Gjest Lotta123 Skrevet 23. oktober 2009 #1281 Del Skrevet 23. oktober 2009 Ullevaal er et fantastisk sted å få denne bahandlingen etter min mening. Heihei S&S :-) Fint å høre om noen som er fornøyde med Ullevål, da vi muligens (forhåpentligvis ikke, håper jo det klaffer på Aleris i mellomtiden) skal til behandling der vi også. Lurte på en ting: Hvor lang tid gikk det fra dere var på forsamtale til dere kunne sette igang med behandling? Spennende tid du har fremover nå!! :-) Krysser fingrene for deg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 23. oktober 2009 #1282 Del Skrevet 23. oktober 2009 Såh... Jeg er nå ikke så aktiv i skrivingen her, men sjekker nå jevnlig innom. Endelig så skal jeg ha innsetting igjen. Skjer i naturlig syklus siden kroppen min ikke er like fornøyd med progynova og lager egg selv om den ikke skal.. Noen flere som opplever det? Så, etter uttak 5.januar, så skal jeg nå sette inn for 2. gang... Tar tid dette her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
s&s Skrevet 23. oktober 2009 #1283 Del Skrevet 23. oktober 2009 Har tatt blodprøve i dag, får svaret senere i dag. Etter to engang... Er helt forferdelig dette. Skulle ønske det gikk, men som vanlig har eg gått rundt og kjent på alt mulig annet. Dette er vanskelige greier! Lykke til!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LystPaBaby Skrevet 23. oktober 2009 #1284 Del Skrevet 23. oktober 2009 Takk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
s&s Skrevet 23. oktober 2009 #1285 Del Skrevet 23. oktober 2009 Heihei S&S :-) Fint å høre om noen som er fornøyde med Ullevål, da vi muligens (forhåpentligvis ikke, håper jo det klaffer på Aleris i mellomtiden) skal til behandling der vi også. Lurte på en ting: Hvor lang tid gikk det fra dere var på forsamtale til dere kunne sette igang med behandling? Spennende tid du har fremover nå!! :-) Krysser fingrene for deg :-) Hei Vi var på samtale og fikk starte på første mens etter det. Det gikk kjempe fort. Når vi skulle begynne med søskenforsøk nå, sendte jeg et brev om at vi ønsket å starte igjen, da gikk det 1 uke så fikk vi henvisning til nye Hiv og Hepatitt blodprøver og når vi hadde tatt dem kunne vi ringe på den menstruasjonen som vi selv ønsket. Vi valgte denne gangen å vente til etter ferien. Jeg ringte på første mensdag og fikk respeter i posten 1 uke etter og startet på synarela nesespray på dag 21. Og nå er vi godt i gang og jeg håper vi lykkes denne gangen også. Vi fikk vår 2 år gamle datter på første forsøk. Satt inn 2 egg og fikk en fantastisk flott jente! Håper dere lykkes, ventetiden er forferdelig og man får et mye større savn etter barn når det er så nære men alikevel så fjærnt og langt unna.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 23. oktober 2009 #1286 Del Skrevet 23. oktober 2009 Alkohol og utenlandsreiser under behandlingen anyone? Hvilken del av behandlingen? Jeg fikk ikke noen formaninger under sprayingen og har vært på utenlandsreise og drukket vin. Men det var FYFY med all alkohol en gang du begynner på sprøytene Og når det gjelder reiseing fikk jeg forståelse av at det var ok så lenge en ikke stresset, det ikke var lange reisen(eks. innenlands). Ville uansett hørt med mitt behandlingssted da de anbefaler ulikt til alle har jeg inntrykk av! I tillegg er det jo noen som er utsatt for overstimulering mm. Såh... Jeg er nå ikke så aktiv i skrivingen her, men sjekker nå jevnlig innom. Endelig så skal jeg ha innsetting igjen. Skjer i naturlig syklus siden kroppen min ikke er like fornøyd med progynova og lager egg selv om den ikke skal.. Noen flere som opplever det? Så, etter uttak 5.januar, så skal jeg nå sette inn for 2. gang... Tar tid dette her! Masse lykke til Kanskje vi blir rugere samtidig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 23. oktober 2009 #1287 Del Skrevet 23. oktober 2009 Endelig!!! Da har jeg begynt med sprøyter igjen. Første stikk er unnagjort, og blodprøve avlagt. Kontroll i slutten av neste uke. Har stått en uke lenger enn vanlig på spray denne gangen, og det merkes. Forbannet meg på at dette er siste gang, så nå har jeg å bli gravid! Første gang på puregon, og for et styr... Takk meg til menopur og litt triksing og miksing med sprøyter, det var myyye lettere Men dersom medisinskifte er det som skal til, så styrer jeg mer enn gjerne med den pennen. Kjenner meg dårlig allerede da, hehe... Hva var forskjellen på menopur og puregon pennene da? Jeg har bare stått på puregon og synes ikke det er noe stress? Kunne det vært enklere altså? Gøy at du er igang! håper det går bra denne gangen Prada! Så, etter uttak 5.januar, så skal jeg nå sette inn for 2. gang... Tar tid dette her! Må si etter uttak i januar så har du vært super tålmodig hvis dette er andre insetting!! Håper alt ordner seg!! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 23. oktober 2009 #1288 Del Skrevet 23. oktober 2009 Så spennende Søsterliten! Hold oss oppdatert da!! :-) Kjenner jeg blir så glad av å lese solskinnshistorier her og det føles mer og mer riktig å gå denne veien -selv om den kanskje blir laaaang.. Noen av dere som har vært ute og reist (med fly til utlandet) eller drukket alkohol mens dere har gått på medisiner forresten? Kan man det?hm. Hmm.. :klø: jeg føler meg ikke som en solskinnshistorie, men du har jo rett! Denne runden er jo faktisk det! Jeg har ikke drukket noe mens jeg har stått på hormoner hverken denne runden eller forrige. Jeg har ikke vært på tur da, men jeg ser ingen grunn til ikke å reise mens du står på nesespray? Når du begynner på spørytene så blir det en del kontroller og man vet liksom ikke på forhånd når man skal inn til ny kontroll... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilje Skrevet 23. oktober 2009 #1289 Del Skrevet 23. oktober 2009 Her er man igang med 4 ivf runde - privat denne gang, og med puregon/menopur kombinasjon for første gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lotta123 Skrevet 23. oktober 2009 #1290 Del Skrevet 23. oktober 2009 Når vi skulle begynne med søskenforsøk nå, sendte jeg et brev om at vi ønsket å starte igjen, da gikk det 1 uke så fikk vi henvisning til nye Hiv og Hepatitt blodprøver og når vi hadde tatt dem kunne vi ringe på den menstruasjonen som vi selv ønsket. Vi valgte denne gangen å vente til etter ferien. Jeg ringte på første mensdag og fikk respeter i posten 1 uke etter og startet på synarela nesespray på dag 21. Og nå er vi godt i gang og jeg håper vi lykkes denne gangen også. Vi fikk vår 2 år gamle datter på første forsøk. Satt inn 2 egg og fikk en fantastisk flott jente! Håper dere lykkes, ventetiden er forferdelig og man får et mye større savn etter barn når det er så nære men alikevel så fjærnt og langt unna.. Oy, det får`n si! Det virker jo som at ting virkelig har gått på skinner for dere! :-) Veldig hyggelig å høre! Masse lykke til i det nye forsøket!! :-) Ventetiden er som du skriver ganske spesiell! Humøret og motet går opp og ned som en jojo.. Vet jo at det er så utrolig viktig å tenke positivt, men så vil man liksom forberede seg på det værste også, så man ikke blir så skuffet hvis det ikke klaffer. Hjelper veldig på motet å lese om vellykkede forsøk og erfaringer som dine :-) Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lotta123 Skrevet 23. oktober 2009 #1291 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Ville uansett hørt med mitt behandlingssted da de anbefaler ulikt til alle har jeg inntrykk av! I tillegg er det jo noen som er utsatt for overstimulering mm. Tror jammen jeg skal ta meg en tur på polet og kjøpe meg en god flaske vin etterpå gitt! Nyte det mens jeg kan Så får jeg ta den alkohol og reisepraten med legen i neste uke Dette med overstimulering snakket legen faktisk om da jeg var der sist.. han han skulle være forsiktig med det i mitt tilfelle pga så mange egg (?) Må huske på å grave litt mer om det når jeg skal dit også. Klem Jeg har ikke drukket noe mens jeg har stått på hormoner hverken denne runden eller forrige. Når du begynner på spørytene så blir det en del kontroller og man vet liksom ikke på forhånd når man skal inn til ny kontroll... Dette sprøytegreiene gruer jeg meg litt til...Fleipet med min kjære om at han får ta på seg en legefrakk og stå for stikkingen hver kveld mellom 17-21. Fra fleip til alvor, så tror jeg jaggu at jeg skal få han til å ta seg av den biten..for ellers har de jo det ganske greit disse gutta. Mye en skal igjennom som kvinne gitt :-) Klem Endret 23. oktober 2009 av Lotta123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IrmaAdele Skrevet 23. oktober 2009 #1292 Del Skrevet 23. oktober 2009 Forresten Lotta123. Er ett par stykker på assistert befruktning på babyverden forumet som hører til ullevål. De sendte søknad i Mai/Juni. Var på samtale i August og starter behandling nå i løpet av November. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 23. oktober 2009 #1293 Del Skrevet 23. oktober 2009 Masse lykke til Kanskje vi blir rugere samtidig? Klart vi kan bli det!! Vi er jo gamle travere vi, så nå er det jo jammen på tide! Må si etter uttak i januar så har du vært super tålmodig hvis dette er andre insetting!! Håper alt ordner seg!! Lykke til! Vel, tålmodig og tålmodig fru Blom. Jeg har da ingen valg? Kroppen min ville rett og slett ikke. Først skikkelig overstimulering så jeg ikke fikk noen innsetting. Så ustabile sykluser på alt fra 31-45 dager, så funker ikke medisinene som skal hemme El, selv når de øker dosene så utvikler jeg EL selv.. Det er ikke så mye man kan gjøre med det, men lei, ja jøss! Veldig. Har jo holdt på i over 3 år, og da er det ekstra tungt med en lite medgjørlig kropp... Så, krysser fingrene nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LystPaBaby Skrevet 23. oktober 2009 #1294 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Guess what: POSITIV!!!!!!!!!!!!! Endret 23. oktober 2009 av LystPaBaby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lotta123_* Skrevet 23. oktober 2009 #1295 Del Skrevet 23. oktober 2009 Guess what: POSITIV!!!!!!!!!!!!! Hoho!!! Grattis!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 23. oktober 2009 #1296 Del Skrevet 23. oktober 2009 Gratulerer så mye!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 23. oktober 2009 #1297 Del Skrevet 23. oktober 2009 Guess what: POSITIV!!!!!!!!!!!!! Så moro!! Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiwMonica Skrevet 23. oktober 2009 #1298 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hei alle sammen Er ny i dette her jeg.. Aldri vært på noe forum før heller, men føler litt for å snakke ut med noen som "forstår" Er i gang med vårt første icsi forsøk Startet med suprecur 4. oktober og skal sette første injeksjon med menopur i kveld Satser på at det går bra, men må si jeg gruer meg litt ja.. Noen av dere som er sånn ca like langt som meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 23. oktober 2009 #1299 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hei alle sammen Er ny i dette her jeg.. Aldri vært på noe forum før heller, men føler litt for å snakke ut med noen som "forstår" Er i gang med vårt første icsi forsøk Startet med suprecur 4. oktober og skal sette første injeksjon med menopur i kveld Satser på at det går bra, men må si jeg gruer meg litt ja.. Noen av dere som er sånn ca like langt som meg? Samme medisin som jeg brukte det Synes det gikk veldig greit med blandingen og stikkingen. Lykke til Er ikke like langt.... eller... kort (?) som deg.. kommer an på hvordan man ser det, hehe. Har gjort ICSI vi også, men er nå på første frys som vi satt inn på tirsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiwMonica Skrevet 23. oktober 2009 #1300 Del Skrevet 23. oktober 2009 Samme medisin som jeg brukte det Synes det gikk veldig greit med blandingen og stikkingen. Lykke til Er ikke like langt.... eller... kort (?) som deg.. kommer an på hvordan man ser det, hehe. Har gjort ICSI vi også, men er nå på første frys som vi satt inn på tirsdag Så spennende Hvor lang tid gikk det fra ICSI til frys forsøk da? Selve blandingen skal nok gå greit, jobber som helsesekretær, så er vant til injksjoner og sånn ting.. Men det er noe helt annet når man skal stikke seg selv, det klarer jeg nok ikke. Så det blir jeg som mikse og mannen min som stikker.. Puuh.. Hvor gjennomgår dere behandling da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå