Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #81 Skrevet 28. juli 2008 Det er fordi listen din er høyst subjektiv og full av forbehold. Vet f.eks. at fatter`n felte over 20 trær på hyttetomta vår og det var ikke ett i året, for å si det slik. Min farmor fikk felt nesten 10 mål med trær på bondelandet for et par år siden. Profesjonelle litauere gjorde jobben på et par uker. Kvinnfolkarbeid med andre ord... Faren din kunne trengt et kurs i økonomisk effektivitet. Det er særdeles ulønnsomt for en privatperson å bruke mye tid på å hugge trær. Og i det usannsynlige tilfelle at han skulle være en ytterst effektiv trehugger, burde han lære om komparative fortrinn. BI har aftenkurs for folk i alle aldre. Eller var det kanskje bare for moro han gjorde det? For å føle seg som "Mann". Tror du damer vasker gulvene for å føle seg som Damer? Jeg er kanskje ikke en teddybjørn, men dama mi skal ALDRI måtte ufrivillig gjøre noe som jeg betaler andre for å gjøre når jeg er singel. Nei, i retten trenger jeg ikke minne folk på hvor vanvittig lett det er for meg å knuse dem til mos dersom de forsøker å tafse på mine enemerker. Jeg synes nesten for synd på deg til å mobbe deg mer. Det er ikke mange menn som får frem mine myke sider, så du skal ha honnør for femininiteten din.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #82 Skrevet 28. juli 2008 Nei, i retten trenger jeg ikke minne folk på hvor vanvittig lett det er for meg å knuse dem til mos dersom de forsøker å tafse på mine enemerker. Enemerker, ja. Så du anser din fremtidige kjæreste/samboer/kone som din eiendom - allerede? Når du i en setning klarer å få fram at du er mer enn villig til å utøve vold, samt at du ser på mennesker du har en relasjon til som din eiendom - da er det nok til å skremme vannet av enhver kvinne (og mann, for den saks skyld). Enemerke (av norrønt endamerki, ytterste grense), område man har enerådighet over. I dagligtalen brukes ordet ofte i flertall; eks.: innenfor mine enemerker. — I gammel da. rett om jord som lå utenfor fellesskapets byjorder, og som eieren rådet over som han selv ville.
Gjest Konservativ mann Skrevet 28. juli 2008 #83 Skrevet 28. juli 2008 Min farmor fikk felt nesten 10 mål med trær på bondelandet for et par år siden. Profesjonelle litauere gjorde jobben på et par uker. Kvinnfolkarbeid med andre ord... Faren din kunne trengt et kurs i økonomisk effektivitet. Det er særdeles ulønnsomt for en privatperson å bruke mye tid på å hugge trær. Og i det usannsynlige tilfelle at han skulle være en ytterst effektiv trehugger, burde han lære om komparative fortrinn. Det handler om å være mann nok til å gjøre jobben selv. Personlig kunne jeg godt tenkt meg å leie inn noen polakker til å male hus og slikt. En hushjelp som kommer én gang i uka og vasker huset går jo også an, for så vidt. Med for faderen var dette en æressak. Jeg er kanskje ikke en teddybjørn, men dama mi skal ALDRI måtte ufrivillig gjøre noe som jeg betaler andre for å gjøre når jeg er singel. Jeg synes nesten for synd på deg til å mobbe deg mer. Det er ikke mange menn som får frem mine myke sider, så du skal ha honnør for femininiteten din. Nei, bedre er det å la henne slippe å gjøre en dritt. Hvorfor oppdra ungene selv, når man kan få en barnepike til å gjøre jobben? Den dekadente vestkantstilen din fyller meg kun med forakt, i tilfellet du skulle tro noe annet.
Gjest Konservativ mann Skrevet 28. juli 2008 #84 Skrevet 28. juli 2008 Enemerker, ja. Så du anser din fremtidige kjæreste/samboer/kone som din eiendom - allerede? Hun er selvfølgelig ikke noe som andre menn kan forsyne seg av, nei. Den samme "eiendomsretten" vil for øvrig hun få til meg. Dette betyr selvfølgelig ikke at jeg kan gjøre med henne som jeg vil, men man må være rimelig trang i toppen for å utlede noe slikt ut av det jeg skrev, så det trenger ingen ytterligere presisering. Når du i en setning klarer å få fram at du er mer enn villig til å utøve vold, samt at du ser på mennesker du har en relasjon til som din eiendom - da er det nok til å skremme vannet av enhver kvinne (og mann, for den saks skyld). Hvis jenter som ønsker å være utro, samt de mennene som stiller opp, får vannet skremt ut av seg ved en slik uttalelse så synes jeg det er fremragende!
Gjest Larsemann Skrevet 28. juli 2008 #85 Skrevet 28. juli 2008 For en kvinne som ikke er opptatt av å utkonkurrere mannen sin på karrierefronten så er dette noe positivt, noe som i større grad gjør det mulig for henne å realisere seg i rollen som kone og mor. Kjære konservativ mann. Jeg forstår at du på en eller annen måte føler deg truet av mennesker med innovertiss. Veien til lykken med disse vesenene er å innse at hvert menneske - uansett kjønn - kan ha egenskaper, evner og drømmer som gjør at de ønsker å realisere seg som mer enn kone/mann og mor/far. Det hele begynner altså med dine preferanser. Den egenskapen du setter høyest er fravær av egenskaper som gjør et menneske til det det er. Dersom kravet er at en kvinne kan lage mat og vaske gulv skal jeg love deg at det finnes mange potensielle partnere for deg! Forskjellen mellom deg og meg, er at jeg også ser etter andre, og kanskje mer spesielle egenskaper. Da jeg møtte min samboer ble jeg slått av hennes genuine skjønnhet. Hun er uhyre smart, jeg vil påstå smartere enn meg selv, humoristisk, leken, lærelysten, kravstor, snill, selvstendig og hardt arbeidende. I tillegg deler vi mange interesser, noe som gjør at vi alltid har givende, morsomme og lange samtaler. Mitt poeng er at du får det du fortjener. Du vil kanskje aldri finne en slik kvinne, fordi det ikke er det du ser etter. Alt du vurderer etter, er grad av (u)selvstendighet. Jeg skal love deg at det finnes like mange varianter av kvinnekjønnet i Ukraina som i Norge. Men at flertallet av dem - som du selv sier - sikkert vil være mer villige til å underkaste seg en norsk mann med fet lommebok enn norske selvstendige jenter som tjener sine egne penger. De har rett og slett flere preferanser enn mannens lommebok, særlig de med høy utdannelse og interessante personligheter. Er det det du er redd for? Har du ikke nok å tilby? Er du redd for at en kvinne vil forlate deg dersom hun ikke er økonomisk avhengig av deg? I så fall er det jo andre måter å endre på det på, enn å reise til Ukraina. Men for all del, det er en hardere vei å gå. Og jeg tror helt klart det er større sjanse for at du vil finne deg en livsledsager enn min Mensa-kompis med skyhøye krav til sin vordende hustrus intelligens og personlighet. Fordi jusstudiet er et av de hardeste studiene i landet. Å være jurist er noe ganske annet enn å være f.eks. statsviter eller sosiolog, selv om alle disse yrkene for så vidt er akademiske. Pussig nok er jeg selv statsviter, mens min samboer er jurist. Og for the record: jurister er ikke per definisjon akademikere. Ellers er det ekstremt trist å se hvordan sosialdemokratiet og femininsmen har ødelagt samfunnet så til de grader at (presumptivt) voksne folk ikke vet hva som faktisk ER mannens arbeidsoppgaver tradisjonelt sett, og kvinnens Kjempetrist... Selv synes jeg det er trist at en av landets oppvoksende unge menn forfekter et så infantilt menneskesyn som du. Det er mulig du bor i skauen og har hundre trær som skal felles i uka, men i mer urbane strøk er det ikke store forskjellen mellom hvordan menn og kvinner lever livene sine. Jeg elsker å lage mat, og nyter hver ettermiddag jeg kommer hjem før sambo og dermed kan stå for middagen. Ofte blir det likevel noe kjapt og enkelt som vi lager sammen, fordi vi begge jobber lange dager og heller vil bruke energien på hverandre når vi kommer hjem. Bedre med en interessant samtalepartner ved kjøkkenbordet, enn en smilende (?) engel som er flink til å dekke på.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #86 Skrevet 29. juli 2008 Hun er selvfølgelig ikke noe som andre menn kan forsyne seg av, nei. Den samme "eiendomsretten" vil for øvrig hun få til meg. Dette betyr selvfølgelig ikke at jeg kan gjøre med henne som jeg vil, men man må være rimelig trang i toppen for å utlede noe slikt ut av det jeg skrev, så det trenger ingen ytterligere presisering. Hvis jenter som ønsker å være utro, samt de mennene som stiller opp, får vannet skremt ut av seg ved en slik uttalelse så synes jeg det er fremragende! At man ikke aksepterer utroskap og at man ikke er utro, betyr ikke automatisk at man eier den man er sammen med - eller at man blir eid av den man er sammen med. Det høres ut som det er du som er trang i toppen. Når man ser på alt du har skrevet og ytret her på forumet, er det enkelt å se hva slags menneske du er. Hadde du holdt deg for god til fordømming, generalisering, hersketeknikker, trusler om vold og drittkasting, hadde du kanskje vært tålbar. Men det er du ikke.
Gjest Larsemann Skrevet 29. juli 2008 #87 Skrevet 29. juli 2008 Til konservativ mann 2: Jeg kan ikke unngå å undres over at du bruker så mye tid på dette forumet, når du kunne anvendt den på ukrainske sjekkesider istedet? Hva med å bare erkjenne at du har dine preferanser, og andre har sine? Dette er ikke noe det finnes en fasit på. De fleste mennesker ser etter en livsledsager de kan utvikle seg sammen med. Og for de fleste spiller det da liten rolle om hun er russisk, svensk eller norsk. Dersom du nå, i en aldrer av tjueseks, har funnet ut at norsk jente = èn karakteristikk og øst-europeisk jente = en annen karakteristikk, og at du i det store og hele foretrekker sistnevnte; hvorfor bruker du da energien din på et forum for norske kvinner?
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #88 Skrevet 29. juli 2008 Til konservativ mann 2: Jeg kan ikke unngå å undres over at du bruker så mye tid på dette forumet, når du kunne anvendt den på ukrainske sjekkesider istedet? Hva med å bare erkjenne at du har dine preferanser, og andre har sine? Dette er ikke noe det finnes en fasit på. De fleste mennesker ser etter en livsledsager de kan utvikle seg sammen med. Og for de fleste spiller det da liten rolle om hun er russisk, svensk eller norsk. Dersom du nå, i en aldrer av tjueseks, har funnet ut at norsk jente = èn karakteristikk og øst-europeisk jente = en annen karakteristikk, og at du i det store og hele foretrekker sistnevnte; hvorfor bruker du da energien din på et forum for norske kvinner? Veldig fornuftig forslag. Og en fin tekst kom du også med i ditt første innlegg her. Jeg liker deg, Larsemann.
Gjest Larsemann Skrevet 29. juli 2008 #89 Skrevet 29. juli 2008 Veldig fornuftig forslag. Og en fin tekst kom du også med i ditt første innlegg her. Jeg liker deg, Larsemann. Konservativ mann skrev: "For en kvinne som ikke er opptatt av å utkonkurrere mannen sin på karrierefronten så er dette noe positivt, noe som i større grad gjør det mulig for henne å realisere seg i rollen som kone og mor." Jeg fatter ikke hvordan en opplyst (?) ung (?) herremann (?) ikke ser inkonsistensen - eller kanskje heller paradokset - i dette og andre utsagn. Er det ikke du som generelt er opptatt av å utkonkurrere kvinnen på karrierefronten? Jeg er forøvrig ikke så dreven med siteringen ennå, men leste et sted at du ville være det som du var satt på jorden til å være: Mann. Vel, dersom du trenger en underdanig kvinne for å definere din maskulinitet, står det dårlig til med enkelte deler av den oppvoksende slekt.
Gjest Konservativ mann Skrevet 29. juli 2008 #90 Skrevet 29. juli 2008 Kjære konservativ mann. Jeg forstår at du på en eller annen måte føler deg truet av mennesker med innovertiss. Veien til lykken med disse vesenene er å innse at hvert menneske - uansett kjønn - kan ha egenskaper, evner og drømmer som gjør at de ønsker å realisere seg som mer enn kone/mann og mor/far. Det hele begynner altså med dine preferanser. Den egenskapen du setter høyest er fravær av egenskaper som gjør et menneske til det det er. Dersom kravet er at en kvinne kan lage mat og vaske gulv skal jeg love deg at det finnes mange potensielle partnere for deg! Forskjellen mellom deg og meg, er at jeg også ser etter andre, og kanskje mer spesielle egenskaper. Da jeg møtte min samboer ble jeg slått av hennes genuine skjønnhet. Hun er uhyre smart, jeg vil påstå smartere enn meg selv, humoristisk, leken, lærelysten, kravstor, snill, selvstendig og hardt arbeidende. I tillegg deler vi mange interesser, noe som gjør at vi alltid har givende, morsomme og lange samtaler. I denne tråden har jeg fokusert på de egenskapene jeg mener norske kvinner mangler; men det er ikke slik at disse (huslige, feminine) egenskapene er de eneste jeg ser etter. Jeg ønsker et UTVALG av feminine, familieorienterte kvinner jeg kan treffe og så finne en jeg får god kjemi med og gifte meg med. Dette fordrer et samfunn med ganske andre verdier enn det norske, da det er vanskelig nok å finne en huslig og familieorientert kvinne, for ikke å snakke om en jeg finner attraktiv, intelligent, interessant, morsom, kompatibel med meg og min personlighet osv. Jeg har lest datingannonser fra vestlige kvinner der de fremsetter lister over krav de har på lengde med en dorull, så da regner jeg med at mine krav er relativt moderate i sammenligning. Det viser seg imidlertid at selv om jeg kun nevner noen få av mine preferanser så får jeg tilbakemeldinger som tyder på at jeg som mann ikke kan forlange, eller forvente meg, stort i et samfunn ødelagt av såkalt "feminisme". Men at flertallet av dem - som du selv sier - sikkert vil være mer villige til å underkaste seg en norsk mann med fet lommebok enn norske selvstendige jenter som tjener sine egne penger. Jeg gjentar: hun bør da jobbe åtte timer som andre norske jenter, men ta seg av hovedvekten av husarbeidet uten å syte og klage over det. Får vi barn, så får hun jo betydelig permisjon, og med den lønnen jeg satser på å etter hvert få, så kan hun unne seg å gå ned til f.eks. 80% eller 60% stilling dersom det blir for mye å gjøre. Det unner jeg da henne. Jeg skal da ikke ha en slave, heller. Pussig nok er jeg selv statsviter, mens min samboer er jurist. Og for the record: jurister er ikke per definisjon akademikere. For the record: statsvitenskap er knapt nok å regne som en utdannelse. "En akademiker er en person, der er universitetsuddannet, dvs. har en akademisk grad." - http://da.wikipedia.org/wiki/Akademiker men i mer urbane strøk er det ikke store forskjellen mellom hvordan menn og kvinner lever livene sine. ....jeg tar da også markant avstand fra det grotske og unaturlige, det perverse og naturstridige, dvs. det urbane og kjønnsnøytrale. Kvinner skal være feminine, mann maskuline. Det er de syke kommunisters drøm at verden skal smeltes sammen til en kaffebrun, raseblandet masse av intetkjønn. Jeg stritter i mot hver gang anledningen byr seg.
Gjest Konservativ mann Skrevet 29. juli 2008 #91 Skrevet 29. juli 2008 trusler om vold Jeg påpeker kun et elementært faktum: vi har ikke beveget oss lenger vekk fra naturen enn at menn vil beskytte sine kvinner og nekte andre menn å tafse på dem. Playboyer gliser selvtilfreds og føler seg som menn når de nedlegger damer, men de vet at jeg i løpet av 3 sekunder kan omorganisere ansiktet deres i en slik grad at de aldri får noensinne får en kvinne igjen, slik kjemper vi menn om rangorden innad i "flokken" lik hannulver i en ulveflokk.
Gjest Konservativ mann Skrevet 29. juli 2008 #92 Skrevet 29. juli 2008 Til konservativ mann 2: Jeg kan ikke unngå å undres over at du bruker så mye tid på dette forumet, når du kunne anvendt den på ukrainske sjekkesider istedet? Hva med å bare erkjenne at du har dine preferanser, og andre har sine? Dette er ikke noe det finnes en fasit på. De fleste mennesker ser etter en livsledsager de kan utvikle seg sammen med. Og for de fleste spiller det da liten rolle om hun er russisk, svensk eller norsk. Dersom du nå, i en aldrer av tjueseks, har funnet ut at norsk jente = èn karakteristikk og øst-europeisk jente = en annen karakteristikk, og at du i det store og hele foretrekker sistnevnte; hvorfor bruker du da energien din på et forum for norske kvinner? Et siste håp om at man muligens tok feil, men i stedet får man en bekreftelse på det man har antatt lenge, dvs. at den norske kulturen ikke skaper gode koner ut av unge jenter. Planter du et frø i sement vil det aldri bli en blomst. Planter du det derimot i Øst-Europa
Gjest Konservativ mann Skrevet 29. juli 2008 #93 Skrevet 29. juli 2008 Konservativ mann skrev: "For en kvinne som ikke er opptatt av å utkonkurrere mannen sin på karrierefronten så er dette noe positivt, noe som i større grad gjør det mulig for henne å realisere seg i rollen som kone og mor." Jeg fatter ikke hvordan en opplyst (?) ung (?) herremann (?) ikke ser inkonsistensen - eller kanskje heller paradokset - i dette og andre utsagn. Er det ikke du som generelt er opptatt av å utkonkurrere kvinnen på karrierefronten? Det er selvfølgelig del av mannens maskuline vesen å være forsørgeren, den som gjør karriere. At en kvinne skal leve som en mann og (på barnslig trass/såkalt "selvrealisering") gjøre "karriere" er unaturlig. En skribent (husker ikke navnet) skrev en flott artikkel der han ba damene ta halvparten av de jobbene som ikke er glamorøse også. Skulle kravet om 50% kvinner i styrerommene osv. ha noe som helst med likestilling å gjøre, så fikk damene jaggu ta halvparten av jobbene som søppeltømmere også. Videre har JEG ingen intensjoner om å sette min karriere foran familien, så hvorfor skal jeg akseptere en kvinne som gjør det? Hvis hun greier å kombinere karriere med rollen som mor og ektefelle, så gjerne, men jeg tolererer like lite som henne å bli delegert til annenplass (for ikke å snakke om eventuelle barn, som SELVFØLGELIG, skal være førsteprioritet for foreldrene). Jeg er forøvrig ikke så dreven med siteringen ennå, men leste et sted at du ville være det som du var satt på jorden til å være: Mann. Vel, dersom du trenger en underdanig kvinne for å definere din maskulinitet, står det dårlig til med enkelte deler av den oppvoksende slekt. Har aldri sagt underdanig! Er man underdanig hvis man føder barn i ung alder? Er man underdanig hvis man tilpasser karrieren etter familiens behov og ikke omvendt? Er man underdanig hvis man orker å ta i et tak i hjemmet etter endt arbeidsdag? I så fall må jo jeg også være underdanig, da, for jeg har planer om å oppfylle alle disse kravene!
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 29. juli 2008 #94 Skrevet 29. juli 2008 Hvis jenter som ønsker å være utro, samt de mennene som stiller opp, får vannet skremt ut av seg ved en slik uttalelse så synes jeg det er fremragende! Jeg synes det er tiltrekkende og stilig at du sier klart i fra. Det er en tiltrekkende mannlig egenskap!
Gjest Larsemann Skrevet 29. juli 2008 #95 Skrevet 29. juli 2008 Jeg har lest datingannonser fra vestlige kvinner der de fremsetter lister over krav de har på lengde med en dorull, så da regner jeg med at mine krav er relativt moderate i sammenligning. Det viser seg imidlertid at selv om jeg kun nevner noen få av mine preferanser så får jeg tilbakemeldinger som tyder på at jeg som mann ikke kan forlange, eller forvente meg, stort i et samfunn ødelagt av såkalt "feminisme". Du som mann kan kanskje ikke forlange at en kvinne skal nedprioritere sin karriere til fordel for din, bare i egenskap av å være kvinne. Det er det dette går på, og når jeg leser innleggene dine forstår jeg godt hvorfor du får slike tilbakemeldinger. Hadde jeg vært dame hadde jeg kastet inn håndkleet rimelig kjapt selv. Når det er sagt, kunne vi kanskje vært flinkere - både damer og menn - til å se utover vår egen nesetipp og selvrealisering. Det er jeg enig med deg i. Jeg gjentar: hun bør da jobbe åtte timer som andre norske jenter, men ta seg av hovedvekten av husarbeidet uten å syte og klage over det. Får vi barn, så får hun jo betydelig permisjon, og med den lønnen jeg satser på å etter hvert få, så kan hun unne seg å gå ned til f.eks. 80% eller 60% stilling dersom det blir for mye å gjøre. Det unner jeg da henne. Jeg skal da ikke ha en slave, heller. Andre av oss menn kjemper for økt pappapermisjon for tiden. Jeg skjønner det er en lang vei å gå når det finnes skrullehuer som deg der ute. For the record: statsvitenskap er knapt nok å regne som en utdannelse. Du hadde oppnådd større grad av troverdighet uten slike infantile ballespark. Jeg må nesten le. Er du sikker på at du er jurist? Jeg lot min samboer lese et par av innleggene dine, og hun kunne knapt tro at en mann som hevder seg minst fem års utdannelse kunne være så korka i nøtta som den som står bak innleggene du skriver. Planter du et frø i sement vil det aldri bli en blomst. Planter du det derimot i Øst-Europa Igjen, hvorfor er du ikke heller i Ukraina og sprer dine forkvaklede frø? Det er selvfølgelig del av mannens maskuline vesen å være forsørgeren, den som gjør karriere. At en kvinne skal leve som en mann og (på barnslig trass/såkalt "selvrealisering") gjøre "karriere" er unaturlig. Du virker for seriøs til å være et forumstroll. Greit nok at du ikke har særlig innsikt i andre fagkretser, men hva i menneskets biologi tilsier at femti prosent av menneskene skal nedprioritere sine evner for at en stakkars norsk mann ikke skal føle sin maskulinitet truet? Har aldri sagt underdanig! Er man underdanig hvis man føder barn i ung alder? Er man underdanig hvis man tilpasser karrieren etter familiens behov og ikke omvendt? Er man underdanig hvis man orker å ta i et tak i hjemmet etter endt arbeidsdag? I så fall må jo jeg også være underdanig, da, for jeg har planer om å oppfylle alle disse kravene! Det er underdanig dersom dette skjer mot sitt ønske, og bare fordi en part av forholdet setter det som grunnleggende betingelse. Finner du en høyt utdannet kvinne i Ukraina eller Russland, skal jeg love deg at heller ikke hun tar det som en selvfølge å gjøre husarbeidet for dere dersom hun i et svakt øyeblikk skulle gå med på å gifte seg med deg. But then again, det finnes nok mange som oppfyller kravene dine der ute, men du blir ikke mer sjarmerende av å sitte her å trykke! Kom deg ut! Finn deg en slik en så slipper vi andre å høre på denne klagingen mer!
Gjest Konservativ mann Skrevet 29. juli 2008 #96 Skrevet 29. juli 2008 Jeg synes det er tiltrekkende og stilig at du sier klart i fra. Det er en tiltrekkende mannlig egenskap! Tusen takk! Det var godt å høre!
Gjest Konservativ mann Skrevet 29. juli 2008 #97 Skrevet 29. juli 2008 Du som mann kan kanskje ikke forlange at en kvinne skal nedprioritere sin karriere til fordel for din Du vil ikke høre, du? Uansett hvor mange ganger jeg sier det, så skal du høre det du vil høre? HUN SKAL IKKE NEDPRIORITERE KARRIEREN SIN TIL FORDEL FOR MIN KARRIERE, MEN TIL FORDEL FOR FAMILIEN!! Finner du en høyt utdannet kvinne i Ukraina eller Russland, skal jeg love deg at heller ikke hun tar det som en selvfølge å gjøre husarbeidet for dere dersom hun i et svakt øyeblikk skulle gå med på å gifte seg med deg. But then again, det finnes nok mange som oppfyller kravene dine der ute, men du blir ikke mer sjarmerende av å sitte her å trykke! Kom deg ut! Finn deg en slik en så slipper vi andre å høre på denne klagingen mer! Hun skal altså ikke gjøre noe husarbeid i det hele tatt? Er det det du sier? Eller har du fått deg for deg at den såkalte "50/50" fordelingen er global og universal og gjelder over hele verden? Pratet med en albaner her om dagen og han sa "du finner ikke menn som tar oppvask og lager mat der jeg kommer fra, for å si det slik" når jeg spurte ham hva som var vanlig i Kosovo. Sier ikke at hun skal gjøre alt, men at jeg er drittlei damer som gjør fint lite, om noe i det hele tatt, i min generasjon.
Gjest majda Skrevet 29. juli 2008 #99 Skrevet 29. juli 2008 Du vil ikke høre, du? Uansett hvor mange ganger jeg sier det, så skal du høre det du vil høre? HUN SKAL IKKE NEDPRIORITERE KARRIEREN SIN TIL FORDEL FOR MIN KARRIERE, MEN TIL FORDEL FOR FAMILIEN!! Hun skal altså ikke gjøre noe husarbeid i det hele tatt? Er det det du sier? Eller har du fått deg for deg at den såkalte "50/50" fordelingen er global og universal og gjelder over hele verden? Pratet med en albaner her om dagen og han sa "du finner ikke menn som tar oppvask og lager mat der jeg kommer fra, for å si det slik" når jeg spurte ham hva som var vanlig i Kosovo. Sier ikke at hun skal gjøre alt, men at jeg er drittlei damer som gjør fint lite, om noe i det hele tatt, i min generasjon. Alt eller ingenting, nyanser er et fremmedord - og det fremmede vil man jo helst ikke ha..
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #100 Skrevet 29. juli 2008 Konservativ mann: Du er skremmende ignorant, fordømmende, rasistisk, generaliserende og arrogant.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå