Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #101 Del Skrevet 9. august 2008 Begynte å tenke på en ting - dere med fryseforsøk-erfaring. Vi ble gravide på 1.ICSI og har 6 egg på frys på Riksen. Så neste gang vil det jo bli fryseforsøk for oss (har ikke planer om det nærmeste året altså, hehe). Men vi må ikke gi beskjed til Riksen ang. det nå eller? Jeg er jo gravid, og de kaster vel ikke eggene som er på frys siden de er fra i år. Men når vi vil ha fryseforsøkene våre, ringer vi bare til Riksen og sier fra da, eller må vi gå gjennom en annen mølle først eller hva? Noen som har peil? Jeg vet ikke helt det med mølle før neste forsøk. Og vi går gjennom privat klinikk. Men hos oss er det i alle fall slik at de eggene på frys blir tatt vare på i fem år tror jeg det var. jeg ville tatt en telefom om jeg var deg. bare for å sjekke det ut. Så dumt å gå og tenkepå slike ting når du kan slippe Gjestivitas... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 9. august 2008 #102 Del Skrevet 9. august 2008 For meg forløper fryseforsøkene seg slik: 1. mensdag begynner jeg på 6 mg Progynova daglig. Etter ca 12 dager er det UL for å sjekke livmorslimhinnen og for å se at ikke jeg har EL av meg selv. Da ser de når det er mest gunstig med innsetting. Sist ble det tre dager etter UL. Begynner med progesteron (crinone) to dager før innsettingen. Har 13 egg igjen på frys. Ble kraftig overtimulert på forsøket vårt i vår (fikk ut 27 egg), og fikk 15 egg på frys totalt. Har brukt opp to av dem på et fryseforsøk som gikk i dass. Så nå krysser vi fingre! Lassie: Jeg har forstått det slik at de som skal ha søskenforsøk og har egg på frys bare ringer når de er klare. Er vel et krav om at første barnet er 6 mnd gammelt og at du ikke ammer, tror jeg. Ellers er det bare å sette i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 9. august 2008 #103 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg vet ikke helt det med mølle før neste forsøk. Og vi går gjennom privat klinikk. Men hos oss er det i alle fall slik at de eggene på frys blir tatt vare på i fem år tror jeg det var. jeg ville tatt en telefom om jeg var deg. bare for å sjekke det ut. Så dumt å gå og tenkepå slike ting når du kan slippe Gjestivitas... Ja,vet at eggene ligger på frys i 5år, våre kan ligge til januar 2013 Men var mest ift den mølla jeg var usikker. Men takk likevel Lassie: Jeg har forstått det slik at de som skal ha søskenforsøk og har egg på frys bare ringer når de er klare. Er vel et krav om at første barnet er 6 mnd gammelt og at du ikke ammer, tror jeg. Ellers er det bare å sette i gang. Okei, takk for svaret! Er ingen fare for at jeg ikke skal oppfylle kravene, har ikke planer om å forsøke å bli gravid igjen de første to årene til barnet vi venter, hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 11. august 2008 Forfatter #104 Del Skrevet 11. august 2008 Da har jeg fått litt datoer :juhu: :juhu: Nesespraystart den 18 august Sprøytestart den 3 september UL den 12 september Sansynligvis egguttak og innsetting i uke 38 NÅ...... skal det jammen bli her !!!! (håper vi) :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håpet Skrevet 11. august 2008 #105 Del Skrevet 11. august 2008 Da har jeg fått litt datoer :juhu: :juhu: Nesespraystart den 18 august Sprøytestart den 3 september UL den 12 september Sansynligvis egguttak og innsetting i uke 38 NÅ...... skal det jammen bli her !!!! (håper vi) :rødme: Vi er HELT likt jo!! :juhu: Jeg har også ringt og fått bekrefta datoer i dag - de samme som deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 11. august 2008 #106 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Har litt blandede følelser, jeg. Jeg har fått dato for spraystart (25. august), men også beskjed om at mannen min har en kromosomfeil som er årsaken til den dårlige sædkvaliteten. Vi fikk beskjed om at dette visstnok ikke skulle ha noe å si for forsøket, men at vi burde få time hos medisinsk genetikk, og at forsøket evt. måtte utsettes til etter timen. Jeg skal ringe i morgen og høre. Kromosomfeilen kan også føre til feil hos fosteret, og mulighet for spontanaborter. Endret 11. august 2008 av Harlekin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håpet Skrevet 11. august 2008 #107 Del Skrevet 11. august 2008 Å nei, så kjedelig med kromosomfeil Hva vil det ha å si for forsøket? Lykke til hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 11. august 2008 #108 Del Skrevet 11. august 2008 Å nei, så kjedelig med kromosomfeil Hva vil det ha å si for forsøket? Lykke til hvertfall Jeg vet ikke enda. Sannsynligvis ingenting, annet enn at vi blir fulgt ekstra opp og får tilbud om diverse tester/prøver. Jeg kan oppdatere når jeg har snakket med sykehuset i morgen! Takk for lykkeønskning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillie Skrevet 11. august 2008 #109 Del Skrevet 11. august 2008 Harlekin- denne prosessen har mannen min og jeg vært gjennom. Det er vanskelig og tungt å få beskjeden at noe er galt med kromosomprøvene, men får dere likevel gjennomføre ivf anser de forhåpentligvis sjansene for små til at man kan få et barn med funksjonshemning. Vi fikk beskjed om at sjansene våre til å få et funksjonshemmet barn er så små at, til tross for at vi får tilbud om fostervannsprøve, vil legene på medisinsk genetisk fraråde oss det. Ønsker deg masse lykke til, du får holde oss oppdatert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 12. august 2008 #110 Del Skrevet 12. august 2008 Takk, Lillie. Jeg har snakket med sykehuset nå, og er veldig beroliget. Jeg fikk også beskjed om at sjansene for et funksjonshemmet barn var veldig små, og at det spørs om fostervannsprøve vil være tilrådelig. Vi får time til samtale på medisinsk genetisk avdeling, og forsøket kan gå som planlagt, heldigvis. Da er datoene mine: Spraystart: 25. august Sprøytestart: 17. september UL: 25. september Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håpet Skrevet 12. august 2008 #111 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Så godt å høre Harlekin Da kommer du rett etter meg og Ann78 da jo Endret 12. august 2008 av Håpet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillie Skrevet 12. august 2008 #112 Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Så bra, Harlekin! Da er du også like etter meg, bare noen dager faktisk September blir en spennende måned for mange av oss her inne! :-D Endret 12. august 2008 av Lillie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 13. august 2008 Forfatter #113 Del Skrevet 13. august 2008 Ja nå blir vi jo en liten gjeng her inne :hoppe: Skal bli spennende å lese om andres opplevelser og bivirkninger Godt å høre at forsøket kan gå som planlagt Harlekin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 13. august 2008 #114 Del Skrevet 13. august 2008 Så flott, Harlekin!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 18. august 2008 Forfatter #115 Del Skrevet 18. august 2008 Da har jeg inntatt første dose med synarela :juhu: :juhu: Vi er i gang !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håpet Skrevet 18. august 2008 #116 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg også :juhu: Sitter med ekkel smak enda da, selv om har spist lunsj i mellom også... uansett - det er godt å være i gang!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 18. august 2008 Forfatter #117 Del Skrevet 18. august 2008 Sitter med ekkel smak enda da Jeg og.. men det tåler vi Nå skal det bli på oss det har jeg bestemt !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2008 #118 Del Skrevet 18. august 2008 Så spennenede at dere er igang!!! Dere må være flinke å holde oss oppdatert på bivirkninger og ellers hvordan det går! Kjenner jeg nesten blir litt misunnelig her siden jeg nå skal vente helt til månedsskiftet sept / okt for å starte, men jeg får holde ut noen uker til jeg da, og heller glede meg med dere -Gjestivitas- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 18. august 2008 #119 Del Skrevet 18. august 2008 Gratulerer med spraystart, Ann og Håpet! Jeg begynner om én uke, og kjøpte min første, lille flaske med Synarela i dag. Damen på apoteket bemerket, "dette er dyre greier" - tell me about it! Hyggelig å høre fra deg igjen, Gjestivitas Det er ikke så veeldig lenge til du begynner heller da - tiden går fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillie Skrevet 18. august 2008 #120 Del Skrevet 18. august 2008 Gratulerer med spraystart til både Ann og Håpet! Håper dere får en fin periode med spraying, uten noen bivirkninger. Jeg har nedtelling til fredagen, da starter jeg med spraying. Dyre greier disse medisinene,ja, ingen tvil! Jeg måtte punge ut med 11 400 kr på posten for alle medisinene mine, jenta i disken kikka litt rart på meg, men sa ingenting. Vi får bare håpe det er verdt hver krone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå