Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åh, Sunny, så utrolig leit!

Nå ble jeg veldig trist på deres vegne her jeg sitter.

Dere har jo prøvd veldig lenge nå!

Hva gjør du nå da?

Skal du hive deg på en runde til eller?

Jeg har stor tro på at man klarer å bli gravid til slutt med hjelp, så jeg ville nok prøvd igjen om jeg var deg, men dette handler jo mye om følelser, så det blir jo fryktelig individuelt da.

Selv skal jeg må bare gå og vente på menstruasjonen. Det er et stort nederlag det og, og jeg vurderer å kontakte en akupunktør for å få hjelp til å få kroppen raske i riktig gjenge igjen. Muligens også for å gå litt ned i vekt. Har ikke så mange kilo for mye men jeg tenker at det nok virker positivt allikevel.

Alt for å få opp sjansene til å bli gravid på første forsøk nå også.

Jeg blør nesten ikke lenger heller, en og en halv uke etter aborten/"fødselen", så jeg er vel litt heldiig sånn sett kanskje. Har hørt at folk har blødd lenge...

Jeg kan nesten ikke vente på å bli gravid igjen. Har aldri følt meg mer som en kvinne enn da. Til tross for elendig form..

Gjestivitas

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja uff det er så trist Gjestivitas :sukk:

Vi har blitt enige om at jeg skal søke etter en dagjobb.. Nattevakter er ikke bra for kroppen, så nå må vi bare prøve det som prøves kan.. Jeg har kjent en stund at jeg sliter mer med nattevaktene også, men det er greit med mye fri også ..

jaja, det går nok noen måneder her før vi kommer i gang igjen. Jeg er jo KLAR jeg, men nå sier mannen min at vi skal avvente. Han må jo få bestemme noe i dette han også.. Vi får se hvor lenge jeg greier å la vær å mase :ler:

Jeg ser sååååå frem til den dagen jeg kan gå gravid !!! Og mannen min som ønsker seg sååååå høyt flere barn, jeg gleder meg til å oppleve dette sammen med ham !!! :rødme: Jeg har jo Vesla fra før, men han sier "flere barn" selv om han ikke er pappan hennes.. :rødme:

Nå ble det litt utenom vanlig ivf preik her da, men...

EN DAG ER DET VÅR TUR OGSÅ !!!

Gjest Gjestivitas
Skrevet
Ja uff det er så trist Gjestivitas :sukk:

Vi har blitt enige om at jeg skal søke etter en dagjobb.. Nattevakter er ikke bra for kroppen, så nå må vi bare prøve det som prøves kan.. Jeg har kjent en stund at jeg sliter mer med nattevaktene også, men det er greit med mye fri også ..

jaja, det går nok noen måneder her før vi kommer i gang igjen. Jeg er jo KLAR jeg, men nå sier mannen min at vi skal avvente. Han må jo få bestemme noe i dette han også.. Vi får se hvor lenge jeg greier å la vær å mase :ler:

Jeg ser sååååå frem til den dagen jeg kan gå gravid !!! Og mannen min som ønsker seg sååååå høyt flere barn, jeg gleder meg til å oppleve dette sammen med ham !!! :rødme: Jeg har jo Vesla fra før, men han sier "flere barn" selv om han ikke er pappan hennes.. :rødme:

Nå ble det litt utenom vanlig ivf preik her da, men...

EN DAG ER DET VÅR TUR OGSÅ !!!

:klemmer:

Jeg sier som en venn av oss jeg. (trønder)

Det bles en sur vind gjænnom livet, men den bles itj te evig tid.

Syns det var fint sagt, for det er som du sier, en dag er det vår tur!

Og tenke så heldige vi er som har de mennene vi har. Din høres ut som en fantastisk mann som vil bli en fantastisk far en dag. Skjønner godt at du har lyst til å dele den opplevelsen med han. :)

Her setter vi i gang med en ny runde så snart jeg har vært igjennom en normal syklus tror jeg. Men skjønner dere kommer til å vente litt nå. Kan bli litt mye dor deg om du skal skifte jobb og prøve igjen. men det å bytte til dagjobb syns jeg høres ut som en veldig bra ide. En venninne av meg har jobbet natt i flere år og nå byttet over til dag. Og hun har fått et nytt liv sier hun.

Blir helt :tristbla: av å tenke på deg og at dere har hatt det så vanskelig med IVF prøvingen jeg. Dere fortjener virkelig å komme i mål snart!

Gjestivitas

Gjest vilje_ ikke innlogget
Skrevet

Sunny: vet så altfor godt hvordan du har det... Alderen min taler også mot meg..nå er det fryseforsøk neste syklus på meg. Det tror jeg IKKE på, vil egentlig bare få det unnagjort og satt igang mitt 3. IVF så fort som mulig...Ventelister, ventelister...

Jeg tenker som så at jeg har jo hatt tre innsettinger; tilsvarer egentlig tre samleier det da. Og Det Gode Egget har tydeligvis ikke innfunnet seg ennå. Men det kommer!! Det må komme..... Det skal komme. Jeg våger ikke engang kjenne på alternativet.

Skrevet

Jeg har også lyst å komme i gang igjen, men det er MrSunny som holder tilbake denne gang.. Han ser vel hvordan det påvirker meg og mener tydeligvis at jeg trenger en pause :sukk:

Jeg skal ringe klinikken i dag. Får høre hva dem sier. Dette kan hvertfall ta tid hvis jeg først skal over i dagjobb og så skal det går noen måneder etterpå før vi skal i gang igjen :( ALTFOR LANG TID !!!

Skrevet
Jeg har uttak i morgen.

Endelig. Men gruer meg. :tristbla:

masse lykke til Prada !!!!

:klemmer:

Skrevet

Hei.

Jeg gleder meg på vegne av alle som har lykkes :) og er lei på vegne av de som ikke har fått det til ennå :(.

Jeg er ny her, men skal snart sette i gang med første IVF, så dette er superaktuelt!!! Og har "lært" mye ved å lese deres erfaringer - på godt og vondt.

Et spørsmål til dere som har vært med på dette:

- Fikk dere beskjed om å spise supersunt, kutte alt sukker og pølse?

Jeg har en venninne som er i samme båt, og hun fikk denne beskjeden, men mannen min og jeg fikk ikke noe beskjed om det i hele tatt.. Greit å spise sunt, men mannen min ble helt fra seg (ille glad i godis da!!) :gjeiper:

Skrevet
Hei.

Jeg gleder meg på vegne av alle som har lykkes :) og er lei på vegne av de som ikke har fått det til ennå :(.

Jeg er ny her, men skal snart sette i gang med første IVF, så dette er superaktuelt!!! Og har "lært" mye ved å lese deres erfaringer - på godt og vondt.

Et spørsmål til dere som har vært med på dette:

- Fikk dere beskjed om å spise supersunt, kutte alt sukker og pølse?

Jeg har en venninne som er i samme båt, og hun fikk denne beskjeden, men mannen min og jeg fikk ikke noe beskjed om det i hele tatt.. Greit å spise sunt, men mannen min ble helt fra seg (ille glad i godis da!!) :gjeiper:

Velkommen hit `Mami`:)

Ikke spise pølse ?? Det har jeg aldri hørt :klø: Men sukker skal man være påpasselig med ja ..

Masse lykke til :) :)

Skrevet

Da er uttaket overstått - 8 egg. Som forventet, og samme som sist.

Forferdelig vondt. (deltajer i bloggen for de som er interessert) Jeg er nok ikke av de som kun merker to små stikk, dessverre...

Så da er det bare å ringe lab'en i ettermiddag og høre hvordan det står til med mine kommende små.

Skrevet
Da er uttaket overstått - 8 egg. Som forventet, og samme som sist.

Forferdelig vondt. (deltajer i bloggen for de som er interessert) Jeg er nok ikke av de som kun merker to små stikk, dessverre...

Så da er det bare å ringe lab'en i ettermiddag og høre hvordan det står til med mine kommende små.

8 egg, er ikke det ok? Hva er vanlig/å foretrekke?

DUmt at det skal gjøre så vondt, jeg kvir meg litt til det, sykepleieren illustrerte det og auauau tenkte jeg... Får håpe det er flotte egg :jepp:

Er det mulig å få tilgang til bloggen? :sjenert:

Skrevet
8 egg, er ikke det ok? Hva er vanlig/å foretrekke?

DUmt at det skal gjøre så vondt, jeg kvir meg litt til det, sykepleieren illustrerte det og auauau tenkte jeg... Får håpe det er flotte egg :jepp:

Er det mulig å få tilgang til bloggen? :sjenert:

Jo, 8 egg er helt flott. Gjenomsnittlig og det de liker sa de til meg hvertfall.

Men denne gangen ble bare 4 befruktet, mot alle 8 sist gang. Litt kjipt, men antallet er jo ikke så farlig, bare det ender opp med et embryo med topp kvalitet - og det vet jeg om et døgns tid.

Tilgang gitt.

Skrevet
Jo, 8 egg er helt flott. Gjenomsnittlig og det de liker sa de til meg hvertfall.

Men denne gangen ble bare 4 befruktet, mot alle 8 sist gang. Litt kjipt, men antallet er jo ikke så farlig, bare det ender opp med et embryo med topp kvalitet - og det vet jeg om et døgns tid.

Tilgang gitt.

Så mange befruktet som mulig er vel kjekt ja, men får håpe at de fire er veldig bra da :jepp: Spennende om det blir noe som kan settes inn :jepp:

Takk for tilgangen :)

Skrevet

8 egg er visstnok det optimale, etter hva legene fortalte meg på St.Olav.

Så synd at du får forferdelig vondt Prada. Man reagerer vel litt ulikt på uttaket?? Jeg vet ikke jeg. Selv synes jeg vel kanskje ikke uttaket var så skrekkelig vondt, men dagene etterpå... Ajajajajaj!! Jeg greide jo nesten ikke å gå....

Krysser fingrene for at et av de befruktede eggene er akkurat det som skal til!! :jepp:

Kunne godt tenkt meg å få tilgang til blogg... Men jeg er jammen ikke sikker på om jeg greier å oppdatere meg så ofte som jeg ønsker....

Krysser fingrene for oss alle sammen her inne!!

:strix:

Håper vi blir mange som får en liten en i 2009!

Skrevet

Så bra, da er sykehusene enige om at 8 egger bra, og jeg veldig fornøyd. Liker å være på "normalen". Men skjønner ikke hvorfor ikke alle ble befruktet. Sikkert mannens feil ;)

Noen som vet % for befruktning. Sædkvaliteten er normal.

Denne gangen er jeg i fin form etter uttaket.

Tror jeg har en liten teori på gang, mye smerter under utaket ->bra etterpå. Og motsatt ;)

"Fortjener" hvertfall å være i fin form nå, etter den grusomme opplevelsen i går.

Tilgang er gitt Fisk.

Skrevet

Jeg skal straks igang med mitt 1.forsøk! Veldig spennende å følge med her!

Mulig å få tilgang til bloggen din Prada? :sjenert:

Skrevet

Det er nok helt normalt at ikke alle eggene blir befruktet, Prada ;)

Vet ikke helt hvorfor jeg heller, men kanskje det ikke er alle eggene og sædcellene som er i tipp topp shape fra naturens side, eller at noen egg blir skadet under uttaket? Aner ikke.

Men hos oss ble i alle fall 20 av 22 egg befruktet, og 17 delte seg til perfekte embryo før innsetting. Satte inn ett, og ble gravid men mistet. SÅ har nå 16 embryo som ligger på frys og venter på oss.

Så som du ser så faller noen i fra på veien. Men fire befruktede er jo bra det og! :) Du får helt sikkert minst ett godt embryo å sette inn.

Har du hatt mange uttak?

Glad jeg slipper flere jeg, (antakelig) men syns ikke det var så vondt heller. Det er tydeligvis veldig forskjellig fra person til person. Nå ble jeg overstimulert da, kanskje ikke så rart med alle de eggene, så jeg hadde mye ubehag med det i ettertid. Men selve uttaket var helt greit, ikke noe å grue seg til nei. Var så sløvet og jeg, så jeg ga liksom litt f i det meste der jeg lå ;)

Masse lykke til med innsetting!

Gjestivitas

Skrevet

Jeg tok ut 27 egg, 14 befruktet og 9 på frys, mener jeg å huske.

Har aldri hørt noe om hvor stor prosentandel som blir befruktet...? Tror faktisk ikke jeg har spurt om det noen gang.... :sjenert:

Skrevet

Jeg skal spørre ved innsetting i dag. Får sikkert ikke noe klart svar, et eller annet om at det er tilfeldig og varierer mye eller noe.

Men fra 100% befruktning til 50% er en del da, så jeg skal høre. Så slipper jeg å tenke på at jeg ikke spurte ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...