Gå til innhold

Kjære dagbok


The Kitten

Anbefalte innlegg

Jeg leser også ikke krim bøker.

Lurer på om jeg skal lese boken som skytsengler nå.

Sjekke om jeg finner min skytsengel, håper bare jeg har en :gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulva35

:duskedame::duskedame: 10 sider i puseboka jo :duskedame::duskedame:

Bra det ikke er krim The Kitten, selv om jeg sikkert hadde lest den alikevel.

Boken om skytsengler Trulta? Mener du den av Margit Sandemo som heter: Du er ikke alene?

Ha en fortsatt fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig dagbok du har fått deg :)

Jeg kunne også veldig gjerne tenkt meg å skrive bok. Men jeg føler at jeg aldri har tid til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig dagbok du har fått deg :)

Jeg kunne også veldig gjerne tenkt meg å skrive bok. Men jeg føler at jeg aldri har tid til det.

:helen:

Jeg skriver litt når jeg har tid til det. Problemet er at inspirasjonen ikke alltid kommer når jeg har penn og papir tilgjengelig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame::duskedame: 10 sider i puseboka jo :duskedame::duskedame:

Bra det ikke er krim The Kitten, selv om jeg sikkert hadde lest den alikevel.

Boken om skytsengler Trulta? Mener du den av Margit Sandemo som heter: Du er ikke alene?

Ha en fortsatt fin dag :klem:

:riste: Har hun skrevet bok om skytsengler også?

Den boken er fra energica, husker ikke hva forfatteren het, men vedkommende er ikke norsk. Den handler om hvordan du skal komme i kontakt med din egen skytsengel. Jeg håper bare at jeg har en.

Måtte inn å sjekke om det hadde kommet mange andre inn på dagboka di, The Kitten. Etter all kritikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heei :vinke: Lenge siden jeg har vært her innpå no :) skal du skrive bok? :sjokk: Kjæresten min har skrevet bok, men den ble ikke utgidd, men han kom ihvertfall i avisen :jepp:

Hvor er sandviksfjellet? Er det opp forbi sandviken sykehus? Jeg skal begynne å gå fjellturer, og trenger slike fine turer som det der.Er jo så fint oppå der også :)

Wiiiiii 10 sider!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulva35

Innom og legger igjen en :klem: Og folk kan bare våge å skrive dritt i dagboka di, da skal de få med meg å gjøre. :fy_fy: Heretter følger jeg godt med.

Og ja, trulta, Margit Sandemo skrev en bok for mange år siden som heter: Du er ikke alene. Den er om skytsengler. Finnes de så har du minst en trulta. I følge de som forteller om de, så er det bare ektremt onde mennesker som ikke ha skytsengel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heei :vinke: Lenge siden jeg har vært her innpå no :) skal du skrive bok? :sjokk: Kjæresten min har skrevet bok, men den ble ikke utgidd, men han kom ihvertfall i avisen :jepp:

Hvor er sandviksfjellet? Er det opp forbi sandviken sykehus? Jeg skal begynne å gå fjellturer, og trenger slike fine turer som det der.Er jo så fint oppå der også :)

Wiiiiii 10 sider!!! :hoppe:

Så spennende at kjæresten din skrev bok. :jepp:

Hvilken sjanger var det?

Når du går opp Stoltzekleiven, kommer du opp til Sandviksfjellet. :opplyser: Det er et veldig fint fjell å gå tur på. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom å legger igjen ett smiletegn en tidlig onsdags morgen.

:helen:

eeh ... tidlig :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og legger igjen en :klem: Og folk kan bare våge å skrive dritt i dagboka di, da skal de få med meg å gjøre. :fy_fy: Heretter følger jeg godt med.

Og ja, trulta, Margit Sandemo skrev en bok for mange år siden som heter: Du er ikke alene. Den er om skytsengler. Finnes de så har du minst en trulta. I følge de som forteller om de, så er det bare ektremt onde mennesker som ikke ha skytsengel.

:helen: Du er nå utnevnt som dagbokvakt. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

I dag har jeg gjort :husarbeid:. Jeg har støvsuget to etasjer, og ryddet kjøkkenet. :opplyser:

Jeg drakk chili :kaffekopp: med en venninne i dag. Hun har vært på ferie i Hellas, med noen venninner. Egentlig så skulle hun være der i tre uker, men dro hjem etter bare én uke. Årsaken var at hun hadde kranglet veldig mye med hun ene jenten. Denne jenten hadde blitt kjempesint for at hun ikke ville drikke seg full. Jeg synes det var veldig umodent av henne. Å drikke seg full er aldri en god idé, især ikke på et fremmed sted hvor man ikke kan språket. :opplyser:

Dessuten så skal venninner passe på hverandre, ikke oppfordre til å utsette seg for farlige situasjoner.

Jeg spiste formiddagsmat/middag med min mor i dag. Vi var på en kafé som var kafé og reisebutikk samtidig. :opplyser: Maten var kjempegod, og porsjonene rikelige. Vi spiste kl 15.30, og jeg er fremdeles stappmett. :spise:

Etterpå gikk vi og vindus :shoppe: vi endte opp med en bok da. "Hjemkomsten" av Victoria Hislop (det var hun som skrev Øya).

I kveld har jeg tatt et varmt bad, og har bare planer om å slappe av.

Ha en fin kveld alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninne som blir sur fordi man ikke vil drikke seg full? Det høres ikke ut som en særlig god venninne.

Ha en fin kveld du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og legger igjen en :klem: Og folk kan bare våge å skrive dritt i dagboka di, da skal de få med meg å gjøre. :fy_fy: Heretter følger jeg godt med.

Og ja, trulta, Margit Sandemo skrev en bok for mange år siden som heter: Du er ikke alene. Den er om skytsengler. Finnes de så har du minst en trulta. I følge de som forteller om de, så er det bare ektremt onde mennesker som ikke ha skytsengel.

Kanskje jeg skal skrive opp den på ønskeboklisten min.

:helen:

eeh ... tidlig :klø:

Ja :sjenert:

Klokken var jo ikke blitt ett...

Jeg drakk chili :kaffekopp: med en venninne i dag. Hun har vært på ferie i Hellas, med noen venninner. Egentlig så skulle hun være der i tre uker, men dro hjem etter bare én uke. Årsaken var at hun hadde kranglet veldig mye med hun ene jenten. Denne jenten hadde blitt kjempesint for at hun ikke ville drikke seg full. Jeg synes det var veldig umodent av henne. Å drikke seg full er aldri en god idé, især ikke på et fremmed sted hvor man ikke kan språket. :opplyser:

Jeg er helt enig med venninen din.

Jeg drikker meg ikke full i syden, har ingenting imot å ta meg noen drinker, bare ikke for mange.

Teit ting å begynne å krangle om. Det er en ting som er fint å bestemme selv, for av og til i syden så blir en litt annen enn hjemme, det er varmt der og av og til så er det litt vanskelig å spise fordi at det er varmt. Så da er det greit å passe seg litt for kong alkohol.

Trist slutt på ferien til vennina di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninne som blir sur fordi man ikke vil drikke seg full? Det høres ikke ut som en særlig god venninne.

Ha en fin kveld du også.

Det var det jeg sa også. Jeg kjenner ikke denne jenten selv, for det er ikke en felles venninne av oss. Likevel så synes jeg det er litt rart å lage en minimumsgrense for hvor mye man skal drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal skrive opp den på ønskeboklisten min.

Ja :sjenert:

Klokken var jo ikke blitt ett...

Jeg er helt enig med venninen din.

Jeg drikker meg ikke full i syden, har ingenting imot å ta meg noen drinker, bare ikke for mange.

Teit ting å begynne å krangle om. Det er en ting som er fint å bestemme selv, for av og til i syden så blir en litt annen enn hjemme, det er varmt der og av og til så er det litt vanskelig å spise fordi at det er varmt. Så da er det greit å passe seg litt for kong alkohol.

Trist slutt på ferien til vennina di.

Ja, det var veldig trist slutt på ferien. Dessverre har hun begynt å havne i feil miljø. De nye vennene hennes tenker kun på å feste. Skole og utdanning er for tapere i deres øyne. :lete:

Jeg sier ikke at man ikke skal ha det gøy, men det går an å tenke litt på fremtiden og konsekvensene av all festingen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

I går kveld/natt satt jeg oppe og snakket med min bror og min mor til klokken var 02.00. Vi drakk :vin:, spiste hvit :sjokolade: og pratet om alt mellom himmel og jord.

Min bror påpekte noe for min mor, som var veldig sant. Det er at hun og min far ikke annerkjenner at jeg er et individ som blir utsatt for inntrykk, og kan forandre meg. De tror de kjenner meg ut og inn bare fordi jeg er datteren deres. Når jeg sier noe, så er de sikker på at de allerede vet hva det er.

I tillegg kommer de hver dag med informasjon om alt mellom himmel og jord. En samtale kan foregå omtrent slik:

- Er du sulten?

- Nei

- Ja, for hvis du blir sulten så er det brød i skuffen.

- Greit

- Så er det pålegg i kjøleskapet.

- OK

- Vi har yoghurt også hvis ikke du vil ha brød.

- Mmmhmm

Jeg skjønner at de mener dette godt, men som jeg sa i går: Hvis jeg ikke er sulten, så bryr jeg meg ikke om hva vi har å spise. Jeg vet hvor vi har brødet vårt, og jeg vet hvor pålegget er. Jeg vet også hvor vi pleier å ha yoghurter. Jeg kommer ikke til å dø ved siden av brødboksen.

Det overnevnet var et eksempel, men poenget er at de ikke har tiltro til at jeg klarer å spørre etter ting, eller lete selv.

Min bror sa det veldig greit: Hun er et voksent menneske, så hvis hun går sulten til sengs fordi hun ikke klarte å åpne brødskuffen eller se i kjøleskapet om det var mat der ja, så er hun faktisk et voksent menneske som har gjort dette.

Jeg vet ikke helt hvor jeg ville med dette, så jeg avslutter før jeg forvirrer dere mer. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:hallo: The Kitten

Først og fremst vil jeg si: For en dårlig venninne :kjefte: Tenk å ødelegge ferien for venner fordi de ikke vil drikke seg fulle. At hun bråker så mye at venninen din reiser hjem.

Skjønner hva du mener med foreldre som ikke skjønner at ungene er voksne selvstendige mennesker som både kan ta vare på seg selv og har sine egne meninger.

Synes din bror sa det godt :jepp:

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, foreldrene dine minner meg om mormor og morfar. De også er sånn. Passer alt for godt på. Søtt :)

Æsj fyttikatta for en venninne. Hallo!! JEg liker heller ikke å drikke meg full i utlandet, og særlig ikke i syden der steder er kjent for å bli dopet ned og voldtatt. Herregud. Hva har de andre venninnene sagt da? Vet du om hun har sagt unnskyld? Det er jo helt forskammelig oppførsel. Kjenner jeg blir så irritert.

Jeg har opplevd masse drikkepress. Jeg er ikek den som drikker meg full, og drikker egentlig ganske skjeldent. Men jeg har vært masse på fest og byn. Og da opplever jeg av enkelte lit press. "drikk litt da titt, det er gøøy". "emmm, jeg har det gøyt, ellers hadde jeg gått hjm - trenger ikke drikke fordeom". Arg!

Stakkars venninnen din :kose:

Du har vært flink med husarbeid. Men det har jeg og :lur: Jeg har støvsugd hele leiligheten og vakset alle gulv. Og luftet godt ut. No skal jeg spise frokost og drikke te :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til det der med foreldre som "maser". Det tok litt tid før jeg vennet meg av med det selv. Jeg mente det jo godt, men jeg forstår at man kan bli irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...