absinthia Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #81 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Gleder meg til å kjøre nordover på torsdag, skal ha yngste sønn og hunden med, så jeg skal ta det rolig og så håper jeg på at jeg ikke plutselig får rier eller noe mens vi kjører. Kjæresten skal være igjen og hjelpe flyttemannen, samt vaske over huset, mens vi andre drar til svigerforeldrene for å bo der, til vi får sakene våre inn i huset. Blir litt slitsomt å kjøre 50 mil som høygravid, men det blir mer slitsomt å være her uten et godt sted å sitte eller ligge på. Vi får bar e ta inn på hotell halvveis om jeg kjenner at det blir for mye - men tror at det skal gå greit! Har hittill pakket 36 esker og begynner å se en ende på pakkingen, nå er det stort sett bare ting som henger på veggene, klær og ting sam allerede er nedpakket i kjelleren igjen + bittelitt husgeråd og sånt. Har litt sommerfugler i magen! Familiens storesøster gleder seg også, hun har mirakuløst nok fått seg en kjæreste som kommer litt over en times kjøring fra dit vi skal flytte og går for tiden på folkehøgskole omtrent 10 mil unna. Så hun drar rett til kjæresten for å være der noen dager og så kommer hun i hus. Eldstemann trodde at han kom til å feire sammen med kjæresten, da han skulle jobbe mye i jula og ikke orket alt styret med å reise 30 mil for så å reise hjem til deres leilighet igjen etter et par dager. - Savner ham, deter rart å ikke ha hatt ham rundt seg på flere måneder ...men da jeg var på den alderen var jeg også utrolig sjeldent hjemme, til tross for at jeg var glad i mammaen min, så jeg trøster meg med det. Endret 11. desember 2011 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #82 Del Skrevet 14. desember 2011 Bareendag igjen før vi flytter og huset ser totalt kaotisk ut. Svigerfar har komemt for å hjelpe og har sammen med mannen funnet ut at de begge hjelper flyttemannen en stund, før kjæresten kjører oss oandre og svigerfar blir igjen og vasker - han er en veldig snill mann, håper bare at han vasker godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 11. januar 2012 Forfatter #83 Del Skrevet 11. januar 2012 Der hadde vi gjort unna både julefeiring og flytting. I dag og i går har vi gjort unna de siste innkjøpene til lillegutt og anskaffet både bilstol, ammepute, pumpe, flasker, noen nye klær til mitt kommende liv som ikkegravid, skinnpose, litt småklær mm. 6-åringen er utrolig nok strålende fornøyd med sin nye skole, sitt nye rom og at han faktisk kan gå på besøk til andre barn og til skola, mens vi andre synes det er deilig at vi sånn gradvis begynner å komme i orden. ...så nå er det bare å vente på at vårt nye familiemedlem kommer ut og hilser på oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #84 Del Skrevet 14. januar 2012 Termin i dag, men har ikke ordentlige symptomer på at lillemann kommer. Lurer på når han finner det for godt å dukke opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 23. mars 2012 Forfatter #85 Del Skrevet 23. mars 2012 (endret) Lillemann kom den 20.januar og var en stor suksess fra første stund. Nå er han 2 måneder og en skikkelig sjarmklump. Jeg har begynt på det lange prosjektet med å gå ned i vekt til jeg når ca 60kilo, jeg er 75 kilo nå og.satser på å gå ned en halv kilo pr uke. Begynte forsiktig for snart 4uker siden og har gått ned 2,3 kilo siden da, så jeg er i rute. Blir godt når jeg får tilbake min gamle garderobe igjen -savner buksene mine ;! Etter planen kommer jeg i mellomgarderoben (bukser i Ca.strl. 38 som jeg brukte før jeg ble gravid om en måned omtrent, nå bruker jeg tydeligvis størrelse 40 ( samt noen av gravidbuksene) og den ene begynner faktisk å bli litt vel romslig. Har pakket opp en del av de nedpakkede klærne og ser at jeg har mye lekkert som jeg har savnet å gå i, mange fine, skjørt, bluser og kjoler også. Skal belønne meg selv med ett eller annet flott klesplagg for hver 5.kilo jeg går ned. Har aldri slanket meg før, så jeg håper virkelig at det går fint med litt mindre kalorier og å trille lang tur de fleste dager i uka.det er no stillesittingen jeg begynte med tredje året som student som har ført meg i dette "uføret" med god hjelp av bekkenløsningen da jeg var gravid. Endret 23. mars 2012 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 25. august 2012 Forfatter #86 Del Skrevet 25. august 2012 Og da skal man altså bli bestemor sent i høst /tidlig i vinter. Hadde egentlig tenkt å vente til jeg ble over 40, men sånt kan man jo ikke alltid planlegge selv. Jeg gleder meg ihvertfall. Blir nok fint for minstemann å ha et onkelbarn som er født i samme år som han å leke med. Har begynt å hekle vognteppe og skal strikke et tynt og deilig omslagsteppe til den lille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 11. september 2012 Forfatter #87 Del Skrevet 11. september 2012 I morgen skal jeg til byen og forsyne min datter og slekta med nyopptatt potet, fikk utrolig nok en fantastisk god avling, til tross for den dårlige sommeren. Kunne tenkt meg til å dra i stallen og pusle litt på dagtid mens lillemann sover i vogna, men får se hva jeg får tid til - resten av poteten må jo også opp av jorda og det er igrunn enklest å få til mens det er lyst ute. Skal uansett ha ridetime på torsdag og gleder meg til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 15. september 2012 Forfatter #88 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Lillemann sier ofte pappa når pappaen kommer inn i samme rom som han.. dvs at han sier babba. I dag dukket Hank von helvete opp på tv og lillemann smilte og lo mens han sa; BABBA BABBA BABBA For ordens skyld kan jeg fortelle at jeg har en mann som ikke er helt ulik Hr Dyvik Husby, så det var slett ikke tilfeldig. Jeg savner å ha gode venner rundt meg, har ikke hatt det siden jeg forlot stedet der jeg bodde for 3 år siden. Jeg savner å henge på kafe, gå på kaffebesøk, sitte i hagen, ta en pils eller et glass vin eller ha noen å være frustrert sammen med bortsett fra kjæresten. Stedet der jeg har bodd i mellomtiden, holdt jeg akkurat på med å bli bedre kjent med noen som "passet til meg" da vi flyttet. Heldigvis der det ut til at jeg kan finne venner som passer meg her, har blitt litt kjent med flere hyggelige mennesker. Jeg er igrunn ganske kresen på hvem jeg henger sammen med så jeg kan være treg til å finne folk som jeg vil ha noe mer med enn en prat i forbifarten. Jeg er ikke opptatt av status altså, men orker ikke å omgås med folk bare for å ha folk rundt meg - jeg må faktisk like dem også! Er allergisk mot for mye sladder, intriger, overfladiskhet eller misunnelse. i tillegg er jeg vant til å henge en del med "gutta" og er litt skeptisk til en viss type damer, fordi de ofte kan være ganske slemme. Æsj! Jeg er alt for trøtt til å utbrodert dette. Endret 15. september 2012 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 15. september 2012 Forfatter #89 Del Skrevet 15. september 2012 Måtte bare legge til denne, selv om den ikke har noe med å finne seg nye venner å gjøre. http://m.youtube.com/watch?v=YHH1jFfDXAQ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 20. september 2012 Forfatter #90 Del Skrevet 20. september 2012 Ble ikke ridetime på meg i dag fordi mannen er bortreist og jeg ikke hadde barnepass, heldigvis får jeg komme å låne en hest og ri på tur, de gangene jeg må melde avbud. Har ikke fått lurt meg i stallen på dagtid heller, fordi det rett og slett er så mye å gjøre hjemme og med å følge opp alle ungene og det kommende barnebarnet nå at jeg iblant blir helt matt. - Ikke fordi min datter ikke klarer seg selv, hun er en fornuftig skapning må vite, men fordi jeg vil hjelpe henne litt nå som hun er gravid. I blant synes jeg at det er mye som faller på meg. Akkurat nå er jeg hjemme alene med de to minste i en ukes tid, fordi mannen er ute på jobb og jeg vet at det tar minst to dager fra han kommer hjem til han er noe særlig futt i, fordi han trenger å ta igjen både tapt søvn og komme til hekte igjen etter lange arbeidsdager med rigging av scener og utstyr, samt lydsjekker og konsertene i seg selv. -så her går jeg og løper inn og ut, passer barn, hjelper med lekser, kjører hit og dit, handler, vasker og rydder, lager mat, tar opp potet og knutekål og er trøtt som en dupp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 20. september 2012 Forfatter #91 Del Skrevet 20. september 2012 ...ja og så lufter jeg hunden, så klart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 30. september 2012 Forfatter #92 Del Skrevet 30. september 2012 Ausann! Har fortsatt litt vondt i halebeinet etter å ha falt ned fra hesten i gallopp her om dagen. Vi var litt uenige om hvor krapp svingen skulle være, tror jeg, men er egentlig ikke sikker på hvordan det dkjedde bortsett fra at jeg var ubalansert. Tror jeg trenger litt mer trening, men føler meg litt usikker i gallopp og tror jeg spenner meg på en tåpelig måte, fordi jeg tenker på sist gang jeg falt ned fra hesteryggen - hesten var i gallopp da også, men ble så sprek at han plutselig måtte komme med noen små bukk, da han fikk øye på noen hopper på et beite like ved. I dag har jeg hatt det deilig ute i både sola og regnet. Jeg har spadd og lempet stein, plantet noen stauder og satt løk i det som ble et ca 5 meter langt bed, med naturstein som kanter. Da lillemann våknet, kom mannen og hunden også ut. Min kjære mann tok med seg lillemann bort til veden som vi har sagd opp og fant en bit av en seljegrein som minstemann gnagde litt på og undersøkte med hendene, da vår ellers så lite pinneinteresserte hund så sitt snitt til å nappe den fra ham og løpe som en galning frem og tilbake foran ham i en liten evighet - rare hunden! Til vanlig er Herr hund svært så omtenksom når det gjelder barnet; hører han at lillemann gråter i en annen tone enn " jeg er trett gråten" kommer han løpende og sjekker hva det er som er galt, snuser på barnet og ser alvorlig bekymret ut, han liker heller ikke at jeg lar barnet ligge ute i barnevogna, mens jeg selv kommer inn, da blir han urolig og signaliserer at vi straks må gå ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #93 Del Skrevet 2. oktober 2012 At jeg kom meg såpass godt igjennom barndommen som jeg gjorde, skyldes i stor grad min tante som bodde i nabobyen. Jeg hadde det ikke fælt hjemme, men mobbingen og utestengingen jeg opplevde på skola på det lille tettstedet jeg bodde på, kunne nok ha tatt helt knekken på meg om jeg ikke kunne dra dit og få et pusterom innimellom. Jeg sier "på skola" men realiteten er at det foregikk utenfor skoletid også, siden man på små tettsteder omtrent er dømt til å møte noen av plageåndene sine på fritida også og at de gjerne drar med seg andre på "moroa" i dette tilfellet ble også en lærer sjefsmobber etterhvert, han var en slik som plukket ut hakkekyllinger og hadde gjort det i minst tjue år før han fikk meg i klassen sin. Noen få ganger latet jeg som om jeg ikke rakk bussen hjem for å slippe å dra tilbake og de fleste gangene jeg dro hjem, satt jeg på bussen og strigråt og gjemte ansiktet mot gardinene i bussruta, gjerne med polvottene, sekken eller jakken over lårene fordi jeg ikke ville at folk skulle se hvor fete de var. Når jeg ser på bilder av meg fra denne perioden, blir jeg alltid overasket over at jeg hverken var feit eller stygg. Jeg savner tante og tenker utrolig mye på henne, selv om det er snart ti år siden hun uten forvarsel og til alles overraskelse fant det best å ende sitt eget liv. Litt av et sjokk for alle som kjente henne, da man ikke forventer at pene, flinke mennesker med mange venner og folk som er glad i seg tar slike avgjørelser! ...Men nå vet vi bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #94 Del Skrevet 11. oktober 2012 Hoho ..ramlet av den samme hesten en gang til, men landet på begge bena. Ellers har jeg bursdag på lørdag og mangler totalt lyst til å bake kake, dessverre føler jeg at jeg må, fordi de andre forventer det ( for det meste svigerfamilien) -selv skulle jeg gjerne gitt f... , satt meg på et fly til en eller annen større by sammen med min kjære mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #95 Del Skrevet 14. oktober 2012 Fantastiske høstdager! Jeg tror at jeg må begynne å ta med meg fiskestanga når jeg triller morgentur med minimann, - ser så godt som alltid sjøørret som hopper ganske nært land og har nå tilbrakt flere dager med kaffekopp på en stein i dagens første solstråler, mens jeg bivåner at det plasker både her og der. Til våren har vi nok fått fikset båten, da skal jeg ut å ro! Lurer på om jeg ender opp som denne fyren? http://m.youtube.com/#/watch?v=7Zck2_ShCao&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3D7Zck2_ShCao&gl=NO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 27. mars 2013 Forfatter #96 Del Skrevet 27. mars 2013 F... s greie! Jeg skrev et langt og flott innlegg om min fantastiske trivsel i den nye jobben og så forsvant det plutselig i løse luften! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 15. juli 2013 Forfatter #97 Del Skrevet 15. juli 2013 Oj.. jeg har visst en slags date i morgen "absinthia nynner glad og fornøyd, selv om hun synes at det er litt skummelt" Hoho! Gratulerer til meg selv fra fortiden! -nå har det vart i 5 år og mannen er fortsatt like herlig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 3. august 2013 Forfatter #98 Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Jeg saaavner å bo der jeg bodde for 4 år siden, jeg savner vennene mine/ våre, jeg savner å gå ut og snakke med masse kjentfolk, jeg savner å kunne tusle ned på puben bare for å ta en pils eller en kaffe og gå hjem. Jeg savner at folk som går forbi, stopper for å prate, vet hvem jeg er og hva jeg står for, at de er glade for at det går bra med meg, at de snakker litt bak ryggen min, at det er så utrolig mange forskjellige mennesketyper rundt meg, de lokale bandene, kunstnerne, å danse meg svett til reggaerytmer, kaia med alle båtene, brukthandelen, å gå på kafe lørdag formiddag, jeg savner til og med vinden og regnet. Ikke misforstå... Jeg bor på et fantastisk sted nå, men jeg har ikke fått opparbeidet meg ordentlige venner her. Jeg har nesten ingen jeg kan dra på besøk til og det at mannen er så mye borte, vanskeliggjør at jeg kan melde meg inn i foreninger eller drive på med alle ting jeg egentlig har lyst til å gjøre. Ble litt kjent med noen da jeg drev på med ridning, men så havnet jeg midt i tidsklemma på grunn av lang vei fra arbeid og hjem, samt at det foregikk på en dag da mannen ofte er borte, så der mistet jeg igrunn kontakt med det miljøet. Skal fortsette å ri, men tror at jeg må ta privattimer en gang i blant, i steden for å binde meg opp til spesielle tidspunkter. Har 5-6 mil til nærmeste barnevaktkandidat, siden jeg ikke kjenner noen ungdommer som kan tenkes å ha lyst til å passe minstemann og 8- åringen er jo alt for liten til å ta seg av lillebroren sin, mens jeg driver på med hobbyer. Der vi bodde før jeg kom hit, holdt jeg akkurat på å opparbeide meg en god venninne og vi snakkes en del, men jeg har faktisk ikke hatt noen som jeg bare kunne stikke innom eller som bare kunne stikke innom meg, på flere år. Greit nok at jeg er litt kresen på venner og litt forsiktig med hvem jeg henger sammen med, men så ensom har jeg ikke vært på lenge . Godt jeg har en snill mann, ellers hadde jeg blitt totalt gal!!! ...og nå har mannen vært bortreist på jobb i nesten to uker i strekk, jeg vil ha ham hjem, med en gang, jeg vil ikke vente helt til i morgen kveld!! Han kommer dessuten til å være trøtt etter all jobbingen, så jeg får nok ikke snakket noe særlig med ham før langt utpå mandagen. Endret 3. august 2013 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 3. august 2013 Forfatter #99 Del Skrevet 3. august 2013 Jaja, godt jeg har hunden til å holde meg med selskap! Nå står han og brummet i vinduet i fall det skulle være noe skummelt der. Da vi var ute i sted, hørte vi nemlig at noen hoiet og festet nede i fjæra. I tillegg traff han en merkelig hoppende skapning som han ikke hadde sett før, det var nemlig en liten frosk - antagelig en av de to som har bestemt seg for å bo i veksttunellen min. Når det gjelder froskene er de hjertelig velkommen, siden de spiser snegler og insekter, bare hyggelig med slike gjester! I løpet av den siste uka har jeg forresten kun snakket med minstemann og hunden, dersom vi ser bort fra ekspeditørene der jeg har handlet og noen korte telefonsamtaler. Kanskje ikke så rart jeg holder på å gå på veggen! Det var vel egentlig omtrent slik forrige uke også, bortsett fra da jeg var innom svigers og at jeg var i 86-årsdag hos mannens bestefar på søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 3. august 2013 Forfatter #100 Del Skrevet 3. august 2013 I mangel på et fornuftig menneske å sutre til, så skal jeg fortsette å sutre her, så jeg får det ut. Jeg har ikke vært på konsert på over et år og da var vi bare på konserten og så rett hjem til svigers som passet de to minste, jeg var kjempefornøyd med det. Men nå vil jeg gå på flere konserter og det er forresten flere år siden jeg var på festival! Det er egentlig et paradoks at jeg ikke har fått litt mer musikalske innskudd i livet mitt i det siste, når kjæresten har bedre og bedre artister som han jobber med og at en av grunnene til at vi ble kjent fordi jeg var så mye på konsert. Jeg har lyst til å gå ut og ta meg en pils også! Bare for å se på folk, men her er det ikke så mye slike tilbud og ikke så mye folk å se på heller. Skulle ønske jeg kunne overtale 10-15 flotte mennesker jeg kjenner til å flytte hit. Dersom mannen hadde hatt fri, så kunne vi tatt en liten ferietur til der vi bodde da vi møttes, men det er ganske langt å kjøre med småbarn i bilen. Tror ikke jeg har hatt sån " hjemlengsel" i hele mitt liv. Svigermor har nettopp fått beskjed av legen om å holde seg unna husdyr, fordi de andre allergiene hennes har blitt værre ( pollen og litt hund/ katt) så de kan ikke passe hunden om vi har lyst til å dra på konserter eller lignende for vi kan ikke overnatte der og det er både trist og kjedelig, fordi vi bare kan dra på ganske korte besøk for tiden. Min datter stiller gladelig opp som hundevakt, men da må de være her, da det ikke er lov til å ha husdyr der hun bor. Jeg er skikkelig bekymret for hunden, for om vi ikke snart klarer å trene ham til å være hjemme alene ( han har nemlig ikke kommet seg etter et ordentlig tilbakefall i " hjemme alene angsten " sin, eller man kan vel heller si hypertilknytningen. Vi har jobbet lenge med dette, nå skal vi prøve å få hjelp av et medikament fra dyrelegen og dersom det ikke fungerer, vet jeg ikke mine arme råd - ingen av oss kan ta hunden med på jobb. Dvs jeg kan ha ham i bilen, men det fungerer ikke når det er sol, eller 20 kalde grader. Vi kan ikke slutte å jobbe heller, selv om jeg med glede hadde valgt hunden foran jobben om det ikke var for at vi trenger pengene. Håper at vi fikser det med å trene mens han får hjelp av et medikament. Etter at min datter passet ham mens vi var fire dager på ferie, ble han enda mer bekymret når jeg var ute av huset, selv om mannen var hjemme. Nå er han tilbake på det som er normalen for ham igjen. Dvs at han takler at jeg går utenfor huset en tur, dersom minstemann sovet inne, men om både jeg og minstemann går ut, begynner han å klynke og etterhvert å skjelve og løpe rundt å krafse på dører og vinduer. Han er verdens beste hund i familien, så jeg håper virkelig at vi slipper å gi ham bort, på grunn av dette- for det er nemlig ikke noen ledige dagpassere for hunder her i nærheten, så vidt jeg vet. Det er så jeg må gråte en skvett bare jeg tenker på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå