Strix Skrevet 15. januar 2009 #481 Del Skrevet 15. januar 2009 Spennende Vilje! Ordet drømmeuttak høres bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #482 Del Skrevet 15. januar 2009 oppdatering: EHadde et drømmeuttak, smertefritt og med masse omsorg... 12 egg ut... 5 befruktede.. 3 hadde delt seg i 4, de andre var todelt og gikk i søpla... 1 egg inn, 2 på frys... Rugedag 1, testing etter 12 dg Så spennende Vilje !!! Da er vi nesten likt da, jeg skal sette inn i morgen (forhåpentligvis).. Men hos meg har dem tatt vare på et todelt :klø: Har lest at det er forskjellige prosedyrer på dette rundt omkring.. Noen tar vare på dem og andre ikke .. Jeg er kjempenervøs , med tanke på om de klarer seg eller ikke *bite negler* Masse lykke til !!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #483 Del Skrevet 16. januar 2009 Da er jeg også ruger Vilje :rødme: Men jeg fikk testdato om 13 dager.. jaja, klare aldri å holde meg så lenge uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chelsea Skrevet 16. januar 2009 #484 Del Skrevet 16. januar 2009 Hei! Er i gang med nesespray og da står det at det er ok å ta et glass vin, men hva når man begynner med hormonsprøyter? Noen som vet? Står sikkert på pakningsvedlegget men har ikke hentet ut sprøytene enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 16. januar 2009 #485 Del Skrevet 16. januar 2009 Spennende, krysser fingere for dere to rugere! Sunny - har man eggløsning ved fryseforsøk? Jeg stappet da i meg progynova for å forhindre utvikling av folikkler trodde jeg, slik at det var "ledig" for fryseembryoet. Men det er så mye rart å huske på, at det er mulig jeg har gått i surr. Chelsea - jeg har tatt et glass vin med sprøyter. Kan ikke huske at det har stått noe om at det ikke går. Men jeg drikker unasett ikke mye i forsøk, må bli bra egg vettu (men gidder ikke være edru i flere år heller, så da blir det noen glass til maten) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chelsea Skrevet 16. januar 2009 #486 Del Skrevet 16. januar 2009 Chelsea - jeg har tatt et glass vin med sprøyter. Kan ikke huske at det har stått noe om at det ikke går. Men jeg drikker unasett ikke mye i forsøk, må bli bra egg vettu (men gidder ikke være edru i flere år heller, så da blir det noen glass til maten) Takk for svar. Nei, jeg har ikke akkurat drukket mye som prøver men det er jo alltid greit å kunne ta et glass vin i middagsselskap, ellers tror jo noen at man kanskje er gravid før man faktisk har fått det til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilje Skrevet 16. januar 2009 #487 Del Skrevet 16. januar 2009 Sunny: på riksen fryser de KUN 4 delte egg da de mener 2 delte har liten sjans for å klare seg... Men om det stemmer vet jeg ikke. Da er vi medrugere, jeg og du På riksen er det blodprøve etter 12 dager, dvs 14 dg etter egguttak. Det er altså 10 dager igjen nå....*bite negler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #488 Del Skrevet 17. januar 2009 Spennende, krysser fingere for dere to rugere! Sunny - har man eggløsning ved fryseforsøk? Jeg stappet da i meg progynova for å forhindre utvikling av folikkler trodde jeg, slik at det var "ledig" for fryseembryoet. Men det er så mye rart å huske på, at det er mulig jeg har gått i surr. Jo det stemmer Prada. Jeg stappet også i meg progynova ved det forrige fryseforsøket, men denne gangen prøver vi i min naturlige syklus.. Da finner jeg selv eggløsningstidspunktet og setter inn 2 dager etterpå Sunny: på riksen fryser de KUN 4 delte egg da de mener 2 delte har liten sjans for å klare seg... Men om det stemmer vet jeg ikke. Da er vi medrugere, jeg og du På riksen er det blodprøve etter 12 dager, dvs 14 dg etter egguttak. Det er altså 10 dager igjen nå....*bite negler* Ja det stemmer kanskje det, mitt 2-delte klarte seg jo ikke .. Men det er flere som gir dem "en sjangs" likevel..Mener jeg har lest at det har blitt ut av 2 delte egg også .. men, men... Jeg skal ikke ta blodprøve, men tester selv. Håper dette klaffer for oss nå !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjestivitas Skrevet 17. januar 2009 #489 Del Skrevet 17. januar 2009 Kommer plutselig inn her igjen jeg. Etter nesten 16 uker som lykkelig gravid ender dette til uka med sen-abort pga skader hos foster som er så alvorlige at vi ikke kan fortsette graviditeten. Akkurat nå er dette så vondt at jeg kommernok ikke til å være så aktiv her på en stund enda, men når vi er klare for fryseforsøk vil jeg nok være aktiv her. Har fulgt Sunny lenge, og krysser alt jeg har for at dere skal lykkes denne gangen Vi snakkes.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 17. januar 2009 #490 Del Skrevet 17. januar 2009 Tror jeg har glemt å oppdatere noe her jeg.... Vel, jeg kjente ingenting av hverken nesespray eller sprøyter. Brukte Synarela og Gonal 150 IE. Det eneste jeg har hatt plager med, var at jeg ble overstimulert. De hentet ut 28 egg, noe som gjorde at jeg fikk store blødninger under uttak, slik at de valgte å ikke sette inn noe. Har nå 9 egg på frys, 16 ble befruktet, og når innsetting blir, vet jeg ikke. Jeg begynte på sprøytene julaften, så ja, jeg drakk litt vin mens jeg ble medisinert. Er ikke snakk om store mengder, mer ett glass vin til familiemiddagene. Har visstnok ikke betydd noe det, med tanke på hvor mye de fikk ut av meg... Ser nå av papirene jeg har fått i dag at ved et fryseforsøk er det medisiner i 'hytt og pine', helt til 10.svangerskapsuke... Noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 17. januar 2009 #491 Del Skrevet 17. januar 2009 Etter nesten 16 uker som lykkelig gravid ender dette til uka med sen-abort pga skader hos foster som er så alvorlige at vi ikke kan fortsette graviditeten. Beklager!!! Får håpe det går bedre neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 17. januar 2009 #492 Del Skrevet 17. januar 2009 Kommer plutselig inn her igjen jeg. Etter nesten 16 uker som lykkelig gravid ender dette til uka med sen-abort pga skader hos foster som er så alvorlige at vi ikke kan fortsette graviditeten. Akkurat nå er dette så vondt at jeg kommernok ikke til å være så aktiv her på en stund enda, men når vi er klare for fryseforsøk vil jeg nok være aktiv her. Har fulgt Sunny lenge, og krysser alt jeg har for at dere skal lykkes denne gangen Vi snakkes.... Følger litt med dere her inne og synes dette var utrolig trist å høre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 17. januar 2009 #493 Del Skrevet 17. januar 2009 Ser nå av papirene jeg har fått i dag at ved et fryseforsøk er det medisiner i 'hytt og pine', helt til 10.svangerskapsuke... Noen som vet hvorfor? Fordi innsettingen ikke gjøres i syklus (normalt hvertfall), så er det heller ingen naturlig progesteronproduksjon. Du må derfor tilsette progestereonen hele 1. trimester. Antar man aborterer dersom man dropper det...? :klø: Dersom du også får disse små kulene 4 ganger om dagen, og man må ligge 30 min etterpå, så er det litt av et prosjekt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #494 Del Skrevet 18. januar 2009 Kommer plutselig inn her igjen jeg. Etter nesten 16 uker som lykkelig gravid ender dette til uka med sen-abort pga skader hos foster som er så alvorlige at vi ikke kan fortsette graviditeten. Akkurat nå er dette så vondt at jeg kommernok ikke til å være så aktiv her på en stund enda, men når vi er klare for fryseforsøk vil jeg nok være aktiv her. Har fulgt Sunny lenge, og krysser alt jeg har for at dere skal lykkes denne gangen Vi snakkes.... Uffa meg, så leit Gjestivitas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 18. januar 2009 #495 Del Skrevet 18. januar 2009 Fordi innsettingen ikke gjøres i syklus (normalt hvertfall), så er det heller ingen naturlig progesteronproduksjon. Du må derfor tilsette progestereonen hele 1. trimester. Antar man aborterer dersom man dropper det...? :klø: Dersom du også får disse små kulene 4 ganger om dagen, og man må ligge 30 min etterpå, så er det litt av et prosjekt... Kuler?? Tror jeg skal bruke Progestan og Progynova... Eventuelt Estradot plaster.. Vet ikke helt, men det står ingenting her om noen kuler og så ligge i 30 min etterpå?? Synes det høres litt slitsomt ut med tabletter flere ganger om dagen i flere uker, men det blir kanskje bare en vane?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bing Skrevet 18. januar 2009 #496 Del Skrevet 18. januar 2009 Kuler?? Tror jeg skal bruke Progestan og Progynova... Eventuelt Estradot plaster.. Vet ikke helt, men det står ingenting her om noen kuler og så ligge i 30 min etterpå?? Synes det høres litt slitsomt ut med tabletter flere ganger om dagen i flere uker, men det blir kanskje bare en vane?? Det er Progestan som er slike kuler Jeg gikk på dem fra innsett t.o.m uke 12, var ferskforsøk men pga tidlige MA fikk jeg beskjed om å fortsette etter positiv test. Jeg tok 2 kuler 3 ganger daglig. Er litt styr, men ja - det blir en vane. Og hvis du først får en positiv test gjør en jo ALT for at barnet skal bli værende Er forøvrig bare inne å myser litt på tråden deres, vil ønske alle masse lykke til og håper det blir positiv test på hele gjengen etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilje Skrevet 18. januar 2009 #497 Del Skrevet 18. januar 2009 For øvrig gir progesterontilskudd også ved ferskforsøk, da i form av crinone gele, da skal man tvert imot være i bevegelse etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 18. januar 2009 #498 Del Skrevet 18. januar 2009 For øvrig gir progesterontilskudd også ved ferskforsøk, da i form av crinone gele, da skal man tvert imot være i bevegelse etterpå... Jepp. Mye lettere å ta det to ganger om dagen og bevege seg etterpå, enn det progestanstyret. Det er derfor jeg skal blir gravid ved dette IVF-forsøket, og ikke vente til et fryseforsøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 19. januar 2009 #499 Del Skrevet 19. januar 2009 Ikke noe mulighet for tidligere uttak for oss i mars så da er det bare å vente til april Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #500 Del Skrevet 19. januar 2009 Ikke noe mulighet for tidligere uttak for oss i mars så da er det bare å vente til april Nei så dumt Kjedelig når man må vente og vente.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå