Gå til innhold

En tuttifruttitilværelse


absinthia

Anbefalte innlegg

Gjest Lacuna

Jeg ser at du konsentrerer deg fullt og helt om pedagogikkboka? :engel: Det er kanskje ikke så lett, når tankene ellers surrer...

Jeg har selv en samboer som jobber laaangt! (og lenger enn langt) unna, og som er borte halvparten av tida. Nå har han akkurat reist, og det er ca. 40 dager til vi sees igjen. :roll: Det er litt tomt i huset akkurat nå, kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser at du konsentrerer deg fullt og helt om pedagogikkboka? :engel: Det er kanskje ikke så lett, når tankene ellers surrer...

Jeg har selv en samboer som jobber laaangt! (og lenger enn langt) unna, og som er borte halvparten av tida. Nå har han akkurat reist, og det er ca. 40 dager til vi sees igjen. :roll: Det er litt tomt i huset akkurat nå, kan man si.

Jo, det blir rett og slett gjerne sånn at man ikke skjønner helt hva man skal gjøre når man er alene hjemme. Det verste er nesten at man må lære seg å bo alene for hver gang det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann har kommet hjem :kose::)

Nabohingsten var litt slukøret i dag og unngår å se for mye på meg. :heks::lur:

.. han må bare lære seg å ikke ta alt for gitt. (Jeg er igrunn veldig opptatt av å oppdra folk :klø: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det kyllingsalat med couscous til middag på oss. Godt å ha minstemann hjemme igjen, så jeg kommer i et litt annet modus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann har kommet hjem :kose::)

Nabohingsten var litt slukøret i dag og unngår å se for mye på meg. :heks::lur:

.. han må bare lære seg å ikke ta alt for gitt. (Jeg er igrunn veldig opptatt av å oppdra folk :klø: )

Jeg måtte nesten bare svare meg selv her, for i dag var ikke min fyrrige nabo slukøret, dvs. han var det tidlig på dagen, men så fikk jeg lov til å ta meg av barna hans. Hmm, enten har han et lyst og tilgivende sinn eller så er han kanskje lurere enn jeg tror. Kunne det være at han syntes jeg skyldte ham det? :klø: ;)

Middag ble ikke kyllingsalat men massiv grilling av grillspyd og deilig salat, øl osv. Hæææærlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det der med hvordan man dømmer folk etter utseende. En venninne av meg fortalte i går at hun ikke turte å snakke med en kjenning av meg, fordi han så så skummel ut, med laangt svart hår og langt flippsjegg.

Det som er litt festlig i denne sammenhengen er at han er en veldig snill, følsom og glad person som også er litt (det var en underdrivelse) engstelig av seg. Det som er ekstra søtt med ham, er at ordene bare ramler ut i sin naturlige form når han skal meddele seg til folk, jeg har bare hørt at dette foregår i positiv forstand.

Venninnen min er vanligvis ganske beintøff av seg, men hun synes at menn med litt avvikende stiler er skumle i begynnelsen. Etter å ha hengt sammen med meg noen år, så er det jo litt merkelig at hun ikke har oppdaget at ikke da andre omgangsvennene sine med mørkt langt hår eller andre stiler, som ikke er helt A4 er "skumle".

Jeg har visst en jobb og gjøre med å bare la disse bli litt bedre kjent, men jeg synes det er litt pussig at hun ikke har oppdaget at omgangskretsen hennes har forandret seg etter at hun ble kjent med meg, hun omgås jo flere som kan se like skumle ut, men nå har hun jo blitt kjent med dem og ser visst ikke dette selv. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lacuna

Vel, en av de snilleste personene jeg kjenner, er en (forhenværende) goth-er på to meter. Han får meg til å tenke på the Big Friendly Giant. Men generelt er jeg nok ekstremt fascinert av personer jeg ikke helt klarer å plassere i bås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en av de snilleste personene jeg kjenner, er en (forhenværende) goth-er på to meter. Han får meg til å tenke på the Big Friendly Giant. Men generelt er jeg nok ekstremt fascinert av personer jeg ikke helt klarer å plassere i bås.

Skjønner jeg godt. Jeg er fascinert av hvilke fordommer folk har,

- og ikke minst det å gi andre en opplevelse av at alt ikke er helt sånn som det ser ut til på overflaten.

Da jeg som tenåring hadde en periode med mye svarte klær og svart sminke (lenge før det ble "in"), satte jeg jeg meg ofte ved siden av skeptiske gamle folk på bussen. Siden jeg var over middels landbruksinteressert, heklet, strikket og generelt alltid har hatt lett for å komme overens med de fleste, tror jeg at fordommene deres ble litt mindre, når de oppdaget at vi hadde noe til felles. Ihvertfall endte vi ofte opp med å hilse på hverandre når vi så hverandre ellers.

Jeg har fordommer selv også, selvfølgelig.. en stund hadde jeg fordommer mot litt for nyklipte og velstriglede gutter/menn.. men nå har jeg jammen oppdaget at ikke alle disse bare er overfladiske spradebasser. Jeg har til og med oppdaget at oversminkede "babes" iblant kan være mennesker med reflekterte holdninger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kjøpt meg manualer på 7,5 kg stykket. Etter at jeg ble student, har jeg lagt meg ut slik at jeg snart ikke har noen bukser igjen som ikke er litt for trange til at de er behagelige å gå med. Noen topper har også blitt litt vel stramme, for ikke å snakke om at de aller fleste bh-ene har blitt for små. Festlig å ha pupper da, men ikke når både garderoben og formen blir mindre og mindre..

Det dreier seg faktisk bare om at jeg har lagt på meg 2 kg, men jeg har nok tapt en del muskelmasse, så nå er det bare å "hive seg rundt" å få strammet opp litt her og der. Dessuten kjenner jeg at kondisen er litt dårligere, før har jeg vanligvis gått 12000-15000 skritt om dagen, men nå bor jeg både nærmere butikker og er mer stillesittende på dagtid enn før.

Skjønner ikke at folk ser for seg hjemmeværende husmødre som småfeite og lett overvektige, jeg er sikker på at studenter må være mer utsatt. Jeg som aldri har vært nødt til eller prøvd å slanke meg, blir nå nødt til å gjøre en innsats etter 2 år som student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte selvfølgelig å få med at jeg har fått tak i denne:

For å få noe litt morsomt og anneledes å trene til, fant nemlig ikke noen kampsportdvd da jeg lette etter noe.. og så dukket bare denne opp. Vel.. best å trekke for gardinene før jeg begynner, siden stua mi er lett synlig fra veien og for en viss nabo, som ikke trenger å få foret jaktinstinktet sitt.

Akkurat nå er nesten alle naboene mine borte, av de to familiene som ikke er borte er en av dem i ferd med å tømme leiligheten. De andre har dratt på festival eller er på ferie, så det var egentlig en fin dag å begynne å trene på, ihvertfall. Det er jo litt kjedelig når alle er borte, det er overskyet ute og ingen på fellesarealet . :)

Hm.. der kom det faktisk et glimt av sol.. :sol:

Når det gjelder dvd'en sier de her at den kommer til å krydre mitt personlige liv, men det er jeg nå litt i tvil om ja... for hvem skulle jeg vise mine nye "kunster" for?

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna

Hvis du trenger treningskamerat, har jeg en "rolig" gordonsetter til utlåns? Han drar aldri i båndet så matmor brekker fingrene, heller. :ironi:

Jeg har også nylig kjøpt manualsett, på Claes Ohlsson (stavemåte ikke garantert), 2x10 kg for 400 kroner, men det blir nok en stund før jeg får brukt dem seriøst. :forvirret: Nå er vel sjansen størst for at jeg blir avmagret, men jeg savner allerede å gjøre litt mer "ordentlig" trening så jeg blir støl i musklene.

Endret av Lacuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trenger treningskamerat, har jeg en "rolig" gordonsetter til utlåns? Han drar aldri i båndet så matmor brekker fingrene, heller. :ironi:

Jeg har også nylig kjøpt manualsett, på Claes Ohlsson (stavemåte ikke garantert), 2x10 kg for 400 kroner, men det blir nok en stund før jeg får brukt dem seriøst. :forvirret: Nå er vel sjansen størst for at jeg blir avmagret, men jeg savner allerede å gjøre litt mer "ordentlig" trening så jeg blir støl i musklene.

Jeg kjøpte ett på g-sport til 349 kr, et sett med to stenger og flere deler for å skru på vektene. Til sammen veide det 15 kg, men jeg tror det skal gå an å kjøpe ekstradeler for å øke belastningen.

Jeg skjønner godt at du har lyst til å bli litt støl i musklene, jeg savner å trene taekwondo som jeg gjorde før. Jeg savner til og med å slite meg fysisk ut på jobb. Jeg er utdannet gartner og drev vanligvis på med tungt arbeid mellom ca mars til oktober før. Det var lemping av jordsekker, bæring av plantebrett inn på veksthusbord, sette opp sesongveksthus ute, planting av grønnsaker, bæring av gjødselsekker, høsting og lemping av grønnsaker, jobbing på grønnsakslageret og med planteskolevarer og masse fin uteaktivitet :)

Jeg savner det ganske mye av og til.. jeg jobber riktignok i barnehage innimellom, men av en eller annen grunn tror jeg ikke at det er ønskelig at man bruker store deler av dagen til å lempe barn rundt om kring (noen sier at de gjør det, men det er bare skryt. ;) Det blir fint å bli ferdigutdannet, så jeg får rase fra meg og gjort unna store deler av trimmen på jobb. Jeg satser nemlig å komme på en friluftsavdeling :)

Ellers tror jeg jeg står over den trimmen med hunden din.... høres ut som litt mye action for min del :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hadde jeg jammen fått testet dvd-en og jeg fant ut at noe av dette hadde jeg drevet med før, helt uten at noen tenkte på det som strippebevegelser. Det får meg litt til å tenke på hva i alle dager turntrenerne våre tenkte på som lot en gjeng med 13-16 år gamle jenter ligge på bakken og krysse bena sine mot publikum. De som lagde tabellen til landsturnstevnet i 1987 (for jeg tror nemlig det var den som inneholdt slike ting) handlet sikkert i god tro da de hadde planlagt at noen tusen turnere skulle ligge på en eller annen svær gresskledt idrettsplass i Mandal og gjøre store deler av det som siden kom ut på Carmen Electras dvd med aerobic strip tease.

Jøss.. hva man ikke har vært med på her i livet.. og så i Mandal da gitt, en lite by i et strøk der folk anses som ganske så puritanske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært flink og tok en runde med manualer og Carmen Electra. Trenings-strategien min er å ta meg 2 økter i løpet av dagen som varer så lenge jeg har tid eller lyst til. Jeg har jo andre ting å drive på med også, så om jeg legger opp til en time hver dag, så er det ikke sikkert jeg får tid til så mye i ett strekk.

Minstemann blir litt hyper når jeg driver på, han kryper både under meg og opp på ryggen mens jeg trimmer. Han klager på musikken som er på treningsdvd-en og forlanger at jeg setter på "gorl dello" som betyr "Gogol Bordello". Han vil nesten ikke høre på noe annet for tiden. Før i dag prøvde jeg å sette på "Corazon Espinado" og "smooth" med Santana og fortalte ham at han likte det veldig godt da han var baby, men da lo han rått og benektet at det kunne ha skjedd :fnise:

Jeg lurer på hva han sier om jeg setter på sangen fra reklamen til "Disco fever II" som han automatisk strålte opp til hver gang de kjørte den på tv, da han var 3-4mnd. Det bør testes ut! ;)

Ellers har jeg en tenåring som sto opp midt på natta og lekte seg med de nyanskafne manualene mine, ikke at det er noe galt i at han bruker dem, men jeg våknet jo og han har selv behov for søvn.

Det er morsomt å se at den lille tassen som for 14 år siden løp rundt og var fanatisk opptatt av biler, er i ferd med å vokse sin far over hodet og at han i tillegg er i ferd med å bli en pen ung mann. (Han er fortsatt fanatisk opptatt av alt som kan skrues på, kobles, loddes og settes i sammen på andre måter) Tenk at jeg har en så pen sønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Carmen har trent sammen igjen. Etterpå tok jeg noen repetisjoner med manualene og har gjort en til oppdagelse: Hvor i all verden har armmusklene mine tatt veien!!! Noen som har sett 1,5 kilo muskelmasse? Isåfall; Retuner dem straks! Der hvor det før jeg begynte min slappe studenttilværelse, var muskler er det nå et eller annet som disser. Helt grusomt. Teorien min om at jeg har tapt minst 3 kilo muskler og lagt på meg fett i steden for har nok noe for seg. Heldigvis har jeg et bra grunnlag, jeg vet at jeg blir veldig fort stram igjen når jeg begynner, for jeg har jo på mitt tyngste før vært en slank dame med 63 kilo muskler, mens det nå er rundt 60 kilo av noe helt annet.

Jeg er litt merkelig jeg er 161 og må holde meg over 55 kilo, ved 54 kg så er jeg radmager. Når jeg blir over 60kg står jeg i fare for å ha dobbelthake, men ikke når jeg er akkurat 60 kg. Så rund som jeg er nå har jeg ikke vært siden et par uker etter at jeg fikk minstemann. Jeg har måttet ta i bruk de samme buksene og oppdaget at shortsen i strl. small begynte å bli litt knapp.

Neida, jeg har ikke fått et dårligere selvbilde, jeg ser fortsatt rimelig bra ut, men siden jeg ikke har vært utsatt for slik problematikk før, så blir jeg jo litt sjokka!

Jeg er sikker på at det må ha vært en konspirasjon fra vennene som ikke har orket å bli med å gå tur, når jeg har foreslått det.. de har alltid moklet over at jeg er så mye slankere enn dem. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flaut, men jeg må bare innrømme det:

Jeg har gått rundt og innbilt meg at det var fredag i hele dag. Minstemann har gått glipp av lørdagsgodtet sitt og jeg har ikke gjort huset klart for helga.

Best at vi tar lørdag i morgen, så han ikke begynner å reagere på at det er lenge siden lørdagskosen, jeg bruker alltid som argument når han forsøker å mase seg til godteri midt i uka, at det er noe vi spiser på lørdager og ikke ellers. Han godtar det, men da er det kanskje best å etterkomme det man lover også..

Huff for et surrehode jeg er!

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv om jeg er litt oppgitt for tiden fordi jeg er i ferd med å vokse ut av klærne mine, så kan jeg ihvertfall trøste meg med at en god venn av meg ble helt overrasket når jeg fortalte ham at jeg var 1,61 høy.

Først trodde han ikke på meg, men når vi reiste oss for å måle, ble han jo nødt til å gi seg på at jeg var over 1,70.

Han hadde hele tiden syntes at jeg var så høy og flott sa han, men da han oppdaget at han var over et hode høyere enn meg, så argumenterte han med at jeg ihvertfall så ut som om jeg var høy og flott. ;)

Merkelig det der, vi har jo hengt sammen ganske mye i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at jeg våknet om natten av at en venn av meg spilte serenader for meg på gitaren sin. Jeg trodde det var sant, fordi han kan være riktig så virotuøs når han er i det hjørnet og har imponert meg før.

Da jeg våknet og så på telefonen oppdaget jeg at han hadde ringt meg.

Merkelig det der med menn som finner ut at de bare må sende melding eller ringe når de er på nachspiel eller ute på byen. For en stund siden hadde jeg nettopp forlatt et nachspiel, da en sikkert 10 år yngre mann som jeg ikke kjenner særlig godt, hadde send meg flere meldinger.

I den første sto det: Hvor ble du av?

I den andre: Natta :)

I den tredje: Jeg synes at du er så utrolig vakker, sov godt vennen :)

Neste dag oppdaget jeg at han hadde sendt en venneforespørsel på facebook, som jeg aksepterte, dette er jo en hyggelig ung mann.

Noen dager senere fikk jeg en melding klokken 8 om morgenen der det sto omtrent dette: Oi, jeg satt her og slettet meldinger og så oppdaget jeg at jeg hadde sendt deg flere stykker. Beklager om du synes det var ekkelt, men jeg synes bare at du er så utrolig hyggelig.

..jeg tror at han fikk litt nerver der gitt.. :fnise:

Men han taklet det på en veldig bra måte synes jeg, i forhold til visse andre folk som har sendt meg meldinger midt på natten.

Det skal sies at jeg blir litt nervøs av slike meldinger, jeg ser for meg at det plutselig kan være noen som blir like iherdige som "nabohingsten" har vært, men han er kanskje i en klasse for seg selv.. han klarer jo balansen mellom å være hyggelig å omgås og å oppføre seg som en fyrrig spansk førsteelsker, noe som er ekstra skummelt. Dessuten er han ganske så sikker på at jeg liker ham, og det gjør jeg jo, det er bare hingstetendensene jeg ikke er så veldig begeistret for. :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg sammen med en venninne på en cafe med uteservering. Vi fant ut at i det siste hadde vi fått flere serveringsnummer enn andre nummer.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal minstemann til besteforeldrene og overnatte til i morgen.

Jeg lurer på hva jeg skal finne på bortsett fra å rydde og kaste ting + litt trimming.

Jeg kan gå på besøk til venner som ikke har dratt på ferie, lure en venninne med ut til å trimme, eventuelt en venn av meg som trenger litt trim, jeg tror studentlivet har fått ham også til å vokse ut av garderoben sin ;) Kanskje jeg kan lure noen med til å ta en pils etter å ha trimmet (vi risikerer å bli snydens av kun en pils da, men det er jo litt morsomt også). Jeg kan bruke kvelden på å flørte litt med en søt beundrer (som til opplysning ikke er "nabohingsten").

Hm.. jeg tror jeg går for en kombinasjon av venninnebesøk, trimming og småflørting pr sms, så får vi se hva som skjer videre. Når jeg planlegger ting, så har det det med å dukke opp uventede aktiviteter eller tilbud fra mer eller mindre uventede hold, så jeg ender sikkert opp med å gjøre noe helt annet. Den siste varianten er at jeg blir kjempetrøtt av all ryddingen, sovner i sofaen mens jeg ser tv og våkner forvirret kl 4.00 i morgen tidlig og lurer på om det er natt eller formiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...