvinner fordi om de bor sammen et homofilt par. Homofile omgås ikke bare homofile heller og jeg er sikker på at barnet deres får lov til å omgås venner med som bor sammen med heterofile par. Mange homofile har også søsken og foreldre så barna får ofte både tanter, onkler og besteforeldre.

Klart det, men er det ikke litt rart at man skal kvotere inn menn i barnehager/skoler for å skape likestilling, og så er det ikke like viktig mtp foreldre?

Gjest menneli
Skrevet
Klart det, men er det ikke litt rart at man skal kvotere inn menn i barnehager/skoler for å skape likestilling, og så er det ikke like viktig mtp foreldre?

Jeg vet ikke jeg, jeg skulle gjerne vokst opp hos et snilt homofilt par jeg i stedet for det heterofile paret jeg fikk utdelt.

Skrevet
Det har vært en lov lenge som gjør at hetrofile par kan adoptere og få assistert befruktning. Hva skal man egentlig synes om det?

- Ikke noe som staten skal betale, dette med assistert befruktning. Adopsjon er en fin ting, da det er mange foreldreløse barn i denne verden.

Man tukler ikke med biologien. Det er ikke akkurat slik at disse barna blir klonet i laboriatorier. Man bruker fortsatt mannlige og kvinnelige celler for å lage barn.

- Joda, men da ved hjelp av en sprøyte osv. Og barn skal i utgangspunktet bli oppdratt av sine foreldre, biologiske altså, som i bunn og grunn er far og mor.

Det er tydelig at mange ikke slår seg til ro med et liv uten barn. Du kan jo bare lese en god del av trådene her inne, for å oppdage det!

- Og så? Man kan ikke få alt man vil her i verden!

Hva med aleneforeldre? Hva med enker/enkemenn?

Det er jo derfor det er viktig med rollemodeller av begge kjønn , fordi mange barn i dag vokser opp med kun ett. Feks, trenger kanskje barn av to lesbiske mannlige rollemodeller i bhg, på samme måte som barn av en alenemor uten far tilstede trenger det samme! Argumentet faller på sin egen urimelighet...

Hva med de mange barn der den ene forelder ikke stiller opp i livet til barnet? Får de også psykiske problemer? Jeg tror det avhenger av hvordan de voksne forholder seg til det.

- Nå må man ikke begynne med latterlige argumenter her. Noen opplever at den ene forelderen faller fra, men det barnet som opplever det vet i alle fall at de har to foreldre, selv om den ene er død. De vet om sitt opphav, og har i de fleste tilfeller familie på begge sider.

Barn av likekjønnede foreldre har muligheten til å få vite donorfar er ved fylte 18 år, det er MANGE barn av heterofile som aldri får den muligheten!

18 år er lang tid å vente... Og de fleste barn av heterofile kjenner sitt biologiske opphav.

Skrevet
Jeg vet ikke jeg, jeg skulle gjerne vokst opp hos et snilt homofilt par jeg i stedet for det heterofile paret jeg fikk utdelt.

Slik er det for noen.

Skrevet

Som sagt det er mange familier der ute, der den ene foreldren er totalt fraværende. Hvordan i all verden skal rollemodeller av det andre kjønn være tilstede i disse barnas liv om de ikke kvoteres inn i barnehager, der de fleste barn tilbringer store deler av sin tid? Hvilken forskjell er det på kjønnsrepresentasjon hos aleneforeldre og likekjønnede par i slike tilfeller?

Gjest Stakkars_barn
Skrevet
Hvorfor er ikke det like egoistisk da?

Og selvsagt er du glad for dine foreldre...det er da ganske så vanlig. På lik linje som en gutt ville vært glad i sin alenemamma, og en jente i sin alenepappa.

Seriøst, så hadde jeg ikke likt å vokse opp med 2 av samme kjønn. Hadde heller ikke likt at en av mine foreldre innledet forhold til en av samme kjønn!

Er spart for mye opp gjennom barnommen/ungdommen ved at jeg har en "normal" familie. Tror nok barn av homofile tenker sitt når de nærmer seg ungdomsalderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...