Gjest Indo Skrevet 28. juli 2008 #141 Del Skrevet 28. juli 2008 Oioi...12 uker utfra legens mening!! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #142 Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) Oioi...12 uker utfra legens mening!! =) Joda, men 12 uker er ikke på ordentlig før på fredag. Leger har ikke alltid rett, nemmelig! Endret 28. juli 2008 av Cloudberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 28. juli 2008 #143 Del Skrevet 28. juli 2008 okei! Men det er uansett ikke lenge til=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 28. juli 2008 #144 Del Skrevet 28. juli 2008 De burgerene hørtes kjempegode ut... Ble nesten sulten igjen jeg Har vært på matauke hos svigers i helga Der er det ALLTID mye god mat... er mett i flere dager etterpå.... Håper du har hatt en bra dag... Skal prøve og sende noe go´vær din vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #145 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Fikk visst ikke skrevet noe i går, jeg. I går formiddag var jeg utrolig slapp og trøtt. Orka ikke å kle på meg en gang før etter lunsj. En av grunnene til dette kan være at lillemannen bestemte seg for å våkne i ett-tida på natta og hylskrike fordi han ikke fikk opp. Hadde jo egentlig mest lyst til å trø puppen i munnen på han, men er man nattavvent så er man nattavvent. Heldigvis roa han seg etter ei stund Fant uansett ut etter lunsj at det kanskje var en fordel å gå seg en tur ut, siden man neppe blir mer opplagt av å labbe rundt i pysjen hele dagen. For å gjøre noe effektivt bestemte jeg meg for å gå i banken, noe jeg skulle ha gjort for lenge siden. Her i kommunen får nemmelig alle nyfødte en på 2000 kr, i form av en sjekk. :bukke: Vi fikk denne i desember en gang og jeg har enda ikke rota meg til å heve den. Men i går skulle jeg altså få det gjort. Jeg finner frem sjekken og tar et kjapt blikk på den. Det er da hjertet nesten stopper opp... "Kan heves i alle norske banker innen 6 mnd" står det. Ser på dato: 12 desember. Oh crap... Vi har det ikke trangt økonomisk, men å tape 2000 er for dumt allikevel. Ringer i panikk til samboer'n som mener jeg bør gå i banken å prøve. Ok, jeg får gjøre det da, tenker jeg passelig nervøs. Kommer til banken og hva skjer der... DE SER IKKE PÅ DATOEN EN GANG. Og lykkelig kan vi gå ut med 2000. *pusta letta ut* :danse: Er mulig at dette er allmenn kunnskap altså, men jeg har svært lite peiling på sjekker for å si det mildt. Ordna seg uansett Ellers var jeg skikkelig husmor på middagsfronten i går. Lagde kokt sei med poteter, gulrot, bacon og Hollandaisesaus. Var utrolig godt og tilogmed lillemann smatta som bare det! Ellers ble kvelden brukt til soving (som vanlig) og montering av gaven til min lille niese. Jeg er så og si ferdig nå, mangler bare en runde i vaskemaskina og damping. Måtte selvsagt begynne på et nytt strikketøy med en gang. En liten rød jentejakke. Vet ikke hvem som skal få den enda (men håper litt på å beholde den selv). Må si at jeg har vært utrolig lite kvalm de siste dagene. Trodde nesten at den var helt borte helt til rett før jeg skulle legge meg i går. Jeg satt i sofaen og kjente at jeg ble veldig, veldig kvalm. Idet jeg reiser meg er det bare å løpe... Har ikke spydd dette svangerskapet, før i går kveld! Skjønner det ikke jeg, men kanskje var det en siste krampetrekning før alt blir mye bedre. Får satse på det! Endret 29. juli 2008 av Cloudberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 29. juli 2008 #146 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Så utrolig bra at det ordna seg med de penga du. Utrolig sure penger og tape. Har opplevd det samme med gavekort, kommet ett halvt år for seint også har de heldigvis ikke sett på datoen. Hyggelig at man får en liten gave da. Lager dere egen konto til gutten eller? Skulle akkurat til å si "så bra at kvalmen er borte da", men tror jeg trekker det tilbake Satser på det var siste og avsluttende kvalmen. Er jo på tide nå når du har runda 12 uker (i følge legen). Er forresten herlig med sånne sløve dager innimellom, bare det ikke blir for mange Men hva gjør man når man ikke har så mange rundt seg man kan "henge" med i løpet av dagen, så blir nok dagen lang ja. Endret 29. juli 2008 av Tussi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 29. juli 2008 #147 Del Skrevet 29. juli 2008 Så bra at det ordnet seg med pengene! Selv om man ikke nødvendigvis trenger dem, er det som du sier veldig surt å "miste" 2000 kr... Håper det er siste kvalmekrampetrekning du opplever nå - det der er jamen ikke noe moro. Og takk for burgeroppskriften! De skal helt klart testes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 29. juli 2008 #148 Del Skrevet 29. juli 2008 Da har du penger til å bake sjokoladekake!!! :juhu: Lovte deg oppskrift jeg, langpannekake eller rundform? Har en langpannekake som er veldig god, men fyllet kan være litt vanskelig å få til, men er veeeeldig godt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #149 Del Skrevet 29. juli 2008 Da har du penger til å bake sjokoladekake!!! :juhu: Lovte deg oppskrift jeg, langpannekake eller rundform? Har en langpannekake som er veldig god, men fyllet kan være litt vanskelig å få til, men er veeeeldig godt.. Ja takk, begge deler... Men straks skeptisk hvis det er veldig vanskelig. Eller, kan jo gjøre et forsøk da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #150 Del Skrevet 29. juli 2008 Så utrolig bra at det ordna seg med de penga du. Utrolig sure penger og tape. Har opplevd det samme med gavekort, kommet ett halvt år for seint også har de heldigvis ikke sett på datoen. Hyggelig at man får en liten gave da. Lager dere egen konto til gutten eller? Skulle akkurat til å si "så bra at kvalmen er borte da", men tror jeg trekker det tilbake Satser på det var siste og avsluttende kvalmen. Er jo på tide nå når du har runda 12 uker (i følge legen). Vi har laget konto til han ja. Fikk noe penger da han ble født + at vi sparer litt hver til han hver måned. Ikke så mye, men tenker at vi skal ha råd til dette når vi får flere barn og når vi får trangere økonomi. Skal jo være rettferdig Håper også at kvalmen forsvinner. Har ikke vært kvalm i dag så det er jo en statistisk mulighet Så bra at det ordnet seg med pengene! Selv om man ikke nødvendigvis trenger dem, er det som du sier veldig surt å "miste" 2000 kr... Håper det er siste kvalmekrampetrekning du opplever nå - det der er jamen ikke noe moro. Og takk for burgeroppskriften! De skal helt klart testes! Det bør du gjøre også... Her i huset er det iallefall en hit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #151 Del Skrevet 29. juli 2008 :juhu: 17 grader og blå himmel! Kom riktignok ikke før i ettermiddag, men dette begynner jammenmeg å ligne på noe. Så etter middag i dag måtte vi ta med oss lillemannen ut på gåtur. Det liker han kjempegodt. Så mye spennende å se på fra vogna Ellers har dette vært en hobbydag, siden det var så grått til å begynne med. Har montert ferdig gaven + syslet litt med scrapbookingalbumet jeg lager til lillemann. er Skal dekke hans første år og det har slått meg at jeg nesten må bli ferdig snart. Må jo lage et nytt et om ikke så lenge. Heldigvis begynner det å ta form nå, men tar jo utrolig lang tid uansett. Nei, jeg må dampe over ullklærne slik at de kan gies bort før tvkvelden begynner... Kanskje rekker jeg en episode frstrerte fruer først også Jeg og samboer'n er forresten veldig sosiale for tida. Tilbringer stort sett kveldene på hvert vårt rom og ser på hver vår tv-serie. Sånn går det når jeg er hekta på fruene og han på Heros for tida... Heldigvis varer (nesten) ingen tv-serier evig. Han har uansett lovt å komme å se på Privat P sammen med meg i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #152 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Det ble nok ikke en så hyggelig tv-kveld som først antatt. Lillemannen holder på å få en tann og hvem begynner å akkurat når Private Practice starter. Holder på helt til rulleteksten stakkars liten... Er ikke greit med de tennene altså For å muntre opp meg selv (siden det ikke ble tv) har jeg bestilt meg klær på H&M (du er litt stolt av meg nå, er du ikke itla) Er egentlig litt skeptisk til postordre siden jeg liker å prøve klærne først, men bestemte meg for å ta sjansen denne gangen. Er jo bare å returnere hvis det ikke passer. Skjønner ikke helt den der returgreia helt, men regner med at der finnes hjelp blant KG damene hvis det skulle oppstå behov! Håper jo at alt sitter som et skudd selvsagt. Ente opp med å bestille dette: Hettejakke, bukse, skjorte og singlett (se her!) Bestilte også lue og vanter selv om jeg sikkert har alt for mange fra før av! Bare spør samboer'n iallefall. Er litt usikker på om jeg passer i sånn skjorte, men får bare vente å se! Endret 29. juli 2008 av Cloudberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 29. juli 2008 #153 Del Skrevet 29. juli 2008 :juhu: 17 grader og blå himmel! Kom riktignok ikke før i ettermiddag, men dette begynner jammenmeg å ligne på noe. Så etter middag i dag måtte vi ta med oss lillemannen ut på gåtur. Det liker han kjempegodt. Så mye spennende å se på fra vogna Ellers har dette vært en hobbydag, siden det var så grått til å begynne med. Har montert ferdig gaven + syslet litt med scrapbookingalbumet jeg lager til lillemann. er Skal dekke hans første år og det har slått meg at jeg nesten må bli ferdig snart. Må jo lage et nytt et om ikke så lenge. Heldigvis begynner det å ta form nå, men tar jo utrolig lang tid uansett. Nei, jeg må dampe over ullklærne slik at de kan gies bort før tvkvelden begynner... Kanskje rekker jeg en episode frstrerte fruer først også Jeg og samboer'n er forresten veldig sosiale for tida. Tilbringer stort sett kveldene på hvert vårt rom og ser på hver vår tv-serie. Sånn går det når jeg er hekta på fruene og han på Heros for tida... Heldigvis varer (nesten) ingen tv-serier evig. Han har uansett lovt å komme å se på Privat P sammen med meg i kveld fint vær :-D så bra.. Har sett mye Heros i det siste jeg også Hadde en styggværs helg da jeg og kjære så hele første sesongen Nå er det Grey´s som er tingen... Tror jeg må laste ned de tre første sesongene også Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 30. juli 2008 #154 Del Skrevet 30. juli 2008 17 grader? DET er sommer det på dine kanter! :juhu: For sommer!! Langpannekake: 3 egg 4,5 dl sukker -- vispes til eggedosis 250 g smør - smeltes og avkjøles 6 dl hvetemel 3 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 3 ss kakao -- blandes 2,5 dl melk -- sikt melblandingen i eggedosisen, og bland forsiktig litt og litt, vekselsvis med melken. Ha smør i til slutt. Stekes i en stor langpanne på 180 grader i ca 20-30 minutter. Fyll: 125 g smør -- smeltes 100 g kokesjokolade -- has i smøret slik at det smelter 2 ts vaniljesukker 4 ts kaffepulver utrørt i litt vann, evt vanlig sterk kaffe ca 300 g melis Bland alt, om det skiller seg litt, sett kasserollen på kokeplaten og sett på svakeste varme. Jeg bruker å lage og ha på fyllet når kaken er lunken. Dette blir en skikkelig god langpanne! Evt: Brownies, rundkake: 3 dl sukker 1,5 dl hvetemel 2 ts vaniljesukker 0,5 ts salt 4 ss kakao -- alt blandes 150 g smør -- smeltes, has i 2 egg 100 g valnøtter -- has i Stekes i en rundform på 24 cm i diameter, i ca 20 min på 200 grader midt i ovnen. Enkelt og greit, alle kan lage en slik Ha en super dag Jeg er atter en gang på tur på jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 30. juli 2008 #155 Del Skrevet 30. juli 2008 Hei hei! Går litt fort i svingene her for tiden, men leser da det som blir skrevet her Kjempefine klær du har kjøpt deg :-D Så på dem selv (må jo seee på gravidklærne i katalogen ) Og du... tok du bilde av det lille settet du strikket eller? Hva skal du lage nå da utenom album? Er så imponert over deg som lager eget scrappealbum Det kommer nok aldri mine barn til å få med mindre ei venninne jeg har lager det for meg (men de får da masse fine klær ) Ha en kjempefin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #156 Del Skrevet 30. juli 2008 Pusilus: Åh, det er jo så lett å bli hekta på de derre seriene. Jeg ser glatt flere timer i strekk. Har alle tidligere Grey's sesonger på dvd så det spørs om jeg ikke må ha et maraton før jeg får sesong 4... Fisk73: Tusen takk for oppskrift altså! Spørs om det ikke blir kakebaking etterhvert her Sommerværet vårt ser ut til å være over. Grått igjen i dag, men små glimt av lyseblått gir tross alt håp til ettermiddagen. Satser på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #157 Del Skrevet 30. juli 2008 Hei hei! Går litt fort i svingene her for tiden, men leser da det som blir skrevet her Kjempefine klær du har kjøpt deg :-D Så på dem selv (må jo seee på gravidklærne i katalogen ) Og du... tok du bilde av det lille settet du strikket eller? Hva skal du lage nå da utenom album? Er så imponert over deg som lager eget scrappealbum Det kommer nok aldri mine barn til å få med mindre ei venninne jeg har lager det for meg (men de får da masse fine klær ) Ha en kjempefin dag! Heisann! Skjønner at det går fort i dine svinger, med bryllup så nært forestående. Er så imponert over alle som gifter seg jeg altså. Jeg vil også, men orker ikke tanken på å planlegge et lite bryllup en gang :gjeiper: Har ikke tatt bilde at settet, men det skal jeg sannelig gjøre (for jeg har ikke pakka det inn enda). Kanskje jeg får lagt det ut her etterhvert også. For tiden strikker jeg på rød babyjakke og tror den blir kjempefin faktisk Mønsteret ser iallefall lovende ut. Scrapbookingalbum er veldig moro å ha senere, men tar utrolig lang tid å lage. Nesten så jeg angrer meg litt siden jeg nesten må lage til alle eventuelle barn nå Kunne jo sikkert ha gjort det enklere, men innser nå at jeg har gått en smule omfattende til verks. Derfor tror jeg 1 årsdagen får sette punktum! Av andre hobbyting lager jeg endel smykker, men desverre blir det mindre tid til det meste for tida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 30. juli 2008 #158 Del Skrevet 30. juli 2008 Hallo i luken, hvordan er formen? Jeg leste gjennom første siden din og har et lite spørsmål til deg. Du hadde vært hos tannlegen og var bekymra for om bedøvelse ikke var bra. Har du spurt legen om det? Hva sa han evt? Jeg var og fikk en rotfylling i begynnelsen av juli- fikk masse bedøvelse, men ingen røntgen.. Ser at du også er lærer, det er jeg også. Har til nå jobbet på vgs- og undervist, for det meste, i engelsk. Til høsten har jeg ikke jobb, men man må ha litt is i magen. Kanskje vi skulle flytte nordover vi også hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #159 Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) Hallo i luken, hvordan er formen? Jeg leste gjennom første siden din og har et lite spørsmål til deg. Du hadde vært hos tannlegen og var bekymra for om bedøvelse ikke var bra. Har du spurt legen om det? Hva sa han evt? Jeg var og fikk en rotfylling i begynnelsen av juli- fikk masse bedøvelse, men ingen røntgen.. Ser at du også er lærer, det er jeg også. Har til nå jobbet på vgs- og undervist, for det meste, i engelsk. Til høsten har jeg ikke jobb, men man må ha litt is i magen. Kanskje vi skulle flytte nordover vi også hehe. Heisann Jo takk, formen er ikke så verst. Utrolig trøtt enda, men det ser ut til at kvalmen er på tilbaketur. Har ikke vært noe særlig kvalm siden før helga, bortsett fra den lille episoden på mandag kveld Legen sa at bedøvelse i seg selv ikke er farlig, men at økt adrenalin nivå KAN være skummelt i første trimester. De har imidlertid ingen bevis for dette. Nå tror jeg at ulike tannleger har ulik praksis på dette. Spurte min tannlege også og han sa at det ikke var farlig, men at hvis jeg var redd for at det kunne ha innvirkning så burde jeg la være, for min egen del. Så jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for. Som min lege også sa: Det er bedre å fikse tennene enn å gå med smerter og derfor ta smertestillende. Jeg er akkurat ferdig utdannet som lærer, men jobbet som vikar + et år som kontaktlærer på ungdomsskolen. Har fått meg jobb til høsten men vet ikke hvilke fag og hvilket trinn. Siden det er en kombinert barne og ungdomsskole kan jeg strengt tatt havne hvor som helst. Men har kompetanse til å undervise i både engelsk og matematikk på ungdomstrinnet, så jeg håper de benytter seg av den Håper det ordner seg med jobb til deg også. Skal krysse fingrene for deg jeg Ang å flytte nordover: Vil du ha og varme så bør du nok desverre la være Endret 30. juli 2008 av Cloudberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #160 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Da skal jeg snart kjøre lillemannen til barnevakt før jeg kjører til tannlegen (igjen). :gjeiper: Blir aldri ferdig med dette tannstyret, men så var det mye som skulle gjøres da. Må bli enda flinkere til å Håper bare ikke det resulterer i denne gangen. Må innrømme at det blir litt godt med noen timer helt for meg selv, selv om tiden stort sett går bort i tannlege og kjøring. Blir skjelden tid for seg selv med en liten en. Heldigvis har samboer'n lovet meg en shoppinglørdag alene før jeg begynner å jobbe Endret 31. juli 2008 av Cloudberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå