Gå til innhold

Kravstore menn?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest annengjest
Det har jeg gjort tidligere i tråden :)

Ellers er det ekstremt trist å se hvordan sosialdemokratiet og femininsmen har ødelagt samfunnet så til de grader at (presumptivt) voksne folk ikke vet hva som faktisk ER mannens arbeidsoppgaver tradisjonelt sett, og kvinnens :(

Det har ikke slått deg at folk er forskjellige da? Hjemme hos meg sto pappa for matlaging og klesvask, og mamma malte huset fordi pappa hadde høydeskrekk. Personlig trives jeg med å være "husmor" (jobber deltid og tar meg av hus og barn), men jeg skjønner godt at andre foretrekker andre løsninger.

Dessuten har kvinnen tradisjonelt sett blitt undertrykket og misbrukt i århundrer. Det har vært "tradisjoner" for mye styggedom opp gjennom menneskenes tid her på jorda og det betyr ikke at noe er riktig bare fordi det er "tradisjon". Jeg mistenker deg for å være en latsabb som vil ha i pose og sekk. Hvorfor kan ikke dama få ta del i det såkalte "mannfolkarbeidet" hvis hun ønsker? Skal du bare gjøre det som passer deg og som du liker? Er du mer verdt enn dama di du da liksom? Kanskje det beste hadde vært om du bare forble singel...

Og HVORFOR er maling av hus liksom mannfolkarbeid noe mer enn golvvask?? Hva er det i arbeidets natur som tilsier at det egner seg bedre for mannen enn for kvinnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Konservativ mann
Men skjevhet andre veien er greit...?

Nå mener jeg at min modell faktisk ikke er skjev, og skulle det vise seg at jeg jevnlig er ferdig med arbeidsdagen min før min fremtidige kone, så ville jeg selvfølgelig økt min arbeidsinnsats i heimen for å faktisk få det jevnt. Det ble lagt ut en artikkel fra Aftenposten i en tråd her på forumet som viste at kvinner faktisk har 5-6 timer MER fritid i uken enn menn. Dette til din orientering.

Som jeg sier, med erfaring fra å gjøre alt arbeidet selv, så er altså den delen du kaller mannfolkarbeid forsvinnende liten i forhold til hva du har tenkt å bidra med av kvinnfolkarbeidet.

Det spørs helt på livssituasjonen til det aktuelle paret. Kjøper man en nedslitt bolig som mannen pusser opp selv, eller en hytte der tomten må ryddes og opparbeides blir det straks motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konservativ mann
Kan du gjenta disse såkalte "mannfolkarbeidene" og "kvinnfolkarbeidene"? Jeg er nemlig ikke sikker på om jeg har oppfattet riktig.

Typisk mannearbeid er: maling av hus, ting relatert til biler, blomsterbed er kvinnens domene, mens klipping av plen er mannens jobb. Felling av trær, bæring av tunge ting, beising osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konservativ mann
Det har ikke slått deg at folk er forskjellige da? Hjemme hos meg sto pappa for matlaging og klesvask, og mamma malte huset fordi pappa hadde høydeskrekk. Personlig trives jeg med å være "husmor" (jobber deltid og tar meg av hus og barn), men jeg skjønner godt at andre foretrekker andre løsninger.

Sålenge du forstår og respekterer at jeg vil ha et tradisjonelt ekteskap, så er det greit for meg at moren var mann :)

Dessuten har kvinnen tradisjonelt sett blitt undertrykket og misbrukt i århundrer.

Typisk femininstisk: Menn har til all tid plaget kvinner og vært skylden til alt vondt, så nå skal vi hate dem og ta hevn. Død over alle menn!

Ser man hvor stor respekt og frihet vikingene ga kvinner, så skjønner man at du har et skjevt bilde på kjønnsrelasjoner gjennom historien. Vikingene ga kvinner langt større status, makt og respekt i samfunnet enn hva muslimer gjør i dag, men det forhindrer da ikke dumme norske ludre i å være flyfiller for disse primitive grupperingene den dag i dag. Kanskje enkelte kvinner liker å være underdaning mannen? Ikke at jeg har noe ønske om en slik kvinne, men man må jo lure.

Jeg mistenker deg for å være en latsabb som vil ha i pose og sekk. Hvorfor kan ikke dama få ta del i det såkalte "mannfolkarbeidet" hvis hun ønsker?

Det må hun gjerne få gjøre hvis hun ønsker det.

Skal du bare gjøre det som passer deg og som du liker?

Jeg skal være det jeg ble satt på jorden for å være - en mann - og handle som jeg ble skapt for å handle: maskulint!

Er du mer verdt enn dama di du da liksom?

Kanskje jeg liksom, ønsker tradisjonelle kjønnsrollemønstre, liksom. Er det liksom så rart liksom? Hvis du vil stikke en agurk i buksa og oppføre deg som en mann, så gjerne for meg, men da gifter liksom ikke vi oss, liksom. Det er like lite undertrykkende av meg å ønske meg en dame som kan ta i et tak med moppen og lage mat, som det er av henne å ønske en staut mann som kan gi henne en følelse av å være beskyttet samt å ta seg av det harde kroppsarbeidet i hjemmet. Det er ingen som vræler når en dame vil ha en slik mann, så da må det da for svingende gå begge veier...... liksom! Jeg vil ha en feminin omsorgsperson inn i ekteskapet, er det noe å ta så på vei for, liksom?

Kanskje det beste hadde vært om du bare forble singel...

Enkelte "moderne" kvinner gjør at jeg trives godt i rollen som singel inntil noe naturlig, feminint og vakkert byr seg frem.

Og HVORFOR er maling av hus liksom mannfolkarbeid noe mer enn golvvask??

Kvinnfolk og stiger har sjelden vært en god kombinasjon, ei heller menn og mopper. Det blir som å spørre hvorfor boksing er en typisk mannsdominert idrett, mens ballett appellerer mer til kvinner. Hormoner gjør mye interessant med oss. Jeg anbefaler et kurs eller en bok i biologi for å lære mer....liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at kvinner har blitt undertrykket og mishandlet i alle århundrer er jo bare reinspikka vås.

Alle mennesker ble undertrykket før i tia, det var ikke slik at menn eide damer, det var eller kvinnene som eide mennene.

Det var ikke slik at menn for eksempel hadde stemmerett før i tiden selv om kvinner ikke hadde stemmerett. Vanlige folk hadde ikke stemmerett, uansett om de var menn eller kvinner.

Vanlige folk hadde ikke bankkontoer selv om kvinner ikke hadde bankkontoer.

Kvinner var overhodet ikke undertrykket mannen, og har aldri vært det heller, de har alltid sjefet i alle hjem, og alle menn gjorde bare hva kvinnene sa.

Som konservativ mann nevner, vikingene hadde vel aldri giddet å rodd til england hvis det ikke var for at vikingkvinnene tvang dem til å reise for å finne "skatter" til dem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konservativ mann
Som konservativ mann nevner, vikingene hadde vel aldri giddet å rodd til england hvis det ikke var for at vikingkvinnene tvang dem til å reise for å finne "skatter" til dem!!

Njaa....nå var det vel ikke helt DET jeg sa, men....... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Konservativ mann

Fra et amerikansk forum:

Hey, I am a nice American woman who cooks and cleans for my husband...after working 22 years in the legal field. Life has been so much easier for me...and I don't have kids...and so much easier for him.

He friggin loves it to come home to a house and a warm meal. I do everything I can to keep my spending really low...and keep my lifestyle simple so as to not put to much pressure on him. I have no expectations and when I am so lucky as to be given a gift...its because he loves me and he can afford it.

I would never ask for anything. I make sure everything is "done" by the time he gets home and since he loves to take a nap, I draw the blinds and have the pillows fluffed and bed all neat and ready for him. In the morning, I get up early to make sure he has his car keys, phone charged (I do this the night before) and coffee breakfast.

Call it 1950's but I AM SO HAPPY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SITER(Konservativ Mann @ 25.07.2008 (11:23) )

Det må jo bety at der EGENTLIG synes jeg er en kjernekar som dere ikke vil "miste" til utlandet. Kom igjen, bare innrøm det! *SMASK*!!

Haha, dra til utlandet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kvinne_*
Typisk mannearbeid er: maling av hus, ting relatert til biler, blomsterbed er kvinnens domene, mens klipping av plen er mannens jobb. Felling av trær, bæring av tunge ting, beising osv.

maling av hus: 1 gang hvert 15. år

ting relatert til biler: kjøre den inn i vaskemaskinen annenhver uke (resten tar verkstedet seg av)

klipping av plen: 15 ganger i året

felling av trær: 1 gang hvert 25. år

bæring av tunge ting: 1. gang i året utskiftning av møbler hvitevarer (men normalt bestiller man det båret på plass)

beising: hus har vi allerede tatt, måtte du gjenta deg selv for å få nok?

tror nok heller "mannfolkarbeidet" ditt er 8 timer WoW eller AoC hver dag, jeg... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kvinne_*
Fra et amerikansk forum:

Hey, I am a nice American woman who cooks and cleans for my husband...after working 22 years in the legal field. Life has been so much easier for me...and I don't have kids...and so much easier for him.

He friggin loves it to come home to a house and a warm meal. I do everything I can to keep my spending really low...and keep my lifestyle simple so as to not put to much pressure on him. I have no expectations and when I am so lucky as to be given a gift...its because he loves me and he can afford it.

I would never ask for anything. I make sure everything is "done" by the time he gets home and since he loves to take a nap, I draw the blinds and have the pillows fluffed and bed all neat and ready for him. In the morning, I get up early to make sure he has his car keys, phone charged (I do this the night before) and coffee breakfast.

Call it 1950's but I AM SO HAPPY!

Næmmen, har du funnet din tvillingsjel av et forumtroll på et amerikansk forum? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kvinne_*
Det at kvinner har blitt undertrykket og mishandlet i alle århundrer er jo bare reinspikka vås.

Alle mennesker ble undertrykket før i tia, det var ikke slik at menn eide damer, det var eller kvinnene som eide mennene.

Det var ikke slik at menn for eksempel hadde stemmerett før i tiden selv om kvinner ikke hadde stemmerett. Vanlige folk hadde ikke stemmerett, uansett om de var menn eller kvinner.

Vanlige folk hadde ikke bankkontoer selv om kvinner ikke hadde bankkontoer.

Kvinner var overhodet ikke undertrykket mannen, og har aldri vært det heller, de har alltid sjefet i alle hjem, og alle menn gjorde bare hva kvinnene sa.

Ta deg en tur utenfor Norge, du, gutten min. F.eks. Afrika. Eller sosialiser deg med mennesker fra andre kulturer her. Da hadde du ikke sagt noe så dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
BI er det man i USA ville kalt et "Mickey Mouse College".

Tviler jeg ikke på. Jeg har samme synet selv, til tross for at jeg brukte nesten dobbelt så lang tid som normert. Studier er primært for dem som ikke kan tilegne seg nødvendig kunnskap gjennom å jobbe. På den annen side hadde vi 15 ansatte da jeg var så gammel som deg og vi var 25 til sammen da vi tok gevinst. Til høsten starter vi på nytt igjen, denne gang med fete kontoer og nesten 12 års yrkeserfaring hver i bagasjen. :)

Nå blir jeg for øvrig ikke imponert av folk som bor et sted jeg skulle ha blitt betalt for å bosette seg (Oslo er et stinkende høl), to bra biler og stor leilighet på Oslo Vest tyder enten på høy inntekt (= god jobb) eller bortskjemt pappagutt.

Nettverk av venner og forbindelser imponerer meg mitt i brunøyet. Å bruke et "nettverk" er det samme som å smiske seg frem i arbeidslivet og selv synes jeg det virker som et mareritt å skulle ha et to-sifret antall bekjentskaper å omgås med jevnlig.

Nå faller brikkene på plass. Du er en asosial landsens gutt som steller med Amazonen din på fritiden. Ja, damene flyr bygda pga. "menn" som deg.

Men vi vet å ta vare på dem når de kommer hit. ;)

Dersom du feier over kvinner 10 år yngre enn deg selv i Sibir, så er det ikke umulig at du har pult min fremtidige kone, men sannsynligheten for det er ganske liten.

Du får holde importbruden din unna Oslo. Ellers oppdager hun kanskje at det finnes et bedre liv utenfor Lillevik tingrett og den mentalt impotente advokaten Peder Aas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goody
Sålenge du forstår og respekterer at jeg vil ha et tradisjonelt ekteskap, så er det greit for meg at moren var mann :)

Så det finnes ikke mellomting? Enten er vi feminine eller så er vi menn?

Hvis du vil stikke en agurk i buksa og oppføre deg som en mann, så gjerne for meg, men da gifter liksom ikke vi oss, liksom.

ja, det var den mellomtingen da..

Kvinnfolk og stiger har sjelden vært en god kombinasjon, ei heller menn og mopper. Det blir som å spørre hvorfor boksing er en typisk mannsdominert idrett, mens ballett appellerer mer til kvinner. Hormoner gjør mye interessant med oss. Jeg anbefaler et kurs eller en bok i biologi for å lære mer....liksom.

Akkurat når det gjelder stiger så stemmer det når det gjelder meg, men ikke på nabokona. Og hvis jeg må velge mellom ballett og boksing så hadde jeg valgt boksing, for ballett har jeg aldri forstått meg på.

Jeg tror du stiller for strenge krav og har for store forhåpninger til den feminine kvinne og derfor tror jeg ikke du kommer til å finne noen verken her i landet eller i andre land, i det lange løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Konservativ mann
Ta deg en tur utenfor Norge, du, gutten min. F.eks. Afrika. Eller sosialiser deg med mennesker fra andre kulturer her. Da hadde du ikke sagt noe så dumt.

.....men skal adferden til negre i Afrika brukes mot oss staute, norske menn, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konservativ mann
Nå faller brikkene på plass. Du er en asosial landsens gutt som steller med Amazonen din på fritiden. Ja, damene flyr bygda pga. "menn" som deg.

Vet ikke helt om Lørenskog er "bygda", akkurat :)

Men vi vet å ta vare på dem når de kommer hit. ;)

Dersom jeg hadde pult dama di, hadde ikke du kunne gjort en dritt med det.

Hadde du pult min, hadde du havnet i rullestol og trengt hjelp til å komme av og på dass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg skjønner hva du mener. Men da du sa at det ikke var en mann hos deg, så kom jeg til å lure på hva du definerer sønnen din som. Ikke en mann, men... Hva da? Jente? :fnise:

Syntes bare det var litt morsomt, og vet det ikke var sånn ment. :)

Yme ja. Han er vel egentlig en mann, det vokser jo skjegg på ham og alt mulig, men jeg ser på ham som en litt diger unge serru ;)

Han gjør det han får beskjed om som regel... eller, jeg beordrer ham ikke, jeg spør pent og han hjelper til når jeg trenger det. Selvgående er han desverre ikke. Ennå.

Nå mener jeg at min modell faktisk ikke er skjev, og skulle det vise seg at jeg jevnlig er ferdig med arbeidsdagen min før min fremtidige kone, så ville jeg selvfølgelig økt min arbeidsinnsats i heimen for å faktisk få det jevnt. Det ble lagt ut en artikkel fra Aftenposten i en tråd her på forumet som viste at kvinner faktisk har 5-6 timer MER fritid i uken enn menn. Dette til din orientering.

Det spørs helt på livssituasjonen til det aktuelle paret. Kjøper man en nedslitt bolig som mannen pusser opp selv, eller en hytte der tomten må ryddes og opparbeides blir det straks motsatt.

Hvis' du kun har disse mannfolktingene dine og sysle med, og 30% av kvinnfolkarbeidt så vil du nok ganske fort se at du er ferdig mye før henne ja..

Som jeg sa tidligere, jeg har begge deler her i huset, og den mannfolkbiten tar ikke en brøkdel av samlet arbeidsmengde en gang. Jeg tror trygt kan si at vi kanskje ligger rundt 1% eller noe sånt. Du er jamen uten innsikt.

Vokst opp med en mor som gjorde alt du kanskje, slik at du ikke så at det ble gjort eller hvor lang tid det tok?

maling av hus: 1 gang hvert 15. år

ting relatert til biler: kjøre den inn i vaskemaskinen annenhver uke (resten tar verkstedet seg av)

klipping av plen: 15 ganger i året

felling av trær: 1 gang hvert 25. år

bæring av tunge ting: 1. gang i året utskiftning av møbler hvitevarer (men normalt bestiller man det båret på plass)

beising: hus har vi allerede tatt, måtte du gjenta deg selv for å få nok?

tror nok heller "mannfolkarbeidet" ditt er 8 timer WoW eller AoC hver dag, jeg... :ler:

Jeg har prøvd å servere ham en lignende liste, men min var litt snillere enn din. Uansett; han kommenterer den ikke engang. Vil ikke se, kanskje?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest
Vet ikke helt om Lørenskog er "bygda", akkurat :)

Hva er da bygda?

Eneste jeg vet om det stedet er at John Carew kommer derfra og at jeg en gang ga en dame 1000 spenn for å komme seg vekk og hjem i en taxi etter at jeg var ferdig med henne en tidlig søndags morgen.

Dersom jeg hadde pult dama di, hadde ikke du kunne gjort en dritt med det.

Hadde du pult min, hadde du havnet i rullestol og trengt hjelp til å komme av og på dass.

Er du like dårlig til å argumentere i retten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konservativ mann
Vokst opp med en mor som gjorde alt du kanskje, slik at du ikke så at det ble gjort eller hvor lang tid det tok?

Jeg vokste opp med en mor som tok seg av alt av matinnkjøp, matlaging, vasking, stryking av klær osv., ja. Tror fatter`n prøvde å bruke vaskemaskinen en gang for 10 år siden (da var han 50), men fikk ikke dreis på det. Han hadde imidlertid høy inntekt, slik at min mor kunne tilpasse sin arbeidssituasjon utenfor hjemmet til familiens behov.

Jeg har prøvd å servere ham en lignende liste, men min var litt snillere enn din. Uansett; han kommenterer den ikke engang. Vil ikke se, kanskje?

Det er fordi listen din er høyst subjektiv og full av forbehold. Vet f.eks. at fatter`n felte over 20 trær på hyttetomta vår og det var ikke ett i året, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konservativ mann
Hva er da bygda?

Eneste jeg vet om det stedet er at John Carew kommer derfra og at jeg en gang ga en dame 1000 spenn for å komme seg vekk og hjem i en taxi etter at jeg var ferdig med henne en tidlig søndags morgen.

Nå grenser jo Oslo til Lørenskog og det tar under 10 min. å kjøre fra Lørenskog til Oslo Sentrum, men det er vel "bondsk" for deg, da.

Er du like dårlig til å argumentere i retten?

Nei, i retten trenger jeg ikke minne folk på hvor vanvittig lett det er for meg å knuse dem til mos dersom de forsøker å tafse på mine enemerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...