Gå til innhold

Ett glass (2 dl) med oliven olje til dagen?


Gjest hey

Anbefalte innlegg

Det vet jeg ikke (du får veie faren din i smug). Men jeg har hørt noen ville rykter om at trim og sunt kosthold skal funke (med færre kalorier, så her tror jeg man må droppe glasset med olivenolje). :hoppe:

Neei, tror du det hjelper? :overrasket:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, nattlysolje (fås på sunkost/apotek) funker slik. Ta 2-3 kapsler før du begynner å drikke. Jeg har prøvd det og det funker. Problemet er at alkoholen vil forsatt bli tatt opp bare treigere, så du kan ende opp med å være full (eller veldig morsom og sjarmerende) til langt ut på dagen er på.

Riktig så mye alkohol er det vel ikke i 2-3 kapseler at man blir full.

Jeg er imponert over at denen tråden fortsatt lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Det er fett i nattlysOLJE ;)

Poenget er at fett hemmer opptaket av alkohol, så man blir mindre full. Men tar tid så man er kanskje full lengere i stede, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Riktig så mye alkohol er det vel ikke i 2-3 kapseler at man blir full.

Hehehe! En ide å lese innlegget kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:skratte:

Signerer!!!

Det høres selvsagt tullete ut, men...

søstra mi var i Hellas et år og spiste masse oljete mat, hun gikk ned 6 kg bare på den ferien...

til orientering.

Var det fordi maten var "oljete", eller fordi maten var sunn med (typisk gresk) mye grønnsaker og salat og renskåret kjøtt? Litt hastige konklusjoner her, syns du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mari_*

Det kommer aldri til å funke. Olivenolje blir fordøyd som all annen mat. Ser du hva olivenolje inneholder av kalorier så er det veldig mye. 2dl er ca 100 g, og det tilsvarere 900 Kcal og det er det samme som en big mac med fries. Dette er fakta. Synes du virker ganske dum som tror på noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest_oddi_*

Det kommer jo an på hva annet av mat du trykker i trynet. Hvis du får i deg mye fett og proteiner og lite karbohydrater så kommer kroppen i noe som heter ketose. dvs at den bruker fett som drivstoff istedenfor karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Det kan jo hende man blir såpass mett (og kvalm) av oljen at man spiser mye mindre...men jeg tror jeg hadde hatt store problemer med å få i meg to desiliter olje om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_caskr_*

Nå har jeg lest intervju med Gunvor Hals i Hjemmet og hun ser fantastisk ut til å være 53 år og hun sa at hun tok tilskudd av KOKOSOLJE hver dag, et slanketips hun gjerne delte med andre! Dig in!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_johanna_*

Skjønner ikke alt dette styret med at vi skal spise så mye fett for å gå ned i vekt.. Alle vet jo at det er kaloriene som spiller en rolle når man går ned i vekt, hvor man får disse fra spiller ingen rolle, selv om de burde komme fra sunne matvarer. Jeg spiser brød hver dag, en fruktsalat og litt karbohydrater til middag og jeg er slank. 1.71 høy og 57 kg. Skjønner ikke hvorfor folk heller bare kan lære seg og spise sunt og alt i moderasjon. Jeg spiser sjelden over 1200 Kcal om dagen, kun i helgene, men jeg spiser likevel karbohydrater. Man kan derfor ikke drikke 2dl, som er 2000 Kcal om dagen for å gå ned i vekt, det er bare bullshit! En brødskive inneholder ikke 100 Kcal engang, og hvis man spiser magert pålegg, som f.eks kalkunfilet, så blir jo 2 brødskiver kun 200 Kcal og det er ikke mye, man blir også god og mett og klarer mer når man f.eks er på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Det er ikke alle som klarer å holde seg slanke, og mange er villig til å prøve uendelig mye rart for å komme ned i vekt. Selv om det er lett for deg å holde deg slank er det ikke sikkert det er like enkelt for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ikke alt dette styret med at vi skal spise så mye fett for å gå ned i vekt.. Alle vet jo at det er kaloriene som spiller en rolle når man går ned i vekt, hvor man får disse fra spiller ingen rolle, selv om de burde komme fra sunne matvarer.

Ikke alle er som deg vet du. Selv om du er slank og din kropp fungerer bra, er det faktisk ikke slik for alle. 75 % av overvektige og 95 % av veldig overvektige har insulinresistens. Hva det er og hvorfor kosten bør bestå av mest fett og proteiner kan du lese om i linkene under.

http://www.roli.no/om.htm

http://www.roli.no/historie.htm

Du sulter jo forøvrig kroppen din med mindre du aldri beveger deg, og det er jo heller ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_johanna_*
Ikke alle er som deg vet du. Selv om du er slank og din kropp fungerer bra, er det faktisk ikke slik for alle. 75 % av overvektige og 95 % av veldig overvektige har insulinresistens. Hva det er og hvorfor kosten bør bestå av mest fett og proteiner kan du lese om i linkene under.

http://www.roli.no/om.htm

http://www.roli.no/historie.htm

Du sulter jo forøvrig kroppen din med mindre du aldri beveger deg, og det er jo heller ikke bra.

Vil ikke si jeg sulter meg, selv om jeg trener 4-5 dager i uka. Jeg spiser hvertfall sunt, med grovt brød, vann, mye frukt og grønt, fet fisk og magert kjøtt. Jeg ville bare poengtere det at for "vanlige" folk med et par ekstra kg for mye, så spiller det ingen rolle hvor du henter kalorier fra. Jeg kunne jo spist en 200 g melkesjokolade om dagen + litt til, fordi det likevel ikke overstiger daglig inntak av kalorier. Det er ingen som går ned i vekt av å drikke 2 dl olivenolje, det er faktisk 900 Kcal pr dl og det er VELDIG mye. Det er en grunn til at gamle og de som er syke får spesialkost hvor det er tilsatt f. eks olivenolje for at de skal legge litt på seg. Greit at man kutter på karbohydratene, men man må spise veldig lite dersom man skal spise mat med mye fett i. Det er jo kaloriene som avgjør vektnedgang, oppgang. Å spise grove brødskiver og fullkornspasta er sunt. Vil nå si at to grove brødskiver med magert pålegg og litt grønt er mye sunnere enn f.eks bare egg og bacon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si jeg sulter meg, selv om jeg trener 4-5 dager i uka. Jeg spiser hvertfall sunt, med grovt brød, vann, mye frukt og grønt, fet fisk og magert kjøtt. Jeg ville bare poengtere det at for "vanlige" folk med et par ekstra kg for mye, så spiller det ingen rolle hvor du henter kalorier fra. Jeg kunne jo spist en 200 g melkesjokolade om dagen + litt til, fordi det likevel ikke overstiger daglig inntak av kalorier. Det er ingen som går ned i vekt av å drikke 2 dl olivenolje, det er faktisk 900 Kcal pr dl og det er VELDIG mye. Det er en grunn til at gamle og de som er syke får spesialkost hvor det er tilsatt f. eks olivenolje for at de skal legge litt på seg. Greit at man kutter på karbohydratene, men man må spise veldig lite dersom man skal spise mat med mye fett i. Det er jo kaloriene som avgjør vektnedgang, oppgang. Å spise grove brødskiver og fullkornspasta er sunt. Vil nå si at to grove brødskiver med magert pålegg og litt grønt er mye sunnere enn f.eks bare egg og bacon.

Herregud for en sjuk tråd dette er. Og ærlig talt, på slutten her er det et "orakel" som påstår det er sundt å leve på 1200 kalorier om dagen-og du belærer andre!!! DET ER FOR LITE med 1200, det er jo MINDRE enn de som er på slanken ! det bryter jo ned kroppen- og i lengden (eller på kort sikt) blir du ikke sunn av det opplegget ditt. Viser bare kor mye merkelig det er her inne. Minst mulig mat/energi er IKKE sundt. men noen tror visst ennå det. At de trener i tillegg er jo et midlertidig under for å si det sånn. For et liv dere har.....Synes bare det er trist å høre......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si jeg sulter meg, selv om jeg trener 4-5 dager i uka. Jeg spiser hvertfall sunt, med grovt brød, vann, mye frukt og grønt, fet fisk og magert kjøtt. Jeg ville bare poengtere det at for "vanlige" folk med et par ekstra kg for mye, så spiller det ingen rolle hvor du henter kalorier fra. Jeg kunne jo spist en 200 g melkesjokolade om dagen + litt til, fordi det likevel ikke overstiger daglig inntak av kalorier. Det er ingen som går ned i vekt av å drikke 2 dl olivenolje, det er faktisk 900 Kcal pr dl og det er VELDIG mye. Det er en grunn til at gamle og de som er syke får spesialkost hvor det er tilsatt f. eks olivenolje for at de skal legge litt på seg. Greit at man kutter på karbohydratene, men man må spise veldig lite dersom man skal spise mat med mye fett i. Det er jo kaloriene som avgjør vektnedgang, oppgang. Å spise grove brødskiver og fullkornspasta er sunt. Vil nå si at to grove brødskiver med magert pålegg og litt grønt er mye sunnere enn f.eks bare egg og bacon.

Det kan godt hende at du ikke føler at du sulter deg, at du føler deg mett. Men faktum er at du med din høyde, vekt og din treningsfrekvens har et større daglig kaloribehov enn 1200 kcal.

Når det er sagt så har heller ikke jeg noe tro på en olivenoljekur, annet enn at litt olivenolje på salat e.l. kan gjøre at en blir mett lengre.

Grove brødskiver med pålegg kan være greit for noen, mens for andre igjen er det faktisk bedre med bare egg og bacon, selv om mange sikkert tenker at det er ekkelt og veldig fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...