Gå til innhold

Ett glass (2 dl) med oliven olje til dagen?


Gjest hey

Anbefalte innlegg

Gjest Hahahaha
Det høres selvsagt tullete ut, men...

søstra mi var i Hellas et år og spiste masse oljete mat, hun gikk ned 6 kg bare på den ferien...

til orientering.

Og da er plutselig trådstarters sinnsyke teori sann eller? Fordi søstra di spiste noe som inneholdt fett samtidig som hun gikk ned i vekt? :skratte: Fantastisk bevis du. :ler:

Fett i maten gjør deg verken slankere eller tykkere. Så lenge du får i deg færre kalorier enn du forbruker går du ned i vekt. At din søster har spist fett og "allikvel gått ned i vekt", verken avkrefter eller bekrefter noen som helst påstand (annet enn en konstrukert påstand i ditt hode om at man ikke kan gå ned i vekt hvis man spiser noe som inneholder fett, noe jeg ikke kan se noen andre her har påstått). Ja, du kan spise fett og gå ned i vekt. Ja, du kan spise fett og gå opp i vekt. So what? Det er den totale kaloribalansen som avgjør alt.

Til orientering.

Og å innskrene ens daglige næringsinntak til kun et glass olivenolje, er det dummest jeg har hørt på lenge. :skratte: Viktige funksjoner i kroppen vil raskt bryte sammen hvis man ikke får i seg annet enn olje. Man trenger proteiner, karbohydrater OG fett, uansett hva slags mål man har. Videre trenger man vitaminer og mineraler, og en rekke andre stoffer som ikke finnes i olivenolje.

Man overlever ikke lenge på en slik diett med andre ord.

Litt elementær kunnskap om ernæring og vektnedgang hadde ikke skadet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helen Parr

Jeg har absolutt intet å tilføre, men bare abonnere på denne syke, syke tråden.

Tusen takk. :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ei venninne som pleier å drikke ett glass med olivenolje vær dag, og hu er kjempetynn. hu har sagt at det er hemmelighetnen bak hvorfor hun er så tynn.

jeg har også begynt å gjøre det (gjort det ei uke nå, men har ikke funka til nå :( )

noen som har positive erfarginer med det??? vurderer å slutte, for det smaker helt jævlig.

men venninna mi sier vertfal at olja gjør tarmene skikkelig glatte liksom, og at maten bare sklir gjennom uten å legge seg på kroppen :D genialt da :P

Ta deg en tur til legen og foreslå denne "dietten" din. Ikke bare får han seg en god latter, men kanskje han kan redde deg og veninnen din fra å ødelegge kroppen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og da er plutselig trådstarters sinnsyke teori sann eller? Fordi søstra di spiste noe som inneholdt fett samtidig som hun gikk ned i vekt? :skratte: Fantastisk bevis du. :ler:

Fett i maten gjør deg verken slankere eller tykkere. Så lenge du får i deg færre kalorier enn du forbruker går du ned i vekt. At din søster har spist fett og "allikvel gått ned i vekt", verken avkrefter eller bekrefter noen som helst påstand (annet enn en konstrukert påstand i ditt hode om at man ikke kan gå ned i vekt hvis man spiser noe som inneholder fett, noe jeg ikke kan se noen andre her har påstått). Ja, du kan spise fett og gå ned i vekt. Ja, du kan spise fett og gå opp i vekt. So what? Det er den totale kaloribalansen som avgjør alt.

Til orientering.

Og å innskrene ens daglige næringsinntak til kun et glass olivenolje, er det dummest jeg har hørt på lenge. :skratte: Viktige funksjoner i kroppen vil raskt bryte sammen hvis man ikke får i seg annet enn olje. Man trenger proteiner, karbohydrater OG fett, uansett hva slags mål man har. Videre trenger man vitaminer og mineraler, og en rekke andre stoffer som ikke finnes i olivenolje.

Man overlever ikke lenge på en slik diett med andre ord.

Litt elementær kunnskap om ernæring og vektnedgang hadde ikke skadet...

Har ikke påstått noe, eller "konstrukert" noen teori i mitt hode. Det var til orientering :))

Den egentlige årsaken til at søstra mi gikk ned i vekt i Hellas tror jeg var fordi gresk mat er vond. Og det er derfor folk var slankere i gamle dager også. Maten var vond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Den egentlige årsaken til at søstra mi gikk ned i vekt i Hellas tror jeg var fordi gresk mat er vond. Og det er derfor folk var slankere i gamle dager også. Maten var vond.

Hm. Dette ligner en forretningsidé.

Når det gjelder det med "gamle dager" tror jeg at det faktum at aktivitetsnivået var høyere var mer avgjørende enn av maten var vond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres selvsagt tullete ut, men...

søstra mi var i Hellas et år og spiste masse oljete mat, hun gikk ned 6 kg bare på den ferien...

til orientering.

Grekere er flinke til å bruke oljer med umettet og flerumettet fett i maten. Dette vil kroppen ha. Og hvis søstra di ikke er så nøye på det til vanlig, er det ikke rart at hun fikk gode resultater av å spise gresk mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Hm. Dette ligner en forretningsidé.

Når det gjelder det med "gamle dager" tror jeg at det faktum at aktivitetsnivået var høyere var mer avgjørende enn av maten var vond.

"gamle dager", ja, det er vel et helt greit uttrykk? Ikke noe å sette i nedlatende anførselstegn.

Enig i at aktivitetsnivået var medvirkende, men nå viser det seg jo at aktivitet ikke har så mye å si for vekta likevel. De brukte ikke mat som kos i gamle dager (kanskje de gjorde det i Hellas?). Maten var vond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
"gamle dager", ja, det er vel et helt greit uttrykk? Ikke noe å sette i nedlatende anførselstegn.

Enig i at aktivitetsnivået var medvirkende, men nå viser det seg jo at aktivitet ikke har så mye å si for vekta likevel. De brukte ikke mat som kos i gamle dager (kanskje de gjorde det i Hellas?). Maten var vond.

Det var ikke ment som nedlatende anførselstegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"gamle dager", ja, det er vel et helt greit uttrykk? Ikke noe å sette i nedlatende anførselstegn.

Enig i at aktivitetsnivået var medvirkende, men nå viser det seg jo at aktivitet ikke har så mye å si for vekta likevel. De brukte ikke mat som kos i gamle dager (kanskje de gjorde det i Hellas?). Maten var vond.

Aktivitet har ingenting å si for vekta? Neivel nei......Vil gjerne se litt dokumentasjon på det, gitt.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Aktivitet har ingenting å si for vekta? Neivel nei......Vil gjerne se litt dokumentasjon på det, gitt.......

Står blant annet noe om det i Dagbladet i dag. Lange joggeturer har visst liten effekt både for vekt og kondisjon, mens korte intervaller er mer effektivt. Jeg sa at det hadde *lite* å si, ikke *ingenting*. Men tenk nå på hvor få kalorier du forbrenner på en times joggetur, er det ikke rundt 600? Det hiver du fort innpå hvis du er glad i god mat.

Nei, vond mat er nok nøkkelen! :)

Sånn for å spore tilbake til olivenolje, det er jo skikkelig vondt, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tenker annerledes

Jeg tror eneste grunnen til at dette kan ha noen virking, er at hun blir så mett/kvalm at hun ikke gidder spise noe mer senere. Evt. for å lure deg.

NB: olivenolje er ikke spesielt sunt, det er rapsoljen som burde fått rosen, og har kolesterolsenkende egenskaper mm.

har hørt om folk som drikker olje/spiser smør før alk., dette er like lurt (evt.= )å ikke spise på tom mage, alkoholen går litt senere over i blodet.

ps: til hun m søstera som gikk ned i vekt: Jeg hadde nok også gått ned i vekt (bevisst eller ikke) om jeg bodde et sted hvor det er så varmt, man viser mye hud, og danser og svømmer og vil se nye ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står blant annet noe om det i Dagbladet i dag. Lange joggeturer har visst liten effekt både for vekt og kondisjon, mens korte intervaller er mer effektivt. Jeg sa at det hadde *lite* å si, ikke *ingenting*. Men tenk nå på hvor få kalorier du forbrenner på en times joggetur, er det ikke rundt 600? Det hiver du fort innpå hvis du er glad i god mat.

Nei, vond mat er nok nøkkelen! :)

Sånn for å spore tilbake til olivenolje, det er jo skikkelig vondt, da.

Og Dagbladets helsereportasjer er jo så nyanserte......

Når det kommer til jogging er intervalltrening meget effektivt for kondisjon, ja, og for mange mer effektivt enn langkjøring. Men det er ikek det samme som at langkjøring ikek er god trening!Og å trekke det til at fysisk aktivitet har lite å si for vekta er kanskje en liiiiiten skivebom? Når jeg har jogget min faste mil om dagen har jeg forbrent litt under en en tredel av hva jeg spiser i løpet av dagen.Er det dager jeg spiser veldig mye mer tar jeg det igjen med å røre meg mer. Eller kutte litt i inntak påfølgende dager. Det å være bevist på hva som går inn og hva som blir brukt gjør det veldig mye enkelere å holde stabil vekt.

Men for all del, drikk olivenolje om du tror det er løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helen Parr
Og Dagbladets helsereportasjer er jo så nyanserte......

Når det kommer til jogging er intervalltrening meget effektivt for kondisjon, ja, og for mange mer effektivt enn langkjøring. Men det er ikek det samme som at langkjøring ikek er god trening!Og å trekke det til at fysisk aktivitet har lite å si for vekta er kanskje en liiiiiten skivebom? Når jeg har jogget min faste mil om dagen har jeg forbrent litt under en en tredel av hva jeg spiser i løpet av dagen.Er det dager jeg spiser veldig mye mer tar jeg det igjen med å røre meg mer. Eller kutte litt i inntak påfølgende dager. Det å være bevist på hva som går inn og hva som blir brukt gjør det veldig mye enkelere å holde stabil vekt.

Men for all del, drikk olivenolje om du tror det er løsningen.

Ikke for å dra denne tråden helt ut på viddene, men akkurat dette strides de lærde om. Treneren til Ingrid Kristiansen sverget til mye langkjøringstrening, og mange andre med ham. Men som sagt; ekspertene mener mye om dette. :)

Endret av Helen Parr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: morsom slanketråd dette :fnise: Tror ikke jeg skal hverken begynne å løpe eller drikke olivenolje for min del :skratte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
:fnise: morsom slanketråd dette :fnise: Tror ikke jeg skal hverken begynne å løpe eller drikke olivenolje for min del :skratte:

Bortsett fra at i motsetning til å drikke ett glass med olivenolje hver dag, så funker det stort sett å begynne å løpe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir nok sykkeltur på meg isteden :ler: Er ikke så glad i å løpe lenger. Gammel håndballskade i knærne som setter stopper for det. :sjenert:

Men det er ikke snakk om at jeg heller nedpå 2 dl med olivenolje som en proteindrikk i hvertfall :hoho::sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
NB: olivenolje er ikke spesielt sunt, det er rapsoljen som burde fått rosen, og har kolesterolsenkende egenskaper mm.

Kan du komme med noen kilder?

Rett nok tåler rapsolje sterkere varme enn olivenolje, men ellers er du vel helt på viddene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Tipper du har en kjempefin kropp som venninna di er sjalu på, derfor vil hun at du skal tylle i deg masse kalorier så du legger på deg og i hennes øyne blir mindre attraktiv for de guttene hun har lyst på selv. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
TS: Tipper du har en kjempefin kropp som venninna di er sjalu på, derfor vil hun at du skal tylle i deg masse kalorier så du legger på deg og i hennes øyne blir mindre attraktiv for de guttene hun har lyst på selv. :Nikke:

Ja, for når jenter slanker seg så er det selvsagt for guttas skyld... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...