Gå til innhold

IVF GJENGEN

^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

Takk jenter...

Hadde så mye håp jeg også, kanskje derfor jeg tar det så tungt! :tristbla:

Siw Monica: :klem: Føler så utrolig med deg! Livet er blodig urettferdig, men jeg håper virkelig det ordner seg neste runde og at livet da kan gjøre opp for denne gangen!

:hug:

Tusen takk for gode ord. Utrolig trist med deg også :tristbla: Men vi kommer sterkere tilbake, neste gang SKAL vi klare det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Så bra at dere har laget en side for alleoss som gjennomgår prøverør.

Endelig noen å dele tanker og følelser med, som samtidig forstår.

Jeg og min mann holder nå på med 2 forsøket, så vi vet hva det handler om.

Takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen som vet om det er skadelig å begynne på sprayen dersom man er blitt gravid (uten å vite det)? Skal begynne med sprayen nu til helgen og har hatt eggløsning ca en uke før spray-start.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... her var det triste oppdateringer.. :tristbla:

Stor :klem: til begge to!

Hei!

Noen som vet om det er skadelig å begynne på sprayen dersom man er blitt gravid (uten å vite det)? Skal begynne med sprayen nu til helgen og har hatt eggløsning ca en uke før spray-start.....

Nesespray skal ikke brukes ved graviditet. Vi fikk bekjed om å beskytte oss i sykluser med spraystart.

Usikker på om en liten spire vil overleve nesespray, den utsletter vel det meste av naturlige hormoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stor klem til alle sammen! dette er noe dritt.. skulle ønske ingen behøvde å gå igjennom det vi må..

imorgen skal jeg altså på kontroll igjen. håper på *perfekte* forhold, perfekt opptining og perfekt innsetting på tirsdag.

huff, jeg har jo ikke igjen negler på fingrene! vondt i magen av spenning og nervøsitet. ikke noe gøy i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... her var det triste oppdateringer.. :tristbla:

Stor :klem: til begge to!

Nesespray skal ikke brukes ved graviditet. Vi fikk bekjed om å beskytte oss i sykluser med spraystart.

Usikker på om en liten spire vil overleve nesespray, den utsletter vel det meste av naturlige hormoner...

Og jeg hørte motsatt. Vi trengte ikke å bruke prevensjon og nesesprayen har ingen virkning på et eventuelt foster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg hørte motsatt. Vi trengte ikke å bruke prevensjon og nesesprayen har ingen virkning på et eventuelt foster.

Å nå ble jeg lettet :-)Har nemlig ikke fått noe informasjon om det. Har lest igjennom alle papirene, har ikke funnet noe om prevensjon før spray.... Så for meg at vi måtte utsette hele IVF-forsøket, i tilfelle vi er gravid.

Da starter jeg opp som planlagt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nå ble jeg lettet :-)Har nemlig ikke fått noe informasjon om det. Har lest igjennom alle papirene, har ikke funnet noe om prevensjon før spray.... Så for meg at vi måtte utsette hele IVF-forsøket, i tilfelle vi er gravid.

Da starter jeg opp som planlagt :-)

Kan du ikke bare ringe dit du går til behandling og spørre da?

Hadde definitivt testet så fort som mulig hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare ringe dit du går til behandling og spørre da?

Hadde definitivt testet så fort som mulig hvertfall...

Jeg ringer i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle jenter her inne. Må bare få luftet ut litt frustrasjon i dag. Har akkurat fått vite at ei venninne(hun er ingen nær venninne) har test pos i dag. Det blir barn nr 2. har ei jente f mar 08 fra før. Det hører til historien at venninna min har en forhistorie med psykiske vansker, deriblandt flere år på instutisjon. Hun ble gravid på første forsøk med nr 1, og har sagt til meg at hun blir gravid igjen før jul. (arrrrrgh......) OG det ble hun jammen. HAr vansker med å være glad på hennes vegne, da det jeg føler er urettferdighet. HVorfor skal hun lykkes når hun har bestemt seg for det, mens vi som også har bestemt oss for å få barn har et mislykket IVF-forsøk bak oss(SA 4+2) de to siste mnd har TR kommet og vi ønsker oss veldig sterkt et barn etter hva vi har gjennomgått de siste 2 årene(Kreftsykdom, cellegift beh, nå er han friskmeldt. KJenner jeg blir frustert og lite villig til å dele gleden hennes.

Er det meg det er noe galt med, eller reagerer jeg normalt?

ha en god uke. Det var godt å få det ut.

B

Endret av barnesangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:dåne: Blodprøven var positiv!! :strix:

ICSI baby på vei... :rødme:

Så utrolig koselig, gratulerer :klemmer:

Jeg har vært til samtale med legen på Rikshospitalet i dag. Grunnen til at min egg ikke ble befruktet var at det rett og slett var for lite egg, noe som var et resultat av at jeg har stått på for lav dose Menopur :sukk: Og dette kunne de ikke se tidligere? :sjenert: Lettere frustrert.. Men vi starter på nytt i januar, med Puregon i stedet, og høyere startdose! Så da satser vi på mange fine egg, og minst 1 gullegg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. En stund siden jeg her vært her inne nå. Skøy å se at det er flere som har fått positive svar!!! Gratulerer til alle dere :)

Har for en stund siden avbrutt mitt 3.Ivf forsøk pga overstimuli. Går nå å venter på TR for å komme igang igjen. Kjenner at jeg begynner å bli utålmodig. Syns også at det er litt vanskelig å finne motivasjon for å kjøre igang igjen, men tenker at jeg må bruke det siste offentlige forsøket før jeg gir opp. Er redd for at jeg kommer til å angre senere hvis jeg gir meg nå.

Lykke til alle sammen :)

Klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig, gratulerer :klemmer:

Jeg har vært til samtale med legen på Rikshospitalet i dag. Grunnen til at min egg ikke ble befruktet var at det rett og slett var for lite egg, noe som var et resultat av at jeg har stått på for lav dose Menopur :sukk: Og dette kunne de ikke se tidligere? :sjenert: Lettere frustrert.. Men vi starter på nytt i januar, med Puregon i stedet, og høyere startdose! Så da satser vi på mange fine egg, og minst 1 gullegg :jepp:

Så rart.. jeg brukte også menopur og sto på lav dose i begynnelsen, men den justerde de opp da de hadde sett ut ifra UL at det måtte litt mere til på eggposene.

Høres ut som en dum unnskyldning fra sykehusets side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dåne: Blodprøven var positiv!! :strix:

ICSI baby på vei... :rødme:

Gratulerer så mye! Trenger litt postitve vibber her inne nå!

Så rart.. jeg brukte også menopur og sto på lav dose i begynnelsen, men den justerde de opp da de hadde sett ut ifra UL at det måtte litt mere til på eggposene.

Høres ut som en dum unnskyldning fra sykehusets side

Ved å øke dosen etter ul øker man vel bare størrelsen og kvaliteten på de eggene som er der, man rekker ikke å "dyrke" fram nye egg på bare noen dager på sterk dose vel? Hvertfall sånn det har funka på meg.

Håper en litt høyere dose til fra begynnelsen gir deg bedre resultat SiwMonica. Teller dette forsøket som et forsøk, eller får du et nytt?

Jeg diskutere forøvrig forskjellen på menopur og puregon med en av legene på Rikshospitalet forrige uke, fordi jeg var litt missfornøyd med å ha byttet til puregon. Det hun fortalte var at det gjennomsnittlig blir produsert flere egg med puregon enn med menopur, men antall fødte barn av de to medisinene er det samme. Tolker det som at menopur gir få egg av bra kvalitet og at puregon gir flere egg men noe dårligere egg.

Men fikk nå flest og best egg av menopur jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å øke dosen etter ul øker man vel bare størrelsen og kvaliteten på de eggene som er der, man rekker ikke å "dyrke" fram nye egg på bare noen dager på sterk dose vel? Hvertfall sånn det har funka på meg.

Håper en litt høyere dose til fra begynnelsen gir deg bedre resultat SiwMonica. Teller dette forsøket som et forsøk, eller får du et nytt?

Jeg diskutere forøvrig forskjellen på menopur og puregon med en av legene på Rikshospitalet forrige uke, fordi jeg var litt missfornøyd med å ha byttet til puregon. Det hun fortalte var at det gjennomsnittlig blir produsert flere egg med puregon enn med menopur, men antall fødte barn av de to medisinene er det samme. Tolker det som at menopur gir få egg av bra kvalitet og at puregon gir flere egg men noe dårligere egg.

Men fikk nå flest og best egg av menopur jeg da...

Vet ikke helt hvordan det funker jeg, men det var sånn jeg oppfattet det ut av forklaringen jeg fikk av lengen og det var heller ikke snakk om noen dager men 14 dager. Men mulig jeg misforsto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...