Gå til innhold

IVF GJENGEN


^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kjære kjære ann78

Så trist !!trampet i salaten nå,skrev nettoopp en optimistisk

hilsen på den andre siden "kanskje gravid"og skulle bare se innom her,

er så kjempelei meg!! :troest: masse klemmer fra ønskedrøm!!

lykke til videre med prøving!

Endret av ønskedrøm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig trist, Ann78 :klem:

Skjønner godt hvordan du har det, jeg ble helt knust da TR kom hos meg...Men utrolig hvor fort kamplysten satte inn igjen. Det er tøft i dette gamet, ingen tvil om det...

Vi får henge med hverandre her inne fremover da, og heie hverandre forhåpentligvis i mål til høsten. :)

Det var veldig trist, Ann. :tristbla: Men prøv å holde motet oppe, og ikke gi dere!

kjære kjære ann78

Så trist !!trampet i salaten nå,skrev nettoopp en optimistisk

hilsen på den andre siden "kanskje gravid"og skulle bare se innom her,

er så kjempelei meg!! :troest: masse klemmer fra ønskedrøm!!

lykke til videre med prøving!

Takk jenter :klem:

Jaja :jepp: det ordner seg !!! Er over den værste skuffelsen nå, så er snart klar for ny innsats :ler: Blir spennende å se nårtid vi kommer i gang med forsøk nr 2 nå etter sommeren..

Masse lykke til alle sammen !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så trist at det ikke lyktes denne gangen!!!

Men, jeg har fått beskjed om at de fleste blir gravid på 2. forsøk :) Så lykke til på neste forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at det ikke lyktes denne gangen!!!

Men, jeg har fått beskjed om at de fleste blir gravid på 2. forsøk :) Så lykke til på neste forsøk :)

Det høres lovende ut :juhu: :juhu: Måtte bare juble litt for den :ler2:

Neste gang er det vår tur !! Det har jeg virkelig bestemt !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilje ikke logga inn

Hei AnnK!! Så leit, men jeg og du, vi kommer sterkere tilbake!! (Ble også negativt på meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Det høres lovende ut :juhu: :juhu: Måtte bare juble litt for den :ler2:

Neste gang er det vår tur !! Det har jeg virkelig bestemt !!!!

Ja ikke sant :)

Det var de nede på Medicus som sa det. Statistikken deres viste det :)

Gjestivitas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei AnnK!! Så leit, men jeg og du, vi kommer sterkere tilbake!! (Ble også negativt på meg)

Nei fy !!! fytti så urettferdig !!! MEN JA :jepp: Vi kommer sterkt tilbake !! :hoppe: :hoppe: Godt mot !!

Ja ikke sant :)

Det var de nede på Medicus som sa det. Statistikken deres viste det :)

Gjestivitas

Skal se på det blir :babysmokk: eller :babyjente::babygutt: neste gang da !!

Må bare danse litt for den jeg :danser: hehe :ler:

Jeg har fått nytt opplegg av klinikken forresten. Skal nedreguleres denne gang og regner med å starte opp ca 17 august.. da blir det ikke noe innsetting før i september da :sukk: men jeg skal ikke klage. det er jo snart august :jepp:

Masse lykke til jenter !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Melder meg inn her jeg...

Vi fikk en IVF-jente i mars, og skal mest sannsynlig prøve på nr 2 i mai 09. Det blir da fryseforsøk i første omgang (har 1+2 egg på frys). Er jo lenge til, men spennende å følge med på dere andre i mellomtiden :)

Gratulerer masse til Ønskedrøm med positivt :) Og til Ann78 og Vilje, kjempenedtur med negativt etter alt stress og venting, men er med og krysser fingre for neste omgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjenner jeg kanskje trenger litt råd her jeg nå.

Som kjent skal vi i gang med ivf i august en gang, muligens selve innsettelsen blir i sep, spørs litt hvor fort ting går.

Det som er litt kjedelig for tiden er at jeg og mannen min er i en forferdelig travel periode akkurat nå. Vi flytter snart, og mannen holder på å starte nytt foretak, eller en avdeling til av det foretaket han nå driver.

Dette vil jo selvfølgelig bety bedre tider for oss over tid, men akkurat nå er det et helvete rett og slett.

Han er stresset og sur, og selvfølgelig veldig sliten, og jeg styrer hjemme for å holde ting perfekt til visninger vi har i forbindelse med salg av huset vi nå bor i, i tillegg til at jeg jobber fullt.

Vi har det kanskje ikke helt topp nå med andre ord, men vi vil jo gjerne bli gravide så raskt som mulig også...

Noen råd til et slitent og grettent par? Vi trenger rett og slett en boost for å orke å gå igjennom en IVF tror jeg, men er det lurere å vente et par måneder selv om det ikke er det vi ønsker?

Vil alt det som skjer i livene våre nå påvirke hele greia?

Jeg tenker også mye på om jeg blir dårlig og sånn i graviditeten og han jobber masse, hvordan det vil gå.

Fader altså, jeg blir så i tvil, og det gnager skikkelig i meg det at vi ikke har det helt på topp akkurat nå som liksom skal være en spennede og forhåpentligvis veldig gledelig tid fremover...

Jeg blir så usikker bare...

Hilsen usikker Gjestivitas..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet et par mnd, dersom det ikke er mer enn det som skal til før dere er tilbake til et "normalt" liv igjen. Man bør ha mest mulig mentalt (og forsåvidt også fysisk) overskudd når man skal igang med IVF, for det kan jammen slite skikkelig på. For oss gikk det på første forsøk så jeg har egentlig en veldig god opplevelse av hele greia, men slettes ikke alle får det slik. For å ikke gå på en smell tror jeg det er viktig å være forberedt på at det kan bli både avbrutte forsøk, negativt resultat, du kan reagere annerledes psykisk enn du hadde trodd, kan reagere på den kraftige hormonstimuleringen osv, og da er det best om "alt annet" i livet fungerer av seg selv utenom. For all del, tenk positivt, men ha i bakhodet at det kan bli tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til gjest over:

Jeg ville definitivt ha ventet. For meg ble IVF-forsøket vårt mye tyngre psykisk enn jeg hadde trodd på forhånd. Enda jeg ikke hadde mye annet å "styre" med forruten jobb, var det nok så det holdt.

Selv om man prøver å være positiv og håper på det beste, er det ingen tvil om at det er en påkjenning. For meg og mannen var det viktig at vi begge to hadde overskudd og tid til hverandre. Og var det noe spesielt jeg trengte var det å ha han "til stede" mens jeg levde i ivf"bobla"...

Dette er min erfaring, men ønsker dere masse lykke til uansett når dere velger å gjennomføre ivf. Spennende tid er det iallefall (og nå er det bare noen uker til jeg skal ringe inn mens, og er i gang med forsøk nr. 2):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg min ankomst her igjen. Vårt første IVF-forsøk nærmer seg, og jeg er kjempespent! Jeg skal ringe inn neste mens, altså i august en gang, og så er vi igang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ligger vi helt likt her da, Lillie og Harlekin ;) jeg skal ringe inn mens (ikm om 7 dager). Sansynligvis starter jeg da nedregulering rundt 17 august-Innsetting en gang i september :jepp:

Måtte det virkelig klaffe for oss nå jenter !!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kjempespennende, ja, Ann og Lillie! Jeg har ikm ca 10 august (jeg har ikke helt regelmessige sykluser, så det er ikke så enkelt å forutse), og starter da nedregulering i slutten av august, innsetting (krysser fingrene) i slutten av september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jenter, nå nærmer det seg med stormskritt frem mot oppstart. :jepp:

Jeg venter mens rundt 3.august, så da ringer jeg inn. Sprøytestart ca. 10. september fikk jeg beskjed om sist jeg snakket med sykehuset. Det er iallefall greit å komme i gang snart, selv om jeg kjenner at jeg gruer meg også. Denne gangen vet jeg hva jeg går til...

Jeg er fortsatt i feriemodus, og prøver å ikke tenke så veldig mye på det forestående forsøket, men ikke så enkelt nei...

Endret av Lillie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjempespennende jenter !!! Vi får huske å oppdatere her inne da :jepp: med nesespray, sprøyter, vagitorier, egg, uttak og innsetting !!! :ler2: :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter - jeg ville bare innom og heie litt på dere, jeg! :hoppe:

Har selv vært gjennom ICSI - og resultatet vokser godt og vel i magen min og skal ut om en 10 ukers tid :)

Masse lykke til alle sammen, prøverør er utrolig spennende selv om det er psykisk svært krevende (og fysisk, forsåvidt, med alt man skal igjennom..) Men når man omsider endelig lykkes, så er det verdt ALT!!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter - jeg ville bare innom og heie litt på dere, jeg! :hoppe:

Har selv vært gjennom ICSI - og resultatet vokser godt og vel i magen min og skal ut om en 10 ukers tid :)

Masse lykke til alle sammen, prøverør er utrolig spennende selv om det er psykisk svært krevende (og fysisk, forsåvidt, med alt man skal igjennom..) Men når man omsider endelig lykkes, så er det verdt ALT!!! :hjerte:

Så kjekt å lese om når noen lykkes !!!! Da blir det spennende for deg Lassie !!! Masse lykke til med fødselen :) :)

(vi følger snart etter her, resten av gjengen ;) ikke sant jenter ? ) :babysmokk::jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skulle jeg ringe inn mens, dobbeltsjekket papirene så jeg visste telefontiden deres og kunne få sneket meg unna jobben for å ringe i fred. Og når jeg endelig fikk kommet meg unna kollegaene så var det stengt på telefonen på riksen alikevel. De hadde sommertid på telefon :sukk:

Da får jeg vel bare prøve igjen i morra da... Æsj, hadde håpet å få vite litt mer om fremgangen videre nå jeg. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...