Gå til innhold

Lillemor og pondus

pondusa

Anbefalte innlegg

Dette har vært litt av en uke!!!

Har passet ungen til søskenbarnet mitt, ei jente på 1 år, hver dag fra 7.45-15.45. Skal passe henne denne uka også. Var nok værst første dagene, før jeg fant ut hvordan jeg skulle gjøre div praktiske ting. Som å få dem til å sove samtidig, finne en stelleplass nede(vi har nemlig badet på loftet) og få i dem mat noenlunde samtidig. Skjønner nå hvor krevende det må være å få tvillinger... :roll:

På fredag hadde jeg i tillegg ei jente på 1.5 år. Hun kunne da gå, så det ble litt lettere. Skulle sett meg der jeg tusla opp bakken utfor huset vårt; lillemor i vogna, 1-åringen i babybjørn på magen og 1.5-åringen gående ved siden av... :o Trenger jeg å si noe mer?????

Fra første okt skal jeg passe en gutt på 9 mnd tirs, ons og tors hver uke. Da blir det han og lillemor. Er litt mer forberedt nå på hvordan det kommer til å bli. Men så kommer også sambo hjem rundt den 1.okt, blir hjemme en mnd da. Blir godt med litt hjelp da. :P

I kveld tror jeg at vi har satt ny rekord. Lillemor sovna på puppen 19.10 og har sovet i senga si siden da. "bank i bordet"

Håper hun sover enda en stund, var visst virkelig trett i kveld. Hun sover ikke hele natta enda, må nok ha puppen et par ganger enda...

Vi fikk også besøk av mamma og pappa i ettermiddag. De kom fra sverige hvor de har plukket tyt. Jeg har derfor hatt lillesøster på 13 og lillebror på 15 boende her i helga. Var koselig med litt liv i huset.

Fikk en stor falunkorv og 1 kg godis til mamsen. Sitter og koser meg med litt nå... :wink:

See you later, gater :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt sjølskryt...

Tok den store iq-testen på tv i går kveld. Er litt stolt fordi jeg klarte ganske mange oppgaver og endte opp med iq på 111 :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vera..

Takker for klem og ord i db min :P

Da jeg var alene med barna et år,

og de var 6 mnd og 18 mnd, passet jeg et barn på

10 mnd'er i tillegg om dagene..

Det gikk kjempe bra med rutinene..

Alle spiste og sov samtidig..

Heldigvis

1 kg godis hørtes fristende ut :P

Klem Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle sett meg der jeg tusla opp bakken utfor huset vårt; lillemor i vogna, 1-åringen i babybjørn på magen og 1.5-åringen gående ved siden av... :o Trenger jeg å si noe mer?????

:ler: Jeg lo godt da jeg leste dette her! Kunne virkelig se det for meg :)

Du skulle hatt tvilling/trillingvogn vet du ;)

Tøff du som orker!

Jeg har jobbet noen dager i barnehagen til Lillebror, og merker godt at han krever en del iom at han er baby/minst og ikke kan krabbe eller sitte ordentlig ennå. Høres kanskje rart ut, men det er ikke like lett å sette han ifra seg hvor som helst når det er masse andre småttiser som snubler og kaster leker over han.

Vi plasserer han i reiseseng hvis vi MÅ sette han ifra oss ei lita stund, men han er ikke så særlig glad for det. Han syns jo det er styggartig å se alle rare fjesene rundt seg som dikkedikker :)

Lykke til med dagmammajobben!

(fabler litt om å være dagmamma en liten peride selv også...etter at jeg er ferdig med skolen. Regner med at det blir vanskelig å få han inn i kommunal barnehage :tunge1: )

Vi snakkes!

Klem fra Zafir og Lillebror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det ikke så mye. Går å venter på at sambo skal komme hjem. Blir i løpet av denne uka!! JIPPI!!!!! :hjerte:

Ellers er jeg fryktelig rar i magen for tiden. Føler meg veldig oppblåst og må ofte på do. Har også noen forferdelige knip av og til (minner om noe jeg nesten ikke tør tenke tanken på...)

Har jo ikke fått tilbake mensen etter fødselen og går på minipillen. Har egentlig ikke noe tro på at det er noe, men tanken dukker opp i ny og ne. :skjegg: har vært på jobb hele sept, så dersom det har skjedd noe så har det skjedd i aug...

Nei, ikke tenk på det nå!!! :fy: :klø:

Fra det ene til det andre, lillemor har lært å si MAMA, og nå mener hun noe med det også! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At sambo aldri kan lære!!

I dag sendte han melding at han kom nok ikke denne uka, ble nok over helgen. Han som skulle avløse han skulle i konfirmasjon i helga. I okt???

Men i alle fulle fall, det var jo greit i og for seg. MEN så ringer han senere i kveld og sier at han egentlig skulle ha kommet i morgen!!

Ha må da lære at han ikke skal si når han EGENTLIG skulle ha kommet... :fy:

Og denne mannen vil jeg mer enn alt på jord gifte meg med...bare han kan fri snart... :hjerte: "sukk"

Ellers går livet sin vante gang. Lillemor har funnet ut hvordan hun kan sitte på gulvet og satt alene 5 min i dag. Litt ustø bakover, så jeg må sitte sammen med henne.

I morgen får vi besøk av en gutt som er mnd eldre enn lillemor. Jeg skal nemlig begynne å passe han 3 dager i uken fra 1.okt. Blir litt koz for lillemor. Hun lyser opp når det kommer andre unger til henne. :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippi, var å kjøpte meg ny mobil i dag. Det ble en Nokia 3100. Fikk den for 1298,- med Djuice abo. Da måtte jeg binde meg til dem i 18 mnd. Ja ja..

Ellers ringte venninne M i kveld. Det var skikkelig koselig, vi skravla i nesten 45 min. :hoho:

Savner det å ikke ha de jeg gikk i klasse med rundt meg lenger. Nå bor vi jo spredt rundt på alle kanter.

Må bare være flink til å ringe og skrive brev. Det er jo større sjanse å få brev tilbake om man sender selv.

Jeg pleier å sende med et lite bilde av lillemor. De ble jo litt kjent med henne da jeg hadde henne med på skolen, og er vel nysgjerrige på hvordan det går med henne. :rosasmil: :rosasmil:

Egentlig burde jeg være i seng nå, skal tidlig opp og passe barn i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeder meg!!!! :murvegg:

Blir så stille her når lillemor endelig sovner. Og så var det heller ikke noe gøy på tv.. :(

Kjenner jeg savner sambo fælt nå...han skulle jo egentlig være kommet hjem i dag...nå blir det ikke før over helga! :grine:

Er så stusselig å legge seg i den enorme senga helt mutters alene, dessuten er den iskald! :Gjesp:

Barnepassen gikk greit i dag, men jeg føler meg litt slem. Her passer jeg 2 barn mens jeg egentlig driver å søker jobb. Den ene mora tror jeg skal være hjemme med lillemor lenge, og derfor har dagmamma helt til sommeren...

Men jeg er nødt til å søke, har ikke økonomi til å bare gå hjemme.

De to barna er dessuten bare 60 % og litt nå og da. Blir jo ikke så mye penger av det da. :roll:

Fikk høre av søsteren min at det skulle lyses ut en stilling i bhg til tanteungen min nå i okt/nov. Er riktignok bare assistent, men jeg har tro på at er man først kommet inn i bhg og kommunen, så ordner det seg med ordentlig jobb senere. (førskolelærer)

Vel, dagens klage brev... :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille prinsesse blir 8 mnd om en uke!! :P

Skal si tiden flyr avgårde.

Fikk knipset slikt et go`bilde av henne en kveld i 22-tiden..vil ikke sove nei.. :ler:

Du kan se bildet her: http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthr...&threadid=91376

Er hun ikke skjønn??? Er det rart jeg gjerne vil bli gravid igjen med en gang... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaarrrrrggggghhhhhhh!!!!!!

Måtte bare få det ut!!

Trodde aldri jeg skulle tenke slike tanker, men nå har jeg mest lyst til å putte lillemor inn der hun kom fra igjen...

Det hele startet i går kveld. Hun sovna som vanlig 19.30 og jeg så frem til en deilig kveld for meg selv. 20.15 våkna ho å begynte å styre. Kl 22 sov hun enda ikke, og jeg måtte bare ta henne opp. Ville ikke ha mat, men lekte litt på gulvet.

Kl 23 var hun gallsint, så jeg måtte bare ta henne med meg på loftet og legge meg i storsenga med henne. Der lå hun å vrei seg og bælja til kl var 00.30. Da tror jeg vi sovna...

Det verste var at jeg ble så sint, greide ikke å holde meg. Måtte skratte i til henne et par ganger..

I morges våkna hun 7.30, ville ikke ha frokost og ville ikke være på gulvet. Kan jo selv tenke hvilket humør hun var i!!

Nå sover hun i vogna, skulle ønske hun kunne sove flere timer! Men det blir nok bare 1.5 time som vanlig..

Det som skremmer meg er at jeg blir så sint. Pleier jo å være tålmodigheten selv, men nå føler jeg meg som en udetonert hormonbombe. Skal ingentint til for at jeg blir irritert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg!

Er sikkert ikke lett det der...!

Men nå synes jeg du bare skal ta en liten titt på linken du la ut i ditt forrige innlegg, så skal nok alt bli bra igjen! :wink:

Kan ikke la være å smile av den...

Søndags-klem fra Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Det merkes at internettbruken går ned den mnd sambo er hjemme. Jeg kan jo ikke sitte på loftet i kulda, mens han sitter i stuen helt alene...:hjerter:

Ellers skjer det ikke så mye her i gården, ingen mens er dukket opp enda og jeg føler meg like paranoid enda.. :klaske:

Lillemor vokser og trives. Nå har hun fått ny vogn, en Carena X-lines og ny stol, en Kiddo-tripp trapp.

Med den nye stolen kom også matlysten tilbake, så nå spiser hun ordentlige porsjoner flere ganger daglig. Kanskje går hun opp mer enn bare 100 g denne mnd???

Sovingen styrer vi med enda, det blir til at hun sovner på puppen og sover i sin seng til rundt 12-1. Når hun da våkner, får hun ligge sammen med oss... :oops: og sover mer eller mindre hele natten. Snur seg bare mot brystet og super litt av og til... :rodme:

Nå skal jeg prøve å oppdatere meg litt. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kall meg gal, men nå overveier jeg å gå til legen å få tatt en gravi-test... :oops: Tør ikke gå på apoteket i frykt for at noen skal se meg + at "tanta" mi står i disken og hun er fryktelig sladdrete..

Ingen mens er å spore, men jeg har en rekke ganger den siste tiden hatt knip/menssmerter i magen. Minner jo mistenkelig om siste gangen da..Da skulle jeg bare ta en test for å utelukke at det var noe.. :hoho:

Tør nesten ikke tro at det har skjedd igjen, og derfor har jeg ikke sagt noe til sambo.. :roll: ..har bare sagt at jeg har vondt i magen, men at det sikkert er mensen som er på tur.

Skulle det være noe, er det ikke noe krise i den forstand. Men jeg er fortsatt uten jobb, og tanken på å gå hjemme et helt år til uten hverken permisjon eller lønn, frister lite. Vi har det jo litt knabert som det er allerede...

I bunn og grunn håper jeg ørlite at det skal være noe, og kommer derfor til å bli skuffet dersom det ikke er noe der. Er vel derfor jeg ikke har sjekket enda...

Men jeg har jo gått på minipillen og gjør det forsåvidt enda...litt dårlig samvittighet der, for om det skulle være noe så må det ha skjedd i august...Sambo var på jobb hele september.

Innbiller meg jo at magen vokser også..

Vel, de neste 2 ukene skal jeg være dagmamma, så jeg tviler jeg kommer meg til legen. Samtidig vil jeg gjerne vite det før farsdagen, for da må jo sambo få vite det..

Ble vanskelig dette her, må prøve å få snakket med han i morgen.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Store ting på gang igjen?????

Tiss på et glass hjemme, dra oppom på legekontoret med det, ta ungene i vogna...pakk begge i ei...hehe...det gjør vi i bhg når det er krise... :sjarmor:

Og hold oss oppdatert :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fullt så paranoid i dag, er så mange som sier nå at dette skyldes at jeg ammer mye, (tenker på uteblitt mens).

Var noen som sa at det kunne gå et år før den dukka opp!

Får se det litt an, men skal si fra dersom det skjer noe!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

psst! Kanskje du kan bestille tester via nettet? Sånn at du slipper å spekulere og tenke(drømme) så mye om evt. nytt tilskudd i familien ;)

*Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Lenge siden jeg har lagt igjen noen ord til deg, men jeg er her og følger med deg og livet ditt med lillemor...

Tusen takk for koselig hilsen i min dagbok!! :kyss:

Ser at du har andre tanker om dagen også....det med å bestille via nettet tenkte jeg også på..men noen var før meg. Dette er jo spennende!!- og fullt realiastisk både den ene og andre løsningen!

- Håper resultatet er slik du ønsker det skal være :wink:

Ha en god dag og kos deg med lillemor... :hjerte:

Klem fra Kipa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, har tenkt litt på det å bestille fra nettet. Men tror jeg skal prøve å komme meg ned på legekontoret en dag. Helsestasjon og legekontor er i samme bygget, så dersom noen ser meg sier jeg jo bare at vi har vært å veid... :lol:

Ellers litt skryt av lillemora, i dag skjønte hun hvordan hun skulle vinke hade og hun fikk til å åle seg fremover en liten meter på gulvet!!! :hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...