Gå til innhold

Livet,Døden og Andre Bagateller

MidnightChildDreamer

Anbefalte innlegg

Han sa engang at dette var sangen om meg:

I see a darkness (Will Oldham/ Bonnie Prince Billy)

Well, you're my friend, (that's what you told me)

And can you see (what's inside of me)

Many times we've been out drinking

And many times we've shared our thoughts

But did you ever, ever notice, the kind of thoughts I got

Well you know I have a love, a love for everyone I know

And you know I have a drive to live I won't let go

But can you see it's opposition, comes arising up sometimes

That it's dreadful antiposition, comes blacking in my mind

And then I see a darkness

And did you know how much I love you

Is a hope that somehow you, you

Can save me from this darkness

Well I hope that someday buddy

We have peace in our lives

Together or apart

Alone or with our wives

And we can stop our whoring

And pull the smiles inside

And light it up forever

And never go to sleep

My best unbeaten brother

This isn't all I see

Oh no, I see a darkness

Oh no, I see a darkness

Oh no, I see a darkness

Oh no, I see a darkness

And did you know how much I love you

Is a hope that somehow you, you

Can save me from this darkness

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest RuskeSara
Charles Manson -who he is...-

Vet ikke helt hva det er for noe skrudd med meg, men denne mannen, og dette svaret på hvem han er, fascinerer meg langt inn i ryggmargen.

Jeg elsker galskap.

Signerer

Jeg facineres så lett av mennesker som er litt sprø, men samtidig så overbevisende.

Selv om det skremmer liv-skiten ut av meg, så er jeg helt hektet på Most Evil som går på Discovery. Samboeren synes det er helt morbid..

Jeg tror det ligger i vår natur å være nysgjerrige på mennesker vi ikke forstår.

Hvordan er livet på bondelandet?

Jeg bodde et år i området der selv, i Skjeberg.. *grøss*

Tenk så fint det blir når du kommer hjem fra ferien da! Snakk om å ha noe å se frem til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er livet på bondelandet?

Jeg bodde et år i området der selv, i Skjeberg.. *grøss*

Tenk så fint det blir når du kommer hjem fra ferien da! Snakk om å ha noe å se frem til :jepp:

:skratte::skratte::skratte:

GJETT tre ganger hvor jeg bor!!!?

:dåne:

Kan jeg tippe at du var på den berømte folkehøgskolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RuskeSara
:skratte::skratte::skratte:

GJETT tre ganger hvor jeg bor!!!?

:dåne:

Kan jeg tippe at du var på den berømte folkehøgskolen?

Hva er sjangsen for det?!! :skratte:

Nå er jeg riktignok fra et ganske så kjedelig og øde sted selv, men ett år på folkehøyskole i Skjeberg tok nesten knekken på meg! Hvordan er det mulig å skulle bo et sted hvor det ikke eksisterer noen ting!

Du har virkelig min dypeste medfølelse!

Jeg liker meg riktignok veldig godt i området om sommeren, har mange fine minner fra sommerturer rundt omkrige Skjeberg og Fredrikstad.

Det er vel kanskje ikke så ille hvis man har tilgang til bil da. Det er jo kjempekoselig i Fredrikstad, og jeg ser absolutt fordeler ved å bo så nærme svenskegrensa :jepp:

Se der, det er jo to positive ting!

..Men så kom jeg på at du ikke har tilgang på bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom her og ler litt :skratte:

:jepp: sjelden det er latter her, så vi får le så lenge vi kan!!

Hva er sjangsen for det?!! :skratte:

Nå er jeg riktignok fra et ganske så kjedelig og øde sted selv, men ett år på folkehøyskole i Skjeberg tok nesten knekken på meg! Hvordan er det mulig å skulle bo et sted hvor det ikke eksisterer noen ting!

Du har virkelig min dypeste medfølelse!

Jeg liker meg riktignok veldig godt i området om sommeren, har mange fine minner fra sommerturer rundt omkrige Skjeberg og Fredrikstad.

Det er vel kanskje ikke så ille hvis man har tilgang til bil da. Det er jo kjempekoselig i Fredrikstad, og jeg ser absolutt fordeler ved å bo så nærme svenskegrensa :jepp:

Se der, det er jo to positive ting!

..Men så kom jeg på at du ikke har tilgang på bil...

Ja, altså.. Hvis du ikke kommer deg bort herfra tidsnok, så tar SmåbyTrollet deg. Også mister du alle drømmer, og blir eventyrlig sneversynt.

Huff, var ute en tur lørdag, og det var en trist affære;

"Jæ er født og oppvokst hæær i Særp, jæ trenger ente no annet. Jæ har vært en uke på GrandCanaria, og DREKKA mer!! , men etter et par dager lengtæ jæ bare hjem igjen."

..Og det er faktisk et sitat...

Vet ikke om jeg skal le eller gråte? :skratte: :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RuskeSara
:jepp: sjelden det er latter her, så vi får le så lenge vi kan!!

Ja, altså.. Hvis du ikke kommer deg bort herfra tidsnok, så tar SmåbyTrollet deg. Også mister du alle drømmer, og blir eventyrlig sneversynt.

Huff, var ute en tur lørdag, og det var en trist affære;

"Jæ er født og oppvokst hæær i Særp, jæ trenger ente no annet. Jæ har vært en uke på GrandCanaria, og DREKKA mer!! , men etter et par dager lengtæ jæ bare hjem igjen."

..Og det er faktisk et sitat...

Vet ikke om jeg skal le eller gråte? :skratte: :dåne:

Hva med å le så vi gråter? Jeg tror det er beste medisin i dette tilfellet :skratte:

Det viktigste er egentlig å vite hvilken side man er på.

Så lenge det er "dem" og "deg" så er det jo definitivt håp i horisonten. Så fort det blir "vi" og "oss" er det fare på ferde! :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å le så vi gråter? Jeg tror det er beste medisin i dette tilfellet :skratte:

Det viktigste er egentlig å vite hvilken side man er på.

Så lenge det er "dem" og "deg" så er det jo definitivt håp i horisonten. Så fort det blir "vi" og "oss" er det fare på ferde! :lete:

Signerer denne! Tenker masse på deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal MellonCollie og jeg ut å se på Brudekjoler til henne :jepp: Blir så rart å se lille tvilling i brudekjole, og jeg kommer sikkert til å felle en liten tåre av gode følelser for henne.

Gleder meg.

Nå er ikke jeg den som roper høyest for ekteskap i utgangspunktet, men når det gjelder MellonCollie og MellonCollieMannen så tror jeg faktisk det er en helt rett ting å gjøre. For klarer ikke de et liv sammen, så klarer ingen det.

Jeg husker hun ringte meg ifra Sydenland. Mannen hadde gått ned på kne, og fridd.. Jeg trodde ikke mine egne ører, og brukte femten min på å "herreguuuud"e meg gjennom sjokk, glede, spenning og ikke minst trangen til å fortelle at jeg selv var gravid. :strix: ..

Haha, jeg husker jeg ikke tok tlf, sånn som jeg pleier, også sendte jeg mld " er det viktig?" ..... og jeg må si jeg var glad jeg tok tlf andre gangen hun ringte!! :)

MellonCollieMannen er HELT rett mann for MinTvillling, og jeg kommer alltid til å gjøre alt jeg kan for å dytte de to frem og forhåpentligvis i riktig retning :jepp:

:bond: ehm.. ikke at jeg alltid finner riktig retning selv :bond:

Får kjøpe meg en GPS.

Endret av MidnightChildDreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Sånn går no dagan..

I helgen var jeg alene fredag, og med vin og pc så blei stemningen noget sentimental der på slutten, men jeg overlevde. :jepp:

Lørdag var LilleMonster og jeg på playdate hos ei venninne og hennes ettåring. De julte hverandre opp noen timer, også kom Han og hentet LilleMonster og DenAndreLille blei levert hos mormor. Så dro vi frem treliteren. Mammaer trenger å være bare seg de også :jepp:

Endte i en tur ute, og den vil jeg faktisk innrømme at var ganske så trivelig. En del kjentfolk, og alikevel følte jeg meg trygg.

Jeg "hjelper" imidlertid Han med å finne jobber å søke på. Pussig er disse alt annet enn på Østlandet .. ;) Men Han søker, han. Så da finner vi vel ut av det til slutt.

Må avslutte. Trøtt og sur krek i senga, og nekter å tuppelure..

Hei så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som ikke stemmer.... :bond:

Det er ingen lyder her. Ingen som roper ifra 2etg. Ingen som roper i fra lekegrinda. Ingen som bjeffer, slikker og skriker. Ingen som venter på mat, eller rene sokker.

....

Jøss.

...

Jeg er alene!!!? :overrasket:

Han har tatt med seg LilleMonster på hyttetur til Farfar. Bikkja blei også slengt med på lasset. Det så ut som de skulle flytte et halv år til en annen kant av landet når de dro herfra, med tanke på hvor høygravid bilen så ut. Men, de blir bare til søndag! :jepp:

Nå skal jeg legge meg å sove så lenge jeg orker. Så skal jeg legge meg i badekaret til jeg blir skrukkete. Sååå.. skal jeg bare nyte stillheten.

:danser:

.. joooda, jeg er glad i dem :hjerte:

,men det er fryktelig deilig når de er borte innimellom.

Når jeg tenker over hvor mye alenetid jeg hadde, og trengte, før, så er det helt unaturlig at jeg skal klare meg på de smulene jeg har nå. Er nok litt vanskelig for Han å skjønne at jeg nå setter alenetid høyere enn HanTid. Men, han er på en måte en del av familien, og en del av det man noenganger trenger en pause ifra. Og jeg tenker som så at hvis alenetidbehovet blir oppfylt, så vil behovet om kjærestetid komme igjen også.

For ikke snakke om at jeg hadde sluppet å kreve en time her, og en kveld her, i tide og utide, så det virker som jeg ikke gjør noe annet. Eller evt at jeg ikke kan fordra å være mamma. Det er virkelig ikke det som er poenget. Poenget er at jeg liker å være MidnightChild også, og en person. Ikke MidnightChild og LilleMonster, eller MidnightChild og Han hele tiden.

Hm, vet virkelig ikke om jeg får frem poenget mitt her.

Jeg vil ikke miste meg, og viske ut meg, for å leke familie. Jeg tror på en familie full av enkeltindivider som samarbeider om at hver enkelt skal få oppfylt sine ønsker, behov, og ikke minst drømmer. Og har man de samme drømmene i ny og ne så er det bare en bonus.. :jepp:

Det er viktig å dytte, oppmuntre, og hjelpe de andre til å få realisert seg selv, og det de mener livet burde inneholde, i en familie. Det er kjærlighet og respekt i mine øyne. :jepp: Det er familie, og rollen til en kjæreste, mamma eller pappa.

Ikke nekte, ikke tvinge, ikke skape dårlig samvittighet, ikke forandre.. Men heller løfte opp, forsterke, og "gi" den man er glad i det vedkommende drømmer om, evt ønsker eller behøver for å se en mening i livet. Det må jo være noe av det største man kan gjøre for andre? Gi dem drømmene deres...

Uten å tenke på hva samfunn, eller omgivelser mener om det, evt hva som blir sett på som "riktig".

Det er sånn familie jeg ønsker at MinLille skal ha rundt seg. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RuskeSara

titter innom for å gi et livstegn! :goodbye:

Kooos deg med alenehelg!

Jeg skjønner så godt hva du mener, jeg er helt avhengig av å ha alenetid innimellom.. eller ganske ofte faktisk. Og jeg har ikke barn engang.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest igjennom hver eneste innlegg i boka di nå, og merket meg spesielt dette:

sørge for at trollet ikke kan leve i mørket, men tenne lys overalt, slik at det er umulig for det å overleve.
Det der har jeg notert ned og lagt bak øret, fordi det gjelder i alle mulige slags sammenhenger.

Håper du har det bra, og at du får en fortsatt god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Merker det blir litt lenge mellom hver gang jeg skriver. Men det blir ofte sånn, når jeg tenker for mye og for hardt, så får jeg ingenting av det ut. Men jeg føler et visst fremskritt de siste ukene. Jeg trodde det var noe jeg innbilte meg, men jeg er faktisk blitt tryggere på at den jeg er, det er faktisk "riktig", og det er greit. Jeg har LOV til å være sånn jeg vil, og ikke slik andre vil jeg skal være.

Jeg tror jeg er på vei mot noe. Kanskje en stor forandring. Eller en liten.. uansett så er forandringen velkommen! Som jeg har sagt tidligere er jeg en "sakte" tenker. Med det mener jeg at bruker veldig lang tid på å komme frem til ting i mitt eget hode. Men jeg har troen på at når jeg først er fremme er jeg sterk nok til å iverksette! :jepp:

Dagene går i det samme. Men jeg har hatt noen avbrekk, som gjør at hverdagen er til å holde ut. Og nå som jeg på en måte ser et lys i tunnelen på at min tid kommer, og at jeg kan skape min egen fremtid på egenhånd, så gjør det også situasjonen nå levelig.

Vært i Oslo et par helger. Der har jeg møtt gamle venner, og fått noen nye. Har en kompis som til vanlig bor i Belgia, som har vært her noen uker nå, fordi han setter opp en forestilling i Oslo. Han er et menneske det gir meg MYE å være sammen med. Han er spontan, lever livet nøyaktig som han vil, og han reiser rundt i hele verden, og lever av det han elsker. Jeg spurte han hvordan oppvekst han hadde i forhold til hva foreldrene hans gjorde for å gi han selvtilliten til å satse og å leve som han gjør. Han sa at de alltid hadde respektert han, alltid hadde latt han gjøre det han satt seg fore og oppmuntret han. Istedet for det mange andre foreldre gjør; kuer barna sine fordi det er best for en selv at man har dem nær. Man gir dem drømmene... og som jeg har vært inne på tidligere er det nøyaktig det jeg vil for LilleMonster. Det hun vil, det er det jeg skal gi henne selvtillit og trygghet til å klare!

Jeg kan si som sant er; på mange måter er han forbildet mitt. Ikke at jeg vil leve som han gjør, men jeg vil ha den samme evnen til å leve for meg selv. Ikke for andre. Jeg tror også at MinLille vil utvikle den evnen lettere om hun er sammen med mennesker som "lever som de preker" ... Jeg mener bestemt at en person som er det han/hun vil være, har eventyrlig mye å gi tilbake. Både til samfunn og til medmennesker.

Pappaen til Lille har fått seg døgnjobbing i en bolig på Hamar, og har ikke vært hjemme på seks dager. MinLille snakker om Pappaen i søvne til og med, så jeg tror hun savner han fælt. Tror forøvrig det var godt for han å tjene litt penger, mens han venter på napp på en "ordentlig" jobb. Men, ettersom jeg har skjønt på tlfsamtalene har det ikke vært så lett tjente penger som først antatt.

Ellers har vi fortsatt litt problemer med å bli enig i hvordan vi skal gjøre det fremover. Jeg vil studere psykologi, men jeg vil ikke bo i Oslo. Jeg klarer ikke se for meg å la Lille vokse opp der, og i tillegg trives jeg ikke i den byen. Han vil nok innerst inne bo på østlandet. Jeg vil jo gjerne at han også skal se mulighetene i eget liv, og jobbe for dem. Men han er nok litt mer praktisk av seg enn jeg er.. Så hvis vi bare blir sånn halvenig, og vi ser hverandres forventninger litt bedre, så kanskje vi kan bli enig? .. Tiden vil vise.

Jeg merker også at når jeg er lettere, så har Lille og jeg det veldig mye bedre sammen. Jeg SER henne på en annen måte, og vi stortrives sammen. Hun er glad tvers igjennom. Selv når trassen og mammamotviljen kommer :jepp:

Husk: imorgen er vi kanskje ikke her.

Så gjør en liten forandring på det du er misfornøyd med NÅ. Om det så bare er et lite skritt hver dag, til å komme i balanse.

Jeg tror at det er da man kan dø lykkelig, når den dagen kommer.

Endret av MidnightChildDreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg har lest igjennom hver eneste innlegg i boka di nå, og merket meg spesielt dette:

Det der har jeg notert ned og lagt bak øret, fordi det gjelder i alle mulige slags sammenhenger.

Håper du har det bra, og at du får en fortsatt god dag!

Så fint at du orket å lese hvert eneste innlegg i denne triste boken! Det må jeg si var imponerende! :jepp:

Takk.

Og godt å tenke på at det kanskje ga deg bittelitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er du jo Midnight :) :)

Vet du, jeg skal få en egen :kgbaby: så nå trenger jeg ikke låne din lenger :ler:

SPRINGER INN I DIN BOK FO......... (rakk ikke skrive ferdig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk: imorgen er vi kanskje ikke her.

Så gjør en liten forandring på det du er misfornøyd med NÅ. Om det så bare er et lite skritt hver dag, til å komme i balanse.

Jeg tror at det er da man kan dø lykkelig, når den dagen kommer.

Dette er så utrolig viktig! Jeg kan ikke få sagt hvor enig jeg er med deg! Å utsette å gjøre noe med det vi ikke trives med, gjerne for noen andre enn oss selv, er meningsløst. Klart man skal tilpasse seg de man lever sammen med, men hvis man overhodet ikke er lykkelig, hva er da vitsen? Noen ganger skal det ikke så mye til, heller. Noen ganger er det kanskje nok å gjøre litt, slik at man får en følelse av at man har kontrollen over sitt eget liv..

Så fint at du orket å lese hvert eneste innlegg i denne triste boken! Det må jeg si var imponerende! :jepp:

Takk.

Og godt å tenke på at det kanskje ga deg bittelitt :)

Det gav meg mye, må du vite! Det er deilig når noen andre finner ord på noe man selv har følt, men ikke helt har visst hvordan man skal forklare!

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...