Gå til innhold

Livet,Døden og Andre Bagateller


MidnightChildDreamer

Anbefalte innlegg

Gjest RuskeSara
Da var min første dag som dagbokskriver her på KG over.

Hadde dette vært for et år siden, hadde ikke dagen vært over på mange, mange timer enda.. men, som jeg kommer til å røre rundt i ved flere anledninger seinere, så forandrer livet seg når man minst aner det.

Noenganger til det bedre, andre ganger til det fullstendig motsatte.

Akkurat idag savner jeg natten, og livet som utspant seg da. Livet er noe helt annet når man lever det i mørket. I lyset kan alt bli mye tydeligere, og mye vanskeligere å håndtere. For man kan ikke lenger skjule ting i skyggene. Og det er noen ting som synes FOR godt i dagslys.

Det er mye jeg savner idag..

Men nå skal jeg gå å legge meg, alikevel.. For imorgen vil ei lita, lyshåret tulle på et år, rope meg ut av drømmene. Og når jeg kommer til sengen hennes for å ta henne opp, vil verdens største og nydeligste smil lyse opp i grenseløs glede for at "Mamma!! du er her idag og!! "

Og jeg som ikke liker unger: Jeg elsker Henne grenseløst.

God natt. :søvn:

God natt til deg og ditt lille nurk!

Jeg legger meg i en myk og god seng for siste gang på over en uke.. fra nå av blir det klamme soveposer og ujevt underlag for meg.. Og så jeg som blir så grinete når jeg ikke får nok søvn.. pokker heller, hva er det jeg driver med?! Jeg er da ingen camping person! Utrolig hva man finner seg i for den man elsker.. :rødme:

På gjensyn! Ser frem til å sjekke innom når jeg er tilbake! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God natt til deg og ditt lille nurk!

Jeg legger meg i en myk og god seng for siste gang på over en uke.. fra nå av blir det klamme soveposer og ujevt underlag for meg.. Og så jeg som blir så grinete når jeg ikke får nok søvn.. pokker heller, hva er det jeg driver med?! Jeg er da ingen camping person! Utrolig hva man finner seg i for den man elsker.. :rødme:

På gjensyn! Ser frem til å sjekke innom når jeg er tilbake! :goodbye:

Hehe, jeg er så heldig at LilleTroll sover fra halv åtte om kvelden til mellom halv åtte og ni neste morgen.. så hun var nok i seng for lenge siden.. Verre med meg som egentlig liker å være i natten. For jeg hater å stå opp om morgenen. Jeg er et mareritt da...

Skal du på campingtur? DET hadde jeg faktisk ikke gått med på hvis det ikke var festival på gang! :jepp: Vi tok turen til Roskilde festival, og Greencampen i år, og det er den beste ferien på mange år! :) Skal aldri campe i søppeldyngene igjen!

Nåh: Dere får sikkert en fin tur. Nå må jeg jo inn på din dagbok for å finne ut hva som ligger i denne teltturen din..

Ha en fin uke.

Endret av MidnightChildDreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du jo!

Jeg elsker hvordan du skriver, og nå er du plutselig så mye nærmere meg.

Gleder meg til helga. Enormt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du jo!

Jeg elsker hvordan du skriver, og nå er du plutselig så mye nærmere meg.

Gleder meg til helga. Enormt mye.

Ja, her var jeg, og jeg har en jævlig, dårlig, forbanna dag idag. Skal akkurat til å skrive det av meg her.

Men først:

Jeg gleder meg også veldig til helgen!! Blir så godt å se dere igjen, spesielt deg.

Jeg håper jeg rekker å ordne den lille overraskelsen jeg har tenkt på .. MEN! da må ikke du kjøpe NOE på den lista di, før helgen! :klø:

Hvis ikke mister det noe av sjarmen...

hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv det av - det bruker å hjelpe. Litt i alle fall!

Jeg har minimale shoppingplaner denne uka, så da holder jeg meg helt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såh. Da var det du og jeg, dagbok. Og idag skal du få din første omgang juling!!

Jeg har en så grenseløs dårlig dag!! Jeg er sint, sur, drittlei og forbanna. Ganske rasende er jeg egentlig også. Og oppgitt. Og nevnte jeg drittlei?!

Jeg trekker tilbake alt jeg skrev om den vesle lyshårete tulla som skulle pludre meg ut av drømme. Hun var i dårlig humør allerede fra starten idag hun også.. akkurat som hun VISSTE at jeg hadde planlagt kjedelig hjemmedag både pga vær og annen dritt som måtte gjøres i hjemmet.

OG! ingenting er som å bli vekket av følgende setning: Faen, nå er det ikke noen rene boksere igjen!

ER DET BARE MITT ANSVAR Å VASKE DE FORBANNA BOKSERNE!!!?!!! :sinnatagg:

Og som tilleggspørsmål: hvordan kan jeg vite at det ikke er noen igjen når INGEN ligger i skittentøyskurven..?! Nei, fordi ligger naturlig nok under dyna, ved siden av senga eller under senga.

Når fikk jeg ansvaret for klesvask? Når fikk jeg ansvaret for middag? Når fikk jeg ansvaret for rengjøring?!? ÅÅÅÅÅH jeg hater å være hjemmeværende husmor. Det er så langt ifra meg, at jeg blir kvalm av det faktum at jeg har blitt sånn. og jeg blir hvertfall kvalm av at jeg sitter inne på et forum som dette og klager på det... :riste:

Sukk. Innså at dette innlegget, og at Tour de France står på som DaytimeTelly ikke gjorde min situasjon NOE bedre. Dette bare streket under all elendigheten. :kjefte:

Jeg husker ikke sist jeg var for meg selv. JO! det gjør jeg.. jeg var syk. Pappan var hjemme i to dager. Og jeg lå så mye jeg kunne. Men da også, etter de to dagene, så hadde klesvasken med de evinnelig rene bokserne ligget i vaskemaskina, istedet for å bli flyttet over i tørketrommelen!! Og igjen fikk jeg den: INGEN rene boksere!! Klokken syv om morgenen.

Deilig. :riste:

Jeg føler jeg må snike meg til egentid og "bare meg" omsorg. Og at jeg i tillegg må ha dårlig samvittighet for det. For da går det som regel utover noen andre.

Altså: Jeg har en flink LillePappa som hjelper masse til med henne, og her hjemme. Men ..

Han skjønner ikke at jeg misunner han to uker hjemme alene, med jobb, mens Baby og jeg dro på tur til NordNorge. Han syns jo DET var kjipt. Jeg derimot, tror jeg kunne drept for en uke uten andre, hvor jeg bare kunne gjort som jeg ville. :)

Han eller Hun er ALLTID der. Og det er som regel en fin ting. Men noenganger vil jeg plassere dem i søppelbøtta begge to :vinke:

Samboer er veldig flink til å la meg dra ut når jeg vil det, og motsatt også. Men hverdagen er aldri mer enn halvannen time unna som regel, og nå merker jeg at jeg trenger en pause. Er jo ikke noe enklere for han, altså.. men nå er denne dagboken om MEG MEG MEG, og ikke han. Eller henne :)

Jeg tror jeg er blitt litt gal, akkurat i dag, så jeg påroper meg retten til å bli kalt utilregning i gjerningsøyeblikket når det kommer til dette innlegget. :sjokkert:

Igår rant det litt over for meg også. Jeg har nemlig gått og gledet meg til den uken som kommer nå. For Lille skal være hos bestemor på østlandet nesten en HEL uke .. :danse:

Og hva betyr det: jo! Jeg får dagene for meg selv, alene! og kveldene fri til å gjøre ting med Han, andre enn Han, og bare meg! Er ikke det heelt utrolig?! Fire dager.. Himmel!

Så kom Han i skade for å si at han syns det blei slitsomt å kjøre begge helgene, og at vi heller burde ta henne med opp igjen søndag. Han mente han måtte kunne være ærlig om dette..

Jeg blei helt fra meg. Sjelden følt meg så nedprioritert og egoistisk som akkurat da. Jeg har jo sagt hele veien i planlegginga at dette kan bli slitsomt for han, men han har svart at "kjøringa gjør ikke han noe" .. Men jeg forstår han godt.

Da var det på en måte litt ødelagt.. disse dagene. Og følelsen jeg sitter igjen med er at det vil bli brukt for mye penger på frem og tilbake kjøring, at jeg ødelegger to av hans helger, når det er HAN som jobber hver eneste dag. Og dagene den uka vil sikkert ikke bli noe annerledes.. Og det bare pga meg. En grusom følelse, som egentlig har lagt en demper på forventingene til disse dagene, som betydde så mye. :vetikke:

Så.. var det noe igjen der inne nå?

Bortsett fra de gnagende tankene om at jeg bare tenker på meg selv, at jeg som mamma burde ta hensyn til den lille familien min ovenfor alt annet, eller at jeg er utakknemlig..

:sukk:

For en dag. Forsvinn, sier jeg! FORSVINN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var da svært...

Brann ligger under Molde ... med TO MÅÅÅL etter fjorten minutter..

:sur: :sur: :sur:

:grine:

Dumme, dumme, dumme dagen

:kjefte:

edit: TREEEEEEEEEEEE faens NULL! :sinna:

neeeeida: FIRE null... :flau:

Jeg kan visst sitte her idag: FEM null og FULLSTENDIG KRISE!!!

:sur:

Dette må seriøst være en spøk?!?!?

SEKS- null..... :redd:

syv-null

.. åtte...... svelg.... null.

:murvegg:

Endret av MidnightChildDreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt å se at det er flere enn Vålerenga som sliter mot Molde ;)

Menneh - ikke i dag nei. I dag tuller man ikke med sånt! :kose:

Du, jeg kjenner så godt igjen den med "det er ikke flere rene boxere"... HVA er greia?? Nå er det greit, vi har en enighet om at jeg tar klesvask, mot at han tar oppvask. Men det går faktisk an å si i fra noen dager i forveien da, at nå begynner det å bli tomt for boksere. Eller evt, sette på en maskin selv, akkurat som jeg også setter på en oppvaskmaskin etc :sjenert:

Selv om du er hjemme nå, så prøv heller å tenke på at dette er faktisk forbigående. Om ikke lenge, så kan Lille starte i barnehage eller noe, og du kan komme deg ut og jobbe igjen, med noe du liker.

Og alenetid er superviktig! Det kan jo hende det hjelper når dere evt kommer en annen plass, hvor det er enklere med barnevakter? Og hvor Han har mer nettverk i nærheten, slik at han kan dra ut med andre og Lille?

Du er den jeg kjenner som har mest omsorg for alle i hele verden. Og det er selvsagt en fin ting. Men du må forsøke å rett og slett bli flinkere til å legge fra deg den omsorgen hele tiden, og forsøke å snu den litt mot deg selv. Det er ikke egoistisk å tenke på seg selv innimellom, for du trenger det for å kunne vise den omsorgen du gjør for andre. Det er viktig for både Lille og Han at du har det bra med deg selv, og det har du ikke om ikke du setter av tid til deg selv.

Ble litt rotete svar dette, sutrete hund som krever sitt ved siden av her. Men kjapt oppsummert: Du fortjener og trenger å tenke mer på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg! Morgendagen blir nok bedre... Da kommer sola og vi slipper drittvær. En ting mindre å irritere seg over.

Skal skrive mer her senere, nå må jeg pakke til ferien. Tror lille golfen kommer til å bli litt sliten i morgen, med to kajakker på taket (de er faktisk lengre enn bilen...) og masse bager baki. Og vi skal bare være borte en uke :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt å se at det er flere enn Vålerenga som sliter mot Molde ;)

Menneh - ikke i dag nei. I dag tuller man ikke med sånt! :kose:

Idag er virkelig ikke dagen, nei.. :sukk:

og Engas tap ifht Brann sitt var jo rene babymaten. Molde spiste jo Brann til dessert etter en åtteretters middag!!!

Stor klem til deg! Morgendagen blir nok bedre... Da kommer sola og vi slipper drittvær. En ting mindre å irritere seg over.

Skal skrive mer her senere, nå må jeg pakke til ferien. Tror lille golfen kommer til å bli litt sliten i morgen, med to kajakker på taket (de er faktisk lengre enn bilen...) og masse bager baki. Og vi skal bare være borte en uke :sjenert:

Hvis du syns du har mye baggasje NÅ, da kan du virkelig vente deg en gledelig overraskelse når du FÅR kul på magen, og den har meldt sin ankomst..

Er rett og slett ikke plass i vår bil til meg, om vi skal ha med vogna. Så.. Stasjonsvogn?! :jepp:

God Kajakktur, og helst la være å drukne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare innom og gi deg en stor :klemmer: ! Håper virkelig dagen i morgen blir mye mye bedre :klem:

Nå skal ikke jeg være vrang her, men jeg er ingen utpreget klemmer. :lol:

Men veldig hyggelig med tanken!

Og jeg liker også tanken på at dagen imorgen skal bli hakket bedre.. selvom jeg i all min negativitet nekter å tro det.

Takk for omsorg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg være vrang her, men jeg er ingen utpreget klemmer. :lol:

Men veldig hyggelig med tanken!

Og jeg liker også tanken på at dagen imorgen skal bli hakket bedre.. selvom jeg i all min negativitet nekter å tro det.

Takk for omsorg :)

Da benytter jeg også muligheten og :klemmer: deg litt!

Kanskje du blir vant til det om vi klemmer deg ofte nok?? :jepp:

Jeg har også en møkkaræva dag i dag, en så dårlig dag at jeg har valgt å spare dagboka for det... hmmm, kanskje derfor man har dagbok? For å kunne skrive der? Er ikke blitt komfortabel med det enda. Det å være så åpen. Jeg har fått så mye pes over det. SÅ jeg må se.. kanskje jeg kan komme inn til deg å klage istedet?? Så kan vi sitte her inne begge to å sutre og bannes?? :gjeiper:

Endret av Lissi33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da benytter jeg også muligheten og :klemmer: deg litt!

Kanskje du blir vant til det om vi klemmer deg ofte nok?? :jepp:

Jeg har også en møkkaræva dag i dag, en så dårlig dag at jeg har valgt å spare dagboka for det... hmmm, kanskje derfor man har dagbok? For å kunne skrive der? Er ikke blitt komfortabel med det enda. Det å være så åpen. Jeg har fått så mye pes over det. SÅ jeg må se.. kanskje jeg kan komme inn til deg å klage istedet?? Så kan vi sitte her inne begge to å sutre og bannes?? :gjeiper:

Hvis du slutter å klemme meg, så er min dagbok din dagbok :jepp:

Her er nemlig alt lov. Og vil du banne og sverte og sutre og rulle deg rundt i selvmedlidenhet, er dette virkelig det rette stedet for deg :) Jeg liker nemlig selskap, så jeg kan rettferdiggjøre min egen negativitet til verden

Så igjen: velkommen med alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du slutter å klemme meg, så er min dagbok din dagbok :jepp:

Her er nemlig alt lov. Og vil du banne og sverte og sutre og rulle deg rundt i selvmedlidenhet, er dette virkelig det rette stedet for deg :) Jeg liker nemlig selskap, så jeg kan rettferdiggjøre min egen negativitet til verden

Så igjen: velkommen med alt.

Å guuu kor deilig. Æ skal prøve å skjerpe mæ angående den klemminga.. Men æ e fæl å klemme!! :)

:kose: takk for gjestfriheta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du slutter å klemme meg, så er min dagbok din dagbok :jepp:

Her er nemlig alt lov. Og vil du banne og sverte og sutre og rulle deg rundt i selvmedlidenhet, er dette virkelig det rette stedet for deg :) Jeg liker nemlig selskap, så jeg kan rettferdiggjøre min egen negativitet til verden

Så igjen: velkommen med alt.

Får eg lov å holde dere med selskap? Min dag blir bare verre og verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får eg lov å holde dere med selskap? Min dag blir bare verre og verre...

Klart du kan!! Hent dåkker et glass rødvin så drekk vi bort sorgan?? Eller ka?

Alle som har det jævli kom å drekk!! :skaal:

Min dag e i ferd med å ta sæ opp! Har en feeling æ får mæ litt i dag.

Nu e det bære to uke sida... så han føle presset. Har hatt tante rød siste uka så da kan æ ikkje skylde på han!! Men nu bør han levere varen snart!

Blir i dårlig humør om æ går over ei uka... og det bygge sæ opp.. dag førr dag. Te æ klikka, mase om sex.. så får æ litt, men det e jo ikkje arti når æ må mase.

Huff.. jaja.. går sæ vel tell.

Endret av Lissi33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HerreJesuuuus har du fest så fort jeg lar deg være alene?!?!

HAHAH! Flink Jente!

ok, da får dere informere.. Fem stikkord på hva som har gått galt idag?

Og sånn forresten: hadde Midnightjenta hatt en treliter nå, så hadde hun ligget å sovet av seg rusen allerede! For sorgene hadde blitt drukket bort så raskt at en alkoholiker ville satt store øyne i meg.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg klarer å få typen til å tigge meg om sex... Men eg pleier jo å gi etter for enkelte overtalelses teknikker da... hehe... Jeg fant nettopp ut at en kompis som bor i england er pålogget på msn som bort, og jeg har ikke andre måter å si til han at han skal gå tilbake til dataen sin enn tankeoverføring... så eg sitter her og prøver å mane han til å gå til dataen sin.... :P Og så sitter eg enda på jobb siden jeg har bare et kjedelig hotellrom å gå til... så sitter på kontoret til sjefen og knurrer over dagen som har gått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Eg er ensom og forlatt på et stort hotell.

- Eg får meg ingenting før om 12 dager og 5 timer og pluss minus en halvtime...

- Eg får ikkje tak i kameraten min

- Og folk som er passert 40 skulle ikkje fått lov å gå ut av døren sin hjemme (ikkje ondt ment noen)

- Og eg har vært våken i 18 timer!!!!

- Eg er ikkje trøtt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...