Kara W Skrevet 10. juni 2011 Forfatter #1561 Del Skrevet 10. juni 2011 I dag tenkte jeg at jeg skulle ta med barna i leketøysbutikken for å kjøpe en bursdagsgave, og kanskje spise noe godt etterpå. Først var det helt sinnsykt mye kø, og turen som vanligvis tar 5 minutter tok nesten 30. Å komme seg gjennom ToysRus tar alltid lang tid, men det var egentlig bare koselig. Kom frem til kassen og de slo inn feil pris, så da måtte jeg vente mens hun fikk noen til å sjekke hylleprisen (som jeg tror egentlig var feil). Tilslutt kunne jeg betale, men da fant jeg ut at jeg hadde glemt visa-kortet hjemme! Prøvde kredittkortet, men den hadde jeg ikke kode til, siden jeg aldri har brukt det. Så da var det bare å vende hjem tomhendt, og med tomme magen Heldigvis hadde jeg ikke lovet Plutten at vi skulle spise der. Men nå må vi på butikken på lørdag. Vel hjemme ville Plutten ha pasta og kjøttboller til middag. Han fant frem pastaposen og bar rundt på den frem til jeg kom med en gryte med vann. Så tok han en og en pasta og la oppi, og nektet lenge for at jeg skulle hjelpe til. Heldigvis fikk jeg lov til slutt, for ellers hadde vi nok stått der enda. Barna spiste kjempe godt begge to, og jeg ble nødt til å gi dem dessert etterpå for at de skulle bli mette! De siste dagene har Plutten fått være med å bestemme middagene, og det har gjort stor forskjell. I kveld har jeg og mannen pratet litt alvorlig om huset til bestemoren hans. Det har vært veldig mye jobb så langt, og vi er fortsatt ikke i nærheten av å kunne begynne å bygge, så nå ser det ut til at vi bare selger det. Vi har ikke lyst til at det skal stå tomt et år til, og vi er usikre på om vi orker alt jobbet før det står et drømmehus klart til oss. Litt vemodig er det, men det føles godt å ha kommet til en avgjørelse. Vi prøver å få barnevakt i helgen slik at vi kan dra ut dit og virkelig kjenne på avgjørelsen før vi bestemme oss helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #1562 Del Skrevet 11. juni 2011 Barna lot meg sove til 8:15 idag, og etter frokost satt vi i sofaen, med ett barn i hver armkrok og lest bøker I matbutikken bestemte Plutten at vi skulle ha fisk til middag og fant frem en boks med panert torsk. Jeg er ikke noe glad i fisk, men det var ikke mulig å prate ham bort fra det, så da laget jeg fisk og poteter, selv om mannen ikke var hjemme (vanligvis er det bare han som lager det). Ellers tok mannen med seg barna ut i dag, så jeg fikk to timer barnefri. Har lekt aktivt med barna det meste av ettermiddagen, så nå satte jeg på en dvd med god samvittighet. Snart er det leggetid, og etter det skal jeg nyte litt mer alenetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #1563 Del Skrevet 15. juni 2011 Plutteline har lært å gå selv I helgen var vi i barnebursdag, og da stabbet hun rundt på gresset med de andre barna og sa "mamma mamma". Da var jeg stolt mamma, da! Ellers har Plutten sagt så mye fint idag. Jeg spurte ham hva han hadde gjort i barnehagen idag: "Jeg har tenkt på dere." Så snudde han seg mot moren min: "Men jeg tenkte ikke på deg, og så kom du alikevell!" Og så ved middagsbordet: "Det var veldig hyggelig at du kunne komme på besøk idag, mamo" Men nå er det sovetid. Hvorfor skal det være så utrolig vanskelig å gå og legge seg tidelig? Jeg gjør jo ikke noe på kveldene, bare sitter og roter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. juni 2011 #1564 Del Skrevet 18. juni 2011 Snakker om rosalykke om dagen! Så deilig familieliv du ser ut til og kose deg med. Herlige barn og.... Vurdert og leie ut huset istedet for og selge det? Da står det ikke tomt ihvertfall og et fremdeles "i familien". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 25. juni 2011 Forfatter #1565 Del Skrevet 25. juni 2011 Hjemme alene Mannen har tatt med seg barna for å leke hos en kollega, mens jeg er hjemme og koser meg. Vi fikk sovet i 10 timer i natt, så jeg føler meg uthvilt for første gang på lenge. Det henger 3 klesvasker til tørk på balkongen, og en fjerde er i maskinen. Oppvasken tok jeg mens barna spiste frokost, så jeg er fri til å gjøre akkurat hva jeg vil. Først har jeg laget meg en kopp kakao, og skal nyte den. Ellers skal jeg en tur bort på polet, og sy en del. Mannen drar ut igjen etter at barna er lagt, så da er det mulig jeg inviterer en venninne på besøk. Dessuten er det rester av bursdagskake i kjøleskapet. Tror dette blir en bra dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 25. juni 2011 Forfatter #1566 Del Skrevet 25. juni 2011 I tillegg til å sy og kose meg, fikk jeg laget nye bursdagstikkere og oppdatert hobbyboken min (som jeg ikke har skrevet noe i på et halvt år ). En skikkelig produktiv dag, med andre ord Til middag idag lagde jeg flambert pepperbiff. Det var gøy å lage, men dessverre var kjøttet ganske seigt. Vinen derimot var helt nydelig! Barna er slitne, så vi har satt på barneTV. Mannen blir hjemme ikveld, så det blir en slapp kosekveld, og legge oss tidelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #1567 Del Skrevet 29. juni 2011 I går var vi ute med jobben. Først var vi og spiste på Eataly på Aker Brygge. Det stedet anbefaler jeg ikke. Dårlig service og maten vare bare sånn passe. Etterpå satte vi oss på en hyggelig bar nede ved vannet og drakk og koste oss. Mens vi satt der kom det en sånn gummibåt som hopper rundt på bølgene og slapp av en gjeng. Vi kommenterte at det så morsomt ut, så sjefen gikk like gjerne bort og spurte hva han skulle ha for en tur Han sa ifra til bartenderen at vi kom tilbake om liten stund, og så hoppet vi alle ombord. Det var kjempegøy! Og da vi kom tilbake sto bordet vårt med all drikken og ventet på oss. Imorges kjente jeg meg ikke helt god, og var veldig glad for at barna sov lenge. Lurte på om jeg kom til å klare en hel dag på jobben, men etter å ha gått opp og ned til barnehagen, og så fått i meg litt mat gikk dagen veldig bra. Vi har spist middag hos noen fra barnehagen. Vi tok syklene opp, og da vi skulle hjem var det så fint vær at vi syklet en lang omvei. Veldig koselig Faktisk såpass at jeg tenker jeg kan ta en tur med barna når jeg er alene i helgen. Nå har bestevenninnen min nettopp dratt. Hun kom en spontan tur innom for å diskutere kjoler til bryllupet, og vi er kommet et godt stykke videre. Det klør i fingrene etter å begynne, men det mest fornuftige er nok å gå og legge meg. Skulle jo legge meg tidelig idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 29. juni 2011 #1568 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg skal alltid legge meg tidlig. Det går aldri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #1569 Del Skrevet 1. juli 2011 Jeg skal alltid legge meg tidlig. Det går aldri Nei, det er rart hvor vanskelig det kan være. Og i helgen er mannen bortreist. Klarer aldri å legge meg når han ikke er hjemme Jeg har glemt å skryte litt av Plutten. På mandag regnet det, og han hadde lyst til å gå til barnehagen så han kunne bruke paraply. Det er 1 km dit, og han har aldri gått hele veien før. Men på mandag klarte han det. Det tok "bare" 45 min Det blir fint om han kan gå selv etterhvert, for sånn som det er nå så dytter jeg ham i vogn, for så å gå hjem igjen med vognen før jeg går til toget. Også har han spist en frukt! Da vi var på besøk hoppet vennen hans opp og ned etter middag og maste om en nektarin. Da han fikk tok han med seg en til Plutten og sa med lysende øyne "Se vi har fått nektariner!" Klart gutten min ble ivrig også. Han satt med den lenge før han turte å ta en bit, og det tok lang tid mellom hver bittelille bit, men han nektet å gi den fra seg, for han skulle spise hele. I går var vi i butikken og kjøpte flere, så får vise hva som skjer fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #1570 Del Skrevet 1. juli 2011 Ahh stillhet! Mannen har dratt på laiv, så jeg er alene med barna hele helgen. Jeg får nyte de stille stundene mens jeg kan Gutten fant ut at han ville være Batman idag, og så syntes han at jeg også skulle være Batman, så nå har vi løpt rundt i stuen med kappe og maske begge to. Vi prøvde også å se på Batman på Youtube, men det ble litt for skummelt. Når jeg legger dem nå så tar jeg begge barna oppi sengen til Plutten og leser bok for dem. Noen kvelder er det Plutteline sin tur til å velge bok, og da går hun bort til bokhyllen, velger en bok og tar den med bort til sengen. Blir hun lei den boken går hun like gjerne og henter seg en ny. Når vi er ferdig tar hun den med seg og legger tilbake i bokhyllen. Det er kos å legge barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 2. juli 2011 Forfatter #1571 Del Skrevet 2. juli 2011 Sliten! Dagen begynte kl 6:50 da Plutteline ville stå opp. Heldigvis fikk jeg overtalt henne til å sove i en halvtime til. Det meste av morgenen ble brukt på å leke Batman, alle tre. Venninnen min var på vei forbi for å trene på Elixia, da datteren hennes insisterte på å komme på besøk, så da fikk jeg et ekstra barn frem til lunch. Etter lunch (altså kl 15 ) Hentet jeg svigermormor for å hente noen siste ting fra huset hennes. Jeg hadde fått vite at hun og svigermor har hentet alt de vil ha, og svogermor har bestilt tømming av huset, så her var det hast, og jeg inviterte like godt med meg et par venner for å spørre om de ville ha noe. Men svigermormor mente at hun aldeles ikke var ferdig og både det ene og det andre var blitt lovet bort, så det ble litt flaut med vennene mine. Så var det innom butikken, hjem og slenge litt rester i ovnen og få barna i sengs. Særlig Plutteline har vært grinete og klengete i hele dag. Begge barna har fått bleieutslett også Nå har jeg slengt meg ned på sofaen med PCen på fanget og akter å bli her en stund. Jeg fatter ikke hvor bombet huset kan bli seende ut på så kort tid. Kjøkkenet er fullt av oppvask, vaskerommet flommer over av skittentøy (og det ligger klær i maskinen som burdte henges opp), søppelbøtten og bleiebøtten holder på å flomme over og jeg har fortsatt ikke satt en søppelsekk i kassen ute (som de tømmer på mandager). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 5. juli 2011 #1572 Del Skrevet 5. juli 2011 Hei du! Hva blir det til med søndag den 17.? Dere er mer enn hjertlig velkomne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #1573 Del Skrevet 5. juli 2011 Hei du! Hva blir det til med søndag den 17.? Dere er mer enn hjertlig velkomne. Jeg skulle akkurat til å sende deg en PM. Vi fikk endelig spikret alle ferieplanen i helgen (håper jeg). Det er mye som skal klaffe når mange mennesker skal prøve å være på samme sted til samme tid, og ikke på samme sted til andre tider. Jeg har klart å bli skikkelig Heldigvis ingen feber, men skikkelig slapp og uggen. Hadde det ikke vært for viktige rapporter så hadde jeg blitt hjemme fra jobben. Søndag fikk jeg ikke sove, men igår la jeg meg kl 8 og sov helt frem til 6:30. I kveld tok jeg tak i den store bunken med papir som alltid ligger på pulten, og fikk redusert den til bare et par ark Men jeg klarte å bli ganske sliten av det, så er nok helt frisk. Det som ligger igjen er papirer som jeg trenger å ha tilgjengelig, men som jeg ikke nødvendigvis skal gjøre noe med akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 15. juli 2011 Forfatter #1574 Del Skrevet 15. juli 2011 Nå er første del av ferien over. Vi har hatt 5 fine dager på hytten på Sørlandet. Det var meldt regn hele uken, men endte opp med ganske fint vær. Det var kaldt om natten og morgenen, men var alltid sol og over 20 grader midt på dagen. Nå skal jeg være hjemme med barna i 5 dager, mens mannen er igjen på hytta for den årlige gutteturen. Det ble litt klønete med ferieplaner i år, og mye omrokeringer, men går seg til. Neste år vet vi ihvertfall mer nøyaktig når barnehagen er stengt og har lært å planlegge tidelig. Barna er lagt, og kvelden skal inneholde en stor kopp te, internett og en varm dusj, de tingene jeg har savnet mest på hyttetur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 16. juli 2011 Forfatter #1575 Del Skrevet 16. juli 2011 Sommer Begynte dagen med en tur på lekeplassen og i butikken. Skulle også innom sybutikken for å kjøpe tråd, men den var sommerstengt. Det naturlige alternativet er da selvfølgelig å sette seg i bilen og kjøre en halvtime til Stoff og Stil Satte igjen guttungen i hagen til venninnen min hvor han ble foret med is og pølser, og jeg dro for å se etter tråd. Kom hjem med 13 m stoff og diverse småting, men ikke akkurat den trådsneller jeg skulle ha Hjemme ble det pizza til middag og is på balkongen til dessert. Må snart begynne å lage litt sunn mat til barna igjen, men enn så lenge er jeg veldig i feriemodus. Har forresten glemt om boken Plutten leste på hytten. Vi hadde funnet en bok i påskeferien som vi leste en del ganger der nede. Noe av det første han gjorde når vi kom ned denne gangen var å finne frem boken og fortelle nesten ordrett hva som sto. De første seks sidene hadde han alle de riktige ordene, men i litt feil rekkefølge. Resten av boken bare gjenfortalte han. Både jeg og mannen så omtrent slik ut -> Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. juli 2011 #1576 Del Skrevet 16. juli 2011 Så god hukommelse han har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. juli 2011 #1577 Del Skrevet 16. juli 2011 For en hukommelse han har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. juli 2011 #1578 Del Skrevet 17. juli 2011 Gleder meg til vi sees på tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 17. juli 2011 #1579 Del Skrevet 17. juli 2011 Apropos te - har du smakt teen fra Kusmi Tea? Jeg har Spicy chocolate, Irish blend og Tchaï, alle tre nydelige teer. Kjøpte en STOR boks av Tchaï, den er helt utrolig god! Selv er jeg ferdig med min ferie, men hadde tre fantastisk uker på reisefot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #1580 Del Skrevet 17. juli 2011 Apropos te - har du smakt teen fra Kusmi Tea? Jeg har Spicy chocolate, Irish blend og Tchaï, alle tre nydelige teer. Kjøpte en STOR boks av Tchaï, den er helt utrolig god! Nei, men blir alltid glad for å oppdage nye teer. Hvor kjøper du dem? Sliten nå! Dagen begynte ganske bra. Jeg fikk satt på to klesvask, støvsugd og bakt en kake før lunch, og barna lekte fint for seg selv, eller var med på det jeg holdt på med. Men etter lunch var de begge slitne og sutrete. Jeg inviterte venninnen min med datteren sin hit, for de leker alltid så bra sammen, men idag ble det bare krangel og mas. Skulle på middag til svigermormor, og slet veldig med å få barna ut døren. Da vi kom frem endret de humør, og særlig Plutteline ble skikkelig hyper. Hun nektet å sitte stille og løp rundt og pellet på alt og veltet ting så det ikke var matro å få. Til dessert var det vaffler, og hun spiste nesten tre stykker Løp til bordet, hentet et hjerte og løp bort igjen, og 5 minutter senere var hun tilbake etter et nytt. Har endelig klart å få dem i sengs, og tror de kommer til å sovne raskt. Huset ser helt bombet ut, for jeg orket ikke å få dem til å rydde ikveld. Imorgen skal jeg på jobb, og da kommer dagmammaen vår hit, så jeg må rydde litt. Skal prøve å legge meg tidelig også, men har aldri vært flink til det. Men først og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå