Kylling Skrevet 28. februar 2009 #601 Del Skrevet 28. februar 2009 Ved ordninært forsøk, så skulle jeg slutte med Crinone ved positiv/negativ test, men ved frys måtte man ta det fram til uke 12. Men - ulik praksis på de forskjellige klinikkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 28. februar 2009 #602 Del Skrevet 28. februar 2009 Du skal ikke ha sex i rugetida nei, pga. infeksjonsfaren. Uttak er jo tross alt et kirurgisk inngrep.. Jepp, og heller ikke bade står det på lappen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 1. mars 2009 #603 Del Skrevet 1. mars 2009 Vet du om du skal ta én eller to daglig? Synes jeg har hørt at man tar én pr dag på Haukeland, så da kan det hende du akkurat slipper unna med en pakning. Hvis ikke det var slik at man begynner med Crinone et par dager før innsett ved ordinært forsøk også? *gullfiskhukommelse* Du skal ikke ha sex i rugetida nei, pga. infeksjonsfaren. Uttak er jo tross alt et kirurgisk inngrep.. Skal ta en om dagen såvidt jeg vet, så det stemmer nok det ja Ja, naturlig at en ikke skal ha sex egentlig, de stikker jo hull på meg.. Jepp, og heller ikke bade står det på lappen min. Bading klarer jeg meg fint uten, så lenge jeg får dusje Infeksjonsfare... da er det begrenset hva mannen får gjøre med meg med andre ord. *huske på* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 3. mars 2009 #604 Del Skrevet 3. mars 2009 Nå har endelig ting begynt å skje!!!! Fått brev fra sykehuset om time i slutten av mars. Da skal jeg og kjære inn til konsultasjon hos sykepleier og så lege.. så skjer det ting der ifra endelig! Var innom sykehuet der jeg bor og tok blodprøver etc som de krevd før timen. Så nå blir det mye spennende ting i vente, med tanke på om 3 mnd ++ og dette her.. håper ting ikke tar så lang tid for oss da... hadde satt meg et mål og få før jeg er TRE NULL.. har to år på oss da, så litt god tid har vi da Så blir sikkert mer skriving her etterhvert på meg og... når jeg har satt meg inn i ting og tang.... Fikk litt skrekk da jeg tittett i brosjyren som var vedlagt innkallelsen da... gjør det veldig vondt å hente ut egg etc? Og så er det snakk om sprøyter etc jeg skal ta.. tror det var det.. hva er dette? Blir jeg skikkelig svingstang i humøret da eller? stakkars kjære..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowergirl777 Skrevet 6. mars 2009 #605 Del Skrevet 6. mars 2009 Nå har jeg begynt med sprøytene (Menopur) og må bare spørre: Er det normalt å kjenne "noe" i eggstokkene etter bare to injeksjoner?? Og er det normalt å bli helt hormonkaos etter så kort tid også? Våkna idag og allting var liksom... Men jeg har liksom ikkeno å være for.. om dere skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #606 Del Skrevet 7. mars 2009 Da jeg gikk på sprøyter var jeg og veldig og måtte rett og slett bare holde meg hjemme fra jobb fordi jeg gikk med klumpen i halsen hele forbanna dagen. Så tror det er ganske normalt. Husk at det er kun for kort tid, og blir du gravid er det verdt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prinzess Skrevet 9. mars 2009 #607 Del Skrevet 9. mars 2009 Da nærmer jeg meg første UL i forsøk 2. (om en uke) Sist runde var skuffende og slitsom, det er så forferdlig når det ikke fungerer. Har heldigvis fortsatt 3 forsøk igjen da det ikke blev noen insetting sist gang. Dålig batch -ingen av mine 5 befruktede egg ville dele seg... Har akkurat de samme symtomene som sist runde på Synarela (hodepine, hetetokter, humørsvigninger, energiløs og trøtt), er 100% sykmeldt noe som mest er et tilbud til mine kolleger som måtte gjennomgå sist runde.. Hi Hi litt morsomt å tenke på i etterkant ... Har fått kallenavn av min bedre halvdel, han mener jeg er superhelten Hormonella - mine krefter er at jeg er ekstremt uforutsigbar.., man vet aldrig hva jeg vil finne på.. Fint å har gjengen her, heier på er alle, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjestivitas Skrevet 9. mars 2009 #608 Del Skrevet 9. mars 2009 Lykke til i forsøk Prinzess! Så spennende det blir! Mange blir hormonelle av behandlingen, og det må vi nesten bare godta, og de andre rundt oss også Selv har jeg innsetting på torsdag!!!! Åh fytti grisen, jeg er så spent! Dette er fryseforsøk og har gått på progynova i ti dager nå. Og var på UL av livmoren i dag, og slimhinna var allerede over 10mm. Så jeg er visst veldig lett å behandle med hormoner, og godt er nå det. Føler vi har en god sjanse da. Gruer meg til selve graviditeten om det klaffer da, siden jeg var så forferdelig dårlig i den forrige, da jeg mistet. Problemet fremover blir forøvrig tablettene som skal opp i skjeden tre ganger daglig fremover. De må ta på fast tidspunkt og jeg må ligge i ti min etter de er satt inn. Hvordan i huleste skal jeg klare å kombinere det med å jobbe da? Jeg jobber slik at jeg ikke bare kan forsvinne i ti minutter. Ikke finnes det nor sted å ligge heller, og langt mindre å være i fred annet enn på do da. Noen som har erfaringer å dele ang dette? Gjestivitas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 9. mars 2009 #609 Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg dro en time tidligere fra jobb (jobben min er heldigvis rimelig fleksibel) slik at jeg var hjemme kl 15, fikk tatt kulene og ligget ned 30 min etterpå. Hadde ikke sjans til å ta de på jobben, å sitte på toalettet er jo ikke akkurat det samme som å ligge ned, ser for at de triller ut igjen. Også tror jeg folk lurer litt om jeg flater ut på kontorgulvet Ser ut som at jeg har hatt el, og at jeg dermed er i rute for å rekke fryseforsøk før påske. Tror forøvrig jeg blir sykemeldt etter innsettingen denne gangen, så da slipper jeg problemet med kulene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesti Skrevet 9. mars 2009 #610 Del Skrevet 9. mars 2009 Det er veldig ok å følge med på andre i samme situasjon må jeg si.. Har noen spm til dere som er her inne jeg...Happy.gif Er forhåpentligvis ruger (for 2.gang) om noen dager. Mine spm er som følger: 1) Hva slags forhåndsregler har dere fått fra klinikken? (Sist fikk jeg kun: vær "lat" t.o.m dag 6-7 etter uttak for da fester embryoet event seg, ingen nevnte hverken sex eller bading for meg så kjørte på med begge deler jeg..ikke samtidig da.. hehe) 2) Var dere sykemeldte i rugeperioden? (Jeg var ikke det sist, og heller ikke nå heller hadde jeg tenkt, men har en litt hektisk jobb med utfordringer som jeg liker veldig godt, tenker liksom at det er godt å tenke på noe annet) 3) Hva gjør dere i rugeperioden egentlig? (Jeg tok det ganske med ro, trente ikke, men gikk turer etc, man blir jo redd for å gjøre noe galt.. Var jo rimelig ustabil også for å være ærlig, vekslet intenst mellom "jeg er gravid" og "jeg blir aldri gravid jeg"..sukk..slitsomt..håper det er litt bedre denne gangen. Skal i alle fall ikke la meg lure av nye rare symptomer, var nok bare medisinene/støtteprogesteronet som lurte meg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 11. mars 2009 #611 Del Skrevet 11. mars 2009 Spørsmål til dere som har brykt Synarela nesespray... Jeg syns det kommer så lite ut, det kjennes ut som bare en liten "pfitt" inni nesa. Men samtidig så kjenner jeg det jo i halsen etter noen minutter.. Siden det bare er snakk om microgram så stemmer det vel, er kanskje bare littegranne på tuppa siden det hele føles så viktig og jeg ikke vil gjøre noen feil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestivitas Skrevet 12. mars 2009 #612 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg dro en time tidligere fra jobb (jobben min er heldigvis rimelig fleksibel) slik at jeg var hjemme kl 15, fikk tatt kulene og ligget ned 30 min etterpå. Hadde ikke sjans til å ta de på jobben, å sitte på toalettet er jo ikke akkurat det samme som å ligge ned, ser for at de triller ut igjen. Også tror jeg folk lurer litt om jeg flater ut på kontorgulvet Ser ut som at jeg har hatt el, og at jeg dermed er i rute for å rekke fryseforsøk før påske. Tror forøvrig jeg blir sykemeldt etter innsettingen denne gangen, så da slipper jeg problemet med kulene. Åh, så heldig du er som har en fleksibel jobb! Jeg ringte til klinikken og hørte hvordan jeg kunne løse dette og de fat da ut at det var like greit at jeg gikk på crinonegel i stedet. Det er jo mye mer grisete siden jeg må ta en morgen og en kveld, men lettere å få til praktisk sett ja. Så nå venter jeg bare på at mannen skal kommehjem så vi får dratt innover og satt inn dette egget. :heia: Tenkte egentlig å være hjemme fra jobb i morgen, men det ser ut til at jeg ikke får til det. Klinikken mener ikke det har noen betydning, men det føles litt skummelt å jobbe nå siden jeg var hjemme sist. Men da var jeg i tillegg veldg overstimulert da, så det er jo en vesentlig forskjell i dagsform for å si det slik. Lykke til med fryseforsøk før påske!!! Gjestivitas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowergirl777 Skrevet 12. mars 2009 #613 Del Skrevet 12. mars 2009 Vært på kontroll idag for å sjekke egga mine. Og det var endel gitt :/ Fikk liksom ikke greie på helt hvordan det vil gå.. har gått på Menopur (2 "glass") siden 3.mars, og hadde nå ca. 25-30 egg. Noen begynte å få grei størrelse, men det var endel små også. Skal nå bruke kun 1 "glass" frem til mandag, da jeg skal til ny kontroll. Noen som har opplevd det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 12. mars 2009 #614 Del Skrevet 12. mars 2009 Gjestivitas - gratulerer som ruger! Et eller to? Håper det går bra Jeg tror ikke det er helt avgørende å være sykemeldt. Men legen min har stor forståelse for at dette er slitsomt fysisk og psykisk, og det er faktisk hun som forslo at jeg skulle være sykemeldt neste gang også. Jeg blir så smågravid av progesteronen, kvalm og trøtt. Også tror jeg ikke det skader å ligge på sofaen med varmeflaske på magen og sove. Ang kuler eller gel så følger jeg bare det de anbefaler. Men er enig i at gel'en er mer gristete, men også mer praktisk. Min erfaring er at det ene ikke er noe bedre enn det andre, blir jo ikke gravid uansett. Er jo 10. søskenforsøk vi går i gang med nå... Flowergirl - oiii!!! Du verden! Ikke opplevd det samme, så har dessverre ingen erfaring å dele. Jeg er helt motsatt, går på 4 glass de siste dagene (noe jeg blir utrolig dårlig av...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 12. mars 2009 #615 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Er forhåpentligvis ruger (for 2.gang) om noen dager. Mine spm er som følger: 1) Hva slags forhåndsregler har dere fått fra klinikken? Etter uttak er min beskjed å ikke bade eller ha sex på 14 dager. Er vel infeksjonsfare etter at man er stukket hull på. Skal ta det helt med ro de 2 første dagene, deretter leve som normalt, men rolig. Etter frys har det i grunn bare vært å ta det med ro. Spurte en gang spesifikt om det å trene, og legen mente det greieste var å holde seg unna. Vi har valgt å holde oss unna sex ved frys også, redd for å tukle det til. (Dessuten er jeg ikke form til det, så er ikke så vanskelig...) Men jeg går turer med bikkja og sånt altså, er ikke helt invalid 2) Var dere sykemeldte i rugeperioden? Ja. Har prøvd megge deler, men synes det er best å være sykemeldt. Vanskelig å ta det med ro på jobben, og jeg reagrer litt på progesteronen. 3) Hva gjør dere i rugeperioden egentlig? Prøver å få dagene til å gå, og ikke til en hver tid lure på om det går bra Endret 12. mars 2009 av Prada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilje Skrevet 13. mars 2009 #616 Del Skrevet 13. mars 2009 Jepps her går det mot UL etter tolv dager på progynova.... blir snart ruger igjen jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestivitas Skrevet 13. mars 2009 #617 Del Skrevet 13. mars 2009 Gjestivitas - gratulerer som ruger! Et eller to? Håper det går bra Jeg tror ikke det er helt avgørende å være sykemeldt. Men legen min har stor forståelse for at dette er slitsomt fysisk og psykisk, og det er faktisk hun som forslo at jeg skulle være sykemeldt neste gang også. Jeg blir så smågravid av progesteronen, kvalm og trøtt. Også tror jeg ikke det skader å ligge på sofaen med varmeflaske på magen og sove. Ang kuler eller gel så følger jeg bare det de anbefaler. Men er enig i at gel'en er mer gristete, men også mer praktisk. Min erfaring er at det ene ikke er noe bedre enn det andre, blir jo ikke gravid uansett. Er jo 10. søskenforsøk vi går i gang med nå... Flowergirl - oiii!!! Du verden! Ikke opplevd det samme, så har dessverre ingen erfaring å dele. Jeg er helt motsatt, går på 4 glass de siste dagene (noe jeg blir utrolig dårlig av...) Nå ble det crinone på meg i stedet, og det var veldig greit. Da tar jeg den klokken åtte på morgenen og åtte på kvelden. Da rører jeg meg etterpå uansett. Så tar jeg progynova åtte, fire og tol på kvelden. Mye å passe på! Har ikke så mye bivirkninger. Har mensmurringer av crinonen, men det hadde jeg sist også. Og er trøtt da, og litt emosjonell, men ikke ille altså. Om det er ille er det nok best å holde seg hjemme ja! :klemme: Og etter 10 forsøk skjønner jeg utroooolig godt at du vil være hjemme under slike omstendigheter!! Håper dere klarer dette på neste forsøk! Har vel en lege som ikke er så forståelsesfull, hun er vikar for min egentlige lege som er ute i svangerskapspermisjon. :bitter: Men er jo uansett aktivt sykemeldt nå, men velger å være på jobb stort sett hver dag så lenge jeg orker allikevel. Godt å tenke på litt andre ting nå i rugeperioden og. Men det er jo bare så utrolgi vanskelig å holde det hemmelig da!! :phu: Legge meg nå, og opp klokka åtte for medisinene mine Gjestivitas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilje Skrevet 14. mars 2009 #618 Del Skrevet 14. mars 2009 Min lege ville ikke gi meg crinone istedet for progestan, da det var dokumentert bedre resultater med progestan ved fryseforsøk Så tydelig ulik praksis ved ulike sykehus. Her blir det forresten innsett på onsdag, dersom egga overlever. Spennende dette her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2009 #619 Del Skrevet 15. mars 2009 Min lege ville ikke gi meg crinone istedet for progestan, da det var dokumentert bedre resultater med progestan ved fryseforsøk Så tydelig ulik praksis ved ulike sykehus. Her blir det forresten innsett på onsdag, dersom egga overlever. Spennende dette her Hm, det sa de ingenting om til meg i så fall. Da ville jeg ha gått for progestan i stedet selvfølgelig. Men nå ble jeg gravid på første forsøk med crinone forrige gang da, og jeg ble visst lett gravid når et egg faktisk kom seg ned i livmoren min (tett eggleder), så jeg satser på at det går greit. Så får jeg heller gå for progestan neste gang om det ikke går denne gangen Lykke til med innsetting på onsdag da! Har du flere egg på frys eller? For da tiner de vel bare opp til de får ett som ser bra ut til innseting? Og bare kommer tilbake dagen etter? Det var i alle fall det vi fikk beskjed om. Gjestivitas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowergirl777 Skrevet 15. mars 2009 #620 Del Skrevet 15. mars 2009 Hmm.. skal på min siste kontroll imorra for evt. uttak. Begynte å blø kveld, hva kan det komme av?? (Jeg har forholdvis MANGE egg...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå