AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #1361 Del Skrevet 15. februar 2013 Nei, har ikke gjort det. Har lest om det og tenkt at det kanskje kunne vært noe, men det har bare blitt med tanken. Får man kjøpt det på apoteket? Apotek og forskjellige sex-butikker. Pass på at det er vannbasert og ikke silikonbasert. Silikonbasert glidemiddel kan misfarge og i verste fall bryte ned silikonet i menskoppen. Når jeg vet at jeg må tømme menskoppen utenfor hjemmet har jeg med en liten tube glidemiddel i veska/jakkelomma. Anonym poster: 40e3be4937a8537c24423a72c632c6d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 15. februar 2013 #1362 Del Skrevet 15. februar 2013 Apotek og forskjellige sex-butikker. Pass på at det er vannbasert og ikke silikonbasert. Silikonbasert glidemiddel kan misfarge og i verste fall bryte ned silikonet i menskoppen. Når jeg vet at jeg må tømme menskoppen utenfor hjemmet har jeg med en liten tube glidemiddel i veska/jakkelomma. Anonym poster: 40e3be4937a8537c24423a72c632c6d4 Da skal jeg sjekke det ut neste gang jeg er på apoteket :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rockarollawoman Skrevet 15. februar 2013 #1363 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) Grunnen til at jeg nevnte eksempelet med kondombruk det var at du argumenterte med at du ikke hadde møtt om noen som hadde fått TSS som følge av menskopp. Jeg har heller aldri møtt noen som har hatt TSS, men kjappe søk forteller meg om at sykdommen finnes. Derfor nevnte jeg det. Om du hadde tenkt deg litt om ville du kanskje skjønt det? Huff, for et nivå det er på KG. Anonym poster: cc5531bc513ccc6ff445788598d6f34e Nei, jeg argumenterte ikke med at jeg "ikke hadde møtt om noen som hadde fått TSS som følge av menskopp," jeg siktet til manglende vitenskapelige kilder på dine påstander om at Det er større sjanse for infeksjoner (tampongsyken) med denne menskoppen. Anonym poster: cc5531bc513ccc6ff445788598d6f34e fordi jeg ikke har sett noen kilder som tyder på det, så jeg lurte på om du kunne opplyse meg om noe statistikk eller forskning på dette, siden jeg ikke har sett det enda. Det er ikke ensbetydende med at jeg skulle mene at det ikke er sjanse for å dra på seg infeksjoner med feil bruk av menskopp. Jeg velger å påstå at det ikke bare er jeg som må tenke meg om litt her. Informasjon fra et* av de andre merkene (Lunette) som selger menskopper: TSS and Menstrual Cups Keep in mind that it is scientifically proven that menstrual cups don’t change the composition of blood during the time the cup is kept inside the vagina. There are no reported cases of TSS in connection with use of menstrual cups since the cups were invented in the 1930's. The Lunette menstrual cups hold 25 ml (size 1) or 30 ml (size 2). As a comparison, a tampon that absorbs this amount (25 to 30 grams) is dangerous and even illegal in some countries, because of the risk of TSS. If you are interested in reading more about tampons and TSS, please see the FDA (U.S. Food and Drug Administration) website. The absorbency rates and terms used above are regulated by the FDA. Endret 15. februar 2013 av rockarollawoman 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #1364 Del Skrevet 15. februar 2013 Du kan gjenta deg så mye du vil, PRODUSENTENE ANBEFALER AT MAN BYTTER DEN LIKE OFTE SOM EN TAMPONG. Dette for å redusere risikoen for TSS. Anonym poster: cc5531bc513ccc6ff445788598d6f34e Nå sjekket jeg nettopp siden til min produsent, der stod overhodet ikke denne anbefalingen du hevder at alle produsentene har. Faktisk tvert imot. Jeg har heller ikke sett noen forskning som tilsier at du har rett. Det er jo forskjell på menskopp og tampong, både i materiale og lufttilgang, så at risikoen skulle være akkurat den samme ville overraske meg, men jeg skal tro deg om du kommer med seriøs forskning på det. Anonym poster: 5f8919816940b9d79c6a988ebe8a3ae4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 15. februar 2013 #1365 Del Skrevet 15. februar 2013 http://www.ladycup.eu/FAQ.aspx Jeg får ikke kopiert på ipaden, men det står at det ikke er noen kjente tilfeller av TSS som følge av bruk av menskopp. Det står også at man kan ha koppen inne i maks 12 timer. Jeg anser diskusjonen som over. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest taco1 Skrevet 15. februar 2013 #1366 Del Skrevet 15. februar 2013 På siden til den jeg bruker står det: The MeLuna can remain in the vagina for 8 to 12 hours. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 15. februar 2013 #1367 Del Skrevet 15. februar 2013 Jeg burde ha sjekket kildene en gang til istedenfor å komme med hvilket inntrykk jeg hadde fått. Selv om inntrykket jeg hadde fått, stemmer med kildene: Remember to empty and wash your DivaCup at least twice a day, a minimum of every 12 hours. Femmecup: There is no hard and fast rule here except that it must be emptied every 12 hours minimum. By monitoring the fullness of the cup when you first begin using it you will quickly learn how often to empty it according to your flow. Usually you will find that you only need to empty it once in the morning and then again in the evening, this depends on your flow on different days of your period and it can be emptied as often as you feel comfortable with. How often should the Fleurcup menstrual cup be removed ? The frequency depends on your flow level. Your own experience will provide the best response. However, we recommend emptying and cleaning the cup at least twice daily (12 hours maximum). The first thing to remember is that a menstrual cup can collect three times more liquid than a tampon. How often it must be emptied depends on the flow of each woman. However, the menstrual cup IrisCup can be used for a maximum of 12 hours at a time, which allows you to use it during the night. JuJu must be emptied every 12 hours. We recommend that you empty your JuJu every 4 to 8 hours and every morning when you are first getting used to using your JuJu; however, the frequency for emptying will vary from women to women and depends on your flow throughout your cycle. JuJu holds three times the fluid as when compared to tampons and pads, so it can generaly be worn for twice as long as you would wear a tampon or pad for. You never want anything to stay in your body for an extended length of time without removing it. THE KEEPER or MOON CUP should be emptied and rinsed at least every 8 to 12 hours. Empty it more often if you are experiencing a heavy menstrual flow. LadyCup can be used safely at night, as well. Your LadyCup can be used up to 12 hours daily without replacement. Do not use the Lunette menstrual cup for more than 12 hours at a time without washing it properly MeLuna should be removed every 8 to 12 hours. Puede ser utilizada hasta por 12 horas sin ningún riesgo, lo que la convierte en el producto en higiene femenina más cómodo y el que entrega la protección más larga de todos los productos del mercado. Mialuna puede ser utilizada durante toda la noche. 11 produsenter som alle gir samme informasjon - da gadd jeg ikke å sjekke flere. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 16. februar 2013 #1368 Del Skrevet 16. februar 2013 Har vært gjennom min første uke med menskopp, og jeg kommer aldri til å gå tilbake til tamponger! Love it! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 22. februar 2013 #1369 Del Skrevet 22. februar 2013 Jeg venter på min neste mens nå, er nesten utålmodig!! Det føles skikkelig rart. Siden jeg har ganske uregelmessige sykluser og langvarige blødninger, har jeg tenkt på å finne ut hvor lang tid det vil ta, før jeg må regne med å ha mensen hver dag (hvilken som helst dag). Jeg fryktet at jeg ville "havne" der om bare et halvt år. Nå har jeg regnet på det. Det vil ta 42 dager. Under en og en halv måned. Garantert mensfrie dager vil kun være dag 8 - 21, og 42. Så om jeg skulle til Syden måtte jeg tidligere enten bestille turen innenfor dette vinduet, belage meg på å droppe å bade, prøve/styre med å bade med tampong, eller få resept på p-piller. Med menskopp kan mensen komme når som helst, den vil ikke ha noen innvirkning på min livsutfoldelse! Jippi! Å bruke koppen var lett å lære seg. Men dette her tar virkelig tid å venne seg til. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 6. mars 2013 #1370 Del Skrevet 6. mars 2013 Hurra! Jeg fikk det til idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #1371 Del Skrevet 6. mars 2013 Jeg har brukt det er flere år - veldig fornøyd. Anonym poster: 4493a8734fa479fc102b79a047ffc181 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 8. mars 2013 #1372 Del Skrevet 8. mars 2013 Hvor ofte bør den kokes egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naria Skrevet 8. mars 2013 #1373 Del Skrevet 8. mars 2013 Jeg koker min etter hver mensperiode. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 10. mars 2013 #1374 Del Skrevet 10. mars 2013 Idag fikk jeg mensen og tenkte jeg skulle prøve å bruke ladycupen for første gang. Fikk den inn og tenkte at yes, dette skal bli så bra! Kjente rundt koppen for å sjekke om den hadde åpnet seg skikkelig og det hadde den. Da jeg begynte å røre på meg, begynte jeg å kjenne at jeg hadde noe i skjeden. Fikk en slags rar og ubehagelig følelse nederst i magen også. Jeg gikk noen runder inne på badet og da kunne jeg kjenne koppen veldig godt. Hvorfor?! Noe så irriterende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 10. mars 2013 #1375 Del Skrevet 10. mars 2013 Idag fikk jeg mensen og tenkte jeg skulle prøve å bruke ladycupen for første gang. Fikk den inn og tenkte at yes, dette skal bli så bra! Kjente rundt koppen for å sjekke om den hadde åpnet seg skikkelig og det hadde den. Da jeg begynte å røre på meg, begynte jeg å kjenne at jeg hadde noe i skjeden. Fikk en slags rar og ubehagelig følelse nederst i magen også. Jeg gikk noen runder inne på badet og da kunne jeg kjenne koppen veldig godt. Hvorfor?! Noe så irriterende!! Uff da. Høres ut som du har gjort alt riktig så langt. Har du den største - kan det hende du skulle hatt den minste... Kan det være at det er stilken du kjenner? Hvis du får ut koppen uten den, skal du kanskje klippe av hele eller deler av den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 10. mars 2013 #1376 Del Skrevet 10. mars 2013 Uff da. Høres ut som du har gjort alt riktig så langt. Har du den største - kan det hende du skulle hatt den minste... Kan det være at det er stilken du kjenner? Hvis du får ut koppen uten den, skal du kanskje klippe av hele eller deler av den. Nei, jeg har den minste. Jeg har klipt av halve stilken, så tror ikke det er det som er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 11. mars 2013 #1377 Del Skrevet 11. mars 2013 Nei, jeg har den minste. Jeg har klipt av halve stilken, så tror ikke det er det som er problemet. Jeg hadde den følelsen når koppen var pittelitt for langt nede i begynnelsen. Tok meg ca fire mens-perioder å bli ordentlig vant, og vite hvordan jeg skulle få alt rett. Og ett år senere gjør jeg ennå feil i ny og ne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naria Skrevet 11. mars 2013 #1378 Del Skrevet 11. mars 2013 Ja, det høres ut som om den kanskje sitter litt for langt nede i skjeden idakaroline. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 11. mars 2013 #1379 Del Skrevet 11. mars 2013 Idag fikk jeg mensen og tenkte jeg skulle prøve å bruke ladycupen for første gang. Fikk den inn og tenkte at yes, dette skal bli så bra! Kjente rundt koppen for å sjekke om den hadde åpnet seg skikkelig og det hadde den. Da jeg begynte å røre på meg, begynte jeg å kjenne at jeg hadde noe i skjeden. Fikk en slags rar og ubehagelig følelse nederst i magen også. Jeg gikk noen runder inne på badet og da kunne jeg kjenne koppen veldig godt. Hvorfor?! Noe så irriterende!! Jeg tror jeg også hadde det sånn i starten, min var for langt ned. For min del hjalp det å sette seg på huk et par ganger, stramme litt og vugge med hoftene, så plasserte koppen seg litt lengre opp av seg selv. Kanskje det er det som er problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 11. mars 2013 #1380 Del Skrevet 11. mars 2013 Jeg klarer ikke få den lenger opp! Har prøvd og prøvd, men det går ikke. Det gjør bare vondt :-( Har lange negler også, så jeg har klart å klype meg ganske så mange ganger der nede nå ... dere andre som har ladycup, er deres myk? Min er veldig hard. Jeg trodde det skulle gå over etter at jeg kokte den, men det har det altså ikke gjort. Har kokt den mange ganger etter at jeg fikk den, så syns det er litt rart. Mooncupen er veldig myk i forhold, men den har jeg ikke sjans til å få inn i det hele tatt :-( Uansett, jeg gir meg ikke! Dette skal jeg få til, koste hva det koste vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå