Gå til innhold

Ett glass (2 dl) med oliven olje til dagen?


Gjest hey

Anbefalte innlegg

Vil ikke si jeg sulter meg, selv om jeg trener 4-5 dager i uka. Jeg spiser hvertfall sunt, med grovt brød, vann, mye frukt og grønt, fet fisk og magert kjøtt. Jeg ville bare poengtere det at for "vanlige" folk med et par ekstra kg for mye, så spiller det ingen rolle hvor du henter kalorier fra. Jeg kunne jo spist en 200 g melkesjokolade om dagen + litt til, fordi det likevel ikke overstiger daglig inntak av kalorier. Det er ingen som går ned i vekt av å drikke 2 dl olivenolje, det er faktisk 900 Kcal pr dl og det er VELDIG mye. Det er en grunn til at gamle og de som er syke får spesialkost hvor det er tilsatt f. eks olivenolje for at de skal legge litt på seg. Greit at man kutter på karbohydratene, men man må spise veldig lite dersom man skal spise mat med mye fett i. Det er jo kaloriene som avgjør vektnedgang, oppgang. Å spise grove brødskiver og fullkornspasta er sunt. Vil nå si at to grove brødskiver med magert pålegg og litt grønt er mye sunnere enn f.eks bare egg og bacon.

Du er 171, veier 57, trener 4-5 dager i uka og spiser 1200 kcal om dagen?! Ikke rart du er tynn.. Med ditt aktivitetsnivå burde du spise minst 2000 kcal om dagen.

Og det finnes svært mange forskjellige kostholdsfilosofier, så for noen funker det faktisk å spise mye fett for å gå ned. Fesk i ketolyse-kuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

:skratte: Dette er jo en klassiker tråd :fnise:

Ville bare friske opp tråden ,i tilfelle noen andre vil ha ett av norges beste slanketips :vekt::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært kjekt å fått sett noen før- og etterbilder hvis noen faktisk gjennomførte denne kuren i høst!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Som jeg (tror jeg) har nevnt tidligere i denne tråden er det faktisk en diett som baserer seg på et moderat inntak av smakløs olje mellom måltider fordi det visstnok skal regulere sultsenteret i hjernen.

Jeg har skrevet om det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja netopp. 1600 kcal er ett hunstig kaloriinntak daglig viss en skal ned i vekt.

i følge venninna mi er dette kluet. en får i seg kun de 1600 kclen som olivenoljen gir, så kan en ete hva en vil ellers, for den maten bare sklir gjennom.

ja, jeg kommer fortstt til å fortsette å gjøre dette. jeg har tro på at det virker

:skratte:

Lurer på hvordan dette har gått til nå jeg :) Håper TS er her enda, fortellfortell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hahahaha! Tror du seriøst at det å drikke et glass olivenolje hindrer kroppen i å ta til seg næringen fra maten du spiser? Lille venn, du tar så feil så feil. Og det kommer du til å merke. Jeg lover deg. ;)

Du kan jo i det minste forsøke å tenke litt logisk: Dersom oljen hadde hindret kroppen i å ta opp næringsstoffene fra den andre maten, hvor får du alle de nødvendige vitaminene og mineralene du trenger? Og hva med karbohydratene, som hjernen er avhengig av? Hvor tror du disse skal komme fra, dersom oljen liksom skal "blokkere" for den andre maten? Du vet at hvis denne kuren faktisk HADDE fungert, så hadde du dødd av feilernæring i løpet av få uker?

Tenåringer er morsome. :ler:

Gi henne en sjanse da? Er vel ikke alle som har peiling på alt, slik som dere "bedrevitere". Tenåringer er kanskje morsomme, men det er ikke du.

Skjerp deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det er jo ganske mange kalorier i olivenolje da, og den går vel gjennom systemet på samme måte som all annen mat?

:spy:

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Men det er 0 karbohydrater, og ifølge Lindberg er er dette veldig gunstig for blodsukkeret. Det er blodsukkeret som gjør om vi legger på oss eller ikke. En ss olivenolje pr dag er bra for hjertet har jeg hørt. Men et helt glass olje pr dag tviler jeg på er sunt eller bra. Alt med måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er 0 karbohydrater, og ifølge Lindberg er er dette veldig gunstig for blodsukkeret. Det er blodsukkeret som gjør om vi legger på oss eller ikke. En ss olivenolje pr dag er bra for hjertet har jeg hørt. Men et helt glass olje pr dag tviler jeg på er sunt eller bra. Alt med måte.

Men det er vel ment at det fettet vi skal ha i oss er en del av ingrediensene i maten vi lager? Eller er det ment at det er best å drikke det rent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Lurer på hvordan dette har gått til nå jeg :) Håper TS er her enda, fortellfortell!

Tror ts følte seg temmelig mobbet i denne tråden jeg. Joda, hun uttalte seg ganske bastant, og lot til å spørre om råd når hun allerede hadde bestemt seg for at dette ville funke. Men det går jo an å gi råd uten å gjøre folk til latter da... spesielt når man vet at det er en ung person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_damen_*

Kjære dere som har ledd dere skakk her på denne tråden:

Jeg er hverken Fedonfrelst eller kostholdsekspert - men fikk for 2 år siden et råd fra en kunde i butikken min som påsto at etter at hun begynte med et lite glass olivenolje på fastende hjerte hver dag, hadde hun gått ned endel kilo.

OG: her er det store poenget :ler: Jeg har i nesten 2 år gjort som henne.... Og vet dere hva? Jeg spiser som før, men er 7 kilo lettere nå enn da jeg begynte med dette..... Hvorfor? Det får heller ekspertene strides om.

Eller kanskje ekspertene er for opptatt med å le?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Skal ikke se bort fra at det går på metthetsfølelse. Man tenker at man spiser for før (les: man spiser seg mett) men egentlig har det økte fettinnholdet gjort at man spiser mindre mengde mat. Det er jo en av de viktigste grunnene til at lavkarbodietter virker også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest hey TS

Jeg orket ikke fortsette kuren så lengem fordi det smakte så jælig. Men venninna mi gjorde det, og hu tok først av 1 kg, men så når hun fortsatte merka hu at buksene ble litt trange selv om hu ikke la på seg noe særlig mye (bare et par kg, men det var bare bivirkninger av dietten)

Så dere som lo så av denne kuren kan trekke det tilbake, fordi venninna mi tok først av 1 kg, det var bare når hun glmte å ta det noen dager at hu begyne å legge på seg tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orket ikke fortsette kuren så lengem fordi det smakte så jælig. Men venninna mi gjorde det, og hu tok først av 1 kg, men så når hun fortsatte merka hu at buksene ble litt trange selv om hu ikke la på seg noe særlig mye (bare et par kg, men det var bare bivirkninger av dietten)

Så dere som lo så av denne kuren kan trekke det tilbake, fordi venninna mi tok først av 1 kg, det var bare når hun glmte å ta det noen dager at hu begyne å legge på seg tror jeg.

I'm still laughing over it. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet iht reglene.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...