Gå til innhold

IVF GJENGEN

^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

Man kjenner litt murring og på en måte litt svake menssmerter, appetiteten kan jo øke og.... og ikke minst... ømme og større bryster... blødning kan forekomme, men dette er gjerne festeblødning... men er det masse er det nok ikke det.

Vet ikke hvordan det funker om mens kommer på sin faste dage eller ikke, jeg har ikke regelsmessig, så den kommer like overaskende hver gang.

Den dagen jeg skulle teste om jeg var gravid så kjente jeg litt ekstra murring og det var litt spotting to dager etter så blødde jeg som bare det... så da skjønte jeg jo at det hadde gått dårlig.

Symptomer og sånt er jo litt forskjell fra person til person, ofte kjenner man jo så veldig etter at man innbiller seg ting også.

Men jeg krysser fingra for dere :)

Når skal det testes? Jeg teste med hjemmetest noen dager før jeg skulle teste, klarte ikke å vente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kjenner litt murring og på en måte litt svake menssmerter, appetiteten kan jo øke og.... og ikke minst... ømme og større bryster... blødning kan forekomme, men dette er gjerne festeblødning... men er det masse er det nok ikke det.

Vet ikke hvordan det funker om mens kommer på sin faste dage eller ikke, jeg har ikke regelsmessig, så den kommer like overaskende hver gang.

Den dagen jeg skulle teste om jeg var gravid så kjente jeg litt ekstra murring og det var litt spotting to dager etter så blødde jeg som bare det... så da skjønte jeg jo at det hadde gått dårlig.

Symptomer og sånt er jo litt forskjell fra person til person, ofte kjenner man jo så veldig etter at man innbiller seg ting også.

Men jeg krysser fingra for dere :)

Når skal det testes? Jeg teste med hjemmetest noen dager før jeg skulle teste, klarte ikke å vente ;)

Jeg har tid for blodprøve på mandag til uka.

Jeg hatt hatt ømme bryster siden dag 2 etter innsetting, men det er også en bivirkming av crinone. Fra innsettingsdagen og ca 4-5 dager etterpå kjente jeg en ømhet på ene siden i underlivet. Den er borte nå.har også følt meg litt trøttere enn jeg pleier, men ikke mye. (nok en bivirkning av crinone). Følte meg småuggen mandag morgen, men det gikk over i løpet av noen timer. Blir ofte småuggen av for lite søvn, og det fikk jeg den natten. I natt har jeg våknet mye, og drømt er enn jeg pleier.

4 uker siden forrrige mens i morgen(og jeg er regelmessig) , men har ingen mensmage eller symptomer på at den skal komme.....vet ikke om jeg tør å teste før jeg skal, testene kan jo slå feil ut om de blir tatt for tidlig....har ikke hatt blødninger enda, men er selvsagt engstelig for om den kommer i løpet av de nærmeste dagene.

satte en et gullegg for en uke siden i dag, så tålmodigheten begynner å bli litt sliten, men jeg må bare holde ut.

Hørte en bekjent si at det var pos om jeg ikke merket noe på kroppen(men man merker vel sjelden at man er gravid så tidlig som jeg evnt er det?)

Er glad for alle tilbakemeldinger dere skriver. Dere må jo syns jeg er hysterisk eller stiller dumme spm/har dumme tanker, men det er nå sånn jeg har det om dagene.

ha en god uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satte jo inn egg samme dag, og er på rugedag 8 i dag. Det er nok alt for tidlig for noen test ennå og også alt for tidlig for at en eventuelt mens skal komme. Husk at du må telle dager fra egguttak, ikke fra når du sist hadde mensen. 9 dager siden "liksom eggløsningen" i dag og normal lutealfase er vel på en rundt 12-14 dager. Både Crinone som du tar og Cyclogest som jeg tar kan bidra til å utsette mensen.

Selv har jeg prøvd å ikke tenke så mye over om det skjer noe med kroppen min. Men puppene mine er ganske ømme. Men det er de jo alltid mellom eggløsning og mensen. Har vært mye trøtt og sliten i det siste, men tror nok heller det kommer av mye stress og lange bilturer i forrige uke i forbindelse med uttak/innsett. Har hatt ett slags trykk nederst i magen, men det er i ferd med å gi seg nå. Så regner med at det skyldtes eggposene som var fulle av blod og væske. Ellers er det vel ikke uvanlig og verken føle noen ting i rugeperioden og også å kjenne masse og alikevel være gravid. Men du kan jo lese denne tråden om symtomer gravide har hatt i rugetiden.

Kjenner at jeg tar dette med mye mer ro enn jeg trodde jeg skulle. Tror jeg har blitt så vannt til at dette ikke funker nå etter to år, at det blir så rart og uvirkelig om jeg plutselig skulle stå der med en positiv test. Har ikke time til blodprøve før på torsdag. Sykpleier sa at jeg ikke burde teste før med hjemmetest. Men ser så mange som tester før på rugedag 12 og sånn. Så tipper at jeg kanskje prøver en test på Tirsdag for da har jeg fri fra jobb, så jeg kan fordøye resultatet i fred og ro. Tirsdag er jo dag 14 så da burde vel strengt talt pregnylen være ute av kroppen så testen kan gi et resultat man kan stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satte jo inn egg samme dag, og er på rugedag 8 i dag. Det er nok alt for tidlig for noen test ennå og også alt for tidlig for at en eventuelt mens skal komme. Husk at du må telle dager fra egguttak, ikke fra når du sist hadde mensen. 9 dager siden "liksom eggløsningen" i dag og normal lutealfase er vel på en rundt 12-14 dager. Både Crinone som du tar og Cyclogest som jeg tar kan bidra til å utsette mensen.

Selv har jeg prøvd å ikke tenke så mye over om det skjer noe med kroppen min. Men puppene mine er ganske ømme. Men det er de jo alltid mellom eggløsning og mensen. Har vært mye trøtt og sliten i det siste, men tror nok heller det kommer av mye stress og lange bilturer i forrige uke i forbindelse med uttak/innsett. Har hatt ett slags trykk nederst i magen, men det er i ferd med å gi seg nå. Så regner med at det skyldtes eggposene som var fulle av blod og væske. Ellers er det vel ikke uvanlig og verken føle noen ting i rugeperioden og også å kjenne masse og alikevel være gravid. Men du kan jo lese denne tråden om symtomer gravide har hatt i rugetiden.

Kjenner at jeg tar dette med mye mer ro enn jeg trodde jeg skulle. Tror jeg har blitt så vannt til at dette ikke funker nå etter to år, at det blir så rart og uvirkelig om jeg plutselig skulle stå der med en positiv test. Har ikke time til blodprøve før på torsdag. Sykpleier sa at jeg ikke burde teste før med hjemmetest. Men ser så mange som tester før på rugedag 12 og sånn. Så tipper at jeg kanskje prøver en test på Tirsdag for da har jeg fri fra jobb, så jeg kan fordøye resultatet i fred og ro. Tirsdag er jo dag 14 så da burde vel strengt talt pregnylen være ute av kroppen så testen kan gi et resultat man kan stole på.

takk for linken IrmaAdele. Ble litt beroliget .Jeg visste ikke at jeg skulle regne fra innsetting...tenkte vanlig mens jeg. Skal se om jeg tester i helga, men jeg tror ikke det.......Jeg tør ikke helt tro at det har gått bra før jeg ser det hjemme eller hører en sykepleier si det har gått bra. har mensmurringer idag, men i følge linken trenger det ikke være mensen i det hele tatt......;)

Lykket til med rugingen. Rart vi har fått forskjellig prøvedato, men det tenker vel litt ulikt på det i offentlig og privat sektor. Får jeg pos utslag på mandag, kan du nok trygt teste på tirsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med forkjølelse etc under ivf?

Skal inn i begynnelsen av oktober, og nå er eg blitt dassforkjøla mens eg holder på med sprayen. Sår hals osv osv.

De har ikke nevnt noenting om forkjøelse på KK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det med forkjølelse etc under ivf?

Skal inn i begynnelsen av oktober, og nå er eg blitt dassforkjøla mens eg holder på med sprayen. Sår hals osv osv.

De har ikke nevnt noenting om forkjøelse på KK.

Jeg vet ikke sikkert, men tror det "kritiske" er forkjølelse under selve uttaket og innsettingen. Men jeg vet ikke!

Vi har endelig fått ny avtale for neste forsøk, begynner på den helv.... sprayen om noen uker :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var jeg kommet ti ldagen før dagen...Skal ta blodprøve i morgen. VUrderte strekt å ta hjemtest i dag tidlig, men så i papirene fra RH at blodprøven kunne tas tidligst 14 dager etter uttak(det er i morgen), så da regnet jeg med at en hjemmtest ikke ville gi rett resultat. Håper så inderlig at jeg får gode nyheter i morgen .

Noen som ha rgått på crinone her inne, og som kan anta hvor forsinket mensen kan bli om det går galt? I pairene til RH leser jeg at om blodprøven er neg, vil jeg få mens 2-3 uker etter avsluttet beh, og det tolker jeg som sammeuke eller uka etter blodprøven. Stemmer det, vil jeg være fra ca 6 dager forsinket til kankjse 1,5 uke (jeg har veldig stabil syklus. Var kun 2 dager forsinket da jeg gikk på hormonbeh før uttak)

Ønkser alle en god søndag. Jeg skal prøve å samle sommerfuglene mine og roe de ned litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:-)

Noen som har gjort det privat i Oslo i det siste? Volvat eller annet sted? Hvor kjapt gikk det da og hvor mye kostet det? Fristende å "leve på graut" en stund, bare for å få fortgang i dette.

Vi har nettopp hatt behandling hos Aleris i Oslo, og jeg ruger nå på 2 gullegg. Flott sted, med flotte folk. Gikk dit mens vi venter i den offentlige køa. Var 1 måned å vente på forsamtalen, men etter det kunne vi i begynne med en gang. Desverre for oss var det sommerferie akkuratt da, så vi måtte vente. Men nå er det jo ikke noe slikt å tenke på. Ser du snakker om tvillinger. Jeg fikk inn 2 egg nå på første forsøk, men det er kun fordi vi gikk privat. I det offentlige setter de helst ikke inn mer enn 1 egg om det er første forsøk og du ikke er over 35-40år.

Jeg anbefaler absolutt Aleris mens dere eventuelt venter i den offentlige køa, hvis dere har penger og muligheten til det.

Endret av IrmaAdele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var jeg kommet ti ldagen før dagen...Skal ta blodprøve i morgen. VUrderte strekt å ta hjemtest i dag tidlig, men så i papirene fra RH at blodprøven kunne tas tidligst 14 dager etter uttak(det er i morgen), så da regnet jeg med at en hjemmtest ikke ville gi rett resultat. Håper så inderlig at jeg får gode nyheter i morgen .

Noen som ha rgått på crinone her inne, og som kan anta hvor forsinket mensen kan bli om det går galt? I pairene til RH leser jeg at om blodprøven er neg, vil jeg få mens 2-3 uker etter avsluttet beh, og det tolker jeg som sammeuke eller uka etter blodprøven. Stemmer det, vil jeg være fra ca 6 dager forsinket til kankjse 1,5 uke (jeg har veldig stabil syklus. Var kun 2 dager forsinket da jeg gikk på hormonbeh før uttak)

Ønkser alle en god søndag. Jeg skal prøve å samle sommerfuglene mine og roe de ned litt ;)

Lykke til i morgen:D Krysser fingrene for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved ivf. forsøket så kom mensen før blodprøven, dagen før mener jeg å huske så Crinonen klarte ikke å holde min syklus borte. Men ved frys så kom ikke mensen før noen dager etter at jeg hadde sluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til i morgen:D Krysser fingrene for deg:)

Tusen takk! Kjenner du noe spes på kroppen? Regner med du er spent du også. Jeg tar de siste dosene med crinone på mandag, om jeg ikke må kjøpe mer da. har lest et sted om ei som gikk på progesteron i 3 mnd etter at hun ble gravid ...er det vanlig da? Får se hva sykepleieren sier i morgen. Har en liten magefølelse på at det går galt, men kan ikke sette fingeren på hvorfor jeg tror det.

Lykke til du også på torsdag.

B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Kjenner du noe spes på kroppen? Regner med du er spent du også. Jeg tar de siste dosene med crinone på mandag, om jeg ikke må kjøpe mer da. har lest et sted om ei som gikk på progesteron i 3 mnd etter at hun ble gravid ...er det vanlig da? Får se hva sykepleieren sier i morgen. Har en liten magefølelse på at det går galt, men kan ikke sette fingeren på hvorfor jeg tror det.

Lykke til du også på torsdag.

B

Jeg var jo ganske rolig i forhold til dette her. Men nå har utålmodigheten tatt overhånd og jeg kjenner selvfølgelig ALT! Gikk igjennom en liste med gravidtegn i sta og jeg var heeelt sikker på å ha alle sammen. Men jeg velger å ta de med en klype salt, er tilrådelig til å kunne kjenne mye rart om dagen, så jeg får prøve så godt jeg kan å roe meg ned igjen å vente på test. Venter nok forøverig ikke helt til Torsdag med å teste hjemme. Jobber Torsdag, og vil nødig bli servert kjipe nyheter på telefon på jobben. Så det blir vel testing en av de første dagene, så jeg er forbredt på hva telefonen sier. Så få det går som det går. Hodet sier at det ikke går, hjertet sier at det gjør det. Men noen magefølelse det har jeg ikke.

Angående progesteron støtte så er det vanlig å ta det også etter man har testet positivt. Noen tar det helt frem til uke 12. Jeg har fått beskjed om å fortsette i cirka 2 uker.

Endret av IrmaAdele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp hatt behandling hos Aleris i Oslo, og jeg ruger nå på 2 gullegg. Ser du snakker om tvillinger. Jeg fikk inn 2 egg nå på første forsøk, men det er kun fordi vi gikk privat. I det offentlige setter de helst ikke inn mer enn 1 egg om det er første forsøk og du ikke er over 35-40år.

Jeg anbefaler absolutt Aleris mens dere eventuelt venter i den offentlige køa, hvis dere har penger og muligheten til det.

-Så fantastisk spennende IrmaAdele! Kanskje du får twins!! :-) Og takk for tips om å søke pararelt! Hvor mye betaler dere på Aleris? Kjøpt "pakkeløsning"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
-Så fantastisk spennende IrmaAdele! Kanskje du får twins!! :-) Og takk for tips om å søke pararelt! Hvor mye betaler dere på Aleris? Kjøpt "pakkeløsning"?

Vi har bare kjøpt et forsøk, ettersom det kun blir med dette forsøket hos Aleris. Har fått time til forsamatale hos Ullevål den 29, og har venta siden Mai, så regner med at det er vår tur. Men håper jo så klart jeg ikke trenger denne timen.Sjangsen for at begge eggene har festet seg er vel minimal, men skulle det vise seg at jeg gravid, er det 25% sjans for at det er tvillinger.

Betalte 26 500 for et forsøk. ICSI. Vanlig IVF er vel litt billigere. Også kommer jo medisinene oppå der igjen (men de må du jo betale for uansett i det offentlige også). Cirka 7000 har jeg brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle heller ikke teste/ta blodprøve før etter 3 UKER stod det på arket. men jeg tok test 2 uker etter uttak jeg. gjorde ingenting det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet siden mai ja.. ?! Hm, tar sin tid i det offentlige. Tror jeg skal be Purvis om å søke Ullevål for oss og så tar vi kontakt med Aleris i mellomtiden selv (for man trenger ikke henvisning til Aleris, sant?).

Hva med alle de blodprøvene man må ta.. Hepatit, hiv og røde hunder + kromosom. Er det en del av pakken eller kommer det i tillegg på Aleris?

Jeg har tatt alle de hormontestene som er vanlig å starte med, (hos dr. Fredrik Hancke som forresten er den mest slurvete, uprofesjonelle og usympatiske legen jeg har vært borti. Ville ikke anbefalt han til min værste fiende..) Må man igjennom alle disse hormontestene igjen da tro? hm..

Må ha med papirene fra gyn til Aleris også, sånn at de har noe å gå ut i fra. Så enten kan du få dem og ta de med selv, eller bare få gyn til å sende en henvisning. Min gyn sendte henvisning både privat og offentlig. Men jeg hadde snakket med Aleris på forhånd da.

Vi fikk med henvisninger til alle blodprøvee og tok dem hjemme på sykehuset her. Bor 2 og en halv time unna. Jeg vet ikke hvordan det er om dere har tatt dem fra før av, det kommer sikkert ann på om det er en stund siden. Vi betalte i alle fall ikke noe for prøvene. Det som koster er hver gang man er på konsultasjon hos Aleris, med ultralyd og slik. Da koster det vanlig egenandel 290kr. Dette kan du skrive på egenandelskortet.

Denne guiden fra Aleris er informativ og grei å lese.

Forresten så fikk vi time til forsamtale hos Ullevål i Juni allerede. Men denne utsatte vi pga. forsøket hos Aleris. Det jeg har fått høre er at Ullevål tar unna forsamtalene sine så fort som mulig, og så må man vente en stund etterpå. Derfor regner jeg med at det er vår tur snart nå, ettersom ventetiden gjelder fra den dagen søknaden blir sendt og ikke fra dato for forsamtale. Men jeg håper så klart å slippe unna dette styret med nytt sykehus nå, får jeg føler det vil bli veldig nedtur etter de fantastiske menneskene hos Aleris.

Endret av IrmaAdele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...