Gå til innhold

Homofili er galt og ekkelt!

Gjest Kristen

Anbefalte innlegg

De gjør det ikke i Islam heller. Tidene vil aldri endres når Islam tar over. Dere har tapt. Dere burde heller være redd for oss enn noen FÅ kristne.

Det virker som om du er stolt over at Islam er så utrolig streng og ikke minst slem, spør du meg. Er du det? Tror du "Guden" deres som liksom skal være glad i dere, hadde gitt dere et grusomt liv med såå mange lover og regler, hvis han hadde vært til?

Nå er det sikkert noen som sier at Gud (i Kristindommen) også har mange regler og lover, men jeg er av den tro at Gud er glad ialle, og har leveregler (bud) kun for vår del. Og så er det opp til oss om vi vil følge hans tips til et bedre liv eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LikegyldigJævel
Jeg tar deg og dine meninger rett og slett ikke seriøst!! Enten vil du ha oppmerksomhet eller så er du syk i hodet ditt. Det er slike mennesker som har slike meninger du skriver om her som trenger hjelp. Jeg er selv absolutt ikke kristen, og hovedgrunnen til det er at noen (jeg tar absolutt ikke alle, de fleste kristene mennesker er gode) kristene har slike grusomme tanker/ meninger!

Jeg håper du en gang får opp øynene og ser alle mensker som likeverdige uansett om de elsker en kvinne eller en mann. Det er da ett fett bare man elsker hverandre! Det er det som virkelig betyr noe, ikke hva "Gud" mener.

Burde latt dette gått, men jeg klarer ikke å la meg ikke provosere av sånne grussomme utspill!! Jeg har rett og slett ikke ord for hvor håpløse jeg synes "sånne kristene" meninger er!!

Det er ikke sant at slike folk trenger hjelp. Tvert imot, så er slik religiøs ekstremisme ofte til god hjelp for dem, til omverdenens ulykke. Nå tror jeg dette er tull, men det fins slike i virkeligheten, det er derfor en ikke kan være sikker på om sånt er troll eller ei. Alle områder som toucher tro, er områder hvor det ikke er noen vits i å snakke med kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, siden viten tydeligvis ikke er så stor blant de overnevnte så kanskje jeg skal si hva islam sier om homofili? Det er dødsstraff for homofile i islam. Når vi kommer til makten, skal alle homofile i Norge bli drept.

Og dere norske vantro, dere klager over kristendommen- dere vet ikke hvor godt dere har det så lenge den er.

Jada, blabla. Jeg skulle heller skrevet at ingen dømmer mer enn de religiøse da.

Jeg irriterer meg grønn over mennesker som skal påstå at man ikke skal klage for andre har det verre. Da er det jo ingen som kan klage uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, siden viten tydeligvis ikke er så stor blant de overnevnte så kanskje jeg skal si hva islam sier om homofili? Det er dødsstraff for homofile i islam. Når vi kommer til makten, skal alle homofile i Norge bli drept.

Og dere norske vantro, dere klager over kristendommen- dere vet ikke hvor godt dere har det så lenge den er.

De gjør det ikke i Islam heller. Tidene vil aldri endres når Islam tar over. Dere har tapt. Dere burde heller være redd for oss enn noen FÅ kristne.

Ute å seiler under falskt flagg igjen, ts?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Som kristen er det forferdelig å se den umoralen som herjer i dette landet. Nå er det til og med gått så langt at homser og lesber skal få barn. Hva skal nå det være godt for?

Det er en kjent sak at homofili, homsesex, er og blir en styggedom. Det er synd. Det mener Gud! Og det står i Bibelen, Guds Ord.

Homser og lesber kan bli kvitt denne styggedommen ved å vende seg til Gud. Det har skjedd mange ganger tidligere, og vil skje igjen. Vil du som er homofil bli kvitt din homofili må du be Gud om å hjelpe deg! Ikke la begjæret styre deg.

Gud skapte oss til mann og kvinne, Adam og Eva, ikke Adam og Even!

Hvorfor har egentlig homser og lesber sex? Hva skal det være godt for? Å stake opp rasshølet? Sex hører til ekteskapet!

Bli med meg i en bønn mot homofili, og la denne styggedommen dø ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mona_*

For en diskusjon!

Trodde det var allment kjent at bibelen ble skrevet av mennesker 80 til 130 år etter Jesus død. Vi vet jo alle hvordan det blir ved gjenfortellinger gjennom generasjoner! Ellers er det vel også allment kjent at det var uhorvelig mange skrifter som de geistelige satte sammen til å bli Bibelen.

I den utvelgelsesprosessen valgte de kun de få evangeliene som var "spiselige" for allmenheten ( tenker da mest på det nye testamentet) Hva med alle de andre??? Var ikke de sanne de da??? Anyway, bibelen har blitt oversatt og endret gjennom alle år for å gjøre den mer spiselig for allmenheten for å unngå opptøyer, og ikke minst for at kirkens overhoder skulle få beholde sin plass.

Ang homofili, så viser den nyeste forskning at det er medfødt. Mens fosteret ligger i mors liv, og blir utviklet til gutt eller jente. Mengden av teststeron og østogen påvirker slikt om et guttefoster får en større dose østogen enn "normalt" så mener forskningen nå at det er grunnen til homofili.

Videre vil jeg gjerne også si at det er ingenting annet enn relgion som har skapt så mye krig og elendighet. Så i tidligere innlegg her at det var nevnt katolske prester som hadde forgrepet seg på korgutter. Helt fryktelig. Men vi må ikke glemme vår egen bakgård, vestlandet. Så mye overgrep det har blitt gjort i bedehusmiljøet, med f.eks. mange rapporter og vitnesbyrd der sjelesørgere har forgrepet seg på stakkars mennesker som gikk til dem for å få hjelp!

Den kristne menneskeheten burde skamme seg over alt det som er blitt gjort i Guds navn! Jeg tror det finnes en gud som har skapt denne fantastiske jordkloden vi bor på, vårt univers, med Jupiter perfekt posisjonert for å beskytte jorden mot asteroider. Med solen perfekt posisjonert slik at vi har hverken kun ørken eller is på jorden. Osv, osv.. Med solens, månens og jordens perfekte synergi slikt at vi har levelige kondisjoner her på jorden, både til land og i havet. Det er etter min mening for perfekt til at det er tilfeldig.

Men tilbake til diskusjonen. Menneskelagt bibel, menneskers relgion, har bare lagt kriger, splid og vondt. "Man skal elske sin neste, hmmm??

Nei, jeg holder meg til kardemommeby loven jeg, og mener at om verdens befolkning hadde gjort det samme, så hadde vi alle sammen hatt det mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Gjest Feilinformert

Hei! Jeg syns mange kristne er håpløse, de skjønner ikke at de skal la de som ikke er kristne være i fred, og slutte å presse på dem deres tro. Grunnlaget for all relgion i verden er at man skal være snille mot sine medmennesker og ikke gjøre noe galt. En klarer fint å gjøre dette uten å tro på noen gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mennesker er skapt streite. Noen velger å leve et liv i synd. Det er et valg man tar selv. Mennesket har som kjent egen fri vilje.

Vi mennesker skal befolke jorden, ikke daske rundt på rumpene til hverandre.

Jeg tror du er homse selv. Du kunne valgt noe helt annet å legge ut som synd. Feks skilsmisse, svinespising osv.

Å være homo/hetero/bi er ikke noe en velger. En er født slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wacmoc
Jeg tror du er homse selv. Du kunne valgt noe helt annet å legge ut som synd. Feks skilsmisse, svinespising osv.

Å være homo/hetero/bi er ikke noe en velger. En er født slik...

Jeg tror ikke man må være født slik, men kan utvikle det med årene.

Har en mor som ble lesbisk i en alder av 45 etter 20års ekteskap med min far. Hun hadde aldri i hele sitt liv hatt følelser for en annen jente, alltid gutter, men ble pluttselig sagte men sikkert forelsket i en annen jente. De er nå gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rom 2. 1-2 Difor har du ikkje noko å orsaka deg med, du som dømer, kven du så er. For når du dømer ein annan fordømer du deg sjølv. Du som dømer gjer sjølv det same.

og vidare (vers 5. ) med din harde hug og ditt ubrotferdige hjarta hopar du opp vreide som skal koma over deg på vreidens dag når Gud openberrar sin rettferdige dom.

Kanskje du skal slutte å dømme så veldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, TS, Fuck You, som Lily Allen sier! :kjefte:

Do you get a little kick out of beeing small-minded?

Den kristne menneskeheten burde skamme seg over alt det som er blitt gjort i Guds navn! Jeg tror det finnes en gud som har skapt denne fantastiske jordkloden vi bor på, vårt univers, med Jupiter perfekt posisjonert for å beskytte jorden mot asteroider. Med solen perfekt posisjonert slik at vi har hverken kun ørken eller is på jorden. Osv, osv.. Med solens, månens og jordens perfekte synergi slikt at vi har levelige kondisjoner her på jorden, både til land og i havet. Det er etter min mening for perfekt til at det er tilfeldig.

Jeg er enig med mye i inlegget ditt, men en liiten kommentar...:

Vi synes det er perfekt fordi vi har utviklet oss for å passe perfekt til forholdene, det er ikke forholdene som har tilpasset seg vår i utgangspunktet ubetydelige eksistens..tror jeg :)

Innlegget er endret iht KGs regler.

mrs_bond, mod

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg forstår ikke hvorfor religion har kontroll av folks seksualliv som sitt hovedanliggende!

Hvorfor skal religion og kirke bry seg om hvem som puler hvem, og hvordan?? Argumentet med ekteskap er kun gyldig når det gjelder barn. Man bør vite hvem som er barnets far, og barnet bør vokse opp i trygge stabile omgivelser.

Det er mange som reagerer på homofili fordi de synes det er ekkelt å tenke på hvordan de har sex, får bilder i hodet osv. For min del er det utrolig mange mennesker jeg ikke ønsker å forestille meg ha sex, det er ekkelt for meg. F.eks. har jeg intet ønske om å se for meg Bondevik og kona i halmen, det er ekkelt for meg. Selv om det er kristent riktig.

Sålenge deltagerne er voksne og samtykkende, så må folk få drive med hva de vil på sitt soverom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Annonse

Til kristen:

1. Bibelen er omskrevet mange ganger. Det som står i den norske utgaven er ikke det samme som stod i originalen. Prester og de som leser Bibelen har opp gjennom århundrene tolket Bibelen på sin måte. Hvordan kan du vite at din tolkning er rett?

2. De aller fleste kristne i vår vestlige verden følger ikke Det Gamle Testamentet. I den står det også at du ikke skal spise svinekjøtt, kvinner har ikke lov å tale i forsamling, du har lov å holde slaver, og mye mer. Jesus sa aldri at det var feil å være homofil. Hos ham stod kjærligheten over alt.

Så hvorfor velger så mange kristne å henge seg opp i homofili når de velger å avskrive mange av de andre tekstene i Bibelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anniken_*
Det er plass til homofile, men ikke synden. Når de synder bryr de seg ikke. De lar begjæret styre. Det er galt! Og barn har ikke godt av å leve med umoralske foreldre. Tenk på disse barna, tenk om de serto kvinner eller to menn som kysser. Barn skal være spart for slike ting.

(Uthevet av meg.)

Barn lærer å elske av mennesker som elsker. Gaven det å kunne elske er kommer på tvers av kjønnsbarrierer av den typen dere såkalt gode kristne forsøker å påtvinge samfunnet.

På samme måte lærer barn å fordømme av mennesker som fordømmer. Dette betyr at det slettes ikke er de homofile, men mennesker som deg som påtvinger barn ting de ikke har godt av.

For du er vel enig i at kunsten å fordømme er en kunst barn ikke har godt av å lære? Eller syns du dette er viktigere enn å lære barn aksept for mennesker i alle fasonger, filer, farger og utgaver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Homofili er synd ja! Homosex er synd. Står i Bibelen.

Gud har ikke skapt Satan. Satan er mennesket sin fiende. De som vender seg til Gud klarer å kjempe mot Satan. Uten Gud vinnes Satan. Satan har vunnet mye i dette samfunnet. Bare se på all umoralen. Abort, homseekteksap. Homser som får barn. Samboere.

Hvor i boka står det du her kommer med ??? Og hvilken bibel er det du sitter med da ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever etter Norges lover og de regler som Gud har gitt meg.

Men står de ikke i Norges lover at man ikke skal diskreminere andres hudfarge, legning eller trosretning? Du bryter da ivertfall en av de punkter med den debatten her, gjør du ikke? Det er vel ikke og være en god kristen er det det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...