Gå til innhold

Ingeborg og Øyvind skal gifte seg!

Ingeborg

Anbefalte innlegg

Kanskje på tide at jeg også starter en bryllupsdagbok?

Gifter meg ikke før i august neste år, 7. for å være helt eksakt, men nå har jeg fått høre gang på gang her inne at den tida kommer til å gå kjempefort. Så det er vel bare å sette i gang!

Kirka og selskapslokalet har vi allerede reservert. Grunnen til det tar det litt tid å forklare, men jeg tror jeg skal ta meg bryet likevel. Jeg vokste opp på et flott museum i Trondheim, pappa jobbet der da jeg var liten. Vi flyttet derfra da jeg var 11, men siden har jeg jobbet der selv som omviser et par somre. Og på den flotte herregården dette museet er, er det aldeles fantastiske selskapslokaler. Og jeg har liksom alltid tenkt at bryllupsfesten måtte stå der. Men så er lokalet så populært at man må reservere minst et år i forveien. Så da datoen endelig var satt, var det bare å hive seg rundt. Og med reservert lokale ville det være litt teit å ikke få vielse samme dag.... så da kastet jeg meg også på telefonen til prestekontoret. Så nå er alle de (foreløpig) viktige tingene i boks!

Tror jeg utsetter Den Store Kjolejakten til høsten. Hører rykter om salg og sånt på den tida, og det er jo slett ikke dumt når man er student. Men jeg går nå rundt og drømmer og planlegger - for øyeblikket er jeg mest opptatt av farger og blomster. Bryllup i burgunder, champagnefarget/off-white og gull, det blir vel lekkert? Greier sikkert å ombestemme meg tusen ganger ennå, men, men.

Nå er vi i hvert fall i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Scampi

Da får jeg være førstemann til å sende masse gratulasjoner! Og ikke minst ønske lykke til med all planlegging! Det er ei herlig tid du går i møte, og et år går jammen fort.. Så flott at du har fått lokale i boks, ikke minst når det er så personlig viktig med at det ble akkurat der. :) 6 år siden jeg ble gift, men " I still remember the feeling.."

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ønske deg lykke til her ogs jeg da.

Flott med enda en dagbok å lese i.

Ha en feiende flott sommer.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir du gift en uke før meg. Og har fått en del essensielle ting på plass. Heldiggrisen :P

Så bra at dere fikk de lokalitetene dere ville ha !

Gleder meg til å følge med på fortsettelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

har ikke vært inne på noen dager pga. megamasse å gjøre på jobben - men tusen takk for koselige hilsener, Chiquita, Vimsevips og Scampi!

Og en liten ting.... i dag kom kontrakten fra selskapslokalet i posten. Så da er det i hvert fall sikkert! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med gifteplanene. Det er greit å ha sikret seg den kirka og lokale dere vil ha. Det er noe en aldri kan bestille tidlig nok. Vi fikk ikke kirka vi ville ha, vi var 8 mnd i forveien.

Kos deg med forberedelsene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk skal du ha! Det skjer ikke så mye annet enn drømming på bryllupsfronten nå, men bestevenninna mi gifter seg 26. juli - så jeg bistår med MYE prat hos henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Vil bare si at hvis noen lurer på hvor jeg har befunnet meg - siden jeg ikke har vært her på en stund - så skyldes det et gigantisk PC-krasj hjemme. Og jeg har sjelden tid til å stikke innom mens jeg er på jobb, for der er det hektisk! Tror PCen endelig kommer seg på beina i neste uke, så da blir det mer action her.

ellers er bryllupsplanlegginga på stedet hvil, bortsett fra at pappa har fått ansvar for å være kreativ rundt brudebil... snart bare et år igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hoppet hele store meg innom med ett brak!

Tatt bryllupshvil du også ser jeg :)

Åh,bryllupsbil... Hadde helt glemt å ta det med i tenkeplanen min jeg..

Takk for påminnelsen!

Skal forresten prøve lignende kjoler som den jeg hadde sett på i løpet av uka,og så vurdere å bestille den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med "fersk" dagbok.

Velkommen i klubben, det er sant som det sies, planleggingstiden går fortere og fortere og bør nytes til det fulle!

Vi skal nok se litt til hverandre i tiden fremover, vi 2004 brudene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk til dere begge! Ja, dere blir neppe kvitt meg med det første. Nå til helga skal jeg i bryllup til en av mine beste venninner, og har utstyrt meg med lapper og blokker og det som skal til for å være gaveutpakker. Det blir et slags prøve-bryllup før mitt eget, for det er samme kirke og samme selskapslokale. Så i neste uke er jeg tilbake med en mental sjekk-liste: "der må vi ha mer pynt, vi må huske på at sånn... og antall servitører var for stort/for lite/passe - stryk det som ikke passer". Artig, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli morro å høre hvordan "prøvebryllupet" går, skulle gjerne hatt et slikt selv men det blir nok vanskelig å få til :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lmari

Heisann! Og gratulerer med bryllupet!

Skjønte inne på tråden om medias rolle i samfunnet at du også er journalist. Jeg også! Må holde sammen her inne, vi da!!

Blir morsomt å følge med på forberedelsene dine, synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hilsener!

Jepp, Imari - jeg er journalist og stolt av den jobben jeg gjør. Men dæven døtte sånn kjeft som vi får av og til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrøt jo av et kommende referat fra venninnebryllupet, så da må jeg vel holde det jeg har lovet... :lol:

En av mine beste venninner giftet seg altså i helga, i samme kirke og i samme festlokale som min kjære og jeg har booket for neste år. Og de fikk nydelig vær på dagen sin, det var kjempevarmt og jeg var glad for at jeg hadde lagt bunaden hjemme. Det viste seg at jeg hadde samme kjole som forloveren i stedet... men heldigvis i en annen farge. Takk og pris.

Kirka er kjempefin og behøver så godt som ingen pynt, det ble jeg greit enig med meg sjøl om under vielsen. Og da jeg drøftet det med darlingen, var han aldeles enig.

Alle som har forlovere kan be dem huske en ting: Nøytralt hår er en fordel! Brudgommens forlover hadde nemlig bleket sitt centimeterlange hår i flekker over hele hodet. Han så mer eller mindre ut som en leopard, og jeg klarte nesten ikke å se på noe annet under vielsen... Min kjære er helt enig, og hans forlover fikk en lattermild tekstmelding med hår-instruks litt utpå søndagen. :hoho:

To soloinnslag i kirka er akkurat passe. Veldig koselig og hyggelig og romantisk og jeg begynte selvfølgelig å grine.

Jeg tror jeg skal passe på at gavebordet ikke står i samme rom som aperitifen serveres. Jeg var gaveutpakker i dette bryllupet, og vi var ikke ferdige da gjestene strømmet inn. Det ble lett hektisk og veldig forstyrrende - hadde vi vært i et annet rom, hadde det vært lett å unngå. Men det hadde jeg neppe tenkt på hvis jeg ikke hadde vært gaveutpakker...

Festsalen er full av steinsøyler, de hadde de pyntet innmari lekkert med eføy. Tror jeg knabber den ideen!

Tidsskjemaet sprakk ganske grassat til middagen. Resultatet ble at vi satt seks timer til bords, avbrutt av en halv times røykepause før desserten... Sånt kan skje, men det betyr at toastmasteren vår skal instrueres veldig strengt om at tidsplanen må holdes. I motsetning til venninnen min skal nemlig vi ha flere gjester til kaffen, og da må vi jo være ferdige før de kommer... så vi sparer nok en hel del taler til kaffen.

Ellers var det et utrolig koselig bryllup. I og med alle forsinkelsene ble det ikke dans før over midnatt, og det var i seineste laget, men ellers var alt kjempebra. Nydelig blomsterbukett fra samme dekoratør som jeg nå har bestemt meg for å bruke, servitører og kjøkken var veldig bra, og lokalet fungerte kjempefint. Så dette kan gå veldig bra!

Og åpent hus hos foreldrene hennes dagen etter, med resten av kakene og sånt - den ideen er herved stjålet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere gode tips der.. :kgblunk:

Selv har vi tenkt på grillfest fredag, om vi gifter oss lørdag, eller lørdag om vi gifter oss fredag.

Hvorfor i h...... er det bare enkelte steder i Norge det er en reel mulighet å gifte seg på en lørdag hos sorenskriveren, om man vil ha et stort bryllup :frustrert:

Nok om det.

Takk for tipsene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare innom å hilse på! Ser du har vært forutseende nok til å legge bryllupsfeiringa midt mellom Touren og Vuelta'n, et klokt valg. :bifaller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Ser du fikk mange gode ideer i bryllupet til venninnen din. KJekt er jo det, da har man litt å gå etter.

Tror nok det er lurt å spare noen taler til kaffen, det skal i hvert fall vi gjøre. Så slipper tidsskjemaer å sprekke, og kaffegjestene føler seg ikke snytt for det ;)

Har du en link til en drømmekjole eller? Jeg er så nyskjerrig på slikt jeg se :oops: Det er jo så mange fine kjoler på markedet.

Lykke til med den videre planleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, takk for hilsener!

Retz: Ja, vi er jo flinke til å planlegge innimellom de viktige tingene!

Ca.: Dessverre, jeg har ikke noen drømmekjole ennå, så derfor har jeg ingen link. Surfer nettet og drømmer masse, men har liksom ikke funnet den som er helt "meg" ennå. Men så har jeg god tid også, da!

Skriver mer seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...