Gå til innhold

Fort gjort i en port!


Cloudberry

Anbefalte innlegg

Å gjett om det var deilig da! :danse: :danse: Sto ikke opp før klokka elleve og kunne :dusje: helt alene!

Nå sitter jeg bare å venter på at samboer'n skal dusje ferdig etter trening slik at vi kan spise lunsj sammen. :spise:

Ellers må jeg strikke på harde livet denne helga. Cloudberry kommer nemmelig til å bli tante i løpet av de nærmeste dagene og har kommet alt for kort på sitt barselgaveprosjekt (som vanlig). :nei:

Deilig begynnelsee på helgen :hoppe:

Hadde storinnspurt på barselgaven til sis de siste dagene jeg også :fnise:

Lykke til med strikking :)

God helg videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deilig begynnelsee på helgen :hoppe:

Hadde storinnspurt på barselgaven til sis de siste dagene jeg også :fnise:

Lykke til med strikking :)

God helg videre

Takk for det! Jeg har igjen et og et halvt buksebein, votter og sokker så det blir nok travelt. Men strikker litt stort da, så det er jo ingen krise om de ikke får det med en gang. :)

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å strikke da=) Tror ikke jeg har det genet i meg jeg :sjenert:

Om jeg er flink får vel andre bedømme. Jeg kan det iallefall. Dessuten tror jeg at jeg har blitt flinkere det siste halvannet året. Strikket nemmelig ganske masse til lillemann før han ble født.

Hvordan ser det ut det du strikker da? Litt mer enn gjennomsnittet interessert i strikking her ;)

Me too. Problemet er tida. Har alltid en fire fem prosjekter jeg skal strikke. Må bare bli ferdig med det jeg holder på med først. Nå skal det sies at jeg kun strikker til barn/dukker. Synes nemmelig det er veldig gøy å starte på nye ting, ikke å strikke på det samme i evigheter.

Akkurat nå har jeg strikket denne jakka , bortsett fra at den er lilla istedet for blå (synes blå ble litt dumt til jente). Mamma strikket denne til lillemann og den var veldig lett og kle av og på. Han brukte den lenge. Siden det ikke var noe bukse til jakka fant jeg bare ei anna oppskrift og laga (eller lager siden jeg mangler et buksebein) buksa stripete (lys og mørk lilla). Sokker og stripete votter skal jeg også lage. Disse oppskriftene er også plukka fra hist og pist, avhengig av hvilke jeg brukte mye til lillemannen. Erfaringsbassert strikking altså! :)

Når jeg blir ferdig skal jeg strikke denne røde jentejakka og matchende sko. Kanskje til spiren, kanskje til ei venninne av meg hvis hu får jente. Vi får vente å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Så fine ting :) Jeg har også mange prosjekter på gang, men på fredag ryddet jeg faktisk i all tråden jeg har. Det resulterte i sju strikketøyer til mormor (hun liker å ha noe å gjøre, så selger jeg det eller gir det bort etterpå - eller gjemmer det, men det vet ikke hun ;) ), fem strikketøyer til meg selv + masse masse tråd som ligger uten plan :tunge1: Men nå ser det myyye finere ut i stua hjemme, så skal jeg ha bittelitt tråd her hjemme hos mamma i en eske (på rommet mitt altså)

(oi... putt en 5-øring på meg altså...)

P.S. Jeg strikker bare babyting jeg også ;) (bare se i bloggen min)

Endret av Pysepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fine ting :) Jeg har også mange prosjekter på gang, men på fredag ryddet jeg faktisk i all tråden jeg har. Det resulterte i sju strikketøyer til mormor (hun liker å ha noe å gjøre, så selger jeg det eller gir det bort etterpå - eller gjemmer det, men det vet ikke hun ;) ), fem strikketøyer til meg selv + masse masse tråd som ligger uten plan :tunge1: Men nå ser det myyye finere ut i stua hjemme, så skal jeg ha bittelitt tråd her hjemme hos mamma i en eske (på rommet mitt altså)

(oi... putt en 5-øring på meg altså...)

P.S. Jeg strikker bare babyting jeg også ;) (bare se i bloggen min)

Jeg har heldigvis ikke så mange prosjekter jeg ikke er ferdig med (noen er det jo selvsagt) :sjenert: mest dukkeklær kanskje som er ferdig men ikke montert. Hater montering! ssinnatagg: Jeg burde definitivt også ha ryddet litt tror jeg. Problemet mitt er at jeg alltid kjøper litt ekstra garn for å være på den sikre siden. er jo litt teit hvis jeg plutselig ikke får tak i riktig innfargingsnr eller noe sånt. Detter resulterer selvsagt i en haug med restegarn. Kanskje jeg må intensivere dukkeklærstrikkinga hvis det er ei jente i magen? :idesmil:

Blogg? Hvor? Jeg liker blogg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I DAG ER DET SOL! :):briller::):briller::) (Og ikke tåke som det normalt er her på kysten)

HURRA! Grilling i dag, kanskje? :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Finner du bloggen min? Hvis du går på profilen min så skal det stå en link med "min blogg", trykk der - du skal ha tilgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner du bloggen min? Hvis du går på profilen min så skal det stå en link med "min blogg", trykk der - du skal ha tilgang :)

Jepp! Gleder meg til å se. Tror jeg gjør det med en gang jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! :sol: og ok temperatur - samtidig! :sjokk: Har nemlig vært endel fine dager her i sommer, men synes ikke at det teller når det er 10 - 12 grader. Ikke sommer det vettu, men sånn er det vel når en bor i Nord-Norge. :gjeiper: *minner meg selv på at jeg vil flytte snart*

Var min tur til å stå opp tidlig i dag og lillemann imponerte og sov helt til halv ni! Ble ikke så tidlig da, egentlig. Men for all del, skal ikke klage jeg.

Eller har dagen blitt brukt til strikking, Tour de France og gåtur med lillemann i finværet (og en liten :sove: på sofaen selvsagt). På ettermiddagen grilla vi og det gjør vi ikke så ofte. Men tror dere ikke at midt under spising av maiskolber, grillbein og salat - ja da begynte det å :regn: Ikke helt det samme å måtte flytte seg inn :( Synes egentlig at grillmat skal spises ute, jeg.

Nå er jeg utrolig sliten kjenner jeg. Lillemannen sover og jeg skal ligge på sofaen og se på extreem makeover - home edition. Lurer på om jeg :grine: like mye i dag? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå MÅ jeg bare få lov til å sutre litt.... :tristbla:

Jeg føler meg så utrolig crappy for tida. :murvegg: Synes ikke jeg ser ut i måneskinn, uansett hvor hardt jeg prøver. Ikke har det vært noe særlig sol, så jeg ser vinterbleik og gusten ut. Kviser overalt og håret mitt får jeg ikke noe greie på. Vet ikke om jeg skal skylde på at det blir fett etter en dag eller på frisøren som tydeligvis har skamklipt meg. Er riktig nok en stund siden jeg var hos frisøren, men allikevel. Ser ufiks ut uansett hva jeg gjør (les: 45 år gammel kjærring eller mora mi). :klaske: :klaske:

Ikke ser jeg særlig bra ut i noen av klærne mine heller siden jeg har lagt på meg. :vekt: Egentlig ikke mer en 1,5 kg (det har tross alt vært ferie) men det ser ut som om alt har lagt seg på magen. Ikke sånn koselig gravidbump, men en himla svær bilring. Etter klokka fire ser den enda verre ut. Og jeg om endelig begynte å se bra ut etter forrige svangerskap.

Dessuten er jeg veldig trøtt, og det hjelper ikke akkurat på utseendet det heller.

Tror det er likegreit jeg bare holder meg innendørs jeg eller grave meg ned i et stort hull :flau: Føler ikke for å gå ut blandt folk i denne tilstanden. Men så skal det sies at jeg ikke er så mange andre steder enn inne heller. Her bor det i grunnen ikke så veldig mange og alle er enten på jobb eller på ferie. Ingen andre småbarnsmødre, så permisjon er en ensom greie. Føler at den eneste voksne jeg snakker med er samboer'n min og det er litt lite. Tror det skal bli godt å begynne å jobbe igjen, men så er det ikke lenge til ny ENSOM permisjon heller...

:sur: :sur: Møkkadag, møkkaliv, møkkasted! :sur: :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da! :klemmer:

Klart det er lov å syte litt når man er gravid. I tillegg til alle de fysiske forandringene, så blir man jo mer hormonell, og alt virker mye verre enn det egentlig er. Følte meg heller ikke særlig fresh i begynnelsen av svangerskapet mitt, så jeg vet jo litt om hvordan du har det nå..

Men du..Det finnes ikke en termniklubb med jevnlige møter i nærheten du kan gå på da? Jeg har flere venninner som flytta til en ny by, ble gravide, og kjente ingen andre gravide der. De gikk på slike møter en gang i uka, og ble kjent med mange nye fjes..Er du på BIM? (barnimagen.com)..Der vet jeg de arrangerer slike treff flere plasser i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff da! :klemmer:

Klart det er lov å syte litt når man er gravid. I tillegg til alle de fysiske forandringene, så blir man jo mer hormonell, og alt virker mye verre enn det egentlig er. Følte meg heller ikke særlig fresh i begynnelsen av svangerskapet mitt, så jeg vet jo litt om hvordan du har det nå..

Men du..Det finnes ikke en termniklubb med jevnlige møter i nærheten du kan gå på da? Jeg har flere venninner som flytta til en ny by, ble gravide, og kjente ingen andre gravide der. De gikk på slike møter en gang i uka, og ble kjent med mange nye fjes..Er du på BIM? (barnimagen.com)..Der vet jeg de arrangerer slike treff flere plasser i landet.

Joda, kanskje ting føles verre enn de egentlig er, men i dag føles det VELDIG ILLE :grine:

Problemet er at vi ikke bor i en by, men over en time fra en by. Har ikke sett så mye til terminklubb i området heller, hvis jeg tenker meg om. Også skal det sies at de fleste som bor her er endel gamlere enn oss. Ikke at det gjør noe sånn sett, men savner "venninneprat". Ikke helt det samme å skravle med damer på mammas alder :gjeiper: Ingen familie her heller. For all del, synes det er godt å ikke bo oppå familien, men dager som i dag skulle jeg nesten ønske at mamma var her... *sukk*

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk i dagboka mi! :jepp: Tenkte eg måtte ta turen innom di dagbok også!

Gratulerer så mykje med baby i magen! :roser: Det blir nok koseleg med to tette, vil eg tru. :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... :troest: Det er lov å klage! Og særlig her inne på KG - det er et veldig fint sted å ta ut litt tanker og frustrasjon. Jeg kjenner meg godt igjen i noe det du skriver, også. De dumme kvisene kunne godt pelle seg tilbake til tenårne, synes jeg! :sur: Jeg føler meg heller ikke særlig stilig om dagen...

Det med venninneprat har jeg dessverre ikke noen gode løsninger på. Men kanskje det finnes en form for terminklubb på epost? Vet at enkelte selvhjelpsorganisasjoner etc tilbyr det, og da burde det jo finnes for gravide også? Selv om det ikke akkurat er selvhjelp det er snakk om, da.

Send meg gjerne en PM om du trenger å lufte litt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, kanskje ting føles verre enn de egentlig er, men i dag føles det VELDIG ILLE :grine:

Problemet er at vi ikke bor i en by, men over en time fra en by. Har ikke sett så mye til terminklubb i området heller, hvis jeg tenker meg om. Også skal det sies at de fleste som bor her er endel gamlere enn oss. Ikke at det gjør noe sånn sett, men savner "venninneprat". Ikke helt det samme å skravle med damer på mammas alder :gjeiper: Ingen familie her heller. For all del, synes det er godt å ikke bo oppå familien, men dager som i dag skulle jeg nesten ønske at mamma var her... *sukk*

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...