Gå til innhold

Fort gjort i en port!


Cloudberry

Anbefalte innlegg

Tenkte kanskje jeg skulle skrive dagbok denne gangen jeg også! Har pleid å snoke i dagbøkene her en stund, og så sannelig fikk jeg ikke plutselig muligheten til å skrive en graviditetsdagbok selv.

Vi fikk litt av en start på sommerferien i år. Siden det ikke er lenge siden forrige fødsel er ikke syklusene mine helt pålitelige enda, og da mensen lot vente på seg måtte jeg til slutt ta en test. Vi har ikke brukt prevansjon (å jada, jeg VET at amming ikke er prevansjon) og samboeren min mente at mitt stadige dårlige humør var veldig mistenkelig. Så der sto jeg på bade hjemme hos mamma og pappa, med poden liggende på gulvet med rumpa bar og holdt en positiv test i hånda. Overrasket? Ja, så absolutt. Trodde jeg ville kjenne det på meg hvis jeg var gravid.

Uansett, selv om vi ikke hadde regna med en ny en så fort er den mer enn velkommen.

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi! Besøk i dagboka mi så fort! :danser:

Takk for gratulasjoner. Kom litt brått på denne gangen, men kjenner at jeg begynner å glede meg mer og mer :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Indo :)

Lillemann er straks 8 måneder. Blir en liten storebror, men det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for gratulasjoner!

Joda, formen er ikke så ille. Går litt opp og ned, men virker som jeg har en god og en dårlig dag etter tur. Jeg var ikke så plaget sist og satser på en gjentagelse! I dag har ikke vært så bra. Veeeldig sliten :Gjesp: og småkvalm. Men så har det vært fullt kjør i dag også da.

Vi kom hjem fra tre ukers ferie i går, så huset ser ut deretter. Begynte med utpakking og sånn allereda da jeg og lillemann sto opp i halv åtte tida. :husarbeid: Så dro jeg til tannlegen på formiddagen pga smertene jeg har i munnen og ble der leeenge. Er visst ikke så lett å se hva som er galt og til slutt sto to tannleger å diskuterte. Enden på visa ble at jeg må tilbake igjen i morra for å ta ut ei fylling å se om det hjelper. Etterpå måtte jeg handle, siden huset var tomt for mat og vel hjemme ble det middagslaging og mer utpakking/rydding. Må innrømme at det var veldig godt å sove en liten blund på sofaen mens samboeren min gav poden grøt og kveldsstell!

Jeg må innrømme at jeg er litt bekymra for at det er noe galt med spiren. :klø: Man skal visstnok være forsiktig med både bedøvelse og røntgen når man er gravid. Bedøvelse har jeg tatt to ganger før jeg visste noe (og må sikker ta i morra også). Røntgen tok de i dag, men da visste tannlegen at jeg var gravid og dekket meg til med blyforkle. Jeg har dessuten tatt endel ibux, også før jeg visste om spiren. Slutta selvsagt med en gang jeg fikk positiv test, men har vært nødt til å ta noen paracet innimellom for å fungere. Under forrige svangerskap tok jeg ikke noen ting og liker det egentlig best sånn.

Heldigvis skal jeg til første kontroll hos legen i morra (etter tannlegetimen) og håper at hun kan berolige meg litt. Første legetime er uaansett litt stas. Blir litt mer virkelig da synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med en ny en så fort :) Gratulere så mye.

Tusen takk. Blir nok litt stress i starten, men alt går bra! Blir sikkert gode lekekamerater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig!!! :danse::danse::danse: Tannpinen ser ut til å være borte. Ser ut til at ei fylling ikke var tett nok og derfor forårsaket smertene. Men nå har de fjernet denne og lagt ned ei midlertidig ... og alt kjennes mye bedre.

Var hos legen i går også på første kontroll og alt så greit ut. Eller, de finner jo ikke ut så mye. Jeg er iallefall gravid, så det er ikke snakk om et innbilt svangerskap. :klaske: Fikk nemmelig litt panikk for at det skulle ha vært ne feil med testen jeg tok hjemme, siden jeg bare tok en test denne gangen. Spurte legen om mine bekymringer ang ibux og hun mente at det ikke var grunn til bekymring. *puster letta ut*

Har fått foreløpig termin den 11.02, men jeg er HELT sikker på at den er fire dager senere. Tror derfor jeg beholder tickeren min sånn som den er, selv om det hadde vært greit å være 9+5.

Ellers er jeg vannvittig trøtt for tida. :sove: på sofaen i ti tida i går kveld og siden det var min tur til å sove lenge i dag sov jeg til ti. Dvs nesten 12 timers søvn. Og allikevel måtte jeg ha en dupp på sofaen på dagen. Men men, vet at det bedrer seg om noen uker.

I dag har vi bare slappet av hjemme og puslet med litt klesvask og laget hjemmelagd sviskepurè. Utrolig godt etter en noe stressende ferietur. Godt det også. Lillemann er mye mer aktiv nå enn da vi dro og vi må nok en tur for å kjøpe barnesikringsstæsj til uka. Han krabber ikke enda, men åler seg bakover. Forflytter seg iallefall og må stadig vekk fiskes frem fra under bord og fjernes fra ledningene som er veldig morsomme å dra i.

Fortsatt GOD HELG! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på at jeg ikke har skrevet så mye om meg selv, så her kommer en liten kjapp oppdatering.

Jeg er 26 år og jobber som lærer. Har for tiden permisjon, men begynner i redusert stilling i august. Jeg og min samboer bor for øyeblikket i Troms (på landet), men kunne tenke oss å flytte nærmere familien vår lenger sør. Vi har egentlig skulle ha gifta oss lenge, men Cloudberry synes ikke at bryllupsplanlegging er noe særlig. Men jeg vil gifte meg altså!

Sammen har vi Lillemann på 8 måneder, så det blir to tette. Om dette ikke var helt som vi hadde tenkt oss, er spiren veldig velkommen.

Foruten å være mamma, bruker jeg mye tid på pc'en (for mye kanskje). Jeg er dessuten veldig glad i alle former for hobbyaktiviteter. Desverre har jeg ikke så mye tid til dette og mindre blir det vel fremover. Er også veldig glad i å lese, men det kommer også i andre rekke.

Tja, dette var litt iallefall...

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulerer så masse med nr. 2 på vei! Håper alt går som det skal!

God sommer!

hilsen fra meg :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Gratulerer så masse med nr. 2 på vei! Håper alt går som det skal!

God sommer!

hilsen fra meg :hallo:

Det håper vi også! Egentlig litt rart, for denne gangen frykter jeg ikke at noe skal gå galt. Er temmelig sikker på at alt går bra, og det er jo greit å ha en ting mindre å bekymre seg for.

God sommer til deg også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...