Gå til innhold

Livet,Døden og Andre Bagateller


MidnightChildDreamer

Anbefalte innlegg

Ja, da var tiden for å øse ut av seg all verdens elendighet, og styggedom, i offentligheten her igjen. Undertegnede har i tide, og ikke minst utide skrevet blogg, og da særlig når livet har vært for slemt, og hakket for vrient til å sortere ut i fornuftens navn. Lettere sagt: dette er mer eller mindre en psykolog i dagbokvariant.

Enten så gidder man å lese, eller så blir man oppgitt over vedkommendes evne til å vri alt i verden over til noe negativt og vondt, for ikke snakke om evnen til å rulle seg i sin egen selvmedlidenhet. Men da trenger man ikke lese, gjør man?! Det er det som er så fint med internett og blogger. Man kan fint bare la være å bry seg. Uten at man er ufin, usympatisk, og uten at beskyldninger bestående av beskrivende ord som mangel på empati, forståelse og samvittighet hagler rundt ørene på en.

Du kan selv få velge.

Velkommen til meg.

:engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest RuskeSara

Grattis med dagbok! Ja, ikke sant det er deilig å kunne lire av seg det man måtte ønske av eder og galle, og samtidig kunne få tilbakemeldinger som i det store og hele er ganske objektive?

Skal prøve å titte innom i tide og utide for å følge med på elendighet og styggdom :goodbye:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.. fikk jeg det til?!

Ja, det må jeg VIRKELIG si..

:danser:

og takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker dette her da..? Hvordan får jeg sånn ting under innlegg jeg skriver? Og kan jeg bare skrive på her, eller må man skrive nytt emne innimellom? Og hvordan får jeg rammet inn slik at jeg kan svare alle disse sjelene som forvirrer seg inn her...

:lete: littegrann forvirret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pysepus
Hvordan funker dette her da..? Hvordan får jeg sånn ting under innlegg jeg skriver? Og kan jeg bare skrive på her, eller må man skrive nytt emne innimellom? Og hvordan får jeg rammet inn slik at jeg kan svare alle disse sjelene som forvirrer seg inn her...

:lete: littegrann forvirret

Skal pprøve å forklare jeg :) Sånne ting under innlegg du skriver går jeg ut fra er en signatur... hvis du f.eks. vil ha link til dagboka di der, kopierer du adressen i adressefeltet i nettleseren din, går til kontrollpanel, så endre signatur. Der trykker du på den knappen ved siden av smilene (grønn +) og der legger du inn linken, trykker på OK og skriver inn tittel! Da skal det komme som signatur.

Har du lyst på ticker (f.eks. hvor gammelt barnet ditt er) går du til et tickersentral (f.eks. http://www.lilypie.com) og lager deg en ticker og kopierer adressen du får inn i samme signaturfeltet - ta den adressen som ser lik ut som slik det ser ut etter at du har laget link til dagboka di :) Da skal det komme et slikt bilde der :)

Du skal bare skrive her i dagboka di :) Da trykker du på skriv svar - eller hvis du vil ha "rammet inn" det innlegget du vil svare på trykker du på svar (det er knapper også inni hvert innlegg på en måte) Vil du svare på flere innlegg på en gang trykker du på knappen "siter +" på de innleggene du vil svare på, så "skriv svar" helt nederst!

Håper du skjønte det :) Hvis ikke får du gi beskjed :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal pprøve å forklare jeg :) Sånne ting under innlegg du skriver går jeg ut fra er en signatur... hvis du f.eks. vil ha link til dagboka di der, kopierer du adressen i adressefeltet i nettleseren din, går til kontrollpanel, så endre signatur. Der trykker du på den knappen ved siden av smilene (grønn +) og der legger du inn linken, trykker på OK og skriver inn tittel! Da skal det komme som signatur.

Har du lyst på ticker (f.eks. hvor gammelt barnet ditt er) går du til et tickersentral (f.eks. http://www.lilypie.com) og lager deg en ticker og kopierer adressen du får inn i samme signaturfeltet - ta den adressen som ser lik ut som slik det ser ut etter at du har laget link til dagboka di :) Da skal det komme et slikt bilde der :)

Du skal bare skrive her i dagboka di :) Da trykker du på skriv svar - eller hvis du vil ha "rammet inn" det innlegget du vil svare på trykker du på svar (det er knapper også inni hvert innlegg på en måte) Vil du svare på flere innlegg på en gang trykker du på knappen "siter +" på de innleggene du vil svare på, så "skriv svar" helt nederst!

Håper du skjønte det :) Hvis ikke får du gi beskjed :klemmer:

Tusen Takk! Nå skal det fikses. (nei, jeg har ikke noe særlig liv på kveldstid..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Pysepus.

Nå da? blei jo helt rart det andre jeg prøvde... Gud Bedre. Jeg er ei kløne på boks!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn.....

Endret av MidnightChildDreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu.

Nå har jeg hvertfall fått til en av tre ting jeg lurte på. Jeg sier meg fornøyd med det.. for now.

Jeg må si at jeg allerede er ganske irritert, fordi jeg liker ikke at det ser kaotisk ut, og nå ser dagboka kaotisk ut.. med to like innlegg fra meg.. Og når jeg prøvde å svare som Pysepus så utfyllende forklarte, fikk jeg det tydeligvis ikke til! Jeg liker ikke at det ser så ... ikke ryddig og uriktig ut.

Nei, jeg er ikke så gal.. bare hakket nevrotisk. På noen få ting..Ehm. Noen ting.

Ja, ok: ganske mange ting!

Aaaaaargh!!! :kjefte:

(puste med magen, nå... puste med magen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med dagbok! Ja, ikke sant det er deilig å kunne lire av seg det man måtte ønske av eder og galle, og samtidig kunne få tilbakemeldinger som i det store og hele er ganske objektive?

Skal prøve å titte innom i tide og utide for å følge med på elendighet og styggdom :goodbye:

Lykke til!

Helt enig med deg. Også er det noe med det å bare kunne skrive ting ut akkurat som man tenker, istedet for å måtte holde tilbake ting av hensyn til den som lytter.

Og jeg kommer til å følge med hos deg også... :)

Gratulerer med ny dagbok :)

Tusen, tusen takk for hjelp. Jeg er et håpløst tilfelle av utålmodighet når det kommer til slike ting. Men nå fikk jeg det til. Måtte bare gå syv runder rundt stuebordet først, og lese innlegget ditt litt saktere, så gikk det seg til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RuskeSara
Phu.

Nå har jeg hvertfall fått til en av tre ting jeg lurte på. Jeg sier meg fornøyd med det.. for now.

Jeg må si at jeg allerede er ganske irritert, fordi jeg liker ikke at det ser kaotisk ut, og nå ser dagboka kaotisk ut.. med to like innlegg fra meg.. Og når jeg prøvde å svare som Pysepus så utfyllende forklarte, fikk jeg det tydeligvis ikke til! Jeg liker ikke at det ser så ... ikke ryddig og uriktig ut.

Nei, jeg er ikke så gal.. bare hakket nevrotisk. På noen få ting..Ehm. Noen ting.

Ja, ok: ganske mange ting!

Aaaaaargh!!! :kjefte:

(puste med magen, nå... puste med magen..)

Jeg skjønner hva du mener, pokker så irriterende når ting ikke ser helt "riktig ut"!

Jeg klarte av en eller annen grunn å legge inn to like inlegg på samme tråden her i sted, og det irriterer meg grenseløst! Jeg liker når det er orden.. og jeg liker når ting blir som jeg her tenkt..

Du er ikke nevrotisk, du er bare.. eh.. kan vi kalle det nøye? eller korrekt? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RuskeSara

Dette er meg (og hvis jeg tolker deg riktig så er det litt deg også :jepp: ):

"Jeg liker ikke folk.

Jeg liker ikke det de gjør.

Jeg liker ike det de er.

Jeg liker ikke det de sier."

(Fra Erlend Loe - Doppler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel også bare kalle det å ønske å ha orden rundt seg... En smule perfeksjonistisk... :) Er slik jeg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er meg (og hvis jeg tolker deg riktig så er det litt deg også :jepp: ):

"Jeg liker ikke folk.

Jeg liker ikke det de gjør.

Jeg liker ikke det de er.

Jeg liker ikke det de sier."

(Fra Erlend Loe - Doppler).

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv! Jøss, av en eller annen grunn trodde jeg Erlend Loe var oppskrytt, men han hadde visst NOE fornuftig å komme med.

Perfeksjonist føler jeg at jeg ikke har lov til å kalle meg, for det er en ganske skjult side.. og nøye?! Det slutter man å være i det øyeblikket man blir småbarnsmamma. Jeg gjorde i hvertfall det, haha-

Men jeg er en slurvete, nevrotisk, perfeksjonist i skjul. Kanskje..

(F.eks MÅTTE jeg endre den lille slurvefeilen.. Ike til Ikke i Erlend Loe Sitatet. :sjenert: )

Endret av MidnightChildDreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal pprøve å forklare jeg :) Sånne ting under innlegg du skriver går jeg ut fra er en signatur... hvis du f.eks. vil ha link til dagboka di der, kopierer du adressen i adressefeltet i nettleseren din, går til kontrollpanel, så endre signatur. Der trykker du på den knappen ved siden av smilene (grønn +) og der legger du inn linken, trykker på OK og skriver inn tittel! Da skal det komme som signatur.

Har du lyst på ticker (f.eks. hvor gammelt barnet ditt er) går du til et tickersentral (f.eks. http://www.lilypie.com) og lager deg en ticker og kopierer adressen du får inn i samme signaturfeltet - ta den adressen som ser lik ut som slik det ser ut etter at du har laget link til dagboka di :) Da skal det komme et slikt bilde der :)

Du skal bare skrive her i dagboka di :) Da trykker du på skriv svar - eller hvis du vil ha "rammet inn" det innlegget du vil svare på trykker du på svar (det er knapper også inni hvert innlegg på en måte) Vil du svare på flere innlegg på en gang trykker du på knappen "siter +" på de innleggene du vil svare på, så "skriv svar" helt nederst!

Håper du skjønte det :) Hvis ikke får du gi beskjed :klemmer:

Tusen takk, her kom svar på myyye jeg har lurt på idag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var min første dag som dagbokskriver her på KG over.

Hadde dette vært for et år siden, hadde ikke dagen vært over på mange, mange timer enda.. men, som jeg kommer til å røre rundt i ved flere anledninger seinere, så forandrer livet seg når man minst aner det.

Noenganger til det bedre, andre ganger til det fullstendig motsatte.

Akkurat idag savner jeg natten, og livet som utspant seg da. Livet er noe helt annet når man lever det i mørket. I lyset kan alt bli mye tydeligere, og mye vanskeligere å håndtere. For man kan ikke lenger skjule ting i skyggene. Og det er noen ting som synes FOR godt i dagslys.

Det er mye jeg savner idag..

Men nå skal jeg gå å legge meg, alikevel.. For imorgen vil ei lita, lyshåret tulle på et år, rope meg ut av drømmene. Og når jeg kommer til sengen hennes for å ta henne opp, vil verdens største og nydeligste smil lyse opp i grenseløs glede for at "Mamma!! du er her idag og!! "

Og jeg som ikke liker unger: Jeg elsker Henne grenseløst.

God natt. :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...