Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Nå har vi vært igjennom omgangssyken alle 4. Bare babyen har sluppet unna. Etter å ha ligget til sengs i nesten et døgn trodde jeg at jeg var blitt bra igjen, men da fikk jeg jammen begynnende brystbetennelse og høy feber! Mannen har reist til Irland til et bryllup, så timingen kunne ikke vært dårligere. Heldigvis kunne mamma være her i hele går og ta seg av de to eldste, mens babyen bare sover og sover.

Jeg er fortsatt veldig slapp, men tror jeg ellers er frisk. Prøver å spise litt, men det er ikke mye som frister akkurat nå. Barna er fortsatt hos foreldrene mine, og de kommer vel hjem i løpet av dagen.

Storesøster har egentlig bursdag imorgen, men med sykdom og bortreist mann har vi ikke fått forberedt noen ting, så vi utsetter det hele til neste uke :sjenert: Godt barna ikke har lært seg kalenderen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sto opp idag etter en god natts søvn og følte meg relativt frisk og rask. Tenkte at idag kom til å bli en fin dag. Det tenkte jeg helt frem til storeøster spyde utover frokostbordet :sukk: Ikke lenge etterpå fikk jeg melding fra mamma om at de begge var blitt syke og ikke kunne komme og hjelpe til idag. Fikk litt dårlig samvittighet da. Med en så smittsom sykdom i hus kommer jeg ikke til å invitere noen flere inn til oss heller. Nå går ukens 6. Kokvask (dvs sykdomsrelatert skittentøy), i tillegg kommer all den vanlige skittentøyen. Godt vi har egen vaskemaskin og tørketrommel!

Jeg følte meg litt dårlig tideligere, men håper det bare var innbilning. Nå trodde jeg at babyen hadde sovnet, så jeg satte på en dvd til de eldste og en tekopp til meg selv. Men det var visst ikke sovetid riktig enda alikevell, så den koppen får jeg bare sittet og sett på.

Har nettopp smakt mine første dråper alkohol på så alt for lenge. Jeg fikk noe konfekt av svigermor i barselgave, men det sto ikke var det var. Tenkte jeg skulle spise dem sammen med tekoppen, men så var de visst fylt med ekte rom. Det var veldig godt :sjenert: Jeg skal nok vente noen uker til, men kjenner at jeg gleder meg til både whisky og vin igjen. Jeg har ihvertfall fått spekematen min, Noe av det første jeg gjorde da jeg kom hjem fra sykehuset var å spise fire skiver med spekemat :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekemat,ja. hehe. Her har det aldri vært noe kjempestort savn. Det største savnet var å kunne spise lettstekt biff. Noe jeg enda har på tilgodelista. Det hadde vært godt med en cider også, men nå som det tidvis ammes veldig hyppig, blir det ikke aktuelt. Men på 17. mai, da skal jeg hvertfall smake litt spekeskinke til rømmegrøten. Det hører med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg bodd nærmere hadde jeg kommet og hjulpet deg gjennom dagene.

:klemmer:

Du er nå søt da :klemmer:

Barna er i barnehagen og mannen er hjemme. I dag skal vi skrubbe hele huset fra gulv til tak, og så er vi forhåpentligvis kvitt sykdom for denne gang! Alle barnas leker, klær og sengetøy er ihvertfall vasket.

Vi har også vært en tur i banken og signert på en kjempebunke med papirer, så nå har vi gjeld til opp over to piper! Håper det går fort å selge denne boligen, for vi vil ikke sitte med mellomfinansiering så lenge. I ettermiddag skal vi signere kjøpskontrakten, og så er det bare å vente på overtagelse.

Det var godt å få hjem mannen igjen, men jeg må innrømme at det var deilig å ha dobbelsengen for seg selv også :sjenert: Nå skjønner jeg at noen velger å kaste mannen ut av soverommet i barseltiden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Livet som 3-barnsmor er hektisk, men fantastisk. Dagene går i ett, og jeg får ikke gjort stort annet enn å ta vare på hjem og familie. De aller fleste dagene svever jeg på rose skyer og kunne ikke vært lykkeligere, men det er også dager da jeg ønsker hele familien dit pepperen gror, eller bare setter meg ned og gråter fordi jeg er så utslitt.

Imorgen reiser vi på hyttetur. Gleder meg masse til å (forhåpentligvis) slappe av mens barna kan løpe fritt rundt, men to uker mannen blir lit trist det også. God sommer til alle som kommer innom (om det fortsatt er noen her) :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur! Og jeg som til og med skal en liten tur til Sandvika i dag, og så er du bortreist. :(

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 1 måned senere...

Nesten 6 uker uten mobil eller internett. Deilig! Barna har storkost seg på hytteferie og vi har voksne har fått slappet av litt innimellom også. Jeg har jo for det meste hatt en baby på meg, og ikke vært til særlig mye hjelp for noen. Jeg ante ikke at å fullamme kunne føles så klaustrofobisk til tider! Men de aller fleste dager har bare vært gode.

Nå er vi tilbake til hverdagen, og jeg har måttet innse at det er under 3 uker til vi flytter :bond: Bortsett fra sturen syns det ikke i det hele tatt. I går fikk jeg pakket fire esker, og jeg skal prøve å matche det idag, men vi blir aldri ferdig i denne farten. Foreldrene mine er bortreist til etter at vi flytter, så vi må lete litt etter andre gode hjelpere. Jeg tror svigermor skal få lov til å ta barne en helg, enten hun vil eller ei.

Ellers er livet som tre-barnsfamilie fortsatt hektisk. Det blir ikke mye tid til å reflektere eller bare sitte og slappe av. Noen ganger får jeg et etterlengtet avbrekk, men som regel er det noen som krever oppmerksomheten min til en hver tid. Jeg gleder meg til alla barna blir litt mer selvgående. Men de er helt fantastiske og jeg nyter som regel hvert minutt med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om 4 esker om dagen er det jeg får til. Den 16. august kommer det håndverkere hit, så innen da flytter vi til foreldrene mine, er planen. Vi overtar ikke før den 25., så vi kommer til å bruke tiden mellom der til å pakke ned hele huset. Litt deilig å ha muligheten til å pakke ned og opp igjen, mens vi bor et annet sted hvor vi har alt vi trenger.

Da jeg var gravid kjørte jeg til og fra barnehagen hver dag, og jeg lovet meg selv at det må det bli slutt på! Var ikke så veldig flink før sommeren, men nå har jeg gått hver dag. Det fristet veldig å sette seg i bilen da det pøste som verst idag, men bestemte meg for å være en god rollemodell for barna. Det var faktisk ganske koselig å gå der i regne med dem. Håper jeg klarer å fortsette med det utover høsten, når det blir kaldere, og vi har en lang oppoverbakke, istedenfor en slak nedoverbakke.

Ellers begynner jeg nesten å glede meg litt til å begynne å trene igjen. Jeg frøs Elixiamedlemskapet frem til 15. august, men har vurdert å få det åpnet igjen, og har tittet litt på treningsmenyen. Trodde aldri jeg skulle tenke slik om trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen i treningsmodus! ;)

Fint og lese at du koser deg med familien.

Jeg unner deg det!

...og neste gang dere kjører sørover så kom innom igjen davel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og neste gang dere kjører sørover så kom innom igjen davel!

Jeg tenker stadig på det, men både turen opp og ned ble litt stressende denne gangen, dessverre. Vi håper å få til en tur til i løpet av høsten, så kanskje vi titter innom da :nikker:

Idag startet lilleplutten morgenen kl 5:30. Jeg fikk henne endelig til å sovne igjen kl 7, men da sto de andre barne opp :sukk: Etter å ha levert i barnehagen fikk jeg heldigvis sove i 2 timer, men føler fortsatt at jeg vandrer rundt i halvsøvne. Bortsett fra å sette på en klesvask har jeg ikke gjort noe fornuftig idag. Jeg burde vel i det minste planlegge middag, men er helt tom for ideer. Vanligvis lager jeg da pasta, men vi har hatt pasta i 2 dager, og vi prøver egentlig å kutte ned på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-hjemmelaget pytt i panne med poteter, egg, løk, paprika, tomater, squash, skinke/pølse.

-hjemmelagede kjøttboller med ovnstekte poteter og grønnsaker

-hjemmelaget fiskegrateng

-ta et godt stykke laks og pensle med en mix av olje, hvitløk og fersk ingefær. Pakk inn i aluminiumfolie og stek i ovnen.

-Pizza

-Taco

-Ovnspannekake

....bare tips.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode forslag! Det var like før det ble pytt i panne, men så ville barna ut og sykle litt, og så hadde vi ostesmørbrød rett før leggetid isteden.

Jeg tok frem sykkelen min og fikk vasket den og fylt luft i dekkene, så nå er planen min at mannen kan få prøve seg på et leggestell en kveld, mens jeg tar meg en sykkeltur. Har ikke syklet på to år, så er litt spent på formen.

Har nettopp lagt minstejenta, men høres ikke helt ut som om hun er enig :sukk: Håper hun sovner snart, for det har jeg også lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...