Gå til innhold

Twisteds bryllupsdagbok

Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

I dag kjennes ut som en bra dag for å starte bryllupsdagbok her inne. Har kikket og lest litt fra før, og dette ser ut som et bra sted å få ideer!

I dag er det nøyaktig et år til jeg skal gifte meg med min kjære. Vi har vært sammen siden 1999 og forlovet siden 2003, men har begge hatt noen ting vi har måttet jobbe gjennom før det har vært aktuelt med konkrete bryllupsplaner. Nå er hindringer ryddet av veien, og både konkrete planer og sparing er godt igang. Dette blir stas!!

Det vi har på plass allerede er lokale for festen og bestilling av vielse. Ingen av oss har noe spesielt forhold til kirka, så vi kommer til å ha seremonien gjennom Humanetisk forbund. Så de to tingene er spikret. I tillegg har vi begge allerede kjolene i boks. Min kjæres kjole må sys om noe, men det er ikke noe stort arbeid. Vi valgte å ikke bruke hvitt, så fargevalget er litt annerledes enn tradisjonelle brudekjoler. Jeg er likevel helt overveldet av min egen, trodde ikke den skulle være så fin som den er! Det kjennes altfor lenge ut til jeg får bruke den!!!!

Men bortsett fra dette, er det ikke så mye som er konkret enda. Vi har en foreløpig gjesteliste (67 hvis alle kommer) og har begge skaffet oss ivrige forlovere, så vi har ihvertfall mye god hjelp å hente! Jeg gleder meg til resten av planleggingen!!! :rødme:

LISTE!!

Grønn og tykk skrift: ferdig

Oransje og skrå skrift: under arbeid

Rødt: ikke helt der enda...

Brud 1

Brud 2

Dato

Tidspunkt

Sted for vielsen

Vigsler fra HEF

Inngangsmarsj

Musikk/musikere

Seremonipynt

Stoler til seremonien

Lokalet

Kokk

Meny

Service

Kakeliste - hvilke kaker og hvem som baker dem

Bryllupskake

Kaketopp

Vin - bestemt og bestilt, klart til henting 03.07.09

Øl

Mineralvann

Avec

Location for fotografering

Mottakelsen- Hva skjer

Mottakelsen- Hvem har ansvar

Brud 1:

Brudekjole

Underskjørt

Kjole2

Undertøy

Sko

Strømper

Smykker

Hårpynt

Ekstra hår

Bestemme frisyre

Brud 2:

Brudekjole

Underskjørt

Undertøy

Sko

Strømper

Smykker

Hårpynt

Bestemme frisyre

Våre hjelpere:

Forlovere

Fotograf

Toastmaster

Gaveåpnere

Servitører

Bordpynt:

Løper - organza hvit og sølv

Duker

Blomster

Lys

Servietter med våre navn på

Servietter til kaffen

Gjesteliste

Transport - Mamma kjører i gamle chevyen :)

Bestemme invitasjoner

Bestemme bordpynt

Bestemme bordkort

Bestemme bryllupskake

Bestemme brudebuketter

Bestemme frisør

Bestemme sminkør

Bestemme bryllupsreise

Sende invitasjoner

Bestille frisør

Bestille sminkør

Bestille brudebukett

Bestille blomster til lokalet

Bestille bryllupskake

Bestille rom til bryllupsnatt

Bestille bryllupsreise

Lage bordkort

Lage papirhaug

Kjøpe bordpynt

Kjøpe inn til gaveåpning (nummerlapper og bok

Kjøpe gjestebok

Edit: Oppdatert pr 29.06.09

Endret av bryllupsTwisted
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet

Nå har jeg gjort litt research og kjøpt underskjørt på nett. Ser at det er gode erfaringer med det blant dere andre, så satser på at det er en god deal. Har kommet fram til at det er greit å ha prøvd kjolen med underskjørt også, og ikke minst det å øve seg på å gå med noe sånt! Kan ikke si jeg er særlig bevandret med sånt fra før. Blir mye mer prinsesse enn jeg noengang hadde trodd! Men moro er det da også!

Var på cafe med ei venninne tidligere i dag, hun hadde masse spørsmål om detaljer vi ikke har kommet til å tenke på enda. Skjønner det er en hel vitenskap å skulle gifte seg, det er mange ting man ikke har måttet forholde seg til tidligere!!! Godt det enda er god tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
:goodbye: Gratulerer med dagbok og planlagt bryllup!

Hei KnockedUp!

Takk for hyggelig hilsen!

Kikket litt i dagboka di, det ser ut som dere har koselige dager nå. Jeg har ei venninne som har termin i oktober, så skal få litt førstehåndserfaring med småbarn der :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

En av utfordringene mine i året som kommer blir å være flink med mat og trening.... Jeg har heldigivs ikke vært så dum at jeg har kjøpt kjole som jeg må slanke meg ned i, den er passe i min nåværende størrelse. Men det betyr ikke at jeg kan bli sløv og hvile for det. Jeg har siden jeg var veldig liten vært veldig fæl til å trøstespise/overspise når jeg er alene. Det er en forsvarsmekanisme og en vane det viser seg å være veldig vanskelig å kvitte seg med, det kreves mye for å endre på noe man har gjort hele livet.... Jeg har vært veldig flink en tidligere periode, gikk ned over 10 kilo da. Har holdt vekta sånn nogenlunde, men bør være flinkere i matvalg og ikke minst disse overspisingene.... Det er rart, for hvis jeg ikke er alene, har jeg ikke noe problem med å holde meg unna, det er skambelagt for meg å spise, så gjør det derfor alene. Det viktigste er å ta kontroll over meg selv også når ingen ser meg, når det bare er min egen vilje og min egen kropp som skal kunne holde styringen. Jeg er veldig flink til å ta riktige valg og holde meg på matta (ihvertfall utad), men kan gå rett imot mine egne utsagn når ingen ser meg. Dette må jo minst være patologisk. For eksempel tenkte jeg at det måtte være den ultimate motivasjonen til å skjerpe inn når vi satte den endelige bryllupsdatoen. Men så holdt det ikke likevel, og det hele blir vanskeligere enn jeg tror. Så igjen, når kjolen min kom denne uka, sto jeg sammen med samboeren, og så sier jeg at dette er ihvertfall motivasjon. Og det mener jeg, for noe finere enn den kjolen tror jeg ikke at jeg hadde klart å finne. Jeg kommer til å stråle i den! Og da tenkte jeg for meg selv at her er det bare å holde seg på den stramme linje! Men når jeg da ble alene hjemme igjen i helga, hva er det første jeg gjør? Jeg klarer ikke å holde meg unna det som finnes av snop og godteri, og spiser det likevel. Med tilhørende dårlig samvittighet etterpå selvfølgelig. På et eller annet vis må jeg komme tilbake til det å klare å fokusere på et valg om gangen, og da ikke gi etter og overspise etter at jeg har klart meg en stund! Det har jo heller ikke hjulpet at jeg har reagert veldig på pollen etter at vi kom tilbake fra ferie, så jeg har ikke hatt mulighet til å komme igang med trening. Det får være hovedfokus å få medisinene til å virke, og å komme igang ordentlig med treningen! Jeg er ikke så veldig opptatt av å ta av X antall kilo, men jeg har lyst til å ta gode valg i forhold til kosthold, i tillegg til at jeg vil stramme opp litt og trene litt styrke så jeg ser enda bedre ut i tiden før, under og etter bryllupet! Og ikke minst, å klare å beholde trenden etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte innom å lese litt her hos deg :jepp:

Har ikke så veldig mye å si enn lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet
Måtte innom å lese litt her hos deg :jepp:

Har ikke så veldig mye å si enn lykke til :)

Tusen takk!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

Kommer så masse nye dagbøker her så jeg klarer ikke helt å følge med, men iallefall et stort :velkommen: og gratulerer :klemmer: Så bra dere har ordnet opp i alt og ryddet vei for bryllup :jepp: det er så godt når ting ordner seg :hoppe:

Gleder meg til bilder av kjoler (for det kommer, sant?! :fnise:)

Kos dere masse med planleggingen, her inne er det masse gode råd og tips å plukke med seg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Kommer så masse nye dagbøker her så jeg klarer ikke helt å følge med, men iallefall et stort :velkommen: og gratulerer :klemmer: Så bra dere har ordnet opp i alt og ryddet vei for bryllup :jepp: det er så godt når ting ordner seg :hoppe:

Gleder meg til bilder av kjoler (for det kommer, sant?! :fnise:)

Kos dere masse med planleggingen, her inne er det masse gode råd og tips å plukke med seg :Nikke:

Hei madam_mim og tusen takk for velkomsthilsen!

Jeg lover å lære meg dette med linker og sånt etterhvert, ser det er mye sånne fancy greier i listene til andre dagbokholdere. Hvis du er nysgjerrig på kjolen, så er den foreløpig å finne inne på forum for oss som gifter oss i 2009.

Vi snakkes sikkert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Bie

Da fant jeg bryllupsdagboka di! Tenkte bare å si lykke til og legge igjen ett spor slik at jeg lettere finne deg :lur:

Om du vil så kan du jo legge igjen link til kjolene på siden din slik at vi nyskjerrige tittere får tatt en titt! (vel jeg har sett din på 2009-bruder siden, men ikke din kjæres!)

:klemmer: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: bryllupsTwisted!! Og gratulerer med forestående bryllup!! ...vil gjerne se kjolene deres :rødme:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hei til Lille Bie og LilleEkorn!

Takk for hilsner! Kjolebilder kommer, må bare på nett hjemme for å kunne få linket de skikkelig! Skal nok lære meg disse fancy funksjonene etterhvert... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Slenger innom en hilsen i bryllupsdagboka di :-D Ønsker deg og din kjære lykke til med det forstående bryllupet og ikkeminst den gøye planleggingen! Gleder meg til å lese videre :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hejja og :velkommen: til oss :)

Gratulerer så mye med forestående bryllup :)

Du jeg må bare spørre om noe av ren nyskjerrighet og fordi at jeg er ganske sløv å få med meg ting, men er homofilt ekteskap tillatt i Norge nå? :) Jeg er litt sånn treig... :sjenert: Eller er det bare kirken som ikke tillater det... Jeg mener jo hele tiden å høre om at man inngår partnerskap, men det er vel kansje det samme? :klø: Bare at det ikke er kirkelig? :vetikke:

Hehe... :fnise:

Men gratulerer uansett :) Vi gifter oss neeeeesten samtidig så det blir moro å følge planleggingen din :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Hejja og :velkommen: til oss :)

Gratulerer så mye med forestående bryllup :)

Du jeg må bare spørre om noe av ren nyskjerrighet og fordi at jeg er ganske sløv å få med meg ting, men er homofilt ekteskap tillatt i Norge nå? :) Jeg er litt sånn treig... :sjenert: Eller er det bare kirken som ikke tillater det... Jeg mener jo hele tiden å høre om at man inngår partnerskap, men det er vel kansje det samme? :klø: Bare at det ikke er kirkelig? :vetikke:

Hehe... :fnise:

Men gratulerer uansett :) Vi gifter oss neeeeesten samtidig så det blir moro å følge planleggingen din :Nikke:

Hei dinedama og takk for velkomsthilsen! :klemmer:

For å svare på det rent juridiske så er vel svaret både ja og nei.... Foreløpig heter det fortsatt å inngå partnerskap, men i og med at den nye ekteskapsloven er vedtatt nå, så vil vi kunne gifte oss når den blir iverksatt fra årsskiftet 2008/2009. Så det kommer, med andre ord :) Og det betyr forresten også at kirken også kan foreta vigsel av homofile fra nyttår. Men det kommer sikkert til å være opp til den enkelte menigheten også, ikke alle som vil gjennomføre sånt kan jeg tenke meg. Vi skal bruke Humanetisk forbund, ingen av oss har noen tilknytning til kirka.

Blir spennende å følge planlegging ja, moro å skulle gifte seg nesten samtidig! Da kan vi stresse sammen etterhvert..... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

bryllupsTwisted er STØØØØØØØØØØØØØL! :duskedame:

Løping på tredemølle og styrketrening to dager på rad (mandag og tirsdag) har helt klart satt sine spor! Men da er jeg ihvertfall godt i gang med trening denne uka! Jeg har nå begynt å glede meg til jeg kan trene samme styrkeøkter uten å være støl, så betyr det at jeg også har vært litt flink over tid! :jepp:

Lover å komme med oppdatering på bryllupsplaner (og sette meg inn i dette med bildelinker) i løpet av kvelden. Ser det opprinnelige bildet mitt har blitt slettet, hadde gjort noe feil i forhold til reglene.... :tristbla:

Kommer sterkere tilbake!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei dinedama og takk for velkomsthilsen! :klemmer:

For å svare på det rent juridiske så er vel svaret både ja og nei.... Foreløpig heter det fortsatt å inngå partnerskap, men i og med at den nye ekteskapsloven er vedtatt nå, så vil vi kunne gifte oss når den blir iverksatt fra årsskiftet 2008/2009. Så det kommer, med andre ord :) Og det betyr forresten også at kirken også kan foreta vigsel av homofile fra nyttår. Men det kommer sikkert til å være opp til den enkelte menigheten også, ikke alle som vil gjennomføre sånt kan jeg tenke meg. Vi skal bruke Humanetisk forbund, ingen av oss har noen tilknytning til kirka.

Blir spennende å følge planlegging ja, moro å skulle gifte seg nesten samtidig! Da kan vi stresse sammen etterhvert..... :fnise:

Aaah :Nikke: Akkurat :)

Takk for oppklaringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Min kjole

Riktinok må fantasien brukes for å speile fargene. Min kjole er rød med hvitt slep, alt av broderier er rødt. Har speilvendt den kjolen som er på bildet. :)

Kjæres kjole

Hennes skal sys om slik at den har 3/4 armer. Ellers er den lik som på bildet. Vi er ganske fornøyde med at perlene som lager silhuetten på hennes kjole er røde og hvite, så står de litt i stil med meg! :love:

Endret av bryllupsTwisted
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Rett og slett ganske fornøyd med at jeg fikk til å lage linker til bilder av kjolene! Skal se jeg blir dreven her inne på kg etterhvert! :)

I dag har jeg vært litt irritert på USA. Har funnet så innmari fine sko (og ikke minst røde) som jeg kunne tenke meg å kjøpe. De selges gjennom Davids bridal, men de har jo verken mailadresse eller salg til andre land enn USA. Irriterende når de hadde passet helt fint til meg og jeg verken bor i USA eller kjenner noen som kan fikse det for meg! Det finnes sikkert alternativer også da, har bare blitt ekstremt opptatt av å spikre sko og bryllupsfrisyre etter at jeg fikk kjolen i hus. Det ble så mye mer realistisk da plutselig. Glemmer jo helt at det er nesten et helt år igjen.... :sjenert:

Ellers har jeg min første ordentlige test i dag etter prosjekt vær flink og ikke spis masse usunne ting alene. Kjære dro avsted i dag, hun skal hjelpe noen venner med husbygging/rettere sagt maling. Jeg skal komme etter på fredag og hjelpe til i helga, men må jobbe litt først. Så da blir jo utfordringen å være flink alene nå. Det har gått greit foreløpig, må bare ta bevisste valg hele tiden. Har laget bakgrunnsbilde på mobilen med inspirasjon, så jeg har noe å strekke meg etter.... Fjortis jeg? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Treningsdagbok uke 28

Mandag: 20 minutter tredemølle + 50 min styrke i studio

Tirsdag : 25 minutter tredemølle + Styrke 45 (i sal)

Torsdag: 20 minutter tredemølle + 1 time Step 1

Foreløpig godt fornøyd med ukas treningsinnsats. Vil nå prøve å jobbe for at denne uka ikke blir en helt spesiell en, men en å bygge videre på. Rar og stiv i musklene, men det betyr vel bare at de har gjort noe nyttig.... :overrasket:

I morgen etter jobb drar jeg ut av byen for å hjelpe et vennepar med å male hus. Satser på det blir en koselig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...