absinthia Skrevet 22. juni 2008 #1 Del Skrevet 22. juni 2008 Ja, nå var det på tide med en liten dagbok. Dagens tema er venner og omgangskrets, jeg har nemlig de siste ukene følt en dyp lykksalighet fordi jeg har så mange fine mennesker rundt meg som gir meg mye. Det kan tenkes at det har noe med at jeg har vært ganske nedgravd i studier de siste ukene og at jeg derfor setter mer pris på omgangskretsen når jeg ser dem, men jeg har jo brukt litt tid nesten hver eneste dag til å sitte sammen med og diskutere fag o.l. med studievenner og setter jammen mer og mer pris på disse også. Enkelte dager har det kjentes ut som om noen har gitt meg en pille som virker sånn at man får en ekstatisk lykkefølelse over å ha disse folkene rundt seg. Mine venner og omgangskrets forøvrig har altså vært mitt "dop" i det siste, kanskje fordi det er et sånt stort mangfold og så mye livsglede som smitter over (og jeg har alltid vært en veldig glad person selv, så det er klart at jeg blir nesten litt ekstatisk iblant når det blir enda mer glede å ta del i rundt meg). Jeg har alltid vært et sånt menneske som har en fot i forskjellige miljøer og på denne måten har det nå blitt sånn at jeg også får folk fra forskjellige miljøer til å bli kjent med hverandre, fordi de omgås meg. Dette er bare så deilig. Før har det nemlig vært sånn at jeg har hatt grupper av venner som overhodet ikke gikk overens, fordi de tilhørte forskjellige miljøer, men nå har det vært en liten revolusjon på det området de siste årene. Så jeg lever med en gruppe mennesker rundt meg der det er en fantastisk miks på personligheter og mindre smågrupperinger, som omgås hverandre og møtes på forskjellige arenaer fordi de er opptatt av samme ting. Som et eksempel kan jeg nevne at en del av medlemmene i undergruppen "hårete venner med sans for mørk og dyster musikk" også sklir glatt inn i gruppen "vi som melder oss til verv", "vi som er nære venner med billedkunstnerne", "vi som har høyere utdannelse", "vi som treffes på stampuben", " vi som er opptatt av tekniske duppedingser", "musikervenner" ..og det er klart.. innenfor alle disse grupperingene finner du også mennesker fra: - ekstremsportvennene, alenemødrene, politikerne, nerdene, dramavennene, "de fotballinteresserte", "lokale helter", reggaefantastene osv.. Vel.. hadde alle vært som mine venner tror jeg at det hadde vært fred i verden, de er bare så søte alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thera Skrevet 22. juni 2008 #2 Del Skrevet 22. juni 2008 Denne vil jeg legge til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 22. juni 2008 ...og en ting til: Hadde jeg vunnet en stor pengepremie en gang, ville det ultimate vært å lage en "vennefestival" der slekt, venner, f.hv. klassekamerater og omgangsvenner hadde fått fripass, der de kunne ta med seg en person. Tenk å ha mesteparten av alle man har hatt rundt seg i perioder av livet, samlet rundt seg på en gang! Det hadde vært fantastisk det!!! Andre som ville komme inn måtte betale en viss sum. Muligens hadde dette dekket utgiftene, men man vet jo aldri... Hadde jeg brukt mine musiker og dj-venner som basis i musikken hadde de (mot artistlønn) kunnet stille opp med et par dj'er og minst to hele band + noen halve og minst et par "trubadurer" av god kvalitet. I tillegg hadde noen kunne holdt utstilling og salg av kunst, smykker, håndarbeid, økologisk mat, hjemmelagede produkter. Aktiviteter som kunst, musikk og dramaverksted, fjellklatring, fotballkamp, tur, klesdesign av gjenbruksmaterialer, urtekurs og sikkert flere andre ting vært mulig å gjennomføre, med tanke på hva disse folkene driver på med til vanlig.. egentlig en fantastisk tanke.. men så var det det med den store pengepremien da, -jeg som ikke tipper lotto engang. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) I dag har jeg: Sovet alt for lenge.. jeg snur ofte døgnet når ungene ikke er hjemme. Planlagt å gå på rollerblades med en veninne, men endte opp med å spille "guitar hero" med henne og mannen hennes. Fundert over hvordan jeg skal unngå å virke for flørtende på en kompis som jeg liker veldig godt, men som jeg aldri noensinne kommer til å forelske meg i. Det hadde vært lurt om jeg gjorde det, ettersom vi har sammenfallende interesser, trives sammen, han er morsom, intelligent og kjempeallright på alle måter + at han har veldig sans for meg da.. ...men forelskelser kan ingen styre. Jeg funderer selvsagt over problemet fordi jeg ufrivillig sender ut flørtesignaler som kan mistolkes fordi jeg trives så godt sammen med ham og fordi omgangskretsen hans synes at det hadde vært en flott ide om vi ble sammen.. de jobber nemlig litt med saken, dessverre.. Endret 26. juni 2008 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Huh.. mødre..! Mamma har bestemt seg for å komme på overraskende besøk og hun kommer i morgen. Jeg er glad for det men kjente at det kom litt brått på, jeg hadde endevendt hele leiligheta for å foreta en skikkelig opprydning mens minstemann var hos pappaen sin, men nå må jeg bare stappe alt på plass, uten å få gjort det med det første. Dumt at minstemann var borte så han ikke får sett mormora si, jeg håper at hun lærer at hun ikke må begynne å reise helt uten videre til neste gang. Hun ble litt lei seg da hun hørte at han ikke kom hjem før etter at hun har dratt. Endret 26. juni 2008 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Av mangel på andre fornuftige ting å ta meg til, siden ungene har dratt på ferie uten meg (ja.. av en eller annen merkelig grunn synes ikke dama til eksen at det er ok å ha meg hengende med på ferie :klø tilbragte jeg natt til søndag med å gå ut sammen med noen venninner. Det var livlig ute i sommernatten, jeg fikk tilbud om sex fra den vakreste damen i distriktet, så det er skikkelig synd at jeg ikke tenner så veldig på damer.. men jeg kan jo skryte på meg at jeg har sjans på penere damer enn de aller fleste menn jeg kjenner. Dette har nemlig skjedd flere ganger før og det har alltid vært svært pene damer som legger an på meg. En stund lurte jeg på om jeg hadde noe maskulint over meg, men siden flere av venninnene mine sier at de føler seg så maskuline i forhold til meg (sånn utseendemessig), så har jeg sluttet å fundere over det. Egentlig var det f... så synd at det ikke var denne helgen jeg uventet gikk meg på pappaen til minstemann ute på byen, han hadde blitt skikkelig sjalu på meg Jeg endte også denne gangen opp med å tusle hjem til en kompis, men denne gangen lå vi på mage i hver vår sofadel og snakket om alt fra musikk til de "rare" vennene våre.. blant annet om at pene damer kommer med "usømmelige tilbud" til meg. Sist spilte vi gitar og spiste knekkebrød med hvitost. Av og til føler jeg meg forresten veldig barnslig til å være 35 og venter stadig på at jeg skal begynne å gjøre litt mer "voksne" ting. Endret 29. juni 2008 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 29. juni 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg har gjort flere voksenting i dag, jeg har vært på søndagstur, diskutert barn, drukket kaffe i sola og hjulpet en venninne med å henge opp nye gardiner, -så jeg er egentlig ikke så ille som jeg skal ha det til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) I dag har jeg endelig fått en venninne av meg med ut på rollerblades, jeg trodde nesten ikke at det var sant, men det skjedde faktisk!!!! Jeg er fortsatt helt ute av kurs når det gjelder døgnrytme og har vurdert å få den på normal kurs med å sove i sofaen. Jeg sover nemlig så dårlig når jeg sover der at jeg kommer til å våkne tidlig. En annen ting som surrer i hodet mitt er at jeg må lære meg til å skjønne forskjell på menn som bare er hyggelige og menn som er interesserte, jeg er plaget med at jeg tror at hyggelige menn er kompisemner, men så viser det seg at de har tenkt i litt andre baner ja... Jammen bra det finnes mer vante damer som sier hva de ser, jeg er nemlig ikke særlig flink til å skjønne forskjellene, tror det må være en "skade" av å ha vokst opp sammen med mest guttevenner. Det siste har forresten ikke gjort at jeg egentlig skjønner meg bedre på menn enn andre damer, det har stort sett ført til at jeg hverken forstår meg helt på damer eller menn. :klø: Endret 30. juni 2008 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacuna Skrevet 30. juni 2008 #9 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg har rollerblades og fullt utstyr, og er en djevel på terrengsykkel, men er for feig på blades-ene pga. dårlige bremseegenskaper; jeg har arr etter forrige forsøk to år senere. Har du kanskje noen tips? Når det gjelder menn, er jeg tilhenger av å være helt ærlig og si hva man tenker. Resultatet av slik usjenert oppførsel sitter i den andre sofaen her, og jeg er fortsatt fornøyd snart seks år senere, enda jeg trodde at jeg aldri mer ville møte en oppegående mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #10 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Jeg har rollerblades og fullt utstyr, og er en djevel på terrengsykkel, men er for feig på blades-ene pga. dårlige bremseegenskaper; jeg har arr etter forrige forsøk to år senere. Har du kanskje noen tips? Når det gjelder menn, er jeg tilhenger av å være helt ærlig og si hva man tenker. Resultatet av slik usjenert oppførsel sitter i den andre sofaen her, og jeg er fortsatt fornøyd snart seks år senere, enda jeg trodde at jeg aldri mer ville møte en oppegående mann. Når det gjelder tips på rollerblades, er jeg også fryktelig feig og har ikke turt å øve så mye på bremsing. Jeg følger hopp-i-grøfta-prinsippet, når jeg møter plutselige hindringer, - det har funket fint siden 2002, da jeg kjøpte rollerblades. Dvs. jeg begynte å tørre å bremse rett før jeg ble på vei med minstemann, men evnene forsvant siden jeg ikke har gått så mye de siste årene. Jeg får til å bremse bittelitt, men det tar lang tid og dreier seg mest om å senke farten litt (klok av skade etter et fall i nedoverbakke, forslått halebein og påfølgende sykemelding, -jeg kunne hverken sitte eller gå på mange dager). Så heldig du var da, som fant deg en kjekk mann til tross for bange anelser. Jeg tror at det kommer til å skje meg også, men tror egentlig ikke at jeg er helt klar.. jeg har det ihvertfall med å legge bena på nakken når noen blir litt for interesserte fortsatt. Tror jeg lider av litt forpliktelsesvegring Men som sagt, jeg skjønner meg jo ikke på dem uansett. Et eksempel fra da jeg nettopp hadde kommet ut av et 11 år langt forhold. Jeg gikk sammen med en venninne og to menn som vi kjente fra et utested, på tur til nachspiel hos den ene av dem. Den ene mannen sier: - Skal jeg varme deg litt? Jeg : - Hæh.. nei jeg fryser ikke, jeg har jo tykk kåpe på meg! Dagen etterpå kom jeg først på at han antagelig forsøkte å sjekke meg opp..... Endret 30. juni 2008 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #11 Del Skrevet 1. juli 2008 Absinthia har kalde føtter igjen og tenker at hun ikke må bruke så mye tid på å omgås en viss venn, man har jo erfart tidligere at plutselig så viste det seg at flere stykker hadde håp om at det skulle bli meg og dem, mens jeg bare så på dem som greie kompiser og ikke skjønte hvordan jeg hadde havnet i situasjonen. Jeg oppfører meg bare som jeg gjør sammen med venninnene mine, men siden de er menn, så har de det med å tro at jeg driver å olmer meg innpå dem. Dette gjelder ikke alle kompiser da, bare noen få. Akkurat nå gjelder det minst en og kanskje to. Til mitt forsvar har jeg jo sagt at jeg ikke orker noen romantiske stunts, jeg vil bare bli bedre kjent. - Vi trives jo så godt sammen og jeg har alltid hatt mange gutter og menn til venner. Det føles helt feil, dersom jeg ikke skal kunne omgås enkelte folk, bare fordi de kanskje kan falle for meg og fordi signalene mine kan tolkes som flørting. Ellers har dagen blitt brukt på å være datanerd, høre på musikk og sitte inne i regnet, mens jeg funderer på om jeg overreagerer med de kalde føttene som jeg er så plaget av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #12 Del Skrevet 2. juli 2008 Ikke rert at jeg ofte synes at single, barnløse damer på min alder er selvopptatte. Jeg hadde helt sikkert ramlet i fella selv om jeg ikke hadde fått barn såpass tidlig. Jeg gleder meg til ungene kommer hjem fra ferie, da får jeg mer fornuftige ting å tenke på. For ikke å snakke om når studieåret begynner igjen. Til neste semester skal jeg få bedre struktur på lesingen, jeg kan jo ikke forvente å ligge mellom A og B neste år også, med de slappe tendensene jeg hadde dette semesteret. Jobbing i siste liten er ikke nødvendigvis så bra og det var nok en viss posjon flaks i at jeg endte opp med klassens beste karakterer, når jeg var en av de slappeste studentene. Det er faktisk en annen som helt tydelig tjener på at jeg har studiestruktur og det er den eneste på studiet som er mer ustrukturert enn meg selv og som blir flinkere til å ta seg tid på lesesalen, når han vet at jeg er der og at han kan ha selskap mens han skriver oppgaver og leser. Jeg tror jeg skal benytte den ansvarsfølelsen til å strukturere meg selv bedre. Jeg skal også huske på å gå mer på jam til høsten, siden jeg har fått tilbakemeldinger om at jeg absolutt burde ha deltatt. Det er jo bortkastet å ha en bra stemme som man ikke bruker mer enn det jeg gjør. Hadde jeg hatt tid og råd, kunne det gjort seg med noen sangtimer også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacuna Skrevet 2. juli 2008 #13 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg oppfører meg bare som jeg gjør sammen med venninnene mine, men siden de er menn, så har de det med å tro at jeg driver å olmer meg innpå dem. Rart hvor stor forskjell det kan være mellom kjønnene på enkelte områder (ja, jeg gir meg selv lov til å generalisere; jeg har tross alt utdanning i denslags.); en kvinne ville neppe tenkt i de baner bare en mann oppførte seg vennlig, men tvert imot tenke at det var en hyggelig person. Disclaimer: Dette gjelder selvsagt for personer over den verste usikker-alderen, og ikke potensielle "Er h*n interessert i meg?"-trådstartere. Og ja: jeg er på din alder, uten barn, men håper jeg ikke er altfor navlebeskuende av den grunn. Men det er klart: jeg blir terget (forhåpentligvis godmodig) på grunn av min sans for ordning&reda i tilværelsen og allergien mot utstrakt rot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #14 Del Skrevet 2. juli 2008 Ja det er fryktelig interessant det der med at vi er så forskjellige. Det er forrvirrende og frustrerende også, men det gjør ihvertfall tilværelsen spennende! De som terger deg mener det sikkert godt.. jeg ser ihvertfall på ulikhetene med mine jevnaldrende og barnløse venner som noe som er litt søtt og morsomt, jeg vet jo at jeg sikkert hadde hatt andre problemstillinger enn de jeg har til vanlig da. Man bruker uansett en viss tid på å tenke over problemstillinger, og siden jeg har minst 3 andre jeg skal tenke for, så rekker jeg jo ikke å tenke på så mange andre problemstillinger. ...derfor synes sikkert mange barnløse at mange som har barn lever i en litt enkel verden, med skrubbsår, vaksiner, tenåringsproblemer og andre bekymringer. Ofte så går det meste på at vi bekymrer oss for at vi ikke er bra nok foreldre, på en eller annen måte. Når jeg er alene hjemme så bruker jeg tid til å tenke på det man ikke tenker så mye på til vanlig og denne gangen er det: menn, musikk, menn, bøker, menn, kjærlighet, menn, trimming, menn, venner, menn osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #15 Del Skrevet 2. juli 2008 I dag har jeg vært på rollerblades med en annen venninne enn hun jeg lurte med meg sist. Pussig nok så meldte denne seg helt av seg selv etter at jeg har spurt henne flere ganger, siden veiene ble bare. Hun kjøpte seg nemlig rollerblades fordi jeg hadde det og fordi hun ville trimme litt, sånn at vi kunne gå sammen. Ellers så er jeg litt trist for at jeg ikke skal på festival til helga, jeg har hverken tid eller penger. Kanskje det klaffer til neste år? Alle de som skal dit i omgangskretsen har spurt, mast og vil så gjerne ha meg med, dette gjør selvfølgelig at jeg blir enda litt mer lei meg. Det går an å ta småbarn med, men det hadde uansett betydd at jeg måtte avstått fra de konsertene jeg har mest lyst til å dra på, så det hadde ikke vært aktuelt. Ja, ja.. jeg får vel glede meg over historiene jeg kommer til å høre derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #16 Del Skrevet 4. juli 2008 Hmm.... "hingsten" i nabolaget har begynt å bli hingstete igjen, og så jeg som skal ut i kveld. Han er faktisk både hyggelig og attraktiv, men ikke noen jeg bør rote meg borti. Som sagt har han hingste-tendenser og det gjelder ikke bare meg , tror jeg. For ordens skyld kan jeg opplyse om at det ikke er en hest jeg snakker om. Ok, der var vi ferdig med mannedelen, .. da kan jeg gå over til studiedelen; -Tro om det begynner noen kjekke, litt voksne studenter til høsten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 5. juli 2008 Forfatter #17 Del Skrevet 5. juli 2008 Jeg hadde helt rett! "Hingsten" i nabolaget hadde fått hingstetendensene igjen. Jeg møtte han ute, der han begynte å sjekke meg opp veldig aktivt mens jeg satt sammen med noen kompiser og en venninne. De kunne selvfølgelig ikke unngå å legge merke til dette. Han er jo litt søt da, men han lyktes ikke helt selv om han passet på å sirkle meg inn utover natta. Hingsten og jeg har en slags forhistorie, vi kommer faktisk jævlig godt overens og jeg skal ikke se bort i fra at argumentet hans om at: "Du vet at vi kommer til å havne til sengs en dag.....", er sant, men i det moduset jeg er i for tiden så var jeg mest opptatt av at han ikke skulle "vinne" denne runden. Det siste ga meg en viss fandenivoldsk glede og litt sånn "Haha... nå trodde han at det skulle bli noe på ham, men det blir det ikke" (Ærlig talt, man kan jo ikke takke ja til alle tilbud man får, da hadde jeg garantert hatt sex veldig ofte og med veldig mange, noe som sikkert ikke er så alt for bra i lengden. Dessuten synes jeg ikke at slike "hingster" skal ha det alt for enkelt bestandig, han drar jo damer alt for lett. Han forsvant etter at jeg på spørsmål om det var noe på gang mellom meg og en annen venn av meg, svarte at: - tja.. kanskje, kanskje ikke, men at det definitivt var noe der.. det var en annen grunn til at han bare måtte gå hjem (dette foregikk nemlig etter at utestedene hadde stengt) også, så han måtte bare gi tapt til slutt. Hingsten som er ganske omsvermet til vanlig, foretok da en tilbaketrekning det sto respekt av, og jeg fortalte min venn hva jeg hadde sagt. Han lo godt.. og så lurte vi på om vi skulle sende ham til "hingsten" for å låne kondomer etter en liten stund Jeg må bare legge til at kompisen min ikke drar damer like lett som "nabohingsten", så at det kunne se ut som at det ble 1-0 til ham, ville nok ha vært litt hardt å svelge for hingsten. Jada, jeg er litt "ond", men jeg er jammen glad for at jeg ikke var så omsvermet da jeg var yngre, for da hadde jeg nok endt opp som litt av en bitch. I kveld skal jeg ikke ut, det har vært nok natterangling mens ungene var borte, så jeg skal heller tilbringe kvelden med en god venninne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #18 Del Skrevet 6. juli 2008 Det er så mye morsomt man kunne skrevet, dersom ikke den samlede summen om det var nok til å trekke slutninger om at det var akkurat meg som hadde skrevet det. Jeg får heller begynne å skrive en ordentlig dagbok, som jeg gjemmer godt for ungene. Problemet med å skrive en papirutgave er at jeg ikke nødvendigvis kan være grenseløst ærlig der heller, man må jo skåne de stakkars etterkommerne for de mest "dirty "detaljene. Hvem vil vel vite detaljer fra sexlivet til bestemoren sin..? - Ikke jeg ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #19 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Jeg må visst ha sex snart, det er tydeligvis det eneste jeg tenker på. Ja, ja.. i værste fall får jeg vel bare gå på besøk til "nabohingsten" (som er det jeg kaller en av mine fyrrige mannlige naboer) for å se om han vil "besudle" mine lender ..huff, nei. Jeg får visst heller kose meg med en bok om friluftspedagogikk. Endret 6. juli 2008 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #20 Del Skrevet 6. juli 2008 Åh.. nei! Er det ikke merkelig hvordan fravær av barn, med ett har forvandlet livet mitt til noe i nærheten av "Bridget Jones dagbok"? Til og med de mer eller mindre "hårete" versjonene av Mark Darcy og Daniel Clever har poppet opp på scenen, likeså den forvirrede stemningen, komikken osv. Jeg mangler bare noen venner som gir meg dårlige kjærlighetsråd, men jeg har jo ikke spurt dem om råd og når de sier noe så er det: Absinthia.. du må finne deg en skikkelig bra fyr som også er litt kreativ.. , -og dette er jo ikke akkurat et råd som kan føre til små katastrofer og uheldige sammentreff, skulle jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå