Gå til innhold

Fort gjort i en port!


Cloudberry

Anbefalte innlegg

Gjest *Mim*

Jeg var superhekta på Grey's i begynnelsen, men nå har det blitt litt vel såpete for meg, så jeg har ramla av.

Håper kvalmen er bedre, Cloudberry! Jeg er himmelsk glad for at jeg er ferdig med det - jeg var i ekstremt dårlig humør i flere måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: innom for å hilse på...

:vinke:

Jeg var superhekta på Grey's i begynnelsen, men nå har det blitt litt vel såpete for meg, så jeg har ramla av.

Håper kvalmen er bedre, Cloudberry! Jeg er himmelsk glad for at jeg er ferdig med det - jeg var i ekstremt dårlig humør i flere måneder.

Mim er oppe om natten ser jeg ;)

Kvalmen varierer mye, men synes den er verst hvis jeg er sulten. Så det er strengt tatt bare å passe på at blodsukkeret er på et levelig nivå. Men ikke alltid så lett det da, for når en først er blitt kvalm orker man jo ikke å spise. Men det går nok over snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var jeg kommet til 11 uker da. :hoppe: litt , men MYE mer neste uke... Går da fremover dette. Jeg synes forsåvidt at det går raskere denne gangen, men så "oppdaga" vi ikke spiren før jeg var seks uker på vei heller da :fnise:

Samboer'n skal til tannlegen i byen i dag, så jeg og lillemannen skal være med. Må kjøpe knapper til jakken jeg har strikket til tantabarnet (Ja lynpinnen har vært effektiv. Kun en og en halv sokk igjen) Blir vel også til at vi tar oss en liten shoppingtur :danse: tenker jeg. HAR BEHOV FOR DET. Så det så...

Må se litt på mammaklær iallefall. Ikke at magen har kommet så mye enda, men etter klokka fire hver dag er jeg så oppblåst at det ser ut som om jeg er fem mnd på vei... :sukk: Tør nesten ikke gå ut på ettermiddagene siden jeg er redd for at noen vil skjønne. Vi har jo ikke sagt noe til folket her enda. Regner med at vi "får høre det", siden lillemann ikke er store karen enda. Men for å se det på en annen måte, i en kommune med mye fraflytting må jo vi være drømmeinnbyggere. :-D

Ha en flott dag!

Crap... der gulpa lillemann på meg. Han har virkelig fådd dreisen på det der. Gulper aldri på seg selv, men meg... :sur:

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var jeg kommet til 11 uker da. :hoppe: litt , men MYE mer neste uke... Går da fremover dette. Jeg synes forsåvidt at det går raskere denne gangen, men så "oppdaga" vi ikke spiren før jeg var seks uker på vei heller da :fnise:

Samboer'n skal til tannlegen i byen i dag, så jeg og lillemannen skal være med. Må kjøpe knapper til jakken jeg har strikket til tantabarnet (Ja lynpinnen har vært effektiv. Kun en og en halv sokk igjen) Blir vel også til at vi tar oss en liten shoppingtur :danse: tenker jeg. HAR BEHOV FOR DET. Så det så...

Må se litt på mammaklær iallefall. Ikke at magen har kommet så mye enda, men etter klokka fire hver dag er jeg så oppblåst at det ser ut som om jeg er fem mnd på vei... :sukk: Tør nesten ikke gå ut på ettermiddagene siden jeg er redd for at noen vil skjønne. Vi har jo ikke sagt noe til folket her enda. Regner med at vi "får høre det", siden lillemann ikke er store karen enda. Men for å se det på en annen måte, i en kommune med mye fraflytting må jo vi være drømmeinnbyggere. :-D

Ha en flott dag!

Crap... der gulpa lillemann på meg. Han har virkelig fådd dreisen på det der. Gulper aldri på seg selv, men meg... :sur:

Så fort det går med strikkingen :hoppe:

blir deilig med litt shopping.. Prøver å holde meg unna shopping jeg :sjenert: men det går ikke så bra :roll:

Dere må da virkelig være drømmeinnbyggere i en fraflyttnings kommune :jepp:

Ønsker dere en fin dag. og god helg :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste en banan hver morgen og tok et sukkertøy hvis nøden var stor og jeg ikke rakk å lage mat! ;) Hjalp bra for meg!

Lykke til videre!

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Indo og itla: Takk for det. Men neste fredag... Alltid godt når de første 12 er overstått.

iingvild: Jepp, tror det er der jeg har feila litt. Men i dag har jeg vært veldig flink til å spise med en gang jeg kjenner anntydning til sult og resultat: Ikke så kvalm i dag! :)

Da var vi tilbake fra bytur. Tar jo litt tid når man må kjøre en time hver vei... Samboer'n bader lillemann og jeg sniker meg hit en tur imens kyllingen ligger i marinade :fnise: Skal bli godt med middag (Chicken tandori), men ikke så sulten at jeg er kvalm siden jeg slang i meg et par kornmo i stad. Har fått ødelagt en og annen middag i det siste av at jeg har vært for sulten og derfor kvalm.

Hva shoppa jeg ja... Fikk kjøpt knapper, to smekker og to strømpebukser til lillemannen. Til meg selv jerntablettter (hurra :gjeiper: ) tre par øredobber, som kostet 42 kr til sammen (fremdeles salg på Glitter). Det ene paret hørte faktisk til et smykke jeg kjøpte forrige uke, så det var jo ikke så verst. Også kjøpte jeg to dvd'er "Knocked up" og "Den brysomme mannen". Den siste har jeg ikke sett enda, mens "Knocked up" så jeg sist jeg var ... knocked up. Regner med at jeg må se den i kveld igjen.

Ble ikke all verdens shopping altså :( Hadde lyst til å kjøpe meg noe klær som jeg kan bruke etterhvert men utvalget på H&M var latterlig. Nesten bare sommerklær. Riktignok noe klær i høstfarger, men alt med kort arm. Det duger visstnok ikke her. Må vel vente noen uker til.

Kikka litt på bebisklær da og har egentlig lyst til å shoppe litt med en gang. Men må nesten vente til vi vet kjønn. Har jo mye guttete allerede.

Nei, må lage ferdig maten jeg. Ha en flott kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin lørdag! :klemmer:

Flere som er oppe tidlig, pysepus? ;)

Jeg må være verdens snilleste i dag :engel: Samboer'n sin tur til å stå opp først, men hvem sitter på stua med lillemannen slik at han kan sove til åtte iallefall. Jeg burde seriøst fått en premie :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus
Flere som er oppe tidlig, pysepus? ;)

Jeg må være verdens snilleste i dag :engel: Samboer'n sin tur til å stå opp først, men hvem sitter på stua med lillemannen slik at han kan sove til åtte iallefall. Jeg burde seriøst fått en premie :fnise:

Ja, flere som er oppe tidlig ;) Egentlig så skulle jeg sove kjempelenge, men det var litt varmt i senga så da stod jeg heller opp :) Herlig å være alene litt om morgenen :)

Og ja, du er kjemesnill som stod opp :jepp: Kanskje du får bytte i morgen da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, du er kjemesnill som stod opp :jepp: Kanskje du får bytte i morgen da? ;)

Tror nok ikke jeg får det du, men det gjør egentlig ikke så mye. Vekte samboer'n kvart over åtte og da sto han opp. Jeg krøp under dyna og sov til halv tolv :hakeslepp: Og da gjør det egentlig ikke så mye at jeg var oppe tidlig.

____________________________________________________

Åh, nå var det egentlig godt å sette seg i sofaen litt :) Vi har hatt stor-rengjøring her i dag (og det var dte virkelig behov for). Men det tar sin tid da, spesielt når man har en liten en som ikke gidder å ligge på gulvet alene å leke for lenge om gangen. Men nå er vi iallefall ferdige og det lukter rent og godt i hele leiligheten.

Formen har faktisk vært overraskende bra i dag. Samboer'n ble faktisk litt overraska når jeg sa at jeg også hadde tenkt å gjøre husarbeid. "Men er ikke du gravid og sånn da?" :fnise: Tror det er noen som husker så alt for godt sist svangerskap hvor jeg ikke gjorde noe i huset de første tre,fire månedene. Men så jobba jeg full stilling og var fulltidsstudent samtidig. Ikke mye energi igjen til vasking og sånn da nei.

I kveld skal vi bare slappe av. Jeg skal lage hjemmelagde greske burgere med hjemmelagde hamburgerbrød :spise: Utrolig godt og ikke så usunt heller siden jeg bruker svinekjøttdeig og lager grove brød. Oi, må vel kanskje sette deigen snart ;)

Ha en flott kveld :vinke:

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! :Nikke: Du har ikke lyst til å svinge vaskekosten en runde rundt i leiligheten vår også? :fnise:

Greske burgere høres nydelig ut! Oppskrift? :plystre:

Fortsatt god helg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er! :Nikke: Du har ikke lyst til å svinge vaskekosten en runde rundt i leiligheten vår også? :fnise:

Greske burgere høres nydelig ut! Oppskrift? :plystre:

Fortsatt god helg! :kose:

Nå var nok samboer'n hakket flinkere med vaskekosten denne gangen, men noen må jo okkupere lillemannen også! Og med tanke på mitt energinivå må jeg nok avslå tilbudet om å vaske hos dere denne gangen :fnise:

Greske burgere er godt og kjempelett å lage :) Den begynte med ei oppskrift, men så har jeg endra litt og funnet på noe ved siden av og sånn. Oppskrift følger...

BURGERE 2 store eller 4 små

400g svinekjøttdeig

bittelitt olje

en halv pakke med kjøttdeigkrydder fra TORO Greek Wraps

Litt annet krydder (hva du måtte ønske) Jeg bruker Seltin's Hvitløk og urte krydder.

Blandes sammen og stekes på middels sterk varme

Lag hvitløksdressing av en halv pakke dressingmix fra TORO greek wraps og en halv boks rømme.

HAMBURGERBRØD 4 store eller 6 små

4 dl vann

en pakke tørrgjær

0,5 dl olje

1 ss salt

masse oregano (fersk eller tørket)

mel til passe deig, jeg bruker blanding av hvetemel og finmalt sammalt hvete

Stekes på 220 grader i ca 15 min

Som tilbehør på burgerne brukes agurk, tomat, salat, rødløk, hvitløksdressing og fetaost!

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har virkelig vært en slapp dag, men så utrolig godt da. "Sommerværet" her innbyr ikke til så mye uansett :sur:

Min tur til å stå opp i dag og den lille luringen våkna ti på SEKS! Synes det var i tidligste laget, så heldigvis gikk det greit å legge han etter en liten time og da sov han til nesten ni :danse: Det er gutten til mammaen sin det! Allikevel sovna jeg på sofaen i formiddag og sov i over to timer. Var helt død. Skjønner ikke hvorfor, kanskje en reaksjon på husvasken i går :fnise:

I kveld har jeg også bare slappet av og ikke gjort noe. Lagde meg suppe til kvelds og har stort sett sittet på rompa i sofaen, strikket og sett på frustrerte fruer ses. 2. Har egentlig sett sesongen før, men må friske opp før jeg ser ses. 3.

Huff, når jeg leser det jeg skriver ser det ut som om jeg rett og slett har kasta bort en hel dag, men det er vel ikke så farlig innimellom :vetikke:

Nå må jeg uansett legge meg. Ikke sikkert rampungen er så snill i morra tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg vet at det ikke stemmer, så mener faktisk legen ut i fra sine beregninger at jeg er 12 uker i dag :)

:hoppe: litt for det allikvevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fisk73

Ha en super dag!

Her må jeg stikke på jobb..... Begynner om vel 10 minutter.... :sjenert:

Kommer med oppskrift senere :)

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hei! :)

Håper du får en fin uke!

Plasserte hamburger oppskriften din i bloggen min! :) Den hørtes veldig god ut!

iingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hei! :)

Håper du får en fin uke!

Plasserte hamburger oppskriften din i bloggen min! :) Den hørtes veldig god ut!

iingvild

Den er veldig god altså... Også ganske så lettvindt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en super dag!

Her må jeg stikke på jobb..... Begynner om vel 10 minutter.... :sjenert:

Kommer med oppskrift senere :)

:goodbye:

Takker :bukke: Må ikke fisken komme for sent på jobben sin nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...