Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Masse lykke til på innsettingen Prada!

Og jeg venter i alle fall spent på svaret du får. Det er jo utrolig interessant å vite om det er en viss prosent frafall som er vanlig, og evt hvorfor.

Tenk at du blir ruger i dag! :)

Utrolig spenennde!!

Gjestivitas

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ruger jeg på gullegget! Og har kommende tvllingsøsken på lager til om noen år ;)

Som forventet ville de ikke antyde noen befruktningsprosent. Men fikk inntrykk av at jeg ikke skulle henge meg så mye opp i antall brefruktede egg, men heller se på hvor mange som endte opp med topp kvalitet. Og resultatet jeg hadde etter dette uttaket var veldig bra, over snittet, men ikke helt i toppen. Att ikke alle ble befruktet var ikke så farlig, de vill nok aldri utviklet seg till bra egg uansett.

1. uttak - 8 egg ut, 8 befruktet, 2 av topp kvalitet, 1 inn og 1 på frys

2. uttak - 8 egg ut, 4 befruktet, 3 av topp kvalitet, 1 inn og 2 på frys

Vedlig fornøyd, og ikke så opptatt av befruktningsprosenter allikevel. Så kan man jo diskutere hva som skal fryses. Vet Rikshospitalet er veldig strenge på hva de fryser, og at andre får frosset 2-delte egg osv, men jeg vet ikke nok om det til å mene det ene eller andre. For Riksen er det hvertfall 4 delte som gjelder.

Skrevet

Masse lykke til Prada !!! Dette er gull-egget :strix:

:klem:

Skrevet

Åh, så spennende det blir for dere framover!

Nå må du bare prøve å få tiden til å gå sånn at du ikke blir småsprø av ventingen! Det er det som er det værste.

Godt å tenke på at du har to egg på frys nå da, da slipper du å tenke på uttak på en god stund uansett hva som skjer :)

Sånn tenker i alle fall vi. At med 16 flotte frosne er det liten sjanse for at vi trenger flere uttak :)

Interessant å få et svar fra legene da, selv om de ikke kom med noen prosentsats.

Man blir jo litt eksperter på egen kropp og IVF behandling av å være igjennom denne mølla. Jeg kjenner jeg får lyst til å hjelpe andre i samme situasjon nå når jeg er oppe i dette. Og jeg oppfordrer folk til å få utredning om de har prøvd en god stund uten resultater. For jo fortere man finner ut om noe er galt, jo bedre tenker jeg.

Masse lykke til videre, Prada! :)

Skrevet (endret)

Lykke til Prada. Krysser alt av fingre og tær for dere.

Veldig trist og lese om deg Sunny. Det blir helt sikker din tur også snart.

Jeg skal snart begynne med IVF forsøk nr2. Andre medikamenter denne gangen og håper på flere modne egg. Sist fikk jeg ut bare 4 egg og bare ett var bra nok til innsetting. Altså ingen på frys :tristbla:

Regner med uttak i midten av mars. Syns det er litt kjipt å må gjennon hele prosessen igjen så snart, men det er nå bare sån det er....

Lykke til alle sammen :)

Endret av inkasikin
Skrevet

Synes det er vanskelig å tenkte positivt nå.

Hatt mye smerter etter uttaket og litt komplikasjoner, men det begynner å roe seg nå. Håper bare det ikke er for sent og at egget ikke gadd å feste seg fordi magen min var et ukoselig sted da det var festetid... :tristbla:

Gjest Gjestivitas
Skrevet

Hatt mye smerter etter uttaket og litt komplikasjoner, men det begynner å roe seg nå. Håper bare det ikke er for sent og at egget ikke gadd å feste seg fordi magen min var et ukoselig sted da det var festetid... :tristbla:

Huff da!

Hvilke komplikasjoner er det du har hatt da?

Har du blitt lett overstimulert?

Fordi om du har hatt smerter i buken og at eggstokkene dine er ømme så er nok livmoren din i tip top shape uansett. Så lenge slimhinnene er greie og de klarte å få inn egget samt at du tar medisinene du skal ta så tror jeg nok ikke du har noen mindre sjanse pga andre komplikasjoner.

jeg var jo overstimulert og fikk høre at det ikke hadde noen påvrkning på om jeg ble gravid eller ikke. Og om det hadde noen effekt så var det i positiv retning.

Er det mange dager siden innsetting nå? Kanskje gget holder på å feste seg i dette øyeblikk :)

Husk at det ikek hjelper deg å være negativ, jeg selv tror ikke at det har noen negativ innvirkning på resultatet om du er negativ altså, men det er jo bedre for deg selv å holde humøret oppe :)

Har du ike noe koselig du kan finne på?

Masse lykke til snuppis :)

Håper det går bra med deg!

Gjestivitas

Skrevet

Innom og heier på dere! Det var fryktelig trist å lese at du mistet babyen din, Gjestivitas. Og jeg hadde virkelig håpet at det var Sunnys tur til å bli gravid nå. :tristbla: Håper dere alle klarer å holde motet oppe, uansett hvor dere befinner dere i prosessen nå. Vet at det ikke er lett..

Skrevet
Veldig trist og lese om deg Sunny. Det blir helt sikker din tur også snart.

Jeg skal snart begynne med IVF forsøk nr2. Andre medikamenter denne gangen og håper på flere modne egg. Sist fikk jeg ut bare 4 egg og bare ett var bra nok til innsetting. Altså ingen på frys :tristbla:

Regner med uttak i midten av mars. Syns det er litt kjipt å må gjennon hele prosessen igjen så snart, men det er nå bare sån det er....

Lykke til alle sammen :)

Det blir nok vår tur snart også ;) Kan ikke miste motet jenter !!!!

Lykke til i neste runde inkasikin !!!

:troest: Ikke lett å tenke positivt hele tiden nei...

:duskedame: Heier på egget ditt jeg Prada :duskedame:

KOM IGJEN SPIRE !!!!!!

Og jeg hadde virkelig håpet at det var Sunnys tur til å bli gravid nå. :tristbla: Håper dere alle klarer å holde motet oppe, uansett hvor dere befinner dere i prosessen nå. Vet at det ikke er lett..

Vi har nå en liten pause. Er henvist til laparoskopi i mellomtiden,. Det er det eneste vi ikke har gjort enda og jeg vil få det ut av verden før vi begynner neste runde..

Jeg er superivrig etter å få kommet i gang igjen, det er ikke lett når det er så mange rundt meg som er gravid... men... kroppen trenger nok en liten pause også :sjenert:

Håper jeg ikke må vente så altfor lenge på laparoskopi..

Skrevet

Har visst hatt noen blødninger i magen i ettertid, snakket med sykehuset i går. Hadde så sinnsykt vondt i magen i helgen, men det har roet seg nå.

Slimhinnene skulle være tykke og fine, og embryoet av topp kvalitet og godt plassert. Også har jeg vært på akupunktur for å øke blodgjennomstrømmningen to ganger etter innsetting. Er litt mer postitiv i dag, har sikkert en sammenheng med at formen er bedre. Nå skal jeg straks legge meg på sofaen og tenke glade tanker om embroyet som fester seg ordentlig godt!

De to siste kveldene har jeg sovent etter at jeg har tatt crinone. Har ikke vært meningen, måtte bare hvile litt på sofaen siden det har vært så vondt å traske rundt pga. smertene i magen,og vips så sov jeg. Noen som vet om crinonen ikke virker dersom man ikke holder seg i aktivitet, eller om det bare er mest optimalt med aktivitet og det er derfor man skal holde seg opp?

Skrevet

Hei Prada. SÅ bra du føler deg litt bedre i dag :)

Jeg fikk beskjed da jeg gikk på crinoenen at bare jeg gikk fra badet til sofaen så var det greit. Jeg hadde jo veldig vondt når jeg var overstimulert, og jeg regner med følelsene dine i magen er ganske lik når du har hatt litt blødninger. Regner med blødningene kommer av uttaksstikkene?

Jeg hadde en delvæske i magen, vvet ikke om jeg hadde blødninger.

Tror i alle fall at om du går en liten runde i huset før du legger deg så får crinonen spredd seg godt oppe i skjeden, og da vrker den som den skal :) I alle fall i følge de på klinikken min. Tar du crinone en eller to ganger om dagen da?

Jeg tok en gang. De hadde kommet frem til at hormonnivået i kroppen var det samme om man tok en eller to. kroppen tar opp bare det den trenger uansett...

Sitte rher og heier på egget deres nå! :)

Gjestivitas

Skrevet

Inkasikin, kan jeg spørre hvilke medikamenter og dose du gikk på sist og hva du skal ta nå?

Jeg hadde mitt 1. forsøk ganske parallelt med deg sist om du husker?! :jepp: Fikk selv ut 3 egg hvor to var av god kvalitet og ble satt inn igjen, men dessverre gikk det ikke.. Er spent på dosen, tror de skulle øke Puregon med 50 IE denne gangen.

Begynte på Suprecur i dag. Er litt rart, men sist skulle jeg ta den 5 ganger per dag og de var veldig nøye på max 8 timer mellom to spray. Nå er jeg på en annen klinikk og der er det kun 4 ganger per dag og lengste intervall( som sykepleieren foreslo) er på 9 timer? Har dere noen erfaringer her? Regner med at det bare er mange veier til Rom..

Føler så inderlig med dere alle sammen her inne, det er ikke lett, men felles skjebne er faktisk en trøst uansett hva ordtaket sier. Og heldigvis ordner det seg som oftest! :)

Klem fra Gjesti

Skrevet

Er det plass til en ny og litt forvirra IVF'er? :sjenert:

Fikk brev fra UNN i dag om å starte med nesespray 23. feb. Masse papir i det brevet, men ble jeg noe klokere av det? Neh...

Ok, jeg vet at jeg skal starte med nesespray og når, og jeg vet at jeg skal til ultralyd 18. mars, men hva skal de se på den ultralyden? Og så står det at jeg skal ta sprøyter fra 19.mars og ny ultralyd 27. mars. Jaha?

Hva er det de skal se på disse ultralydene og hva skal skje videre? Noen som kan hjelpe en stakkar novise og tyde hva som skal foregå framover?

Skrevet
De to siste kveldene har jeg sovent etter at jeg har tatt crinone. Har ikke vært meningen, måtte bare hvile litt på sofaen siden det har vært så vondt å traske rundt pga. smertene i magen,og vips så sov jeg. Noen som vet om crinonen ikke virker dersom man ikke holder seg i aktivitet, eller om det bare er mest optimalt med aktivitet og det er derfor man skal holde seg opp?

Ved 1. forsøk hadde jeg forbud mot å bevege meg mer enn fra toalettet og til senga på sykehuset (var overstimulert), og de andre forsøkene ble det ikke alltid til at jeg fikk rørt noe særlig på meg. Prøvde en liten runde i huset, men noen ganger gjorde jeg som deg og sovna. Vet ikke helt hvor mye det har å si. Da jeg var innlagt så mente de at kroppen skulle ta opp det den trengte uansett (måtte jo selvsagt spørre om dette).

Skrevet

Fikk brev fra UNN i dag om å starte med nesespray 23. feb. Masse papir i det brevet, men ble jeg noe klokere av det? Neh...

Ok, jeg vet at jeg skal starte med nesespray og når, og jeg vet at jeg skal til ultralyd 18. mars, men hva skal de se på den ultralyden? Og så står det at jeg skal ta sprøyter fra 19.mars og ny ultralyd 27. mars. Jaha?

Hva er det de skal se på disse ultralydene og hva skal skje videre? Noen som kan hjelpe en stakkar novise og tyde hva som skal foregå framover?

Jeg har ikke kommet i gang ennå, men har tydligvis fått litt bedre info enn deg ;)

På ultralyden skal de se hvordan eggposene utvikler seg såvidt jeg har forstått, på den siste fastsetter de dag for uttak. Nesesprayen nedregulerer deg, sprøytene "oppregulerer" deg og stimulerer til eggproduksjon osv.

Vet ikke om det ga deg litt mer svar :)

Skrevet

Det er MASSE å sette seg inn i ja, såå jeg skjønner godt at du blir litt forvirret.

Disse ultralydene du skal på er nok får å se på eggstokkene dine, og se at eggsekkene blir større sånn at du modner eggene dine slik du skal. På det viset kan de se akkurat når de er modne nok til uttaket :)

Nesespray har jeg ikek gått på siden dette er forskjellig fra sted til sted. Men sprøytene har jeg tatt, og det gikk kjempefint. Det hormoner du får som gjør klar kroppen din.

Masse lykke til! Det er en spennende tid du går i møte :)

Gjestivitas

Skrevet

Jo, tusen takk. All info hjelper på her. Tror sjelden jeg har sett noe mer rotete enn de papirene jeg fikk idag. Tydeligvis et standardskriv de bruker til alle, men så hadde de strøket ut litt her og der, tilføyd litt for hånd på andre steder, og resultatet var et sant kaos.

Samtidig er det jo håpløst å ringe for å spørre, med 1,5 time telefontid for dag, og kun EN linje inn. Er jo opptatt hele tiden, og jeg vet ikke hva slags jobb andre har, men jeg har ikke mulighet til å sitte i 1,5 time og trykke "repeat" på telefonen min.

Håper inderlig infoen tar seg opp etterhvert, for dette va'kke enkelt, du. Lite info også om hvordan man ordner det praktiske, jeg kan jo ikke akkurat stikke innom i lunsjpausen å fixe ting, jeg bor jo temmelig langt unna.

Skrevet

Kamilia: Du kan ikke sende mail til dem med spørsmålene dine da? Jeg hører til i Porsgrunn, og der kan man sende mail med alt man lurer på, og jeg har alltid fått svar samme dag (men der kan man også ringe hele dagen, og faktisk nå fram når man ringer...). Jeg synes det er trist at man ikke kan gi skikkelig informasjon til folk. Dette er jo tross alt en viktig ting i livet til oss som skal gjennom det.

Skrevet

Takk for svar ang crinone, da tar jeg det litt mer med ro. Og etter den om morgenen er jeg jo uansett i full aktivitet.

Tar to ganger om dagen, er det jeg har fått beskjed om.

Uansett så er det mye bedre med crinone enn progestan-kule-styret...

Skrevet
Inkasikin, kan jeg spørre hvilke medikamenter og dose du gikk på sist og hva du skal ta nå?

Jeg hadde mitt 1. forsøk ganske parallelt med deg sist om du husker?! :jepp: Fikk selv ut 3 egg hvor to var av god kvalitet og ble satt inn igjen, men dessverre gikk det ikke.. Er spent på dosen, tror de skulle øke Puregon med 50 IE denne gangen.

Klem fra Gjesti

Hei Gjesti.

Sist nedregulerte jeg med Synarela spray 3 ganger per dag. Så brukte jeg Puregon. Mener å huske at jeg startet med 125 IE og økte gradvis opp til 175 IE etter UL.

Denne gangen skal jeg bruke Suprecur 4 ganger for dag (skal begynne på søndag :) ) Og starte med Menopur 150 IE

Håper på flere modne egg av topp kvalitet denne gangen.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...