Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Ser at det er over en måned siden sist jeg skrev, så da er det vel på tide å skrive litt til. Livet her går sin vanlige, kjedelig gang, og det er ikke egentlig så mye å skrive om.

Jeg trives fortsatt veldig godt på jobben. Det er utrolig mye å gjøre, og kjenner at jeg ligger etter på absolutt alt. Heldigvis har sjefen god forståelse for det, men jeg gleder meg veldig til å komme ajour og kunne begynne å leke med nye rutiner og å bruke nye programmer. Igår og forrige uke var jeg på kurs. Heldigvis så får jeg kurs med en gang jeg ber om det, noe jeg setter velidig pris på. Jeg klarte å tabbe meg ut da. Vi skal få lønn den 1. Jeg tenkte ikke på at det er en fridag og at bankene ikke klarer å gjøre noe da, så nå må alle ansatte vente til mandag med å få lønn : :flau:

Hjemme er det nok av ting å å gjøre. Bortsett fra at jeg har verdens skjønneste lille plutt, som jeg gjerne skulle ha lekt med hele dagen, så har jeg en brudekjole å sy, og mamma trenger et skjørt til tirsdag. Dessuetn er det bare en uke til eksamen, og jeg ligger etter på leseplanen min. Også var det noe med noe husarbeid som kanskje skulle gjøres en gang... :sukk:

Plutten vokser og er blitt så stor! Snart et år. Han er ikke blitt noe flinkere til å spise grønnsaker, men kjøtt forsvinner som regel, særlig hvis det er godt krydret. Nå som har er så flink til å krabbe går han nesten ikke noe lenger, men det kommer nok tilbake det også. Han babler mye, men det er ikke mye som er forståelig.

Men nå er det lang helg og vi skal kose oss masse alle tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:strix: Det er vår! :strix:

Igår var vi ute og grillet med noen venner, og det var helt utrolig deilig. Jeg er fortsatt forkjølet, så jeg satt mest i skyggen med plutten, men vi koste oss masse alle sammen. Etterpå dro vi hjem til oss og spilte spill.

Idag ser ut til å bli en like herlig dag. Jeg håper på å få jobbet masse både på skoleoppgaver og på brudekjole (ble ferdig med skjørtet til mamma igår). Vi kommer nok til å gå lang tur, og på kvelden skal mannen på teater. Imorgen skal vi på kino sammen hvis vi får barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Jaa det er vår :strix: Morsomt å høre om plutten som voksner! Snart første bursdag og alt mulig.

Du Kara, når du er ferdig med å sy kjolen til Ansjoni, tror du at du kunne hjelpe meg med å tegne min? Jeg skal få den sydd i Thailand (mammas ordre :glare: ), men trenger derfor en tegning som sier klart og tydelig hvordan den skal se ut... Finner ingen eksakte bilder ser du, og det er "litt" risky å sende et klipp-og-lim prosjekt av bilder ned dit :roll:

Håper du får en strålende helg, kos dere på kino! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa det er vår :strix: Morsomt å høre om plutten som voksner! Snart første bursdag og alt mulig.

Du Kara, når du er ferdig med å sy kjolen til Ansjoni, tror du at du kunne hjelpe meg med å tegne min? Jeg skal få den sydd i Thailand (mammas ordre :glare: ), men trenger derfor en tegning som sier klart og tydelig hvordan den skal se ut... Finner ingen eksakte bilder ser du, og det er "litt" risky å sende et klipp-og-lim prosjekt av bilder ned dit :roll:

Håper du får en strålende helg, kos dere på kino! :klemmer:

Det er klart jeg vil hjelpe til! Det er bare å si ifra en gang du skal til Oslo, så tar vi et lite "tegne-og-forklare" møte. Har dere satt en dato enda?

Har fått vite at mamma kan sitte barnevakt imorgen, så da blir det kino på oss. Broren min og samboeren hans er på besøk i Oslo denne helgen, så jeg håper vi rekker å møte dem imorgen også. De prater litt om å flytte til Oslo, og det hadde jo vært veldig koselig, selv om jeg tror hun ikke har helt lyst, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Så fint! Vi har ikke satt en konkret dato enda, men det blir neste sommer en gang :) Så tegning behøver ikke være ferdig før sånn til rett før jul eller noe. Ingen vits i å sy den enda, siden jeg er på vei nedover vektmessig ;)

Jeg har masse bilder da, av hvordan de de ulike delene skal se ut og sånn! :jepp:

Hvilken film skal dere se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal se Wolverine. Jeg er blitt ganske fan av superheltfilmer i det siste. Noen som påstår at smaken ikke blir påvirket av den man er sammen med...

Idag kjenner jeg at jeg ikke klarer å motiver meg til noen ting. Igår og onsdag jobbet jeg masse, og kom masse videre på listen over ting som skulle vært gjort, men idag klarer jeg ingen ting. Jeg har jobbet litt på skoleoppgaven, men bare de tingene jeg kan. har ikke giddet å slå opp noen ting i boken, selv om den ligger rett vedsiden av meg. Har klippet litt brudekjole, men så stoppet det opp også. Mest har jeg sittet og sløvet forran datamaskinen. Nå skal vi straks gå en tur. Håper det får opp motivasjonen litt. Mannen skal bort ikveld, og jeg pleier å være flink til å jobbe når han ikke er hjemme. Når jeg ikke bare setter meg ned forran TVen og lar hele kvelden bli borte da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en slitsom kveld! Plutten sov dårlig på dagtid idag, og var grinete hele ettermiddagen. jeg så for meg at han kom til å sovne tidelig og at jeg kom til å få jobbet masse. Men slik ble det ikke! Han har leggetid etter kl 19, men kl 18:30 klarte jeg ikke lenger å holde ham våken og han sovnet på fanget mitt. Så da tok jeg på ham pysj og prøvde å legge ham, men det skulle han ikke ha noe av. Prøvde å roe ham to ganger og legge ham igjen, men han var helt hysterisk, så jeg ble nødt til å ta ham opp igjen. Pluttselig var han lys våken og ville leke mer. Jeg fikk ikke lagt ham igjen før nå, kl 21:30. Får håpe han sover lenge imorgen, for det er min tur å stå opp med ham.

Men vi fikk hatt det koselig også. Vi spiste middag sammen, og det havnet mer mat i gutten enn på gulvet. Etterpå satte jeg på en CD med barnesanger, og så lå vi på gulvet og lekte og koste oss i en times tid.

Får gå og se om jeg orker noe mer jobb før jeg kolapser. Er helt utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var flink og klippet ut silken til brudekjolen. Etterpå ryddet jeg litt og belønnet meg selv med kakao, selv om jeg fortsatt er forkjølet. Men nå skal jeg gå og legge meg!

Ikke noe stress med min kjole enda, jeg er også forhåpentligvis på vei ned vektmessig :fnise: Burde kanskje begynt litt før, da :sjenert:

Nei nå har jeg klippet ut stoffet, så nå får du ikke lov til å endre på deg :nei:

Nei da, du skal elvfølgelig få lov til å fortsette å være flink med treningen! Det er ikke noe stort problem å ta inn kjolen etterhvert. Bare du ikke pluttselig legger masse på deg, for det er værre å legge den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det en dum ting å drikke kakao når du er forkjøla? :klø:

:klem:

Det lurer jeg på også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi melk gjør at man produserer mer slim tenker jeg. Man blir anbefalt å holde seg unna melkeprodukter i forbindelse med forkjølelse, pollenallergi osv, ettersom melka kan gjøre at man blir mer slimete og tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi melk gjør at man produserer mer slim tenker jeg. Man blir anbefalt å holde seg unna melkeprodukter i forbindelse med forkjølelse, pollenallergi osv, ettersom melka kan gjøre at man blir mer slimete og tett.

Det stemmer :Nikke: Jeg merker det ihvertfall ganske god når jeg drikker melk og er forkjølet. Men det var verdt det alikevell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vi skal få lønn den 1. Jeg tenkte ikke på at det er en fridag og at bankene ikke klarer å gjøre noe da, så nå må alle ansatte vente til mandag med å få lønn : :flau:

Hvis lønningsdag faller på en helge-/høytids-/helligdag har du krav på å få lønna nærmeste hverdag før denne dagen.

på kvelden skal mannen på teater.

Det var koselig å hilse på mannen din igjen. Han var så overrasket over å se meg på teateret! :ler: Og hyggelig å snakke med ham på pub etterpå, da kompisen min og jeg kom oss dit etterpå. (Vi hadde allerede avtalt sushimiddag etter teaterforestillingen).

Vi skal se Wolverine. Jeg er blitt ganske fan av superheltfilmer i det siste. Noen som påstår at smaken ikke blir påvirket av den man er sammen med...

Fikk dere sett den? Hva syntes du? Vi så den på fredag, jeg og elsket den. Jeg digger vel generelt X-men-filmene, da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom oss på kino igår. Det ble meg, mannen, broren min og samboeren hans. Filmen var utrolig bra, og det ble en skikkelig koselig kveld.

Mamma hadde kost seg masse med plutten, men han hadde ikke villet legge seg. Vi ble enig om at han nok måtte sov der oftere for å venne seg til å sove borte ;) Han er ellers begynt å bli ganske vanskelig å legge, så vi må begynne å få noen nye rutiner rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var broren din i Oslo? Det visste jeg ikke, da kunne jeg ha hørt om han ville tatt en kaffe i dag, hadde han fortsatt vært der... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig sendt inn 3. oppgave på kurset mitt :tommelsmil: Jeg kunne nok ha jobbet litt mer med den, men det føles godt å endelig si at man er ferdig og slutte å småspikke på den og ha dårlig samvittighet hver kveld. Eksamen er om en måned, og innen da må jeg lese tre kapittler til og sende inn enda en oppgave. Og faktisk sørge for å ha lært hele pensum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...