Gå til innhold

Seeya`s prøve verden


Seeya

Anbefalte innlegg

Endelig prøverdagbok. Startet prøvingen ordentlig 24 mai (brukte kondom i ca. 2 uker før dette). P Piller, Loette sluttet jeg på 9 mai.

Gikk plutselig opp for meg her etter påske at nå var endelig tiden rett for å begynne prøvinga. Sluttet derfor på pilla i begynnelsen av Mai..

Vet at det ofte tar laaang tid før man blir gravid, men jeg håper så at jeg er blandt de som nesten råker på første forsøk... *håpe*

Når jeg først bestemte meg for dette klarer jeg nesten ikke tenke på annet.. tar El tester og temper.. sitter her å leser på nettet om prøving og graviditet og baby utstyr og full pakke..

Har alle andre det sånn også? Føler meg litt opphengt i dette for tiden.. Klarte å skjerpe meg litt her et par uker, men nå går det mye i graviditets tenking igjen..

Vente på EL nå om dagen.. Kan man ha EL uten at det slår ut på EL test? Pga litt ulage i syklus, tenkte jeg at jeg skulle teste hver dag etter jeg sluttet å blø for å være sikker på å ikke overse EL...

måtte bare få fortalt hva jeg tenke på til noen (dere på KG)..

Alle venner vet at vi kommer til å starte prøving snart.. Og ved hver anledning spør de, men føler meg litt dum om dagen, for må sitte å lyve som bare det.. (vil ikke fortelle noen før ting er i boks), så sitter å sier at joda, snart, få jobb litt mer i orden først bla bla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnneBerit

hei, hei! :):velkommen: :velkommen:

lykke til med prøvinga! :):duskedame:

kjenner meg igjen i det du sier angående testing og lesing og alt det der.. :fnise: jeg temper ikke da, men håper på å få i gang CB's fertillitetsmonitor snart..:P har enda ikke fått helt stabil syklus etter at jeg sluttet på pillen i agust september i 07, men har nå ei vennine som sluttet i mars og vant ikke å ha "vanlig" mens før hun le gravid.. :)

tar en dans for deg og håper at du slipper å bli boende hær så lenge! :):danser: :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for dansen ;) Leste din dagbok her om dagen også, men uten å etterlate spor desverre..

Bra det er flere som meg der ute.. Nesten farlig dette her da man er igang med prøvingen..

Tok EL test idag også, som alle andre dager.. Ingenting på gang virker det som. Tatt EL test hver dag siden siste mens, men ingenting skjer.. Hmm... Er nå på dag 17.

Har et lite problem.. Har 2 data i huset. Den andre dataen er litt rar, og da jeg er pålogget og forsøker å skrive eller starte innlegg lukker internett explorer seg.. Kommer slik error.. Men nede funker det fint. Noen som vet hvorfor? Skriver jeg som gjest, fungerer det hver gang.. merkelig.. Synd, fordi det er den dataen jeg bruker mest, og får jo ikke skrevet innlegg i dagboka som gjest.

Håååper tiden i prøverdagboka blir så kort som mulig :):).. lov å håpe hvertfall.. Er litt gøy detta her også da, hvertfall nå i begynnelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for dansen ;) Leste din dagbok her om dagen også, men uten å etterlate spor desverre..

Bra det er flere som meg der ute.. Nesten farlig dette her da man er igang med prøvingen..

Tok EL test idag også, som alle andre dager.. Ingenting på gang virker det som. Tatt EL test hver dag siden siste mens, men ingenting skjer.. Hmm... Er nå på dag 17.

Har et lite problem.. Har 2 data i huset. Den andre dataen er litt rar, og da jeg er pålogget og forsøker å skrive eller starte innlegg lukker internett explorer seg.. Kommer slik error.. Men nede funker det fint. Noen som vet hvorfor? Skriver jeg som gjest, fungerer det hver gang.. merkelig.. Synd, fordi det er den dataen jeg bruker mest, og får jo ikke skrevet innlegg i dagboka som gjest.

Håååper tiden i prøverdagboka blir så kort som mulig :):).. lov å håpe hvertfall.. Er litt gøy detta her også da, hvertfall nå i begynnelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneBerit
Takk for dansen ;) Leste din dagbok her om dagen også, men uten å etterlate spor desverre..

Bra det er flere som meg der ute.. Nesten farlig dette her da man er igang med prøvingen..

Tok EL test idag også, som alle andre dager.. Ingenting på gang virker det som. Tatt EL test hver dag siden siste mens, men ingenting skjer.. Hmm... Er nå på dag 17.

Har et lite problem.. Har 2 data i huset. Den andre dataen er litt rar, og da jeg er pålogget og forsøker å skrive eller starte innlegg lukker internett explorer seg.. Kommer slik error.. Men nede funker det fint. Noen som vet hvorfor? Skriver jeg som gjest, fungerer det hver gang.. merkelig.. Synd, fordi det er den dataen jeg bruker mest, og får jo ikke skrevet innlegg i dagboka som gjest.

Håååper tiden i prøverdagboka blir så kort som mulig :):).. lov å håpe hvertfall.. Er litt gøy detta her også da, hvertfall nå i begynnelsen :)

hehe.. :) det med data kan jeg desverre ikke hjelpe deg med.. :fnise:

blir det ikke litt kostbart å teste EL hver dag? testene er jo svindyre! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nejda, Kjøper fra Billigtester.dk. Men blir kun denne mnd jeg tester hver dag da for å se om jeg har EL eller ikke etter pille slutt :)

Senere får jeg bare teste da jeg eventuelt tror det kan være riktig tid..

Mange som har EL uten å merke det? Uten El slim?

Litt mer om oss: VI har vært sammen i 3 år, har hus og hund, stasjonsvogn, fler biler, begge to har jobber (dog jeg bare er vikar). Han er 24 og jeg er 21 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen fler her som startet prøvingen ca samtidig som meg? Ev ikke er lenge siden sluttet på pillen?

Skal drikke en kveld med jobben denne uka, er helt nødt faktisk, ingen måte å sno seg unna med mindre å bli syk eller noe.. Så skal ta en graviditetstest, just in case mot helga, bare for å være heelt sikker. Trodde jo at denne anledningen kom til å komme mellom EL og mens, men har jo ikke hatt EL enda, så egentlig litt bra også =) Vet jo at testen blir negativ, men tar ingen unødig sjanse føler jeg.

Selv om legen mente jeg bare skulle fortsette livet som normalt, helt til man har en posisitv test i handa, men tenker jo selvfølgelig litt på det der med alkohol imellom EL og mens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Og ikke minst velkommen som ny prøver og bruker av dagbok her inne på KG!

Kos å se nye mennesker :)

EL-testene trenger ikke funke.... Du kan ha EL uten å få resultater på disse testene. De beste EL tester som er, er de du får fra CB. De er vel de testene du kan stole mest på... Tror jeg.. Kjøpte EL-tester som var av annet slag, uten å få så møe svar på de.... Så jeg har igrunn droppet hele EL-testegreiene, og heller kjenner på kroppen... Merker det på hvordan smertene i krosrydd/nedre del av magen... :)

Men uansett.. Lykke te! Håper det ikket tar for lang tid før du får klaff :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til deg også :)

Takker for litt råd.. Tror nok jeg har hatt litt for stor tro på EL testene.. Må nok heller lete etter andre ting.. Sjekker alltid utflod men, ikke sett noe som kan minne om EL slim siden pille slutt..

Igår kom tante rød, IGJEN, sluttet på pilla 9 mai, og dette er 4 "mens" siden den gang, hmm, litt frustrerende. Men er vel bedre at jeg blør ofte enn å vente 100 dager på mensen? Spørs om noen av disse "mensene" har vært noe slags mellomblødninger.

Mens 1: Pillemens. Varte bare 3 dager.

Mens 2: 12 dager etter pillemens. Varte i 9 dager, med moderate mengder.

Mens 3: Varte i 3 dager med sånn normal mens mengde.

Mens 4: 2 dagen idag. Blødd mye mer enn tidligere.

Pleier egentlig med pillene å ha mens i ca. 5 dager +-. Med lite første dagene og siste dagene. Før jeg startet med pillen for 5 år siden, hadde jeg vel gjennomsnittlig 5 dager. ALDRI hatt mens smerter!! HELDIGE meg!! :D :D

Tror jeg gir meg med EL tester nå hvertfall, for en EL blødning er vel bare liten? og feste blødning er vel også liten blødning? Så er noen ordentlig tante rød ja :/..

Menmen, tvi tvi, er jo ganske så fersk.. Litt tidlig å håpe på ting for å si det slik.. :P..

Ha en flott dag :D

Akkurat vært en liten tur på treningsstudio, men tok en kort økt, for skal ut å løpe med hunden nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå ble jeg litt stille noen dager, pga tante rød kom :/

Så da var det liksom ikke så mye å tenke på. Fikk mensen på Tirsdag, og ferdig idag tror jeg.. Men blir litt surr i hodet av disse syklusene mine, (som du ser i innlegget over).

Kan jo tro at noe har vært mellomblødninger, men denne gangen var det hvertfall ordentlig mens. Husker jeg hadde ganske mye mens, før jeg brukte pillen, så denne mensen minnet litt om i "gamle" dager.. :)

Skal på fler jobb intervjuer fremover :).. så håpe rpå å få meg fast arbeid.. føler meg litt slem som juger hver gang noen nevner barn men.. Både til venner og på arb. intervju. Meen, vil jo ikke fortelle noe.. får litt dårlig samvittighet ang eventuelt ny jobb, men, er jo ingen som vil ansette meg hvis jeg sier sannheten.. så tenker jeg, hvis de spør den dagen jeg forteller at jeg eventuelt er gravid, om det var planlagt.. Hva svarer dere da? Tipper det for min del blir et litt difust svar.. hmm..

Er de fleste her inne anonyme ang å være prøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneBerit

Vi har ikke sagt noe til noen.. eller.. det er et par venninner av meg som vet om det, men ikke noen andre.. de venninnene som vet det er ei som ble mamma i februar og hu andre venter en eller ei i januar/februar.. :) kommer ikke til å si noe til familie og på jobb før vi vet at alt er i boks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det virker som de fleste holder munn om prøvinga, og frem til 3 mnd graviditet. Syns bare det er så forferdelig å juge hver gang venninner spør. Har fortalt det til 1 tidligere arbeidskollega :) Trodde egentlig samboeren også var veldig bestemt på å holde hemmelig, men virker litt som om han ikke har noe imot om folk veit..

vi har data i stua, så tenkte jeg skulle holde meg unna gravid nett sider der, tilfelle noen besøkende sku bruke datan (familiemedlemmer o.l.). Bruker helst dataen oppe til slike sider. men samboeren hadde ikke noe imot det om noen skulle se det..

Noe helt fantastisk da :) Fått meg fast 100% stilling :) veldig bra.. tilfelle en spire skulle dukke opp. Begynner i jobb i august. (sjefen spurte om vi hadde planer om barn, men jeg sa at klart vi har det en gang i fremtiden, men ikke for øyeblikket). Har 3 mnd prøvetid. Hvis jeg sku bli gravid nærmeste mnd, ville jeg jo være over 3 mnd på vei da prøvetiden er over. Kan han si meg opp veldig lett i prøve tia? (slik finne en enkel annen grunn for å si meg opp, fordi han vet jeg er gravid?).

Mensen var over på Søndag. Prøver meg med EL tester en syklus til, for å se om jeg får noe positivt utslag :) Så lenge jeg har mensen har jeg vel mest sannsynlig EL også? (selv om det forrige mnd ikke slo ut på billigtester).

Har det så bra med samboeren min om dagen :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forsøk på å prøve å finne ut når EL er, så har jeg testet hver dag siden sist mens, og tester fortsatt. Ingen positiv EL enda. Men, spørs helt hvor lang syklusjeg har om den kommer snart, el om jeg i det hele tatt har El da.. :P..

Nå er det ferie :) :) Godt å vite at jeg har en fast jobb å gå til i august. Hvertfall hvis man plutselig skulle bli gravid.

Fortalte at jeg er prøver til en venninne idag :) Så nå følger hun nok med i dagboka mi tror jeg.. Du får bare skrive innlegg til meg her da (du vet hvem du er) :)

Godt at det er en venninne som veit, slik at det er noen man ka snakke om det med. Samboeren kan jo sikkert bli lei etterhvert.. Prøver å ikke snakke noe spesielt om det da. Mener liksom at det ikke er så mye å snakke om før det eventuelt blir en graviditet.

Håper det ikke blir El da samboer skal på ferie alene om 2 uker hvertfall. Men tipper det er mens på det tidspunktet.

Nå må jeg nesten lage middag til samboer som snart er ferdig på jobb :) for så å stikke til byen å handle litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått mine første positive EL tester :D:D:D:D

Tror jeg...

Tenkte ikke umiddelbart at testen var positiv(kasta jo den igår å trodde den var negativ). Holdt på å gjøre det samme idag også. Men bestemte meg for å sammenligne med fler tester fra søppelkassa. Ser da klart og tydelig (tror jeg) at den fra igår og idag er positive :D:D

Streken er ikke like sterk,. men man ser, i motsetning til de andre testene at streken har myyye mer farge en den skygge streken som er til vanlig... (med mindre streken blir mer utydelig da den har ligget noen dager??).

Idag blir 3 dagen på rad med sex, så det er bra, hvis testene er positive :) lurer på om jeg skal ta en til ikveld og bare for å se hvordan ståa er..

Men pleier å ha EL etter positive tester sant? Er på dag 15 nå, så da virker det jo nesten som om jeg skulle ha en normal syklus? Har jo hatt mensen sykt ofte i det siste. Men da får vi følge med om mensen kommer til rett tid denne mnd da (eller ikke kommer i det hele tatt?) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den dagen som jeg faktisk TROR jeg har EL, orker såklart ikke samboer ha sex =/

Er lei av å måtte mase om å få sex, da han faktisk kanskje ønsker barn, enda mer enn meg. Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Ny dagbok jo! Masse lykke til med prøving og den pågående jakten på EL!

Det gjør sikkert ikke noe at det ikke blir noe sex ikveld, ifølge det leger sier rundt omkring holder det med max annenhver dag :sjarmor:

Gleder meg til å følge deg videre, håper du ikke blir prøver så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Hei =) Gøy at noen følger min jakt mot baby..

Ble ingen sex igår da nei, men kan jo alltid se i efta =) Hadde jo sex kvelden før jeg da fikk den positive testen.

Vi er vel litt lei av å h sex så ofte begge to, enda vi bare er så kort i gang med prøvinga. Men med jobbing og diverse annet blir man jo slitne..

Jeg har hatt ferie en uke idag :) og samboer starter ferie idag :)

Skal å trene litt nå. Etterpå skal jeg ta en test å se om den fortsatt blir positiv. Tok igår kveld, og den var også positiv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering :)

Er det lov å håpe?

Hadde jo positive EL tester på onsdag og torsdag forrige uke, og hadde sex tirsdag, onsdag og fredag ;)

Merka igår at jeg er så øm nederst i magen, og har hatt stikninger / murringer i livmor / eggstokker. (skal sies at jeg ALDRI har mens smerter).. Hmm.. Men symptomer allerede?

Har jo målt tempen å slik, men vært på tur nå i noen dager, så ikke hatt med meg termometeret. Målte derimot idag igjen, og pleier ha temperatur på 36,0-36,2 men idag hadde jeg 36,8. Pleier man ikke å ha økt temperatur mellom EL og IKM hvis man er blitt gravid?

Skal også sies at jeg er forkjølet, så kan komme av dette :(... Pleier aldri ha feber, men kan jo hende jeg har litt høyere temperatur enn normalt likevel.

Har så lyst til å teste, men kan jo ikke det, for er jo knapt en uke siden EL.. utålmodig vet jeg.. Tror IKM blir neste Torsdag. Kanskje jeg tester onsdag?

Kanskje litt overivirig, men er jo første gangen i en syklus at jeg fikk påvist EL. Trodde jo at jeg hadde skikkelig ute å kjøre sykluser, og ingen EL, men virker ca. som om syklusen kanskje er på rett spor nå. Spørs når mensen komemr da :) (eller ikke kommer?)..

Idag er det faktisk SOL :D deilig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med uvanlige symptomer! Og uliiidelig lenge til neste torsdag (onsdag) da :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...