Gå til innhold

Homofili er galt og ekkelt!


Gjest Kristen

Anbefalte innlegg

Og for alle andre gjelder IKKE Bibelens "regler", skal ikke de få leve etter hva de tror uten at du skal sitte der og kalle det de føler og tror for en styggdom?? :kjefte:

Selvsagt skal de få lov til det! Men så må man huske på at det er Bibelen og således Gud som kaller homofil praksis for styggedom, og ikke meg. Jeg skriver kun det som står i Bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dizzie.o_0
Selvsagt skal de få lov til det! Men så må man huske på at det er Bibelen og således Gud som kaller homofil praksis for styggedom, og ikke meg. Jeg skriver kun det som står i Bibelen.

La det som står i Bibelen din bli der, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det som står i Bibelen din bli der, du.

Hvorfor det? Er det ubehagelig for deg at det finnes kristne folk som leser Biblene, som tror på det som står i Bibelen og som snakker om det som står der?

Jeg vil legge til at jeg personlig ikke er kristen, og at jeg derfor ikke eier en Bibel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil legge til at jeg personlig ikke er kristen, og at jeg derfor ikke eier en Bibel.

:forvirra:

Hvorfor holder du da på med dette usmakelige korstoget? Som vel strengt tatt hører hjemme på Religion og livssyn.

Der kan drive med misjoneringen din og slå folk i hodet med bibelsitater. :slår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:forvirra:

Hvorfor holder du da på med dette usmakelige korstoget? Som vel strengt tatt hører hjemme på Religion og livssyn.

Der kan drive med misjoneringen din og slå folk i hodet med bibelsitater. :slår:

For å ta det siste først. Det var moderatorene som opprinnelig flyttet denne tråden. Jeg tror jeg postet den på religion og livssyn først.

Så til hvorfor jeg skriver dette. Vel, hvorfor ikke? Som homofil har jeg alltid irritert meg over motstandere mot homofilt samliv. Men etter å ha forsøkt å forstå, så er det faktisk ikke så vanskelig for kristne å tale mot homofilt samliv. For dem er det jo veldig enkelt. Det står i Bibelen at homofil praksis er en styggedom. Det er jo et faktum for dem. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dizzie.o_0
Hvorfor det? Er det ubehagelig for deg at det finnes kristne folk som leser Biblene, som tror på det som står i Bibelen og som snakker om det som står der?

Jeg vil legge til at jeg personlig ikke er kristen, og at jeg derfor ikke eier en Bibel.

Nei, men jeg finner det virkelig irriterende at det finnes såpass dumme folk der ute som faktisk er SÅ jæ*la trangsynte. :sinna::kjefte:

Dersom du ikke er kristen tror jeg uansett du skulle byttet nick, selv om du tydeligvis ikke ser hvordan det vannærer kristne som faktisk har noe mellom ørene.

:forvirra:

Hvorfor holder du da på med dette usmakelige korstoget? Som vel strengt tatt hører hjemme på Religion og livssyn.

Der kan drive med misjoneringen din og slå folk i hodet med bibelsitater. :slår:

Dette hører mer hjemme på skråblikk og generalisering mht at det er idioti, tenker jeg, på lik linje med rasisme og den slags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dizzie.o_0

"Som kristen er det forferdelig å se den umoralen som herjer i dette landet. Nå er det til og med gått så langt at homser og lesber skal få barn. Hva skal nå det være godt for?"

"Jeg vil legge til at jeg personlig ikke er kristen, og at jeg derfor ikke eier en Bibel."

Det er egentlig latterlig å bruke tid på et troll, men tja.. Hvorfor ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Som kristen er det forferdelig å se den umoralen som herjer i dette landet. Nå er det til og med gått så langt at homser og lesber skal få barn. Hva skal nå det være godt for?"

"Jeg vil legge til at jeg personlig ikke er kristen, og at jeg derfor ikke eier en Bibel."

Det er egentlig latterlig å bruke tid på et troll, men tja.. Hvorfor ikke.

Jeg heter Kristen. Det er navnet mitt.

Og ja, jeg skrev i starten innlegg som en kristen person. Årsaken var for å se hvor lett det er for troende å argumentere for sitt syn ved å basere seg på skriften.

Mener også at jeg i løpet av de første dagene av debatten sa fra om min hensikt med innleggene.

Er jeg et troll? Jeg mener ikke at jeg er det. Jeg har startet en debatt, og jeg ser tydelig at motstanderne til dem som baserer sitt syn på Bibelen ofte bruker nedsettende, mobbende og fyker rett i strupen på vedkommende. Hva med å forsøke å møte dem med forståelse og så ta det derfra? Argumentere ut fra sine overbevisninger. Ikke bare kom med slikt som du er helt nepe, dum, idiot, stygg, nærmest rasistisk osv. Man kommer ingen vei med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristen homofil
Da kan du ikke ha lest den! Det står at menn som ligger med menn er en styggedom. Det står at kvinne skiftet ut sitt naturlige liv med det unaturlige.

Det er bare å finne fram Bibelen så vil du kunne lese det der.

hmmm

som kristen stoler jeg kun på hva gud har gitt oss direkte

altså de 10 bud, retten til å leve og frivilje

han gav oss også jesus

og desverre for deg så sa aldri jesus (GUDS SØNN !!!) noen ting om at homofili var mot guds vilje, faktisk så sa han noe i denne banen

"noen menn var ikke skapt for å gifte seg med kvinne, men en annen mann"

gud skapte oss alle, gav oss en kropp, en hjerne med muligheter og en livs situasjon: gjør hva du vill med det jeg har gitt deg.

en av mine gaver fra gud er at jeg er homofil, jeg omfavner gaven han har gitt meg, og lever livet mitt etter hans vilje.

resten av biblen tar jeg med en STOR klype salt, med tanke på at det var en god del gale "profeter" og konger/keisere/ledere som ville manipulere folket etter sin vilje så hvorfor ikke forandre på det som folk tar inn til hjerte og tilber,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh huff a meg.

Kjære deg kristen! Velkommen til år 2009. Verden har blitt litt mer moderne siden bibelen ble skrevet. Derfor må man kanskje prøve å godta at menneskenes levemåte har forandret seg???

Selv er jeg hverken kristen eller homofil, men jeg respekterer de som er det. På samme måte som så bør du respektere homofile. Hva er det du er så redd for? De kommer ikke å spiser deg opp! De lever helt normalt som alle andre.

Uff nei jeg er litt målløs nå kjenner jeg, så jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Men du skal vite at de som er så veldig kristne som deg, skremmer folk mye mye mer enn det homofile gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du nesten si det da, så slipper man slike misforståelser.

Vi kan starte med Det Nye Testamentet, siden det er det som kristne flest følger i dag.

Der kan man lese i Rom 1,26-27:

Derfor overgav Gud dem til vanærende lidenskaper. Kvinnene gav seg hen til unaturlig kjønnsliv istedenfor det naturlige. På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brente i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for at de var kommet slik på avveier.

1 Kor 6,9-11;

Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? Ta ikke feil! Verken de som lever i hor, avgudsdyrkere, ekteskapsbrytere eller menn som ligger med menn eller lar seg bruke til dette verken tyver, pengegriske, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike.

1 Tim 1,9-10:

Vi må huske at loven ikke er gitt for den rettferdige, men for lovbrytere og oppsetsige, for ugudelige og syndere, folk uten respekt for det hellige, verdslige, slike som slår sin far eller mor, mordere, menn som driver hor eller har utuktig omgang med menn, for slavehandlere, løgnere og dem som sverger falskt, og hva det ellers kan være som strider mot den sunne lære.

I Det Gamle Testamentet står det blant annet dette:

3 Mos 18,22:

Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom

3 Mos 20,13:

Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem.

Da kan man konkludere med at i følge Bibelen så er homofili galt.

Disse henvisningene er blitt forandret på mange ganger i forskjellige utgivelser av bibelen......

:sengekos: :sengekos: :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår heterosekualitet og biseksualitet, men ikke homofili. Jeg er selv bifil (og agnostiker), så jeg synes selvsagt ikke at homoseksualitet er en synd, men jeg tror defintivt at det er en biologisk feilprogrammering. Hormoner, oppvekst, ofte seksuell mishandling - det er så mange ting som spiller inn. For meg er det utenkelig å KUN tenne på det samme kjønn. Både kvinner og menn kan være deilige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår heterosekualitet og biseksualitet, men ikke homofili. Jeg er selv bifil (og agnostiker), så jeg synes selvsagt ikke at homoseksualitet er en synd, men jeg tror defintivt at det er en biologisk feilprogrammering. Hormoner, oppvekst, ofte seksuell mishandling - det er så mange ting som spiller inn. For meg er det utenkelig å KUN tenne på det samme kjønn. Både kvinner og menn kan være deilige. :)

Jeg forstår ikke helt hva du mener nå... Hvordan kan du forstå biseksualitet når du ikke forstår homoseksualitet. Bare fordi DU tenner på begge kjønn?!

Da er det vel strengt tatt noe galt med heterofile også, da?! Fordi DU synes det skal være sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke helt hva du mener nå... Hvordan kan du forstå biseksualitet når du ikke forstår homoseksualitet. Bare fordi DU tenner på begge kjønn?!

Da er det vel strengt tatt noe galt med heterofile også, da?! Fordi DU synes det skal være sånn!

Jeg forstår at folk tenner på samme kjønn, men ikke at de KUN tenner på samme kjønn. Hvorfor er det så vanskelig å forstå? Det er bare natulig at de fleste mennesker har en heteroseksuell side. Reproduksjon er jo en del av livet. De kan foretrekke samme kjønn, men at de totalt avskriver det motsatte kjønnet - det synes jeg virker så "ekstremt" og unaturlig. Men du får gjerne være uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stakkars deg
Jeg sammenlinker ikke. Men mord og homofili er synd. Ingen synd er verre enn andre synder, de er like.

Har du glemt eksempelvis skilsmisse? Det er tydeligvis helt greit å overse selv om det står helt klart i Bibelen at man ikke skal bryte ekteskapet.

Etter hva jeg forstår er dette et forumet en forsamling. Har du glemt at kvinner skal tie i forsamlinger?

Har du en datter, isåfall burde du selge henne som slave, det er helt greit. Du må finne en kurant pris da(Andre Mosebok 21:7). Du som er så opptatt av Bibelen burde skaffe deg slaver, det er helt greit så lenge de er fra et naboland. Så mekk deg en danske og ei svenske. (Tredje Mosebok 24:44)

Kristne fanatikere er en gjeng med hyklere som tolker alt den retningen de selv vil.

Når det gjelder homofili i Bibelen, så må man huske at Kristendommen på den tiden Bibelen ble skrevet (av menn) konkurrerte med Antikkens Hellas, romerne om å bli de mektigste. Hva var det som var greit i romerriket på denne tiden? Jo nettopp homofili. Dermed måtte man ta avstand fra de. Kan ikke tro at vokse personer kan tro på en eventyrbok skrevet av menn for flere tusen år siden. Sånn btw kom jorden for flere millioner år siden, så Bibelen hang en smule etter. Hvis du allikevel vil tro på en bok, foreslår jeg Kardemomme by. Hadde alle vært slik som i den hadde vi hatt en flott samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse henvisningene er blitt forandret på mange ganger i forskjellige utgivelser av bibelen......

:sengekos: :sengekos: :sengekos:

Hva så? De som tror på dem bryr seg vel ikke noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh huff a meg.

Kjære deg kristen! Velkommen til år 2009. Verden har blitt litt mer moderne siden bibelen ble skrevet. Derfor må man kanskje prøve å godta at menneskenes levemåte har forandret seg???

Selv er jeg hverken kristen eller homofil, men jeg respekterer de som er det. På samme måte som så bør du respektere homofile. Hva er det du er så redd for? De kommer ikke å spiser deg opp! De lever helt normalt som alle andre.

Uff nei jeg er litt målløs nå kjenner jeg, så jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Men du skal vite at de som er så veldig kristne som deg, skremmer folk mye mye mer enn det homofile gjør!

Hei!

Takk for det! Trives meget godt i år 2009, og snart kan jeg få ønske deg velkommen til år 2010!

Jeg er respekterer da homofile. Personlig har jeg ingen problemer med at folk er homofile. Jeg skriver om kristne, og Bibelens syn på homofili. I Bibelene står det at menn som har seg med menn er en styggedom, og for dem som velger å tro på Bibelens ord så er det en sannhet.

Håper ikke at kristne skremmer noen, meg skremmer de ikke. Homofile har heller aldri skremt meg, foruten om en spesiell lesbisk jente da. Men hun gikk for å skremme meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår heterosekualitet og biseksualitet, men ikke homofili. Jeg er selv bifil (og agnostiker), så jeg synes selvsagt ikke at homoseksualitet er en synd, men jeg tror defintivt at det er en biologisk feilprogrammering. Hormoner, oppvekst, ofte seksuell mishandling - det er så mange ting som spiller inn. For meg er det utenkelig å KUN tenne på det samme kjønn. Både kvinner og menn kan være deilige. :)

De lærde strides vel om hva som er årsaken til at man har den seksualiteten man har. Ulike tvillingstudier viser at ved MZ-tvillinger er det en større sannsynlighet for at begge er homofili enn ved DZ-tvillinger. Man ser også at det å ha eldre brødre øker sannsynligheten for å være homofil (gjelder menn). Ellers er det teorier om hormonforstyrrelser under svangerskapet.

Det har også etter det jeg kan huske ha vært funnet en liten forandring i hjernen hos homofile, tror det var lokalisert i temporallappen et sted.

Selv har jeg liten tro på at seksuelt misbruk skal kunne gjøre noen homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du glemt eksempelvis skilsmisse? Det er tydeligvis helt greit å overse selv om det står helt klart i Bibelen at man ikke skal bryte ekteskapet.

Etter hva jeg forstår er dette et forumet en forsamling. Har du glemt at kvinner skal tie i forsamlinger?

Har du en datter, isåfall burde du selge henne som slave, det er helt greit. Du må finne en kurant pris da(Andre Mosebok 21:7). Du som er så opptatt av Bibelen burde skaffe deg slaver, det er helt greit så lenge de er fra et naboland. Så mekk deg en danske og ei svenske. (Tredje Mosebok 24:44)

Kristne fanatikere er en gjeng med hyklere som tolker alt den retningen de selv vil.

Når det gjelder homofili i Bibelen, så må man huske at Kristendommen på den tiden Bibelen ble skrevet (av menn) konkurrerte med Antikkens Hellas, romerne om å bli de mektigste. Hva var det som var greit i romerriket på denne tiden? Jo nettopp homofili. Dermed måtte man ta avstand fra de. Kan ikke tro at vokse personer kan tro på en eventyrbok skrevet av menn for flere tusen år siden. Sånn btw kom jorden for flere millioner år siden, så Bibelen hang en smule etter. Hvis du allikevel vil tro på en bok, foreslår jeg Kardemomme by. Hadde alle vært slik som i den hadde vi hatt en flott samfunn.

Nei, skilsmisse har jeg selvsagt ikke glemt. Takk for at tok det opp. Og kvinner skal visst tie i forsamlinger. Vel, de fleste kristne ser ikke ut til å bry seg så mye om det. Ikke det med skilsmisse heller. I grunnen rart at det er slik. Men om noen år så skifter man nok også syn på homofili.

Vil gjøre deg oppmerksom på at det som står i GT, f.eks. Mosebøkene, ikke gjelder lenger. Det er NT og det som står der som er gjeldene. Litt sånn som Norges Lover, det er ikke alle lovene fra 1955 som er gyldige i dag.

Jeg vil verken tro på Bibelen eller en eventyrbok. Jeg liker heller vitenskapelige bøker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...