Gå til innhold

Seeya`s prøve verden


Seeya

Anbefalte innlegg

Det blir veeldig spennende :) godt er det iallefall at ingen tante rød har kommet enda.. For hadde jo så korte og rare sykluser, men nå fikk jeg jo EL på dag 16 og sikkert IKM på dag 30. Bedre med 30 dager og EL, enn 15-20 dager og ikke EL :)

Igår natt skjedde det noe merkelig.. Er jo forkjølet, og har sjelden feber under forkjølelse, men våknet med kramper i magen, og skikkelig skjelvninger, frøs som ett uvær. Sto til slutt opp og dusja ved 2 tiden på natten, og da hutra og frøs jeg i glo varmt vann. Hadde gåsehud i dusjen. Vrika litt som feber kramper/skjelvninger, men hadde temp på 37,2 bare. Hadde slike skjelvningeren gang før, og det var mens jeg hadde musepest (faktisk!), hehe.. Etter å ha ligget å ristet i ca. 2 t sovnet jeg, og våknet glovarm kl 4. Skjelvningene var da borte, men forts vondt i magen.

HAdde vondt i magen i hele går, og ble mest på høyre side, hvis jeg rørte meg eller klemte der. Forts litt vondt idag, men ikke så mye som igår. Bare bitte litt. Sov heele natta inatt :D

kan de smertene ha vært a? hmm. Pleier aldri ha vondt i magen slik uten videre liksom.

Lurer på om jeg klarer å vente heeelt til onsdag med å teste. Har liksom så lyst til å teste med en gang, men vet jo at en test nå uansett ville vært negativ.

Hvis jeg mot formodning skulle bli gravid denne mnd, så må jeg nesten prøve å holde det hemmelig helt frem til 4 november (altså ca. 17 uker), for sjefen. Begynner nemmelig i ny jobb, med 3 mnd prøvetid, og tror nok jeg ville fått sparken hvis jeg fortalte at jeg er gravid. (vet de ikke har lov til å sparke, men de finner sikkert på en eller annen unnskylding for å gi meg sparken hvis jeg sier jeg er gravid).

Spennende dager fremover ;) Smertene jeg hadde igår / idag kan jo ha vært fra eggstokker / livmor også, uten at jeg vet det, så lenge jeg aldri har hatt mens smerter eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir veeldig spennende :) godt er det iallefall at ingen tante rød har kommet enda.. For hadde jo så korte og rare sykluser, men nå fikk jeg jo EL på dag 16 og sikkert IKM på dag 30. Bedre med 30 dager og EL, enn 15-20 dager og ikke EL :)

Igår natt skjedde det noe merkelig.. Er jo forkjølet, og har sjelden feber under forkjølelse, men våknet med kramper i magen, og skikkelig skjelvninger, frøs som ett uvær. Sto til slutt opp og dusja ved 2 tiden på natten, og da hutra og frøs jeg i glo varmt vann. Hadde gåsehud i dusjen. Vrika litt som feber kramper/skjelvninger, men hadde temp på 37,2 bare. Hadde slike skjelvningeren gang før, og det var mens jeg hadde musepest (faktisk!), hehe.. Etter å ha ligget å ristet i ca. 2 t sovnet jeg, og våknet glovarm kl 4. Skjelvningene var da borte, men forts vondt i magen.

HAdde vondt i magen i hele går, og ble mest på høyre side, hvis jeg rørte meg eller klemte der. Forts litt vondt idag, men ikke så mye som igår. Bare bitte litt. Sov heele natta inatt :D

kan de smertene ha vært a? hmm. Pleier aldri ha vondt i magen slik uten videre liksom.

Lurer på om jeg klarer å vente heeelt til onsdag med å teste. Har liksom så lyst til å teste med en gang, men vet jo at en test nå uansett ville vært negativ.

Hvis jeg mot formodning skulle bli gravid denne mnd, så må jeg nesten prøve å holde det hemmelig helt frem til 4 november (altså ca. 17 uker), for sjefen. Begynner nemmelig i ny jobb, med 3 mnd prøvetid, og tror nok jeg ville fått sparken hvis jeg fortalte at jeg er gravid. (vet de ikke har lov til å sparke, men de finner sikkert på en eller annen unnskylding for å gi meg sparken hvis jeg sier jeg er gravid).

Spennende dager fremover ;) Smertene jeg hadde igår / idag kan jo ha vært fra eggstokker / livmor også, uten at jeg vet det, så lenge jeg aldri har hatt mens smerter eller noe :)

:hoppe: :hoppe:

*krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte desverre ikke å dy meg idag tidlig.. Bare måtte, måtte ta en test. Den var såklart negativ da.. Hadde ikke forventa noe annet, for er jo altfor tidlig å teste. Får nok holde meg i skinnet til onsdag nå.. Ingen mens enda hvertfall :).. men er jo i teorien etter når EL var, ikke IKM enda heller..

Akkurat sett en film nå, Love In Manhatten, :) måtte nesten gråte litt jeg altså.. huff :) men var godt å se en skikkelig romantisk film igjen. Hjemme alene, og min kjære er ikke så glad i slike filmer :P hehe.. Men det er jeg :)

Mage vondten jeg fikk fra det om natta her om dagen er over da. Rart, kan ikke skjønne hva det var. Kan ike vært festesmerter heller? varer vel ikke så lenge, og er så vondt vil jeg tro. Var nesten sikker på at jeg hadde blndtarmetennelse ell noe jeg.. Men gikk jo over :) Heldigvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mer flau :P.. Tok test idag tidlig også.. Bare såå nysgjerrig.. Men negativ som forventa egentlig den.. Men bynte å spotte ikveld. Eller utflod med litt rødlig/brun farge på (sorry detaljer). Det betyr vel at mensen er på vei??

Hmm.. Er nok tikk gravid denne pp vil jeg tro da nej.. eller noen som vet om folk som har spottet like før IKM; og likevel vært gravid?

Var så hyggelig idag. Hadde en prat med scigermor om barn og babyer (hu vet ikke at vi prøver da).. Om hvordan samboer var som liten o.l. Liker virkelig min svigermor :)

Var på rafting idag jeg :) veldig gøy... må gjentas i fremtiden.

Ikveld plukka jeg ca. 3 liter multe. *stolt*. Skal plukke mer på torsdag. Leverte multa til mamma, for å la hu lage syltetøy og få noen glass for jobben :).. like greit, så slipper jeg styret med å ordne det :) snille mamma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starten på spotting igår, enda mer idag, og litt mer rødlig utflod. Så tanta er nok på vei ja :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kom tanta :/... Og ny PP er igang :) denne gangen tror jeg at jeg kan rgene syklus på ca. 30 dager. Nærmere normalen det ihvertfall, enn slik de forrige ar vært. Får se om jeg orker teste etter EL, eller om jeg rett å slett bare laxer litt ang prøvinga :).. Prøve å bare kjenne på kroppen etter EL, og ha jevnlig sex.

Er i et jobb dillemma.. Fått fast100% i en bedrift som er privat, og må jobbe annenhver helg og 50/50 dagen /kveld. Fikk idag et annet tilbud om 80%fast + 5 % kontrakt og eventuelt mere vakter, dette er da dagtid. Og egentlig hver3 helg. Siste jobb tilbudet er en del dårligere betalt enn forrige, men derimot mer enn jobb jeg kan bli gammel i. (med tanke på barn o.l. i årene fremover, siden det er dagtid). Hmm.

Dilemma.. Takker jeg ja til nye jobben vil det si at samboer må starte å betale mer enn meg på utgiftene våre (delt alt 50/50). Han er kanskje ikke så happy for det, men han tjener forsåvidt bra nok til å kunne gjøre det.Han vil likevel ha mye å rute med til eget bruk.

1 jobbtilbudet jeg hadde: ca. 17.500 utbetalt,100%, 6 mnd vikar, 5 mil kjørevei hver vei, dvs 10 mil om dagen, turnus, 4 helg, 1 og andre vakt, samt dagen. Staten.

2 jobbtilbud: utbetalt ca 15.500,100% fast, 8 km pr vei,ds 3,6 mil om dagen, annahver helg, jobbe 50/50 dag og kveld. Privat.

3 jobtilbud: ca. 12.000 utbetalt, spennende utfordringer fremover, ca. 2.5 mil pr vei, dvs 5 mil pr dag. jobb hver 3 helg, og ellers bare dagtid. 80% fast, og 5 % på kontrakt inntill videre. Store muligheter for større stilling etter hvert, men som sagt dårligere betalt.

Tips og råd om hva andre ville gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mensen for full pakke :/ kjedelig.. Tror jeg kommer til å få mensen akkurat da jeg skal til syden (med mindre jeg blir gavid neste mnd). Kjett.. Skal jo bade masse. Greit med mensen mens jeg gikk på pilla, men nå har jeg myye sterkere mensen igjen. Så må skifte tampong ganske ofte..

Positive ting har skjedd siden sist, og negative ting. Ny jobb :) og uhell med bil og hund :( *trist*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mensen over for denne gang, og er idag på syklusdag 8 i 3 pp. Sist måned testa jeg jo etter EL hver dag, men nå skal jeg vente til ca. dag 10-12 før jeg begynner å teste. Hvis syklusen ligner på sist mnd er dette passe tid å teste på. Fikk jo positiv EL test på dag 16,17 og 18 forrige mnd. Heter jo at det går 14 dager fra El til mens, så da betyr nok det at EL var på dag 16. Føeste dag med positiv test?

Ellers så er jeg utrolig lettta over den nye jobben :;) Hvertfalll i forhold til fremtida, og hvis jeg skulle bli gravid å slik. Pga dette er en jobb i kommune, hvor man jobber kun dagtid og hver 3 helg. Mye bedre enn forrige jobben som var halvparten kvelder. så veldig glad for dette :) selv om lønna suger da men.. :/ :/

Merker at dette med prøvinga går i bølgedaler. Tiden rundt El og IKM leser jeg utrolig mye på nettet på KG og BIM, mens da mensen kommer glemmer jeg nesten hele prøvinga. Riktignok kan det ha med å gjøre at jeg har hatt LITT annet å tenke på siste uka, men likevel. Blir arbeidsledig neste uke :/... JObb til meg??

Grunnen til alt jobb stress er at jeg har vært lærling 2 år nå, og er ferdig på fredag,. Var livredd jeg skulle stå uten arbeid, men endte jo opp med 3 jobb tilbud til slutt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på om jeg skal begynne å teste imorra, slik for å være sikker så jeg ikke misser EL. Veldig greit å vite ekstakt når jeg "eventuelt" får mensen så lenge jeg skal til syden.

Prøve å kose oss annenhverdag hele perioden nå, så får vi se. Har jo prøvd ca det tidligere også.

PP3 - dag 11 idag.. Håper på spire denne mnd :) men har liksom fått alt på litt avstand nå.. Føler ikke det er så krise om jeg ikke blir gravid med en gang, slik som jeg følte før.

Nå er jeg arbeidsledig 1 uke :) så jobbe 2 uker.. så syyyden :D:D

Deilig sommer a gitt. Selv om syden er eneste ferien da.. Var jo ikke på noe ferie i de 3 ukene jeg hadde i Juli :/..

Gleder meg sånn til å fortelle det den dagen jeg er gravid :) lurer på hva jeg skal si til samboer ? Og Svigers tror jeg blir kjempeglade.. Gleder meg til vi skal fortelle det til dem. Lurer bare på om vi skal vente til det er gått 12 uker, ell om vi skal si det med en gang. Lurer på om vi sier det med en gang, men ber de ikke si noe til andre.

Men, mine foreldre, de blir nok glade, men syns jeg ikke hører like mye entusiasme der som hos svigers.. Men svigers blir det første barnebarnet, men mine foreldre har 2 fra før. Men alikevel, de kommer nok ratt til å si noe om at jeg burde jo jobba i jobben lengre osv.. Eller så tenker de det, men er kjempeglade og sier ikke noe negativt :)

Blir gøy når jeg kan fortelle venninner også. Det tror jeg jeg venter med til det har gått ca. 12 uker. Er en venninne som får vite det da, hun som vet vi prøver. :) Ellers må jeg holde munn. Men spørs jo også helt på hvor frisk man er å slik også da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer så mye på JUL jeg nå. Går jo så fort dit :/.. Hvor skal jeg feire jul i år? Min samboer vil til sine foreldre som vanlig. Og de 3 siste julene har vi feiret hver for oss, også har han kommet på kaffe til mine etter gave åpning hos sine. Meen, jeg har veldig lyst til å feire jul hos svigers, men, vil jo være hos mine også. Hmm.. Har for lite hus til å be alle hit desverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det starten på første uka som arbeidsledig :/.. Godt også=) hehe..

(hvis noen skulle kjenne meg igjen fra det virkelige liv, er det HYSJ HYSJ om prøvinga). :) Bare så det er sagt.. for skriver nok mye som kan kjennes igjen.. kjedelig å ikke fortelle noe fra livet liksom..

er 3 pp - dag 13 idag :P har drukket grapefruktjuice hver dag siden mensen.. for har jo ikke sett noe til EL slim før her.. MEN, lurer nesten på om det var starten på EL slim jeg så istad.. Bynte å teste fra igår av.. Negativ såklart.. men foirventer positiv test onsdag-fredag en gang..

Nå har jeg ryddet å shinet huset :)(igår + ifdag) Så blir det besøk fra venninne.. så lage middag.. så gå tur (i regnet???) og så på spinning en tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Seeya. Krysser fingrene for positiv EL test en av de nærmeste dagene.

Hei til deg =) Og takk for det :)

Hvor fint hadde det ikke vært å blit gravid denne mnd.. *håpe*.. Prøve å kose oss i sengehalmen hver dag denne uka, så får vi se :).. Ikke sett noe mer konkret EL slim, men bitte litt har det vært.. Mer enn forrige mnd tror jeg..

EL testen igår var bitte litt mer strek enn forrige dagen, så lurer på om ting har stabilisert seg :) teste i efta på nytt..

Hatt besøk av mamma isted. Snakka om alt mulig om barn, dåp, barnehage, bryllup o.l. (samboer mener å gifte seg ikke er noe vits, men jeg har sagt jeg vil gifte meg innen jeg fyller 30 år). Utrolig nok sa hu faktisk at de kom til å betale en del den dagen vi gifter oss. Hadde jeg faktisk ikke trodd :) overaskende.. Meeen, spørs om samboer vil gifte seg da.. Men med årene så :) hehe.. Kue han litt håper jeg.. Jeg ønsker det både av jente drøm + praktiske årsaker. Han vil ikke i kirka da, men vi kan jo finne på noe annet romantisk ?:)

Har liksom bynt å se for meg hvordan huset ville vært med barn i :).. Stellebord, senger, leke sted o.l. Går nok til barn(a) blir 6 tipper jeg, da må nytt hus til. Kjett men :(.. Kommer til å bli rart å flytte herifra.. selv om det sikkert blir bra også :) men det er maange år frem i tid.. heldigvis..

Nå skal jeg straks lage middag :) venter på sms om at samober drar fra jobb. Blir lapskaus, så går fort å lage (med lapskausblaning + pølse + noe kjøtt jeg ordna tidligere idag). Har også bakt coockies med sjokolade og peanøtter idag. Bakte eplekake igår :).. (selv om jeg ikke smaker da).

Vet ikke om jeg har skrevet det her tidligere, men, har slanket meg myye siden ifjor. 23 kg siden begynnelsen av november, men gått opp igjen 3 kg i sommer da, men nå skal jeg litt ned igjen. Hvertfall frem til jeg blir gravid. Meen, så lenge jeg slanker meg på fornuftig måte ved å trene og spise sunt, så gjør det vel ikke noe selv om jeg er prøver? Bedre det enn å stappe å spise godteri og kaker. Vært slapt med trening i sommer, men nå er jeg igang med minst 3 ganger i uka igjen. :).. litt godt også.. merka med en gang at formen ble dårligere.

Håper å trene mens jeg er gravid også :) bare moderat så klart.. Og prøve å spise sundt.. men så klart, blir vel å unne meg litt mer kos vil jeg tro?!? hehe..

Nå skal jeg gå tur etter middagen, så vurderer jeg å rydde ut av min gamle bil som skal selges. (må få lagt den ut snart). Håper å få igjen 20.000 men tviler sterkt.. Så kanskje jeg skal plukke litt bringebær. Fant et sted med masse villbringebær.

Også tenkte jeg å ringe DEG, venninna mi som leser her, og høre om du vil finne på noe i løpet av uka hvis du har fri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes godt ut med både lapskaus og cookies :sikle: Jeg prøver også å holde meg unna slike usunne ting. Gikk ned 10 kg for 2 år siden har vært relativt stabil, men gått litt opp nå i det siste. Som du sier så lenge man går ned på en fornuftig måte med sunt kosthold og trening så er det greit med slanking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 kilo :sjokkert: Det er jammen godt gjort, så flink du er! :smilyblomst: Jeg vil gå ned ca 10 kilo jeg, men de er vanskelig å overtale til å forlate meg gitt.. :vekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er ikke lett nei. Hvertfall ikke i begynnelsen.. Har flere ganger tenkt jeg sku slanka meg siste 2 åra, men først ifjor høst jeg fikk tilbake selvkontrollen og satte igang. Målet må jo være å endre livsstil, og ikke å slanke seg. Men jeg har et veldig rart forhold til godteri og usunne ting. For meg er det litt alt eller ingenting. Nå sier jeg konsekvent nei, og ingen problemer me det. Men skal jegs keie ut en uke, nesten fråtser jeg. I sommer ble det sykt mye usunt hvertfall :/..

Meen, man skal jo leve også :).. Ønsker å kunne ha et forhold til usunn mat, ved at jeg kan smake litt, med bare litt. Men det er nok en stund frem i tid vil jeg tro. Må selvdisiplin til det også.

Lykke til hvis du skal slanke deg Ilja :) Du klarer det nok, men motivasjonen må være rett + ha selvdisiplin.

EL testen jeg tok igår var litt svakere enn mandagen igjen, men er jo fra idag til onsdag jeg regner med å få EL, så vi får nå se i efta tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Testen igår ble litt mer farge på streka, men egentlig veldig lite. Så spørs i dagene fremover tenker jeg :) i syklusen.. skal man egentlig telle første mensdagen som dag 1??

Skrev jo inn mens og sex og temperatur på fertilityfriend, men nå har jeg droppa alt denne mnd :/ dumt egentlig.. men skjer det ikke noe denne mnd, så skal jeg ta det opp igjen, eller lage et eget skjema. Samtidig med at jeg droppa også å tempe denne mnd, dumt det også, men har bare temp med 1 desimal, så droppa det liksom.. Får se om jeg tar opp igjen det også :)

Har jo tidligere ikke sett noe til EL slim, men denne syklusen tror jeg jammen jeg har fått Bitte litt EL slim.. Kan ikke strekkes langt, men 5 cm kanskje? ...

Oppdatering senere ang test i efta =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går min uke som arbeidsledig mot slutten :)(godt med fri da men).. Idag har jeg vært å trent, gått tur og bada hunden, skal lage pannekaker og sjampinjongsuppe, spise, dusje, ha SEX, kjøre den veien jeg tror jeg skal kjøre til nye jobben på mandag.. (bare for ¨prøve ut å være sikker på at jeg ikke kjører meg bort), så skal jeg til en venninne sammen med en annen venninne..Koslig :)

Imorra blir det nok trening, gå tur med hunden, lage middag, på bursdagsfest (men være sjafør hele kvelden) for trenger så sårt penger for tiden.

Igår var jeg og min kjære på Madrugada konsert :) Så en slik kjempesøt madrugada body.. (kunne ønske jeg var gravid, så skulle vi kjøpt det) :) hehe.. Skal teste igjen etterpå.. Bruker jo billigtester, og syns nå at streken er jo sterkere tirs, ons og tors enn mandag.. Men de er jo ikke i nærheten så sterke som kontroll streket. Skal sjekke de gamle testene fra forrige mnd(har de liggende), og se hvor sterk fargen var da jeg hadde positiv test. hmm..

Nå er da så kalt ute at jeg fyrer i ovnen med god samvittighet :) Håpe det ikke blir for varmt for min kjære da han kommer hjem så.. (han syns ofte jeg fyrer for hardt)..

VIL VIL VIL bli GRAVID denne mnd :) *håpe*.. Men alikevel, siden jeg starter i ny jobb, så er det jo greit å vente en mnd el to til også.. men vil liksom at det skal klaffe fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :=) bra med litt hjelp til å krysse fingrene for meg.. Jeg gjør iallefall det :)

I efta fikk jeg POSITIV EL test, koste oss å greier, men kikka igjen på testen istad, og da syns jeg ikke den var like positiv som før idag.. Meen, tok en til nå istad, så får vi se. For hvis det er riktig at jeg har positiv EL test idag, får jeg to like sykluser nå, og det er jo veldig bra..

Altså, fikk mens en mandag, el en onsdag, mens en onsdag, el en fredag og eventuelt IKM en fredag..

Sex er egentlig kjedelig om dagen =/ skikkelig plikt sex.. slik føler vi det nok begge to.. så gleder meg til prøvinga er over, og vi kan kose oss av " egen fri vilje" igjen.. hehe:p.. Nå handler liksom alt om at han MÅ få orgasme inni meg.. kjipern men.. er litt slik; huff, vi må vel nesten kose litt da..

Menmen, fører det hele til baby, så er jo alt flotters :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...