Gå til innhold

IVF GJENGEN

^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

Jeg var overstimulert. De tok ut 26 egg....

Kjente det på sidene, ubehagelig, men jeg hadde aldri oppkast, men var kvalm.

For min del så resulterte uttaket i så store blødninger at de ikke greide å sette inn egg etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja dagen i går var ikke enkel for meg heller.. tuuusen takk for all støtte og forståelse!!!

Jeg unner ingen å få barn på denne måten men samtidig er det godt å vite at det er flere av oss som kan gi hverandre råd og oppmuntring.

Mannen min er ikke den som er mest flink til å prate om ting som plager han eller generelt om følelser.. Han griner som en unge hvis han blir overlykkelig eller opplever sorg, men snakke om det!? Nei nei..

Det ligger litt i familien hans at man ikke er tøff nok til å "lette på sløret" før man har drukket minst 3 glass vin.. og blir det en diskusjon glemmes det på lik linje med at alkoholen går ut av kroppen..

Det er slitsomt, og det er feigt! Man får stå for det man mener og sier uten at man skal måtte drikke seg til mot..

Men i går ville jeg snakke om det, bekymringene, plagene, tiden fremover og at jeg ikke orker å være så delaktig i familiebursdager og happenings i de ukene som er nå med behandling pga hodepine, hetetokter, kvalme, leddvondt.. ja det er mye bivirkninger som har meldt sin ankomst.. og da fikk jeg til svar: Jeg skjønner at du har det vanskelig og at dette ikke er så lett for deg men jeg syns du er veldig negativ, kan vi ikke bare ta det som det kommer og en dag av gangen?!?

Skjønner dere hvorfor jeg ikke gidder å ta det opp etter behov?

Jeg er jo bare negativ.. :sur:

Men dere, takk for alle svar og gode ord, det hjelper meg :regn:

Nå skal jeg ta meg en kaffe, er på jobb og trenger en pause nå :kaffekopp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er satt opp til uttak neste uke. Hvis jeg får svineinfluensa nå, hva skjer da...?

Håper jo ikke at det skjer, men jeg klarer ikke å la være å bekymre meg. :sjenert:

Og hvorfor skal ikke gravide i 1. trimester ta vaksine? Fordi det er farlig for barnet med vaksine på det tidspunktet, eller fordi det ikke er farlig med influensa da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da fikk jeg til svar: Jeg skjønner at du har det vanskelig og at dette ikke er så lett for deg men jeg syns du er veldig negativ, kan vi ikke bare ta det som det kommer og en dag av gangen?!?

:murvegg: NOOO!! Det er ikke bra!

Iblant skulle jeg ønske det var mannen min som fikk bivirkningene sånn at han hadde skjønt det hele bedre! :lur:

Han er verdens snilleste og mest forståelsesfulle, men det virker på han som at han synes jeg overdriver når jeg forteller om hvor vondt puppene gjør eller hvor lite som skal til for å vippe meg av pinnen... Eller det er ikke det at han mistror meg, han bare forstår det ikke til det fulle...

Det som har vært vanskeligst for meg oppi dette er det at jeg får lite reaksjon fra mannen når vi snakker om dette.. Han sier ting som: jeg reagerer når det er mer sikkert.. Da jeg ikke fikk positiv test etter forrige runde så følte jeg at jeg måtte ta det fint fordi han gjorde det... skjønner?

Nei... jeg tror mennene våre ikke kan forstå dette fordi det ikke skjer med deres kropp. Menn er praktiske skapninger og ting de ikke kan føle på kroppen eller se med det blotte øyet klarer de kanskje ikke å forstå... :klø:

anyhow: jeg sender en kjempe :klem: til deg s&s! Du har min fulle forståelse!!

Og hvorfor skal ikke gravide i 1. trimester ta vaksine? Fordi det er farlig for barnet med vaksine på det tidspunktet, eller fordi det ikke er farlig med influensa da?

Jeg hadde insetting i går og nå driver mannen og snufser... er livredd for svineinfluensaen nå som jeg kanskje har en ekstra passasjer... Lurer også veldig på dette... Siden jeg er i risikogruppen både fordi jeg kanskje er gravid og fordi jeg er helsepersonell så skulle jeg gjerne ha visst.. Tror jeg skal gjøre litt research...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på helsedirektoratet sier de at man ikke skal ta vaksinen 1 trimester pga fosteret. det er et føre-var prinsipp fordi det ikke ha blitt gjort noen tester på gravide. Mao kan de ikke si hvorvidt pandemrix vil gi fosterskader eller ikke. data tilsier at det ikke vil det, men siden det ikke har blitt gjort noen kontrollerte tester anbefales det ikke. Derimot anbefales det at vaksinen taes av gravide i 2 og 3 trimester, 'da data tilsier at risikoen for alvorlig sykdom og død ved influensa hos gravide er langt større enn risikoen for mulige skadevirkninger av vaksinen.'

Hele skrivet kan leses her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er aaalt mye bedre med meg i hvertfall :Nikke: Formen er mye bedre, og første UL ktr. gikk strålende. Jeg er ikke overstimulert. Legen fant ca. 15 eggposer (var litt vanskelig å telle alle), og kvaliteten så veldig bra ut. Har nå trappet opp Menopur til 225 ie pr. dag t.o.m. søndag. Ny UL ktr på mandag - og uttak tirsdag, onsdag eller torsdag :danse: Er så lettet, har bekymret meg aaalt for mye. Og legen var så snill og positiv. Så nå er det bare å slappe av over helgen, og vente på at neste uke skal begynne :popcorn:

klem til dere alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 egg befruktet!!!

Skal inn imorgen til insetting kl 13! :)

:bolledeig:

WEEEEEEE :hoppe: det var som jeg sa da!!! 6 egg!!!! GULLEGG!!! Skal teste til mandag.... vet ikke helt hva jeg føler om det... har ikke ømme pupper eller noe... og heller ikke murring i magen.. noe jeg tenker er bra.. for det hadde jeg sist og fikk jo blødning etterhvert...

Jeg har en mann som, tja, hvordan skal man ordlegge seg for at det blir riktig...?

Hmm...

Han er kanskje støttende, men jeg opplever det ikke som det. For han så er det alltid "Bedre lykke neste gang!", "Vel, det er ikke så stor prosent som lykkes hver gang." og lignende utsagn...

Som om jeg ikke er klar over det?? :roll:

Jeg føler meg også slik som s&s, alene...

Har nettopp vært til innsetting, og jeg spurte litt om veien videre. Har nå bare 2 egg igjen på frys, de måtte bruke 5 egg denne gangen, og jeg tenker med gru på uttaket. Sist ble jeg så overstimulert (de tok ut 26 egg) at jeg ikke fikk sette inn egg. Nå snakker de plutselig om at jeg muligens har PCOS og om å brenne egglederne??

Noen som har fått egglederne brent?

Ellers... Litt lei nå, alt tar så innmari laaaaang tid, men innser jo at når man har en sånn "dustekropp" som meg så er det ikke så enkelt..

Brenne egglederne... de skal vel utføre lapraskopi på deg... kikkehulsoperasjon... de går igjennom navel og på hver side av eggstokken med kamera og en liten laser og så svir de hull på eventuelt cyster på eggstokken eller åpner tette eggledere etc... så ingen farlig ting. Du er ut og inn samme dag :)

Jeg fikk i alle fall ikke noe varige mén :)

PCOS er noe dritt.. har det samme selv... helv**** økt hårvekst og økt vekt etc :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brenne egglederne... de skal vel utføre lapraskopi på deg... kikkehulsoperasjon... de går igjennom navel og på hver side av eggstokken med kamera og en liten laser og så svir de hull på eventuelt cyster på eggstokken eller åpner tette eggledere etc... så ingen farlig ting. Du er ut og inn samme dag :)

Jeg har tatt lapraskopi, og hysteroskopi, og for meg var det "ingenting farlig". Jeg fikk alvorlig infeksjon og ble akuttoperert en natt og lå på sykehuset i 5-6 dager ;)

Nå skal de brenne egglederne, etter hva legen sa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på kontroll, og denne dama er full av egg! :hoppe:

Passe antall, og det vil vel si rundt 8-10. Uttak på tirsdag.

:tommelsmil:

Krysser fingrene for deg Prada! Håper virkelig dere nå lykkes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange forsøk har folket her inne hatt?

Ser noen er erfarne, og noe har tilogmed hatt mange forsøk og innsettinger og har flere unger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser noen er erfarne, og noe har tilogmed hatt mange forsøk og innsettinger og har flere unger også.

For meg er det 1 icsi og så har vi satt inn egget vi hadde på frys... så vet ikke hvordan det betegnet jeg.. to? eller 1 forsøk med frys... :klø:

Skal ta blodprøve til mandag, men tok en snik test i dag.... det er to streker :hoppe: men den ene er fortsatt ganske svak da, men helt klart to :) Så nå håper jeg det sitter der denne gangen.... slipper ikke noen jubelrus enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært på kontroll, og denne dama er full av egg! :hoppe:

Passe antall, og det vil vel si rundt 8-10. Uttak på tirsdag.

:strix: Hurra!!!

Så flotte nyheter!! Gratulerer med så mange egg!! Du blir da 1 uker og 1 dag etter meg du Prada!! Håper på 2 blå for oss om henholdsvis 9 dager og 16 dager!!

Jeg har hatt 2 runder ICSI, 1 egg fra første runde og nå runger jeg på 1 av 4 egg på andre runden! Har aldri opplevd 2 blå, men krysser og håper det er rett rundt hjørnet!! XXXXX :pls::pls::pls:

<ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_loveshower.gif' alt=':strix:'> Hurra for Devilina's 2 blå!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i gang med vårt første forsøk (ICSI). :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta blodprøve til mandag, men tok en snik test i dag.... det er to streker :hoppe: men den ene er fortsatt ganske svak da, men helt klart to :) Så nå håper jeg det sitter der denne gangen.... slipper ikke noen jubelrus enda :)

Weeeeeee :danser::klappe: Sååå bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Vi som går på nsespray og er under behandling, burde ikke vi få influensa vaksinen før vi evt blir gravude, sånn at vi slipper den bekymringen når vi kanskje blir det..??? Er det noen som har spurt legen sin om dette? Jeg tenkte å ringe til legen i dag for å høre..

Vi burde jo få den før vi blir gravide eller har det en invirkning på behanslingen?

Hjeeeelp... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Vi som går på nsespray og er under behandling, burde ikke vi få influensa vaksinen før vi evt blir gravude, sånn at vi slipper den bekymringen når vi kanskje blir det..??? Er det noen som har spurt legen sin om dette? Jeg tenkte å ringe til legen i dag for å høre..

Vi burde jo få den før vi blir gravide eller har det en invirkning på behanslingen?

Hjeeeelp... :roll:

Har nå snakket med Helsestasjonen og de mente det hastet med at jeg tok vaksinen før jeg evt ble gravid, så jeg blir ringt i morgen for og avtale tid til vaksinering.. Så ring helsestasjonen i deres kommune og be om vaksinen så dere får den før den lille spiren er på plass.. :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var UL ktr. nr. 2 vel overstått. :tommelsmil: Blir uttak på fredag, og forhåpentligvis innsetting på søndag :hoppe: (Håper på en fantastisk farsdagsgave :fnise: )

Men jeg lurer på en ting... Da jeg var der på torsdag kunne de se ca. 15 eggposer, men legen i dag mener at det er 4-5 egg de klarer å få ut. Forsvinner disse eggposene av seg selv eller? Var det fordi de andre eggposene var tomme? Litt forvirra akkurat nå :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...